Haaveena vauva 2020

@Kasikuus Meillä sama, yhdessä kohta 5v. Itselläni on 07 ja 09 pojat.
Miehelläni toiveena edes se 1 oma, ja itseä välillä kans piinaa ja surettaa ajatus et jos en voisikaan tätä toivetta toteuttaa, varsinkin itse äitinä kun tiedän mikä onni oma lapsi on:cry::cry:
Yhteisestä lapsesta alettiin haaveilemaan jo pian tapaamisen jälkeen, ehkäpä jonain päivänä:love:
Toivotaan teillekin piakkoin yhteinen lapsi :love:

Me emme uskaltaneet lapsesta haaveilla (minä haaveilin salaa yksin), koska minulle aina sanottu, ettei lisää lapsia saa tehdä. Uskaltauduimme kuitenkin vuosi sitten mennä tutkimuksiin, että mitäs jos kuitenkin olisi mahdollista. Toukokuulle asti piti odottaa, että sai ajan naistenpolille (tk-lääkäri tammikuussa sano heti, että ette saa lupaa, mutta en suostunut kuuntelee ilman tutkimuksia) ja siellä näyttivät vihreää valoa, vaikka riskejä on. Nyt sit haaveillaan yhdessä ja toivotaan parasta :love:
 
Toivotaan teillekin piakkoin yhteinen lapsi :love:

Me emme uskaltaneet lapsesta haaveilla (minä haaveilin salaa yksin), koska minulle aina sanottu, ettei lisää lapsia saa tehdä. Uskaltauduimme kuitenkin vuosi sitten mennä tutkimuksiin, että mitäs jos kuitenkin olisi mahdollista. Toukokuulle asti piti odottaa, että sai ajan naistenpolille (tk-lääkäri tammikuussa sano heti, että ette saa lupaa, mutta en suostunut kuuntelee ilman tutkimuksia) ja siellä näyttivät vihreää valoa, vaikka riskejä on. Nyt sit haaveillaan yhdessä ja toivotaan parasta :love:
Kuulostaapa tylyltä tää mutta varmaan sitä oman terveyden ehdoilla on mentävä. Meillä ei lapsia ole ollenkaan joten en voisi tuollaisia puheita kyllä kovin hyvillä mielin kuunnella.
 
ON: Tosi kumma tää kierto kyllä on. Menkat alkoi kp 27 (normisti kierto 28pv) 8.1, 1 1/2 vuorokautta vuosi reilusti (mun vuotojen mittapuulla, eli yhteensä vajaa 3 sidettä/vrk) Sen jälkeen ei yhtään mitään vuotoa 1 1/2 vrk ja eilen tuli verisiä limakalvoriekaleita 1/2 pikkuhousunsuojan verran. Sit ei taas tullut mitään lähes vuorokauteen ja nyt taas tuli samanlainen kuin eilen. Ei tämmöstä koskaan oo aiemmin ollut. Testit ennen ja jälkeen menkkojen alun olleet puhtaan valkoiset negat (herkkyys 25),et en usko edes kemialliseen. Kaikki kivut ja oireet loppui kuin seinään kun menkat alkoi.
 
Toivotaan teillekin piakkoin yhteinen lapsi :love:

Me emme uskaltaneet lapsesta haaveilla (minä haaveilin salaa yksin), koska minulle aina sanottu, ettei lisää lapsia saa tehdä. Uskaltauduimme kuitenkin vuosi sitten mennä tutkimuksiin, että mitäs jos kuitenkin olisi mahdollista. Toukokuulle asti piti odottaa, että sai ajan naistenpolille (tk-lääkäri tammikuussa sano heti, että ette saa lupaa, mutta en suostunut kuuntelee ilman tutkimuksia) ja siellä näyttivät vihreää valoa, vaikka riskejä on. Nyt sit haaveillaan yhdessä ja toivotaan parasta :love:
Minulla 3 sektiota takana. Ei ole kielletty raskautumista, vaikka tiedostan riskit. Viime vuonna ammattitaitoinen gynekologi tutki tarkkaan kohdun alueen ja se näytti ihan hyvältä. Toki ne arvet on mutta ei mitään ohentumaa. Jos sellaisia nyt ultralla tai käsin saa kunnolla selville. Mutta luotan häneen ja myöskin omaan tuntemukseen.

Toivotaan teillekin yhteistä lasta. :love: Nuorin lapsi on eka miehelleni, joka oli jo 46v.
 
Täällä on nyt superpaljon keskustelua, mutta itse taidan toistaiseksi jättäytyä taustajoukkoihin. Omassa tilanteessa kun ei ole mitään kerrottavaa, ja tosi vaikeaa yrittää tsempata muita, jännittää muiden puolesta tai olla iloinen muiden puolesta, kun itsellä olo että romahtaa hetkenä minä hyvänsä. Uppoudun tällä hetkellä Netflixin sarjoihin, jotta ei vain tarvi ajatella omaa kurjuutta. Käyn kyllä lukemassa viestejä ja reagoin niihin. Tsemppiä kaikille :love:
 
Mietin kun täällä ainakin positiivisen ovulaatiotestin jälkeinen päivä on dpo0 eli itse ovulaatiopäivä. Niin tietääkös sitä varmasti onko se silloin :eek: Toisin sanoen mitä täällä oli keskustelua siitä, että jos tulee positiivinen testi niin miten siinä ehtii enää, mutta jos ovulaatio tapahtuukin 48h positiivisesta testistä niin sitten positiivinen testi olisikin dpo -2 eikä peli olisi "menetetty". Näkyykö ovulaatiotikussa jos se lähtee haalenee tai jos kontrolliviiva on täysin valkoinen, että ovulaatio olisi silloin jo tapahtunu, mikäli ei tunne mitää oireita(n) Kaikkee tässä pohdin, kun nyt vähän tarkemmin oon seurannu kiertoa, tikkuja ja oireita..:) ja sori taas sekava viesti :ROFLMAO:
 
Meillä myös tuo miehen tunteiden näyttäminen yritystä kohtaan tullut voimakkaammin esiin tässä viimeisen yritysvuoden aikana. Ollut aina niin vahva ja tsemppaava, mutta nyt alkaa hänenkin pelot näkyä jäädäänkö täysin lapsettomaksi pariksi (n)
Ihana tietää että muidenkin miehet vähän panikoi.. luulin jo että minä olen murskannut puolison vahvan ulkokuoren olemalla itse niin hössö :whistle:
 
Täällä oli keskustelua siitä, kuinka ei tahdo pysyä perässä keskusteluissa ja minäkin allekirjoitan sen väitteen :ROFLMAO: varsinkin nyt, kun ei tule ihan päivittäin täällä käytyä kun oma tilanne junnaa paikallaan.

Ei tietoa menkoista, ei MITÄÄN pms oireita. Aiemmin kirjoitin, että tuntuu kuin kroppa olisi mennyt nukkumaan, ja sitä se taitaa todellakin nyt olla :unsure: Ovistikut seilaa, selvää plussaa ei ole tullut.
 
Näkyykö ovulaatiotikussa jos se lähtee haalenee tai jos kontrolliviiva on täysin valkoinen, että ovulaatio olisi silloin jo tapahtunu, mikäli ei tunne mitää oireita(n) Kaikkee tässä pohdin, kun nyt vähän tarkemmin oon seurannu kiertoa, tikkuja ja oireita..:) ja sori taas sekava viesti :ROFLMAO:
Ovulaatiotesteillä on tarkoitus paikantaa lh-piikki, joka aiheuttaa munasolun irtoamisen. Eli mitään muuta nuo ei kerro. Se että testi on haaleampi kuin edellisenä päivänä tarkoittaa vain että luteinisoivan hormonin määrä on laskenut, ei muuta.
Munasolu voi olla irronnut, irtoamassa tai jäädä irtoamatta :rolleyes:

Tämmöstä arpapeliä o_O
 
VAUVA 2020

Jos haluat listalle, ilmoitathan tietosi punaisella!

13.1.2020

Nimi ★ Kiertopäivä ★


vauvahaaveilija2396......kp 71/28-30
HMami............................kp 70/28
Elllla...............................kp 70/30
Tingeli............................kp 57/34-36
Nenskuli..........................kp 55/ ?
tupsahus.........................kp 46/30
Pikkuhaave....................kp 35/32
Mustikka89.....................kp 29/25
hemuliina90....................kp 29/28
Keltasirkku..................... kp 27/28-32
Persikka123....................kp 27/32
Hypsy..............................kp 26/28-30
Lilmi89............................kp 25/28-30
Ananas90.......................kp 22/25-28
Vauvameille....................kp 22/28-35
Napsunen.......................kp 21/28-35
Snanniska.......................kp 20/28
taikinatonttu....................kp 20/28
Koodikissa......................kp 18/24
Mirella92........................kp 16/34
Kasikuus........................kp 15/28-31
Kuumeilija23...................kp 15/25/27
Helmiina1978.................kp 14/29
Amadecasa....................kp 14/34-55
Hipposka........................kp 14/30
Unimaa...........................kp 14/27
Masu90..........................kp 13/27-30
Shibali............................kp 11/23-28
Ilona Eloisa....................kp 11/xx
linneah........................... kp 10/26
Töppönen.......................kp 10/26-28
Karvakorvat....................kp 9/28
Haavejuttu......................kp 7/29
Lina87............................kp 7/28
Jjenn..............................kp 5/30-31
KukkaSosuli...................kp 3/33-65
Marrrsipaani...................kp 3/28
mimmi92.........................kp 2/30
Minttuni...........................kp 2/23-32

★★★★★★★★★★★★★★★★★★

Piinailijat:


Lilmi89...........................dpo 13
Kardemum.....................dpo 9
Ananas90......................dpo 7
vauvameille....................dpo 6
W.we..............................dpo 4

★★★★★★★★★★★★★★★★★★
 
huomenta.
Ootte oviksesta keskutelleet.
Joo. Se on semmonen yllättäjä kyllä; testit kertoo oikeastaan vaan että kropassa on LH-nousu. Edes tää mun hedelmällisyysmonitori EI BONGANNUT eilen kohonnutta hormooninousua. VAAN TÄNÄÄN ON JO HUIPPU. Mitä hittoa?! Mahdollista on että dieetin takia pissa oli laimeaa pari edellistä päivää, mutta kyllä mä nyt ennenkin olen vessassa yöllä käynyt ja se testi on sen bongannut.
Meillä jäi eilinen hyödyntämättä, ja edellinen kerta oli pe. Tässä on nyt vielä se mahdollisuus, että tää oli vasta EKA HUIPPUpäivä eli huomenna on vasta ovis, mitä TODELLAKIN toivon. Eli tänään illalla ehtii sitten vielä hyödyntää tämä ovis. Yksi RSFU liuskatesti oli tossa jemmassa eikä siihen vielä tullut tasavahvoja. Eilen jätin ostamatta lisää, koska ajattelin että kyllä tällä monitorilla pärjätään. Mut nyt en sit tiä...
 
Kuulostaapa tylyltä tää mutta varmaan sitä oman terveyden ehdoilla on mentävä. Meillä ei lapsia ole ollenkaan joten en voisi tuollaisia puheita kyllä kovin hyvillä mielin kuunnella.
Ei ole minun miehellänikään lapsia :unsure: Puheita oman terveyden vaarantamisesta?
Jos nyt avaan vähän tarkemmin. 9,5v sitten tehdyn sektion jälkeen papereissa lukee 'ei suositella enempää raskauksia kohdun ollessa ohut sektioarven kohdalta, mutta jos päättää raskautua, niin seurataan useammin.' Tk-lääkäri piti pintansa orjallisesti vain tuon tekstin takia ja sanoi tiukasti EI. Sain kuitenkin sektioryhmästä paljon tsemppiä viedä asiaa eteenpäin, koska 9,5v asiat oli aivan toisin ja nyt on nyt. Naistenpolilla ihmetteli tk-lääkärin puheita ja kun puhutaan riskeistä, niin nykyään ne on niin hyvin hoidettavissa ja meillä sairaala 6km päässä. Pahin riski (kohdunrepeäminen) on vain n. 4% luokkaa minulla, eli ei paljoa. Naistenpolilla toivotti vain onnea yritykseen! Kyllä mä luotan niiden sanaan ja jos oisivat sanoneet sielläkin EI jossain vaiheessa, ni sitä olisi uskonut. Mutta olisin ikuisesti harmitellut, jos olisin uskonut tk-lääkärin puheita.

Mikä tässä tarkalleen sinua harmittaa? En sano tätä pahalla, mutta tietääkseni meidän haaveet ei pitäisi olla pois lapsettomilta haaveilijoilta :unsure: On minun mieskin lapseton, hänellä on vain minun lapseni.
 
Ei ole minun miehellänikään lapsia :unsure: Puheita oman terveyden vaarantamisesta?
Jos nyt avaan vähän tarkemmin. 9,5v sitten tehdyn sektion jälkeen papereissa lukee 'ei suositella enempää raskauksia kohdun ollessa ohut sektioarven kohdalta, mutta jos päättää raskautua, niin seurataan useammin.' Tk-lääkäri piti pintansa orjallisesti vain tuon tekstin takia ja sanoi tiukasti EI. Sain kuitenkin sektioryhmästä paljon tsemppiä viedä asiaa eteenpäin, koska 9,5v asiat oli aivan toisin ja nyt on nyt. Naistenpolilla ihmetteli tk-lääkärin puheita ja kun puhutaan riskeistä, niin nykyään ne on niin hyvin hoidettavissa ja meillä sairaala 6km päässä. Pahin riski (kohdunrepeäminen) on vain n. 4% luokkaa minulla, eli ei paljoa. Naistenpolilla toivotti vain onnea yritykseen! Kyllä mä luotan niiden sanaan ja jos oisivat sanoneet sielläkin EI jossain vaiheessa, ni sitä olisi uskonut. Mutta olisin ikuisesti harmitellut, jos olisin uskonut tk-lääkärin puheita.

Mikä tässä tarkalleen sinua harmittaa? En sano tätä pahalla, mutta tietääkseni meidän haaveet ei pitäisi olla pois lapsettomilta haaveilijoilta :unsure: On minun mieskin lapseton, hänellä on vain minun lapseni.
Onko sinulla siis kolme sektiota taustalla? Mulla on nyt kaksi ja jos nyt tärppäisi, niin tulisi kolmas. Ja sain kahden jälkeen myös tuomion, että kolme on ihan maksimi. Olen siis henkisesti varautunut, että jos nyt joskus tärppäisi, niin se olisi meidän vika vauva. Täytyykin alkaa lukemaan lisää aiheesta. Tosin ehkä nyt keskitytään eka siihen kolmanteen, kun sitäkin jo odotettu tovi. :D
 
@Lilmi89 Hän on kyllä uskomattoman ihana :love: Jo pelkästään sen takia, että halusi minut lapsista huolimatta ja tiedosti sen riskin, että omia ei ehkä voi saada. Hän sanoi heti alkuun, että kun se oikea käveli vastaan, niin hän ei minusta luovu, vaikka omia lapsia ei saisi ❤ Olen hänen ensimmäinen kumppani ja tuntuu niin ihanalta ajatella, että hän valitsi minut kaikesta huolimatta. Oishan sitä varmasti helpompiakin vaihtoehtoja ollut :D

@Lillin kyllä, 3 sektio takana :) Olen lukenut paljon riskeistä. Ja moneen kertomukseen törmännyt, että on tehty lapsia lisää, vaikka olisi takana jo yksi kohturepeämä ja kaikki on mennyt hyvin.
 
Onpa täällä monella useampia sektiosynnytyksiä! Minulla myös kolme -07, -09 ja -17. Lääkärin mukaan ei mitään estettä raskaudelle. (y) Toivon vaan, että tärppäisi kun oon lukenut nyt paljon myös sektioiden jälkeisestä lapsettomuudesta. :unsure:

Täällä limailut jatkuu hurjana. Keskiviikkona pitäis olla kierron mukaan ovis. Ja minä kun niin toivoin, että se ihmeen kaupalla siirtyis monta päivää kun mies vasta lauantaina kotona. No ainakin greippimehu toimii! :LOL:
 
Paljon juttua sektioista:
Mulla molemmat syntyneet sektiolla. Hätäsektio -07 ja kiireellinen sektio -18. Jos nyt onnistutaan saamaan kolmas alulle niin hän syntyy todennäköisesti suunnitellulla sektiolla. Saako tällaisella pelleilläkään, mutta "kerää koko sarja" :ROFLMAO::D
 
@Töppönen_ Minä en ole lukenut, että aiheuttaisi lapsettomuutta, mutta näköjään se sit on mahdollista. Omalla kohdalla ainakin se näyttää olevan niin :unsure: Sektioarpi näiden vuosien aikana arpeutunut enemmän ja syventynyt, niin ettei kiinnittyminen meinaa onnistua. Mutta silti haluan uskoa ja toivoa, että sieltä tarpeeksi sitkeä yksilö löytyy, joka kiinnittyy :)

Saako kysyä miksi teillä päädytty sektioon @Töppönen_ , @Helmiina1978 , @Lillin ja @Kardemum :)

Itelläni on niin ahdas lantio, että ei mahdollisuuksia synnyttää alakautta :unsure:
 
@Töppönen_ Minä en ole lukenut, että aiheuttaisi lapsettomuutta, mutta näköjään se sit on mahdollista. Omalla kohdalla ainakin se näyttää olevan niin :unsure: Sektioarpi näiden vuosien aikana arpeutunut enemmän ja syventynyt, niin ettei kiinnittyminen meinaa onnistua. Mutta silti haluan uskoa ja toivoa, että sieltä tarpeeksi sitkeä yksilö löytyy, joka kiinnittyy :)

Saako kysyä miksi teillä päädytty sektioon @Töppönen_ , @Helmiina1978 , @Lillin ja @Kardemum :)

Itelläni on niin ahdas lantio, että ei mahdollisuuksia synnyttää alakautta :unsure:
Kahden ensimmäisen kohdalla synnytys käynnistyi tuntemattomasta syystä vesien menolla rv 31 ja rv35. Synnytys ei kuitenkaan siitä edennyt, joten päädyttiin molempien kohdalla sektioon. Kolmas syntyikin sitten täysiaikaisena suunnitellulla sektiolla. :love:
 
Minullakin kaksi sektiota takana. Ensimmäinen hätäsektio sydänäänien häviämiämisen takia, vauva saatiin onneksi pelastettua. Toinen kiireellinen jossa minulla oli suurempi hätä kuin vauvalla, enkä ihan normaalisti siitä selvinnytkään (multa repesi yksi sisäelin ja olinkin sitten pidempään sairaalassa). Toivuin kuitenkin hyvin. Mulla kohtu oli myös hyvin ohut ja toisen sektion jälkeen sanottiin että ei kolmatta raskautta varsinaisesti suositella mutta on kuitenkin mahdollista, seurattava sitten tarkemmin ja suunniteltu sektio tehtävä hyvissä ajoin ennen laskettua.

En ollut ajatellut et sektiot voi vaikeuttaa raskautumista, mut ihan loogista kyllä. Voi olla meilläkin yksi syy lisää miksei näytä onnistuvan. Ja onhan tämä vauvan kaipuu ihan valtava, kun kaikista näistä riskeistä tietoisenakin olisi valmis menevään sektioon vielä kerran. Tämä on ollut myös miehellä yksi syy siihen ettei ollut aluksi innostunut enää yrittämään, kun on jo kaksi kertaa joutunut pelkäämään että menettää mut tai lapsen. Ehkä nyt sitten kohtalo puuttunut peliin, en tulekaan enää raskaaksi, jos riskit liian suuret. No, en taida tosissani tuohon kohtaloon uskoa, mut kaikella tässä nyt koittaa itteään rauhoitella ja hakea syitä miksei onnistu.
 
Hei kaikille, oon lueskellut jonkin aikaa tätä ketjua ja nyt päätin kirjautua sisään ja kirjoitella itsekin tänne ja tuonne painonpudotusketjuun.

Meillä siis nyt kolmatta kuukautta pikkusisarus toiveissa 1v tytölle. Imetän monta kertaa päivässä edelleen joten saa nähdä mikä senkin vaikutus tässä vielä on. :) 1 tm-raskaus taustalla ennen onnistunutta raskautta.

Tsemppiä kaikille tähän vuoteen (y)
 
@Kasikuus

Ensimmäisen kohdalla synnytys käynnistettiin raskausmyrkytyksen vuoksi (+ 1.tyypin diab.), ei edennyt, vauvan sydänäänet hävisi (napanuora oli kietoutunut pään ja käden ympäri) = hätäsektio.

Jäi melkoiset synnytyspelot ekasta kierroksesta...

Toisen kohdalla vedet meni 35+5, yritettiin käynnistellä ilman oksitosiinia, ei tapahtunut mitään, jäätäviä supistuksia mutta ei tuloksia. Vauva alkoi olemaan ahdingossa, syke oli todella korkea = kiireellinen sektio.

Mahdollinen seuraava sitten automaattisesti sektio.
 

Yhteistyössä