Haaveena vauva 2020

Mä siirryn täältä nyt takavasemmalle. Yli vuoden verran oon seuraillut teidän juttuja. Pitkään olin vain taustalla, mutta nyt muutaman kommentoinkin uskaltautunut heittämään joukkoon.

Me ollaan nyt vuosi ja muutama kuukausi päälle yritetty kolmatta lasta. Matkaan on mahtunut kaksi keskenmenoa. Tänä aamuna tein positiivisen raskaustestin. Nyt sormet ristissä, että tämä tapaus jaksaisi pysyä loppuun asti matkassa, vaikka luotto omaan kroppaan viime vuotisten keskenmenojen jälkeen on täysi nolla.

Päättyi tämä, miten tahansa, niin päätettiin kuitenkin, että meidän vauvakuumeilu loppuu tähän yritykseen. Enempää ei yritetä eli täällä notkuilu loppu tähän. :D

Valtavan paljon tsemppiä kaikille! Täällä on osalla niin pitkää odotusta ja monia vastoinkäymisiä taustalla, että ei voi kuin ihailla teidän jaksamista! Ja kiitos kaikille! Täältä on saanut tukea vaikeina hetkinä. Toivotaan, että kaikkien odotus palkitaan enemmin tai myöhemmin. <3
 
munasarjat ja kohdun näkee parhaiten vaginaalisella ultraäänellä eli semmosella pitkulaisella laitteella emättimen kautta. Sit samalla tehty perus gyn tutkimus ankannokalla ja lopuksi vielä toinen käsi vatsan päältä ja sormet emättimessä tunnusteltu kohtu ja munasarjat käsin. Jos osasin vastata, en oo aivan varma mitä tarkoitit sisätutkimuksella :)
Osasit kyl selittää hienosti sen mitä minäkin yritin :LOL: Kiitos siitä
 
@Mmohini Mikä tilanne teillä oli nyt yrityksen suhteen? Pahoittelut menkoista! Ja piinailu on kamalaaa :ROFLMAO:

Hitsi nyt kun menkat tuloillaan ni ois voinu alkaa tosissaan hiihtämään sun muuta mutta iski kunnon räkätauti :( Pitäis saadaa vähän painoa pois.
Viime heinäkuussa jätettiin ehkäisy pois ja siitä lähtien odoteltu, että koska oma kierto palautuu. Heti, kun vähän alkoi näyttämään siltä niin otin apukeinot käyttöön esim. vehnäalkioöljy, maca, oviksen tikuttelu, elämäntapojen parannus (mm. lisää liikuntaa) jne. :D Parasta olisi, jos lapsen saisin 32v. Toiveissa, kun olisi useampikin (2-3) niin ei voi enää iän puolesta kupeksia :unsure:

Argh, tuota flunssaa tuntuu olevan nyt paljon liikkeellä! Toivottasti menee kaikilla nopsaan ohi (y)
 
Mulla lämmöt alkukierrosta 36.3, sit oletetun oviksen aikaan käy alempana yhtenä päivänä, joskus ollut esim. 35.9, oletetun oviksen jälkeen nousee 36.7. aika pientä vaihtelua siis. Millaisella ohjelmalla noita saisi kirjattua tuollaiseksi käppyräksi, @W.we ?

@Piipaa93 minulle tehty myös noin, kuten @Lina87 kertoi (y) kyseli tuntuuko painetta jne. Aivan ok tutkimus.

Minulla oli myös edellisessä kierrossa sitä tiputtelua, johonkin oviksen tietämille se kesti. Ei mitään hajua, mistä yhtäkkiä tuli, ei ole koskaan ennen ollut tänä 18 vuoden aikana kun olen saanut menkoista nauttia :giggle: ja nyt siis menkat menossa, kierto oli 25 päivää ja vuodon määrää olen nyt arvioinut kuukupin avulla, vaikuttaa siltä että eka päivänä oli niukka vuoto, eilen keskimääräinen/normaali, tänään niukka, jonkin verran hyytymiä - mutta ei yhtään niin paljon kuin viimeksi. Olkaa hyvät tästä analyysistä :ROFLMAO:

Odotan innolla ovistikkuja saapuvaksi. :whistle:
 
Mä siirryn täältä nyt takavasemmalle. Yli vuoden verran oon seuraillut teidän juttuja. Pitkään olin vain taustalla, mutta nyt muutaman kommentoinkin uskaltautunut heittämään joukkoon.

Me ollaan nyt vuosi ja muutama kuukausi päälle yritetty kolmatta lasta. Matkaan on mahtunut kaksi keskenmenoa. Tänä aamuna tein positiivisen raskaustestin. Nyt sormet ristissä, että tämä tapaus jaksaisi pysyä loppuun asti matkassa, vaikka luotto omaan kroppaan viime vuotisten keskenmenojen jälkeen on täysi nolla.

Päättyi tämä, miten tahansa, niin päätettiin kuitenkin, että meidän vauvakuumeilu loppuu tähän yritykseen. Enempää ei yritetä eli täällä notkuilu loppu tähän. :D

Valtavan paljon tsemppiä kaikille! Täällä on osalla niin pitkää odotusta ja monia vastoinkäymisiä taustalla, että ei voi kuin ihailla teidän jaksamista! Ja kiitos kaikille! Täältä on saanut tukea vaikeina hetkinä. Toivotaan, että kaikkien odotus palkitaan enemmin tai myöhemmin. <3
Hienoa että tärppäsi, toivotaan tosiaan että kaikki menisi nyt hyvin loppuun asti, paljon onnea ❤

Lohduttavaa kuullu kun pitkään yrittäneillä tärppää. Meillä alkoi juuri yk 12 ja kolmatta myös yritetään. Henkinen puoli alkaa olla jo ihan loppu, ja vähän samoilla linjoilla sen suhteen että yrityksen loppu häämöttää jo mielessä. Ois eri asia jos ois näköpiirissä hoitoja tms. niinkuin monella täällä. Ois vähän eri tavalla toivoa tai valoa tunnelin päässä. Mut nyt tuntuu et turhaan vaan itteämme kiusataan kuukaudesta ja mahdollisesti vuodesta toiseen. Toki suon hoidot mieluummin juuri esikoista tai toista yrittäville tms. ja ymmärrän etteivät kahden lapsen vanhemmat ole niihin samalla tavalla oikeutettuja. Siksi tuntuu et näillä faktoilla on myös yrityksestä järkevää luopua vähän helpommin vaikka en täysin ole vielä asiaa hyväksynytkään. Vielä kuitenkin ainakin hetki yritetään :rolleyes:

Voisin tulla kp listalle taas, eli huomiselle saa laittaa 2/22-27. Ja pahoittelut alakuloisesta viestistä. En pääse muuallekaan näitä ajatuksia nyt purkamaan. Lupaan kyllä piristyä tästä taas (y) Toivottavasti kaikki piinailijat nyt plussaatte :love:
 
  • Tykkää
Reactions: Helmiina1978
@Pampula3 tänne saa kyllä purkaa pahaa oloa :love: meillä myös yk12 menossa ja välillä tuntuu raskaalta henkisesti. Meillä tosiaan ensimmäinen toiveissa ja
hoitoja odotellaan. Jotenkin vain pitää yrittää pitää mieli positiivisena, vaikka ei se ole aina helppoa. Tulee hetkiä, että epätoivo valtaa mielen. Tsempataan toinen toisiamme :love:
 
Lohduttavaa kuullu kun pitkään yrittäneillä tärppää. Meillä alkoi juuri yk 12 ja kolmatta myös yritetään. Henkinen puoli alkaa olla jo ihan loppu, ja vähän samoilla linjoilla sen suhteen että yrityksen loppu häämöttää jo mielessä. Ois eri asia jos ois näköpiirissä hoitoja tms. niinkuin monella täällä. Ois vähän eri tavalla toivoa tai valoa tunnelin päässä. Mut nyt tuntuu et turhaan vaan itteämme kiusataan kuukaudesta ja mahdollisesti vuodesta toiseen. Toki suon hoidot mieluummin juuri esikoista tai toista yrittäville tms. ja ymmärrän etteivät kahden lapsen vanhemmat ole niihin samalla tavalla oikeutettuja. Siksi tuntuu et näillä faktoilla on myös yrityksestä järkevää luopua vähän helpommin vaikka en täysin ole vielä asiaa hyväksynytkään. Vielä kuitenkin ainakin hetki yritetään :rolleyes:

Voisin tulla kp listalle taas, eli huomiselle saa laittaa 2/22-27. Ja pahoittelut alakuloisesta viestistä. En pääse muuallekaan näitä ajatuksia nyt purkamaan. Lupaan kyllä piristyä tästä taas (y) Toivottavasti kaikki piinailijat nyt plussaatte :love:
Enemmän ihmettelisin jos tuossa vaiheessa alkukiertoa ei olisi harmistunut/alakuloinen fiilis :( kovasti tärppionnea tähän kiertoon ja tulit oikeaan paikkaan avautumaan (y):love:

Tai minä ainakin usein inisen täällä, jottei mies saa kaikkea harmitustani harteilleen :whistle:
 
  • Tykkää
Reactions: Ananas90
VAUVA 2020

Jos haluat listalle, ilmoitathan tietosi punaisella!

15.1.2020

Nimi ★ Kiertopäivä ★


HMami............................kp 72/28
Elllla...............................kp 72/30
Tingeli............................kp 59/34-36
Nenskuli..........................kp 57/ ?
tupsahus.........................kp 48/30
Pikkuhaave....................kp 37/32
Mustikka89.....................kp 31/25
hemuliina90....................kp 31/28
Keltasirkku..................... kp 29/28-32
Persikka123....................kp 29/32
Hypsy..............................kp 28/28-30
Lilmi89............................kp 27/28-30
Ananas90.......................kp 24/25-28
Vauvameille....................kp 24/28-35
Napsunen.......................kp 23/28-35
Snanniska.......................kp 22/28
taikinatonttu....................kp 22/28
Koodikissa......................kp 20/24
Mirella92........................kp 18/34
Kasikuus........................kp 17/28-31
Kuumeilija23...................kp 17/25/27
Helmiina1978.................kp 16/29
Amadecasa....................kp 16/34-55
Hipposka........................kp 16/30
Unimaa...........................kp 16/27
Ninnanen........................kp 16/24-26
Masu90..........................kp 15/27-30
Shibali............................kp 13/23-28
Ilona Eloisa....................kp 12/xx
linneah........................... kp 12/26
Töppönen.......................kp 12/26-28
Karvakorvat....................kp 11/28
Haavejuttu......................kp 9/29
Lina87............................kp 9/28
Jjenn..............................kp 7/30-31
KukkaSosuli...................kp 5/33-65
Marrrsipaani...................kp 5/28
mimmi92.........................kp 4/30
Minttuni...........................kp 4/23-32
Mmohini..........................kp 2/32
Pampula3.......................kp 2/22-27

★★★★★★★★★★★★★★★★★★

Piinailijat:


Lilmi89...........................dpo 15
Kardemum.....................dpo 11
Ananas90......................dpo 9
vauvameille....................dpo 8
W.we..............................dpo 6
Mirella92.........................dpo 2
Ninnanen.......................dpo 2
mincha...........................dpo 1

★★★★★★★★★★★★★★★★★★
 
Viimeksi muokattu:
@vauvahaaveilija2396 Ootko vielä linjoilla?

mitäs @HMami ja @Elllla ?

Ilmoittakaa jos jotain meni pieleen tai en ihan ollut kartalla taas päivistä.

@Lillin Onnea kovasti, ja toivotaan että Pieni syntyy syksyllä. :love:

@Kasikuus Mullakin tais tiputtelu loppua pari pv ennen ovista ja sitten se ovis tapahtuikin vauhdilla.

Oma napa. Kai se ovis olis silloin maanantaina. Uskotaan niin. Ainakin alavatsa, munikset, on ollut siitä asti tosi arat ja koko alavatsa tosi turvonnut. Viime kierrossa ei ollut oikein mitään tuntemuksia oletettuna ovispäivänä; ei semmosta selkeää kipupiikkiä tai näitä alavatsatuntemuksia. Tiedä sitten kumpi parempi. Viime kieerossa kuitenkin osasin sen ovispäivän bongata testien ja lämmönnousun avulla.
Huomasin että kuopus sai alkunsa samoilla peitonheilutteluilla kuin nyt tässä kierrossa sattui nyt sit tulemaan. Hän on tyttö. Sitä eilen miehelle selittelin, kun olin vähän pettynyt kun ei päästykään hommiin dpo -1.
Mut oon nyt tässä kierrossa ollut paljon rennompi yrityksen suhteen eikä semmost hampaat irvessä hommailua kalenterin mukaan oo ollut kuin nyt toi maanantianen, kun sit oli se viimeinen the hetki. Ennen olen halunnut hommailla vielä varmistukseksi ovista seuraavana päivänä. Nyt ei ollut eilen mitään paineita sen suhteen.
Mun ferritiini oli muuten noussut joukukuun 45 -> viime viikon 106!!!!! Lääkäri sanoi, että suusuihke on sitten parempi mulle; suolistosta imeytyy huonosti. Ja oliko sitten mehukuuri tässä tapauksessa myös hyvä juttu - tiedä sitten. Mut olo on ollut mehukuurin aikana SUPERHYVÄ. Sunnuntaina sen jo lopetin ja aloi syömää alle 30hh. :)
Nyt vaan sit piinaillaan.
 
Täällä on kyllä mahtavan aktiivista keskustelua ja ihanaa että on tämmöinen paikka johon voi purkaa tuntemuksia ihmisille jotka ymmärtää :love:

Mulla on nyt joku ovispiinailu, kun eka kierto jollon testaan tikuilla. Nyt jo kp13 ja ei vieläkään mitään tuntemuksii tai oireita et ois ovis lähellä. Ja testit näyttää negaa (digi käytössä). En kyllä nyt muista aiemmista kierroista millon se on ollu kun en oo merkannu mihkään ylös, oon vaan tarkkaillu oireitani. Mut joskus puolivälin tienoilla kyllä. Nyt pelkään et tää on joku ovuloimaton kierto just kun päätin testailla osuuko testien mukaan ovis samoihin päiviin kun mun oireet. No, kai tässä vielä on toivoo et tulee lähipäivinä... Tallettelut aloitettu hyvissä ajoin joka toinen päivä tyylillä, mut katotaan nyt sit miten käy...
 
Tiputtelu loppui ovulaatioon :eek: Ei niin mitään hajua miksi tiputteli sen 13 päivän ajan. Mut pelottaa kyllä, että sillä on vaikutusta kohdun limakalvon paksuuteen ja raskautuminen hankalaa :(

Et ollut testannu tikuilla ovista? Voihan se joskus olla ajoissa. Ite kerran luulin, että ovis ois ollu kp9 kun tuli limoja ja kipuja, mut sit tuli limaa lisää kp11 ja kp13 oli kauheat kivut. Mulla ovis ollut kyl aika tarkkaan kp13-14 ja niin se oli nytkin :)
mieki jään odottelemaan lisää limaa :D nyt se onkin rauhottunut taas. Yhden ovistestin tein maanantaina ja se oli negatiivinen. Tämä on uskomatonta kun 20vuotta ollu säännöllinen kierto ja sitten ku lasta koittaa saada aikaiseksi niin menkat on myöhässä ja tiputtelee! (n) Hyvä että sulla loppui tiputtelu! Tuohon en osaa sanoa kuinka paljon tiputtelu vaikuttaa limakalvoon/raskautumiseen(n)
 
Täällähän on @minttuni ja @Pampula3 samassa kierrossa kuin minäkin. Mulla toki kierrot on ollut aika pitkiä, yritystä kuitenkin takana 1v 4kk ja hoidot alkoi tässä kierrossa. Esikoista toivotaan. Tsemppiä meille :)

Omaa napaa: on muuten jännä miten näin kolmantena letropäivänä tuntuu vähä pientä painetta/tuikkailua munasarjoissa :giggle:
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Pampula3
@Helmiina1978 Mullakin ollut oviksen jälkeen alavatsa turvoksissa (viime kierrossa ei turvonnut missään vaiheessa) ja iltaisin koko vatsa kipeä, eikä kohdistu esim. Muniksiin, kohtuun ym.

@Lina87 Kroppa hämillään, että mitäs täällä nyt tapahtuu, niin ehkä siksi alkaa kierto sinulla oikkuilee :D
Mulla alkoi tänään valkovuoto, joka on voidemaista, joten olihan tossa pari pvä ilman mitään vuotoa :ROFLMAO:
 
Harmaaana
Kysymys.. mulla oli keskenmeno (rv12) ja vuoto kesti ehkä noin viikon. Raskaustestikin muuttui negaksi. Nyt ei menkkoja näy, ei kuulu. Siis niinkun kaks kuukautta jo mennyt.. Lääkäriin toki menen, mut kysyn pikasesti vaan että onko mulla voinu mennä kroppa jotenkin sekasin ns "vaihdevuotiseen tilaan" ja eikai pysyvästi?? Olen normaalipainoinen 30v ja kierto ollut aina maksimissaan 30pv
 
Täällähän on @minttuni ja @Pampula3 samadda kierrossa kuin minäkin. Mulla toki kierrot on ollut aika pitkiä, yritystä kuitenkin takana 1v 4kk ja hoidot alkoi tässä kierrossa. Esikoista toivotaan. Tsemppiä meille :)

Omaa napaa: on muuten jännä miten näin kolmantena letropäivänä tuntuu vähä pientä painetta/tuikkailua munasarjoissa :giggle:
Mä sain letroista ainakin kamalasti sivuoireita :eek: ainakin tuli sellainen olo että tehoaa, mutta vain yksi folli silti irtosi joka kierto (n)
Tsemppiä teidän hoitoihin :)
 
En oo vieläkään menettäny ihan toivoa, vasta kun menkat alkaa niiin! Eilen oli jo normi menkkafinnit naamassa, mutta tää flunssaolo on karmea ja viimeksi sama homma. Mutta!!! Ei piä liikaa toivoa haaveilla saa jospa oonki laskenu oviksen väärään päivään ja oliski vasta dpo 12 niiku flo näytti (y) Nojooplääh, lauantaina pitäis viim menkat alkaa en testaa enää :LOL: Tsemppiä kaikille!!!

@harmmaaana ompa ikävä tilanne nuin myöhään keskenmenokin vielä, pahoittelut :(:(:(
 
Viimeksi muokattu:
Nyt tulee ihan täysin omaa napaa:

Mies sanoi eilen, että kyllä hän tahtoo vielä yhden vauvan :love::love: eli nyt pomppaan ihan kunnolla listoille mukaan! Nyt kp 22/26-28, ja dpo 8-9 (en tikutellut, joten menee ihan veikkauksella). Meillä siis ennestään 2 yhteistä lasta, miehellä lisäksi 1 lapsi.
Jos ei nyt jotenki ihmeellisesti tärppää tästä kierrosta (yritystä vain kerran ja sekin luultavasti oviksen jälkeen), niin ensi kierrossa pääsee sitten kunnolla yrittämään, en varmasti malta olla tikuttelematta ovista :LOL:

Aivan ihanaa, että mieskin on nyt mukana tässä hommassa :love: Sanoi eilen, että en sitten yhtään r-testiä saa tehdä ilman, että hänkin näkee, kun hänkin haluaa nähdä kun ne kaks viivaa tulee :love:
 
@Ananas90 Huomasin että mennään aika samoilla päivillä, mulla tänään dpo11, pidetään peukkuja (y)

Ovistesteistä ollut paljon juttua. Olen kokeillut vain kahden eri valmistajan tikkuja (Rfsu ja Clearblue digital). Rfsu:n tikut oli ärsyttäviä...Onko ovis tulollaan vai ei? Onko viivat nyt yhtä tummia vai ei? Mulla ei ole kovin voimakkaita ovistuntemuksia joten olivat siten enemmän turhaannuttavia kuin mitään muuta :X3: Clearbluen testejä taasen voin suositella hyvällä mielin. Hymynaama joko ilmestyy lukijaan tai sitten ei. Ei tarvetta kummemmalle tulkinnalle. Tikun testiviivojen asteittaisen tummmumisen/vähäisten tuntemusten/kalenterin avulla voi vähän ennakoida jotta peittoja pöyhitään sopivasti oviksen alla :love:

ON: Tänään siis dpo11 ja testattu on :D Dpo8 nega ja dpo10 nega (Rfsun herkkä). Kierto ei ole nyt ollut aivan säännöllinen, ovis oli myöhemmin kuin yleensä joten en ole aivan varma mahdollisesta menkkojen alkamispäivästä. Meinasin että testaan vasta pe aamulla seuraavan kerran jos menkat ei ala. Silloin dpo13 :cool:

Tulipa mieleen kun mahdollisia kuukautisia odotan alkavaksi: onko kenelläkään muulla oireena ennen kuukautisia että maha menee löysäksi? On pitänyt jotain alan ammattilaiselta kysyä että mistä voisi johtua, mutta tapahtuu joka kerta o_O

Onnea plussanneille! :)
 
Täällä kans maha löysällä menkkojen lähestyessä ja jostain luin että liittyy hormoonitoimintaan ja on yleinen juttu.

Täällä testattu nega superherkällä tänäänkin ja vähän surkea mieli. Ajoitus on ollut oikein, seksiä on paljon, kierto säännöllinen, ovis plussattu. Miksei mitään tapahdu?
Täytyy vain yrittää muistuttaa itselleen että alkamassa on vasta neljäs kierto :cool:
 
  • Tykkää
Reactions: Helmiii

Yhteistyössä