Haaveena vauva 2020

Oli pakko tehä raskaustesti vaikka dpo on vielä hyvinki vähäinen, toi alavatsan ja alaselän paineentunne on vaan niin jatkuvaa :unsure: no negaha siellä tietty oli. Eile meni sit herkutteluksi liikaa ja nyt on morkkista siitä. Ku sais sitä painoa pudottaa ennen raskautta. Raskauksissa mulla on paino pysyny samana sen 8kk ja sit siinä vikan kk aikana keränny 10kg turvotuksia :confused:
 
VAUVA 2020

Jos haluat listalle, ilmoitathan tietosi punaisella!

19.1.2020

Nimi ★ Kiertopäivä ★


HMami............................kp 76/28
Elllla...............................kp 76/30
Tingeli............................kp 63/34-36
Nenskuli..........................kp 61/ ?
tupsahus.........................kp 52/30
Mandariinilohko...............kp 44/xx
Pikkuhaave....................kp 41/32
Mustikka89.....................kp 35/25
hemuliina90....................kp 35/28
Alina86............................kp 33/28
Persikka123....................kp 33/32
Hypsy..............................kp 32/28-30
Vauvameille....................kp 28/28-35
Napsunen.......................kp 27/28-35
niinaj91...........................kp 26/26-28
Snanniska.......................kp 26/28
taikinatonttu....................kp 26/28
Koodikissa......................kp 24/24
Mirella92........................kp 22/34
Kasikuus........................kp 21/28-31
Kuumeilija23...................kp 21/25/27
Helmiina1978.................kp 20/29
Amadecasa....................kp 20/34-55
Hipposka........................kp 20/30
Unimaa...........................kp 20/27
Ninnanen........................kp 20/24-26
Korallikala......................kp 19/32
Masu90..........................kp 19/27-30
Shibali............................kp 17/23-28
Ilona Eloisa.....................kp 16/xx
linneah........................... kp 16/26
Töppönen.......................kp 16/26-28
Karvakorvat....................kp 15/28
Haavejuttu......................kp 13/29
Lina87............................kp 13/28
Jjenn..............................kp 11/30-31
KukkaSosuli...................kp 9/33-65
Marrrsipaani...................kp 9/28
mimmi92.........................kp 8/30
Minttuni...........................kp 8/23-32
Mmohini..........................kp 6/32
Pampula3.......................kp 6/22-27
Keltasirkku-..................... kp 4/28-32
Ananas90.......................kp 2/25-26
piipaa93.........................kp 2/27-28
Lilmi89............................kp 2/28-30

★★★★★★★★★★★★★★★★★★

Piinailijat:


niinaj91..........................dpo 12-13
vauvameille....................dpo 12
Mandariinilohko..............dpo 11
W.we..............................dpo 10
Mirella92.........................dpo 6
Ninnanen.......................dpo 6
Helmiina1978.................dpo 6
mincha...........................dpo 5
Korallikala......................dpo 1
Karvakorvat....................dpo 1

★★★★★★★★★★★★★★★★★
 
@mincha mulla oli kauhea paineentunne dpo5 ja sellainen "tukkoinen olo", ihan ku ois jotain ylimääräistä. Onko sinulla siis ollut tuota ihan oviksesta asti, jos oikein ymmärsin, et se on jatkuvaa? Dpo5 on kyl tosi aikainen testausvaihe, joten kyllähän sieltä voi vielä plussa tulla :)
Toki ymmärrän harmituksen ❤

@Mirella92 Täällä menossa dpo7 ja oireet alko katoamaan eilen :cautious: Jäljellä alaselänpolttelu, eilen koko päivän kestävä väsymys (vaikka nukuin yön hyvin) ja jäätävä palelu :confused: + toisinaan pieni repivä kipu.

@W.we Miten sun lämmöille kävi? Nehän laski, mut nousiko enää? Joku täällä taisi mainita, että jos laski kiinnittymisen takia? :)

.. Eilen kävimme taas miehen vanhemmilla ja tällä kertaa oikein odotin, että siellä se parin vko ikäinen tyttö olisi ja olihan se :love: Nyt ei ollut ahdistusta vaan älytön äidillinen olo ja kanniskelin siellä pitkin poikin ja vaihdoin onnesta soikeena kakkavaippaa :ROFLMAO: Lapseni 11 ja 9 vuotiaat oli aivan haltioissaan ja moneen kertaan sano "äiti, me halutaan pikkusisko" ❤ Nyt ei päässyt itkua autossa, että miksi meillä ei ole pikkuista. Viikko sitten siitä käynnistä tuli iso suru.
 
Viimeksi muokattu:
Onnea uusille plussaajille! :love:

Ite täällä mietin et miten voi ovisdigitesti joka aamu näyttää negaa vaikka on ollu ns selkeitä ovisoireita. En oo kylläkään aina pystyny noudattaan ohjeen 4 tunnin pidätystä, mut voiko se niin paljon vaikuttaa muka? Oon testannu kerran päiväs aamusin. Nyt sit olo et onko mulla vaan valeovisoireita ja toivon voi heittää tästä kierrosta että vois tärpätä :( mä luulen että en jatkossa enää testaa ovista kun tulee vaan ylimäärästä stressiä ja paha mieli...
Ovisoireet voi johtua siitäkin,jos keho yrittää ovuloida siinä onnistumatta. Mutta silloinkin pitäisi lh-huippu näkyä.
Mikä kp sulla on menossa ja kuinka pitkä kierto? Olisiko vielä tulossa?
Tai mikä kp aloit tikuttaa, olisiko voinut jo mennä?
 
  • Tykkää
Reactions: Shibali
@mincha mulla oli kauhea paineentunne dpo5 ja sellainen "tukkoinen olo", ihan ku ois jotain ylimääräistä. Onko sinulla siis ollut tuota ihan oviksesta asti, jos oikein ymmärsin, et se on jatkuvaa? Dpo5 on kyl tosi aikainen testausvaihe, joten kyllähän sieltä voi vielä plussa tulla :)
Toki ymmärrän harmituksen ❤

@Mirella92 Täällä menossa dpo7 ja oireet alko katoamaan eilen :cautious: Jäljellä alaselänpolttelu, eilen koko päivän kestävä väsymys (vaikka nukuin yön hyvin) ja jäätävä palelu :confused: + toisinaan pieni repivä kipu.

@W.we Miten sun lämmöille kävi? Nehän laski, mut nousiko enää? Joku täällä taisi mainita, että jos laski kiinnittymisen takia? :)

.. Eilen kävimme taas miehen vanhemmilla ja tällä kertaa oikein odotin, että siellä se parin vko ikäinen tyttö olisi ja olihan se :love: Nyt ei ollut ahdistusta vaan älytön äidillinen olo ja kanniskelin siellä pitkin poikin ja vaihdoin onnesta soikeena kakkavaippaa :ROFLMAO: Lapseni 11 ja 9 vuotiaat oli aivan haltioissaan ja moneen kertaan sano "äiti, me halutaan pikkusisko" ❤ Nyt ei päässyt itkua autossa, että miksi meillä ei ole pikkuista. Viikko sitten siitä käynnistä tuli iso suru.

Tää paineen tunne alko muutama päivä oviksen jälkeen. Ei oo normikiertoon kuuluva kyllä, lämmöt tasaisesti 37,2 nyt oviksesta lähtien. Joo tää dpo 5 on tosi aikainen eikä mulla yksikää raskaus oo näkyny testeissä ennen ku menkat on jääny pois
 
  • Tykkää
Reactions: Lilmi89
@Ananas90 aloin tikuttaa joskus kp 10 tienoilla. yleensä kierto vaihtelee 25-28 välillä, viime aikoina ollu lähempänä tuota 28. Nyt jo kp 17 joten en usko et enää tulee.. ellei sit oo pidempi kierto. Tietty mulla tuosta kkm:stä ei kovin kauaa kun viimesimmät menkat oli ekat menkat sen jälkeen että en tiedä mihin tää kierto nyt tästä asettuu, et onko vielä sekaisin kroppa. Ei tässä nyt auta kun ootella, ehkä sit ens kierrossa. Mut enää en kyllä testaa ovista jos ei sit oo pakko jossain vaiheessa, muutenkin stressiä tässä elämässä niin en jaksa tätäkin siihen päälle...

Sori tää synkistely omalta osalta, toivon silti kaikille muille tsemppiä kiertoihin ja plussatuulia erityisesti teille jotka nyt piinailette siellä :love:(y)
 
Tää paineen tunne alko muutama päivä oviksen jälkeen. Ei oo normikiertoon kuuluva kyllä, lämmöt tasaisesti 37,2 nyt oviksesta lähtien. Joo tää dpo 5 on tosi aikainen eikä mulla yksikää raskaus oo näkyny testeissä ennen ku menkat on jääny pois
Mulla ollu paineentunnetta tän yrityksen aikana kerran aiemmin ja epäilen, että sillon mulla oli kemiallinen, koska oli tosi vahvat oireet tosi aikaisin. Sillon en testannut, mut tuskinpa ois näkynyt, kun mullakin testi näyttää jotain vasta menkkojen ollessa myöhässä ja sillonkin vain haamua. Se paineentunne mulla kesti silloinkin vain päivän tai kaks.
Jospa sulla nyt enteilisi raskautta, kun kestänyt jo jonkin aikaa tuo tunne. Mulla lämmöt lähti nousuun dpo3 ja tänä aamuna oli 37.1

Täällä (y) pystyssä! Tsemppiä loppu piinailuun :love:
 
Onnea uusille plussaajille! :love:

Ite täällä mietin et miten voi ovisdigitesti joka aamu näyttää negaa vaikka on ollu ns selkeitä ovisoireita. En oo kylläkään aina pystyny noudattaan ohjeen 4 tunnin pidätystä, mut voiko se niin paljon vaikuttaa muka? Oon testannu kerran päiväs aamusin. Nyt sit olo et onko mulla vaan valeovisoireita ja toivon voi heittää tästä kierrosta että vois tärpätä :( mä luulen että en jatkossa enää testaa ovista kun tulee vaan ylimäärästä stressiä ja paha mieli...
Minun pitää testata ainakin aamulla ja illalla, jos haluan oviksen kiinni...
Soitin silloin pari vuotta sitten paniikissa omalle lääkärille, kun en vaan ole moneen kiertoon löytänyt ovulaatiota vaikka seuraan oireita, niin antoi tämän neuvon (y)
 
@Kasikuus ei ole noussut ei.. tasan 36 eli sen verran noussut kuitenkin, mutta negakierroissa yleensäkin se 36,3 - 36,9 :(
Tai enhän minä edes tiedä miten lämpöni menisi plussakierrossa :ROFLMAO:

Mulla kanssa oli tuota paineen tunnetta tässä kierrossa dpo2-7 ja katosi ihan kokonaan sen jälkeen. Muutama todella karmaiseva repäisy/pistävä kipu tuli edellisiltana ja olo oli sellainen että haarat on kuivat kuin sahara, vaikka monta päivää lima tasot olleet hyvät :eek:
Harmi jos siellä on jotain yrittänyt tapahtua, mutta kuiville limakalvoille se tuskin onnistuu (n)
 
@Kasikuus ei ole noussut ei.. tasan 36 eli sen verran noussut kuitenkin, mutta negakierroissa yleensäkin se 36,3 - 36,9 :(
Tai enhän minä edes tiedä miten lämpöni menisi plussakierrossa :ROFLMAO:

Mulla kanssa oli tuota paineen tunnetta tässä kierrossa dpo2-7 ja katosi ihan kokonaan sen jälkeen. Muutama todella karmaiseva repäisy/pistävä kipu tuli edellisiltana ja olo oli sellainen että haarat on kuivat kuin sahara, vaikka monta päivää lima tasot olleet hyvät :eek:
Harmi jos siellä on jotain yrittänyt tapahtua, mutta kuiville limakalvoille se tuskin onnistuu (n)
:unsure: On kyl kurjaa, ku jotain yrittää tapahtua, mut sit se tyssää. Mutta vielä ei menetetä toivoa, menkat ei ole vielä alkaneet :love: Mulla ollut suht kuivaa ovulaatiosta asti. Kolmena päivänä sen jälkeen (ei peräkkäisinä) on tullut pieni määrä vv, joka on ollut todella voidemaista, hyvin vois vaikka rasvata naamansa sillä :D :ROFLMAO:
Minä olen aika varma, että tässä kierrossa oikeasti yritti jotain tapahtua, mutta pahoin pelkään, että siihen yritykseen se jäikin :poop:
 
  • Tykkää
Reactions: W.we
Kiitos @W.we :love: nyt tuli parempi mieli, ehkä voiskin olla sitten tuosta kiinni :) Ehkä siis alan nyt kuitenkin piinailemaan ja kattoon pääseekö testaan vai tuleeko menkat ennen sitä. :geek:

Ja älkää nyt vielä @W.we ja @Kasikuus luovuttako, niin kauan on toivoa kun ei menkkoja näy (y) Mä niin pidän peukkuja että molemmilla pärähtää plussat! :love:
 
  • Tykkää
Reactions: W.we
@Shibali Mihin aikaa aamusta olet testannut? Ohjehan on testeissä yleensä, että klo 10-22 välillä. Aamun ensimmäisestä pissasta ei saisi testata. Itse kun aloitin testaamisen niin testasin aamulla viikonloppuisin (vasta klo 10 jälkeen) , iltapäivällä ja illalla. Arkiaamuina ei pystynyt, kun oli töissä, joten testailut jäi tuohon iltapäivään ja iltaan :)
 
  • Tykkää
Reactions: Shibali
@Shibali mä olen jo aika hyvin sisäistänyt että tuskin luomuna tulee..
Olisihan se vain mieletön taloudellinen säästö jos ei tarvitsisi ivf:ään mennä :whistle:

Mulla on jo kaikki pms oireet joten odottelen vain että vuoto alkaa niin saa varattua labra-ajat tms. Esivalmistelut tehtyä ennen hoitojen suunnittelua :)
Me tosiaan vaihdettii nyt julkiselta yksityiselle, niin pitää uudestaan täyttää kaikki lomakkeet ja hoitosuostumukset...
Toivottavasti palvelu ei hidastu :oops:
 
@Shibali Mulla on ollut joissain kierroissa ovisoireita, mutta koskaan en oo saanut ovisplussaa tikkuun. Raskausplussan kerran kylläkin... Joskus on ultrassa näkynyt johtofollikkeli ja toisinaan todettu, että oireista huolimatta johtofollia ei ole. Kerran ovulaatio oli tapahtunut niin aikaisin, että se pystyttiin toteamaan vain labroista keltarauhashormonin nousulla loppukierrosta. Ultrassa näkyi toki myös keltarauhanen.

Varmaan kohdallani oireet tulevat hormonitason noususta, vaikka ovulaatiota ei silti aina tapahdu. Sen olen ultrauksista huomannut, että mulla ovulaatiokivut ilmenevät useita päiviä ennen ovulaatiota, ei siis ole mulla irtoamiskipua. Ovislima ei mulla ole aina tarkoittanut ovulaation tapahtumista, joskus kyllä on.
 
  • Tykkää
Reactions: Shibali
Noniin, tänään tosiaan tein vihdoin testin. Ja pakko sanoa, että älkää tosiaan luovuttako ennen kuin menkat alkaa!!!
Itse jo ma kyllä luovutin kun oli kp29/28 ja täysin puhdas nega. Tänään siis kp35/28 ja testi näyttää tältä. Oli paljon vaalemapi testiajalla, melkein haamun oloinen (vaikka toki haalea punainen väri siinä oli nähtävissä), tummui merkittävästi testiajan jälkeen. Hieman hämmentää, että miten näin myöhään vasta tuli näkyviin, että onko kierto vaan jotenkin aivan sekaisin (en toki tikuttanut ovista, joten tarkkaa ajankohtaa sille en tiedä) vai onko tämäkään pysyvä plussa. Ei kait se auta kun jatkaa ensi viikolla testailua ja katsoa tummuuko.

En ole vielä täältä haaveilijoista tosissaan lähdössä, seuraillaan tilannetta ja suuret tsempit kaikille yrityksiin :love: kaikki ansaitsisivat oman nyytin saada syliin saakka ja toivottavasti pian! :barefoot:
 

Attachments

@Shibali Mulla on ollut joissain kierroissa ovisoireita, mutta koskaan en oo saanut ovisplussaa tikkuun. Raskausplussan kerran kylläkin... Joskus on ultrassa näkynyt johtofollikkeli ja toisinaan todettu, että oireista huolimatta johtofollia ei ole. Kerran ovulaatio oli tapahtunut niin aikaisin, että se pystyttiin toteamaan vain labroista keltarauhashormonin nousulla loppukierrosta. Ultrassa näkyi toki myös keltarauhanen.

Varmaan kohdallani oireet tulevat hormonitason noususta, vaikka ovulaatiota ei silti aina tapahdu. Sen olen ultrauksista huomannut, että mulla ovulaatiokivut ilmenevät useita päiviä ennen ovulaatiota, ei siis ole mulla irtoamiskipua. Ovislima ei mulla ole aina tarkoittanut ovulaation tapahtumista, joskus kyllä on.
Voiko ultrassa siis todeta ovulaation tapahtuneen, jos ultrataan vaikka seuraavana päivänä, tai parin päivän sisällä?
 
@Ananas90 aloin tikuttaa joskus kp 10 tienoilla. yleensä kierto vaihtelee 25-28 välillä, viime aikoina ollu lähempänä tuota 28. Nyt jo kp 17 joten en usko et enää tulee.. ellei sit oo pidempi kierto. Tietty mulla tuosta kkm:stä ei kovin kauaa kun viimesimmät menkat oli ekat menkat sen jälkeen että en tiedä mihin tää kierto nyt tästä asettuu, et onko vielä sekaisin kroppa. Ei tässä nyt auta kun ootella, ehkä sit ens kierrossa. Mut enää en kyllä testaa ovista jos ei sit oo pakko jossain vaiheessa, muutenkin stressiä tässä elämässä niin en jaksa tätäkin siihen päälle...

Sori tää synkistely omalta osalta, toivon silti kaikille muille tsemppiä kiertoihin ja plussatuulia erityisesti teille jotka nyt piinailette siellä :love:(y)

Mulla on toki kierukan poistosta ja pillereiden lopetuksesta niin vähän aikaa, että kierto on varmasti sen takia sekaisin. Ekaa yrittäessä menkat ja ovis tuli tasan sillon, kun sovellus ennusti, mutta tällä kerralla ei. Ovis tuli päivää myöhemmin, mitä menkkojen piti alkaa eli kp 32 taisi olla. Oli pakko se tikuttaa, kun olin ihan hukassa koko homman kanssa :confused:
Veikkaan siis, että kroppa voipi olla sekaisin! Älä ihan vielä heitä kirvestä kaivoon. :love:
 
Heip, onkohan nuo viikot ihan ok tässä vaiheessa kun ovis on ollut tammikuun alussa ekan kolmen päivän aikana. Eli oviksesta on nyt sitten noin 2viikkoa ja 2päivää. Odotin viikkoja 1-2 näkyviin. Viimeks sain myös 2-3 ja kesken meni? :(
Mun mielestä ok. (y):love:
Oviksesta 1-2 viikkoa on 1-2 ja nyt sulla on 2-3 viikkoa eli testiin tulee sama.
 
Voiko ultrassa siis todeta ovulaation tapahtuneen, jos ultrataan vaikka seuraavana päivänä, tai parin päivän sisällä?
Ultrassa näkyy kuinka monta follia on irronnut. :)
Inseminaatioiden yhteydessä aina tehdään näin.
ja suositellaan jos on ainakin letrotzolit käytössä, niin mennä etukäteen ultraamaan kuinka monta mahdollisesti irtoaa, ettei tule monikkoraskauden riskiä

@Ajele eikö tuo silloin ole ihan oikein jos hedelmöityksestä on 2-3 viikkoa o_O(y):love:
 
Ultrassa näkyy kuinka monta follia on irronnut. :)
Inseminaatioiden yhteydessä aina tehdään näin.
ja suositellaan jos on ainakin letrotzolit käytössä, niin mennä etukäteen ultraamaan kuinka monta mahdollisesti irtoaa, ettei tule monikkoraskauden riskiä

@Ajele eikö tuo silloin ole ihan oikein jos hedelmöityksestä on 2-3 viikkoa o_O(y):love:
Joo, no niin kai. Kiitos! Oon niin hämmentynyt että mä en tiedä mitä nyt sitten ajattelin. Vuoden yrittämisen jälkeen on liki mahdotonta sisäistää näitä juttuja. :-D
 

Yhteistyössä