Haaveena vauva 2020

@amadecasa Ultrassa tosiaan näkyy puhjennut rakkula (tosin kerran multa ei tätä bongattu, ovulaatiosta oli ultrauksessa 2-3 pv ja ovis todennettiin myöhemmin progesteroni-mittauksella) tai keltarauhanen, jos ovulaatiosta on jo hieman kauemmin. Tuolloinkin molempien munasarjojen vierestä havaittiin nestettä, mikä on tyypillistä ovulaatiolle. Tuolloin bongattiin keltarauhanen seuraavassa ultrassa, joka oli n. viikko ovulaation jälkeen.

Tuo progesteronimittaus verestä kertoo myös ovulaation tapahtuneen, koska puhjenneesta rakkulasta muodostunut keltarauhanen tuottaa keltarauhashormonipiikin. Sitä ei tule ilman ovulaatiota.
 
  • Tykkää
Reactions: Shibali
@hemuliina90 Mikä päivä mä en ois testannut..:ROFLMAO:
Siis oon hämmentynyt, koska eilen tuli illal pyyhkiessä verta paperiin (sen yhden kerran) ja sit ei mitää mut nukkumaan käydessä ihan jäätävät nippailut alakerrassa, ihan ku joku ois neulojen kaa pistelly:confused: Oletin et menkat alkais mut ei, ja r.testi näytti aamul samaa mitä viimiset edelliset 5päivääkin. Vähän täs päiväl tullu rusehtavaa paperiin mut ei muuta. Lämmöt tippu 36.9
Ihan pihalla mitä tapahtuu, joku sano et menkat ei ala ennen nega testiä mut tosin mikään mun kohdalla ei oo menny normien rajojen puitteissa o_O:censored:
 
Onnea taas plussanneille! :love:

Itse otin perjantaiaamuna viimeisen Terolutin ja nyt näköjään menkat odotuttaa itseään, eikä ole edes menkkamaisia tuntemuksia. (n) Viime kuurin jälkeen alkoi parin päivän sisällä ja kipuja oli jo paljon ennen sitä. Tissit on kyllä ihan hurjan kipeät, näköjään terot tekevät tuollaista. Huomenna gynelle kuulemaan hoitosuunnitelmaa, jännittää! :rolleyes:
 
  • Tykkää
Reactions: Mirella92
Kiitos vastauksista tuohon ovulaation näkymiseen ultrassa! Käytännössä siis ultra näyttää oviksen varmimmin jälkeen kuin etukäteen? Olin ajatellut että toisin päin. Toivottavasti jotain näkyy kunhan ultraan pääsen!
 
En ole varma, oisko mun ovis tulossa, isohkon määrän limaa bongasin tuossa ja alavatsatuntemuksia. Aamupäivällä oli kyllä lähes blanko tikku ja iltapäivällä en ehtinyt pidättää mut tein testin silti. Pitää tehdä illalla vielä ja katsoa, mitä näyttää.

Talletus onnistui mut voi olla aika vanhaa tavaraa. Josko ehtis ees toisen kerran vielä huomenna tai tiistaina. Te, jotka ootte samassa veneessä tallettamisen vaikeuksien kanssa, osaatte ehkä jakaa mun ilon ees tästä kerrasta
 
Noniin, tänään tosiaan tein vihdoin testin. Ja pakko sanoa, että älkää tosiaan luovuttako ennen kuin menkat alkaa!!!
Itse jo ma kyllä luovutin kun oli kp29/28 ja täysin puhdas nega. Tänään siis kp35/28 ja testi näyttää tältä. Oli paljon vaalemapi testiajalla, melkein haamun oloinen (vaikka toki haalea punainen väri siinä oli nähtävissä), tummui merkittävästi testiajan jälkeen. Hieman hämmentää, että miten näin myöhään vasta tuli näkyviin, että onko kierto vaan jotenkin aivan sekaisin (en toki tikuttanut ovista, joten tarkkaa ajankohtaa sille en tiedä) vai onko tämäkään pysyvä plussa. Ei kait se auta kun jatkaa ensi viikolla testailua ja katsoa tummuuko.

En ole vielä täältä haaveilijoista tosissaan lähdössä, seuraillaan tilannetta ja suuret tsempit kaikille yrityksiin :love: kaikki ansaitsisivat oman nyytin saada syliin saakka ja toivottavasti pian! :barefoot:
Onnea!! :love:
 
Onnea taas plussanneille! :love:

Itse otin perjantaiaamuna viimeisen Terolutin ja nyt näköjään menkat odotuttaa itseään, eikä ole edes menkkamaisia tuntemuksia. (n) Viime kuurin jälkeen alkoi parin päivän sisällä ja kipuja oli jo paljon ennen sitä. Tissit on kyllä ihan hurjan kipeät, näköjään terot tekevät tuollaista. Huomenna gynelle kuulemaan hoitosuunnitelmaa, jännittää! :rolleyes:
Siis mulla on ihan sama juttu! Terot loppuivat torstaina, ja yleensä vuoto alkaa jo 8. pv (10pv kuurista). Mullakaan ei oo edes minkäänlaisia oireita nyt, vähän tissejä aristi perjantaina. Paksunakaan en ole, vaikka tärisevin käsin testasin aamulla :ROFLMAO:
Mutta eipä tässä olla vasta kuin 5 pv normiaikataulusta jäljessä, joillain kai kestää viikko tai parikin että vuodot alkaa terojen lopetuksesta.

Hyvin menee yritystauolla, koko ajan kuitenkin miettii että oiskohan voinut nyt tärpätä o_O
 
Siis mulla on ihan sama juttu! Terot loppuivat torstaina, ja yleensä vuoto alkaa jo 8. pv (10pv kuurista). Mullakaan ei oo edes minkäänlaisia oireita nyt, vähän tissejä aristi perjantaina. Paksunakaan en ole, vaikka tärisevin käsin testasin aamulla :ROFLMAO:
Mutta eipä tässä olla vasta kuin 5 pv normiaikataulusta jäljessä, joillain kai kestää viikko tai parikin että vuodot alkaa terojen lopetuksesta.

Hyvin menee yritystauolla, koko ajan kuitenkin miettii että oiskohan voinut nyt tärpätä o_O
Kai sitä miettii aina, vaikka olis eläny selibaatissa. :ROFLMAO:

Mä kans luin netistä, että toisilla on mennyt se muutama viikko ennen kuin menkat on alkanu, mutta onhan tämä nyt vähän p*rseestä, kun toivoo uutta kiertoa kuitenkin. Mä elättelin toiveita, että kierto olis alkanu niin kuin viimeekskin ja jos saan huomenna letrot, niin olisin päässyt aloittamaan ne HETI. :ROFLMAO:
 
@Helmiii olit kysynyt jo aikoja sitten, onko mun kierrot pitkiä mutta en ollut nyt lueskellut viestejä, joten anteeksi vastauksen viiveestä! :ROFLMAO: Mulla on siis PCOS, joten kierrot voi oikeestaan olla mitä vain.

Toissapäivänä ja eilen pyyhkiessä paperiin jäi ruskeaa limansekaista (anteeksi kuvailut :LOL:) mutta edelleenkään ei menkkoja. Täytyy varmaan testata uudestaan vielä raskaustestillä, mutta yhtään mitään oireita ei mihinkään suuntaan oikein ole. PAITSI ihan kamala kiukku! Olen tosi räjähdysherkkä ollut pari päivää, en tiedä oisko se sitten kuitenkin PMS oire ennemmin :ROFLMAO:
 
Mikä teille on pahin hetki kierrosta ?

Mulla tää dpo10 eteenpäin kunnes uusi kierto alkaa.. kaikki ahdistaa/itkettää ja pakostakin miettii ja tulee katkeraksi miksei meillä ole onnistunut vielä neljänkään vuoden jälkeen kun kavereille tulee toinen tai kolmas :unsure:
 
Minulla on myös vuodon eka pv niukka, toinen pv tulee kunnolla mut normaalin rajoissa, kolmas pv niukka. Yleensä ei välivuotoja, mut viime kierrossa puolivälin paikkeilla useamman päivän.

Pahin hetki kierrosta on ne muutama päivä ennen menkkoja, kun tunnistaa, että ne oletetut raskausoireet on ihan niitä samoja pms oireita, kun aiemmin. Ja kun vuoto alkaa, ei se tule enää edes yllätyksenä oireiden perusteella, mutta silti sen eka päivän aikana iskee ahdistus ja itkettää :( ja ei lohduta yhtään, vaikka toivoa on edelleen hoitojen kautta. Ja sitten taas alkukierrosta on niin energinen ja luottavainen fiilis, jaksaa syödä kunnolla, liikkua ja siivota kotona :giggle: ja oviksen tikuttaminen tuntuu vielä ihan mukavalta, luulen että jos en saa tikuilla sitä kiinni, niin tulee surkeampi mieli :notworthy:
 
  • Tykkää
Reactions: Ananas90
@W.we Rankin vaihe on ehkä just piinailu. Musta tuntuu, etten saisi edes valittaa yhtään mistään, kun ekaa yritettiin 1 kierto ja tässä toisessa nyt menossa myös vasta eka.
Tää on vaan jotenkin henkisesti tosi rankkaa. Velloudun oikein niihin ajatuksiin ja päivät matelee eteenpäin. Oon aivan loppu jo nyt ja tiedän tippuvani todella korkealta ja lujaa, jos ja kun menkat tästä alkaa. Kierto on nyt niin sekaisin, etten usko ihmeisiin mutta silti elättelen vähän liian lujaa toiveita.

Siksi kovin arasti uskallan näitä tunteita sanottaa. Teitä on siellä iso kourallinen, joilla yritystä on ollut vuosia takana ja syliin ei ole välttämättä päätynyt vielä vauvaa lainkaan. Nostan hattua oikein nöyrästi päästä, koska tällainen tie ei tosiaan ole mikään helppo tie.
Anteeksi jos pahoitin tällä jonkun mielen, ei todellakaan ole tarkoitus :( <3
 
@Alinna86 Kiitti! Oliko siellä nestemäisenäki, netistä katoin niin oli vain jotaln tabletteja?? Tuttu vinkkas että auttais pmsoireisiinkin ja hormooniepätasapainoon
Joo on, meil myös nestemäinen:)
Makuhan on alkuun ihan järkky mut tottuu. Maistuu mun mielestä laimeelle raparperikeitolle:ROFLMAO:
Ite huikkaan sen ja sit tuoremehua vaa äkkii päälle:D
Toi on kyl ihan huippu vitsku, auttaa just niin moneen vaivaan ja mikä parasta lisää hedelmällisyyttä ja vahvistaa limakalvoja (y)
Ite huomasin myös positiivisen muutoksen hiuksissa:)
 
  • Tykkää
Reactions: KirJoh89 ja Lilmi89
Omaa napaa taas :rolleyes:
Nyt dpo ~13. Illasta alkoi mahaa kivistää ja turvottaa, huono olo. Mulla on muutenkin usein huonoa oloa (en tiedä miksi, ollut jo vuosia), mutta nyt tämä ihan erilaista, kivistää sillain jännästi ja tosiaan maha ihan pallo :D Joko nyt on tulossa vatsatauti, tämän päivän synttärijuhlien herkut ei sopinu mun vatsalle, uusia menkkaoireita tai sitten..:cautious::love: toivottavasti ei ainakaan mahatauti :sick::poop: menkkojen pitäisi alkaa tiistaina (+- pari päivää)
 

Yhteistyössä