Haaveena vauva 2020

Vierailija#
Vielä vierailen, kun en jaksa ihan vielä rekisteröityä. Kiva lukea kun on tullut tosi paljon onnistumisia, upeaa! Itsekin jaksan tsempata itseäni, kun luen teidän juttuja. Tsempit myös teille, joilla ei ole vielä tärpännyt.

Täällä oli puhetta ihan alkuraskauden tai kiinnittymisen aikaisista tuntemuksista.
Onko kellään ollut yöllistä orgasmia melko pian dpo5-6:n jälkeen? Jostain luin, että joillakin sellainen on tullut pian kiinnittymisen jälkeen, kun verenkierto alkaa lisääntyä.
 
Moikka!

rekisteröidyin tänne kun olen viikon seuraillut teidän keskustelua ja tämä on mukavan aktiivinen ketju :)

minulla ja miehelläni tarkoitus poistattaa hormonikierukkani 3kk päästä ja mieli tekisi kuitenkin molemmilla poistattaa se jo nyt. Kuitenkin pohdin/stressaan vielä kovasti työkuvioitani, siksi yrittämisen aloitusta vielä himmailen. (n)

Kiva päästä mukaan keskusteluun!

Taustatietoina siis: meillä jo poikalapsi (pian 3v) ja yhteistä taivalta jo miehelläni ja minulla 10 vuotta. Olemme 25 vuotiaita.:love:
 
Ei onnistunut toka inssi, juuri tein digillä negatiivisen testin :notworthy: Mut voi siis ottaa pois listoilta.

Inssiä seuraavasta päivästä alkaen joka päivä jotain ruskeaa/punaista limojen seassa, eli jotain kummallista ehkä tekeillä ja täytyy kyllä mennä tutkituttamaan mikä homma. Ajattelin vielä kolmannen kerran testata inssiä, jos hoitoon pääsis samana päivänä kun saa testiin ovisplussan (eikä osu viikonloppuun/pyhään, niinkun nää tuntuu mulla nyt inhottavasti koko ajan menevän) - sit ois ajoituksellisesti kaikki vaihtoehdot kokeiltu. Sen jälkeen sitten IVF.

Voi kun olis etukäteen tiennyt miten pitkä reissu tästä voikin tulla, niin olis tullut jo aiemmin lähdettyä matkalle! :cry:

Ajatukseni tänään etenkin kaikissa meissä, joilta se kovin kaivattu plussa vielä puuttuu! :love:
Mulla ainakin joku raapaisi kohtua ja 5 päivää tiputteli välillä, mutta on kuulemma normaalia.
Suosittelen silti ottamaan lääkäriin yhteyttä jos yhtään ahdistaa, niin saa luetettavan vastauksen, kuin että lukee jostain vauvafoorumilta (y)
 
Vielä vierailen, kun en jaksa ihan vielä rekisteröityä. Kiva lukea kun on tullut tosi paljon onnistumisia, upeaa! Itsekin jaksan tsempata itseäni, kun luen teidän juttuja. Tsempit myös teille, joilla ei ole vielä tärpännyt.

Täällä oli puhetta ihan alkuraskauden tai kiinnittymisen aikaisista tuntemuksista.
Onko kellään ollut yöllistä orgasmia melko pian dpo5-6:n jälkeen? Jostain luin, että joillakin sellainen on tullut pian kiinnittymisen jälkeen, kun verenkierto alkaa lisääntyä.
Minulla on ollut tätä 3ssa raskaudessa aika pian kiinnittymisestä. Tässä nykyisessä ei käynyt samoin; vain vähän herkkä alapää. Mut niin on ollut nega kierrossa myös.
 
@Pespi mulla on myös ollut ehkäisynä nexplanon kapseli, joka on poistettu 09/19. Ekat menkat odotutti itseään 62 päivää poistosta, jonka jälkeen oli yksi ”normaali” 32 päivän kierto, josta oviksenkin bongasin. Nyt jälleen menossa kp 40jotain, eikä menkkoja kuulu eikä näy. Silloin kun kapseli minulta poistettiin, terkkari sanoi että jos ei 3 kuukauteen kuukautisia tule, olisi täytynyt olla yhteydessä ehkäisyneuvolaan. :)
Okei! Mulla ei näy niitä ja siis kohta on 3kk mennyt. Jostain luin, että 6kk pitäs odottaa, mutta se tuntuu ihan kauhean pitkältä ajalta. Pitäsköhän sitä sitten jo soitella vai vielä odotella. En osaa nyt näitä mun oireitakaan tulkita, kun on alavatsa tuntemuksia ja rintojen arkuutta ym. mistä tuossa aikasemmassa viestissäkin mainitsin, mitä luulin että ovat raskaus jo..
 
Vierailija#
Minulla on ollut tätä 3ssa raskaudessa aika pian kiinnittymisestä. Tässä nykyisessä ei käynyt samoin; vain vähän herkkä alapää. Mut niin on ollut nega kierrossa myös.
Eikä, voi kun on ihana kuulla että tämmöistä oikeasti on! Olen kaikenlaista lukenut ja ajatellut, että en varmasti sitten pidä mitään pikku nippaisuja, huonoa oloa, lämpöä tai muitakaan alkuraskauden tuntemuksina, etten ala turhaan piinailla ja herätellä toiveita. Muttamutta... Tasan dpo5 yönä yllättäen tullut orgasmi on tosi vaikea sivuuttaa! Ikinä ennen ei näin ole käynyt, joten oliskohan tämä nyt se ensimmäinen merkki! Eih, en kestä, nyt on jännää! Onkohan mulla kiinnittynyt vihdoinkin! :geek:
 
Kiitos @Shibali :love: Toivottavasti sinä saat plussan. Jännitän täällä puolestasi ja voin kuvitella kuinka tuskallista on odottaa torstaihin asti :(:love: Mulla mateli viimiset 2vko niiiiiin hitaasti, et meinas levitä pää :cautious: Tai no koko viime kierto oli niin hemmetin pitkä.

Uusille tervetuloa! :)

Minä olen lievittänyt tuskaani leipomalla suklaaseeprakakun ja voileipäkakun. Käynyt vähän shoppailee kasveja (ihan tyhmää, koska kissat mussuttaa ne) , pojalle vaatteita ja sit vain otettu miehen kanssa viimeinen vapaapäivä noin muuten rennosti. Huomenna lapset kotiutuu isältään :love::love:

Olen tässä jo monena päivänä miettinyt, että harmittaa, kun ei ole ketään, joka on samassa tilanteessa kuin minä. 2 hyvää ystävää on, mutta en tee heidän kanssaan juuri mitään (viestitellään toisen kanssa kyllä melkein päivittäin.) Olisi ihanaa, kun olisi joku, joka ymmärtää ja olisi valmis lähtemään kahville, kävelylle, leffaan, ihan mihin vaan, että ei olisi nämä kuukaudet yhtä vauva asian miettimistä. Toki ystäväni ymmärtää tän tuskan, mutta heitä on vaikea saada lähtemään mihinkään :unsure:
 
Eikä, voi kun on ihana kuulla että tämmöistä oikeasti on! Olen kaikenlaista lukenut ja ajatellut, että en varmasti sitten pidä mitään pikku nippaisuja, huonoa oloa, lämpöä tai muitakaan alkuraskauden tuntemuksina, etten ala turhaan piinailla ja herätellä toiveita. Muttamutta... Tasan dpo5 yönä yllättäen tullut orgasmi on tosi vaikea sivuuttaa! Ikinä ennen ei näin ole käynyt, joten oliskohan tämä nyt se ensimmäinen merkki! Eih, en kestä, nyt on jännää! Onkohan mulla kiinnittynyt vihdoinkin! :geek:
Kyllä se oli ekan kerran semmonen ihmettelyn aihe! Ja tokalla kerralla myös täällä palstalla sitä vouhkasin että onpas mulla omaa kivaa. Isäntä jää vallan paitsi kaikesta. :D:ROFLMAO:
 
Gyne teki tänään lähetteen julkiselle naistenpolille. Mun alapäästä täytyy poistaa /ottaa koepala muutoksesta. Vähän pahasta paikasta: klitoriksesta o_Oo_O
 
@niinaj91 Mitähän on meneillään, jos negaa näyttää ja menkat ei ala? Olisiko ovis voinut olla myöhemmin?
No tätä minäkin mietin, että mitähän ihmettä on meneillään (n) Viime keväänä kerran oli kierto ~40pv, muuten aina ollut 26- max 30. Että nyt just sitten tulee tämmönen ihme kierto :ROFLMAO: Toivon, ett oliskin ovis vaan ollut myöhemmin ja plussa sieltä vielä joku päivä tulisi. Mutta alkais kelpaamaan vaikka edes ne menkat, ärsyttää tämmöinen epätietoisuus :cautious:
Nyt on siis rinnat jännän tuntuiset, menkkakipuja ja flunssa puskee päälle :confused:
 
@Kasikuus Mietin just ihan samaa! Tää vuoto on jotai ihan hirveetä, hyytymiäkin on reippaanlaisesti (vaikka onhan mulla niitä aina)... Kivut on jotain hyvin eriskummallista tässä kierrossa.
Kyllä mullakin hyytymiä on ollut melkein joka kierrossa, jopa ennen yrittämisen aloittamista. Mutta nyt tän yrityskauden aikana tämä on toinen kerta, kun nää hyytymät on näin isoja ja tulee paljon. Yleensä tulee sellasia pikkurillin pään kokosia ja nää on sellasia pingispallon kokosia :confused:
 
No tätä minäkin mietin, että mitähän ihmettä on meneillään (n) Viime keväänä kerran oli kierto ~40pv, muuten aina ollut 26- max 30. Että nyt just sitten tulee tämmönen ihme kierto :ROFLMAO: Toivon, ett oliskin ovis vaan ollut myöhemmin ja plussa sieltä vielä joku päivä tulisi. Mutta alkais kelpaamaan vaikka edes ne menkat, ärsyttää tämmöinen epätietoisuus :cautious:
Nyt on siis rinnat jännän tuntuiset, menkkakipuja ja flunssa puskee päälle :confused:
Varmasti ärsyttää, en yhtään epäile. Toivotaan nyt sitä plussaa ekana ja jos se ei tule, ni menkoille pikainen peukku, että uusi yritys voi alkaa :) Kovasti jaksuja epötietoisuuden kanssa :love:
 
@KukkaSosuli mikäs tilanne sulla olikaan? Alotettiinko sulla joku lääkitys? Onnittelut ovulaatiosta, toivottavasti käytätte kunnolla hyödyksi!

@Kasikuus tunnistan tuon kaverinpuutteen! Vaikka monenlaisia kavereita onkin, niin erityisesti tässä raskautumisasiassa kaikki tuntuvat toimivan aivan eri systeemillä kuin minä. Vahinkoraskauksia jne. Ja kun esikoisen myötä on tullut paljon äitiystäviä niin sitä kautta tunnistaa miten tärkeää se vertaistuki on. Toki nämä äitiystävätkin on välillä pahasta mielenterveydelle kun tekevät esikoisen ikäkavereille pikkusisaruksia ihan tuosta vaan, osa jo toista kierrosta...
 
@niinaj91 mä niin tunnen tuskasi! Mulla oli aina ennen tätä yrittämistä kellon tarkka kierto, 28 päivää. Lokakuussa kun aloitettiin niin eka kierto oli 27pv, toka 34pv, kolmas 27pv ja tämä nyt tällä hetkellä 33pv. Saa nähdä alkaako huomenna vuoto. Tänään en oo testannut, mutta eilen ainakin oli ihan puhdas nega. Jos huomenna ei menkat ala, niin tiistaina seuraava testi. Turhauttaa tämmönen, kun haluaisin jo päästä uuteen kiertoon, jos ei nyt kerta tärpännyt.

Greippimehusta: ajaakohan tavallinen greippi ja verigreippi saman asian? Lähikaupassa oli vaan verigreippimehua, mutta en sit vielä viittinyt sitä ostaa.
 
@KukkaSosuli jee (y)
Minä sain kans clearbluen digi ovistestiin hymynaaman! Ja kerron teille ekana, miehelle vasta myöhemmin :ROFLMAO: olen kesällä viimeks mittaillut liuskatesteillä ja en saanut ovista kiinni. Nyt se taitaa tapahtua. Pistelee samanlain kuin menkoissa ja tätä oli myös viime kierrossa, jossa olin oireiden perusteella tuntevinani oviksen. Jos osaisin, laittaisin kuvan one stepin liuskatestistä, se nimittäin ei vielä ole tasavahva, mutta viiva ilmeistyi heti. Samasta pissasta siis tein liuskan ja digin. En nyt innostuksissani ymmärrä ohjeita, mutta ilmeisesti nyt ei enää tässä kierrossa tarvi testata? Tämä testi näyttää kaksi hedelmällisintä päivää. Olen kyllä todella iloinen nyt :)

Viime kierrossa oli todella kivuliaat mutta ihmeen niukat menkat. Sitä ennen oli runsaammat ja kamalasti hyytymiä, sellaisia tavallista isompia. Mitä lie nämä tarkoittavat. @Kasikuus @taikinatonttu @Futurmama samoja pohdintoja siis täällä (n)
 
@KukkaSosuli mikäs tilanne sulla olikaan? Alotettiinko sulla joku lääkitys? Onnittelut ovulaatiosta, toivottavasti käytätte kunnolla hyödyksi!

@Kasikuus tunnistan tuon kaverinpuutteen! Vaikka monenlaisia kavereita onkin, niin erityisesti tässä raskautumisasiassa kaikki tuntuvat toimivan aivan eri systeemillä kuin minä. Vahinkoraskauksia jne. Ja kun esikoisen myötä on tullut paljon äitiystäviä niin sitä kautta tunnistaa miten tärkeää se vertaistuki on. Toki nämä äitiystävätkin on välillä pahasta mielenterveydelle kun tekevät esikoisen ikäkavereille pikkusisaruksia ihan tuosta vaan, osa jo toista kierrosta...
Siis kyllä. Nyt on eka hoitokierto ovulaatioinduktiolla.

Kiitti kaikki tykkäyksistä ym. Mahtavaa kun kroppa sai apua toimiakseen. Eli koska plussasin, mulle vois laittaa huomiselle dpo0
 
Voih jaksamisia negan tehneille ja niille joilla alko menkat, aina yhtä inhottavaa :cry:
Onhan teillä poppaskonsteja käytössä?! Ite alotin tuon vehnänalkioöljyn. Mulla kans järkkyjä hyytymiä nykyään ku on menkat :sick:


Eihän oo mahollista että ovis olis joskus kp 9-10 jos kierto on 29päivää?! Mulla on taas semmonen olo että ovis olis nyt kp9, seksikin sattui alavatsaan. Ja viime kierrossa jäätävät halut kp 8 ja 9. Eihän luteaalivaihe voi olla 20päivää tyyliin?! o_O
 
@niinaj91 mä niin tunnen tuskasi! Mulla oli aina ennen tätä yrittämistä kellon tarkka kierto, 28 päivää. Lokakuussa kun aloitettiin niin eka kierto oli 27pv, toka 34pv, kolmas 27pv ja tämä nyt tällä hetkellä 33pv. Saa nähdä alkaako huomenna vuoto. Tänään en oo testannut, mutta eilen ainakin oli ihan puhdas nega. Jos huomenna ei menkat ala, niin tiistaina seuraava testi. Turhauttaa tämmönen, kun haluaisin jo päästä uuteen kiertoon, jos ei nyt kerta tärpännyt.

Greippimehusta: ajaakohan tavallinen greippi ja verigreippi saman asian? Lähikaupassa oli vaan verigreippimehua, mutta en sit vielä viittinyt sitä ostaa.
Täällä sama, ennen yritystä oli kierto melkein aina sen 28 päivää. Hyvin säännöllinen ja en epäillyt hetkeäkään, että olis jotain häikkää. Nyt yritysaikana ei kahta samanmittaista kiertoa olekaan peräkkäin ollut. Katsoin sovelluksesta, kierron pituuksia on ollut kaikkea väliltä 23-32. On uutta minulle. Toki ei paljoa edes ole tuo heitto, mutta ihme homma, että yrityksen alettua alkaa tämmöistä tapahtua.

Minä olen juonut verigreippimehua, koska en ole muuta löytänyt (n) Olen myös ostanut verigreippejä. Mies oli lukenut jostain, että appelsiinikin ajaisi saman asian ja toi niitä kerran minulle kaupasta. Mutta en tiedä, mikä oli lähde tälle jutulle.
 
  • Tykkää
Reactions: Snanniska
Voih jaksamisia negan tehneille ja niille joilla alko menkat, aina yhtä inhottavaa :cry:
Onhan teillä poppaskonsteja käytössä?! Ite alotin tuon vehnänalkioöljyn. Mulla kans järkkyjä hyytymiä nykyään ku on menkat :sick:


Eihän oo mahollista että ovis olis joskus kp 9-10 jos kierto on 29päivää?! Mulla on taas semmonen olo että ovis olis nyt kp9, seksikin sattui alavatsaan. Ja viime kierrossa jäätävät halut kp 8 ja 9. Eihän luteaalivaihe voi olla 20päivää tyyliin?! o_O
Voisiko sinulla olla nyt lyhyempi kierto, onko sellaista ollut? Oliko viime kiertosi 29 pv?
Lääkäri sanoi minulle, että kun kiertoni saattaa olla 23 pv, niin silloin ovulaatio voisi tulla noin aikaisina kiertopäivinä. Olenkohan ymmärtänyt väärin, mutta luteaalivaihe voi jostain syystä myös venyä liian pitkäksi (n) vielä uusia asioita, kun en ole aiemmin onnistunut saamaan kiinni ja vaikea laskeskella. Nyt mielenkiintoista nähdä, miten käy.
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä