Haaveena vauva 2020

Mulla siis tuo desogestrel sandoz käytössä ja vielä pitäis 15 päivää ottaa pilleri. Vai.. jättäisinkö vaan kesken nyt tässä, menkkojen toivossa ja sitä nopeammin sais ehkä kuukautiskierron aikaseksi. Ja ovulaation.
 
Tervetuloa @rosanne :) ja pahoittelut keskenmenosta:( Minipillereistä en myöskään osaa sanoa. Mutta ihan yhdistelmäpillereiden kanssa ymmärsin, että vähintään se yksi liuska pitäisi syödä. Välillä siirsin menkkoja niin, että söin esim 1,5 liuskaa ja sitten annoin menkkojen tulla. En muista mistä tämä oli peräisin. Varmaan joku lääkäri joskus näin neuvoi. En sitten ole varma onko minipillereiden kanssa sama homma (tai voiko niitä syödä edes monta liuskaa putkeen?):cautious:
 
Äh oon nyt niiiin mököllään ku oli selvä ovis 1,5vuoteen ja mies anto pakit vaikka oltiin kaksin turhauttaa niin, tää on niin tyypillistä :cry: Voisin pitää vaikka viikon verran taukoa täältä jos joku pystyy listaa päivittään :love:
Onpa harmi (n) tutulta kuulostaa:cautious:Ymmrärän toki miestä, aina ei pysty, mut silti tuntuu hölmöltä rampata testeissä ja suunnitella hoitoihin menoa, jos ei olla valmiudessa luomusti yrittään joka kierrossa. No nämä on monimutkaisia juttuja kyllä. Palstatauko voi olla joskus hyväksi, olet tervetullut takaisin, kun siltä tuntuu :love:
 
Mulla siis tuo desogestrel sandoz käytössä ja vielä pitäis 15 päivää ottaa pilleri. Vai.. jättäisinkö vaan kesken nyt tässä, menkkojen toivossa ja sitä nopeammin sais ehkä kuukautiskierron aikaseksi. Ja ovulaation.
Kyllä mun käsittääkseni ne voi lopettaa koska tahansa, kuten muissakin ehkäisyissä. Ei kierukkaakaan tarvitse poistaa kierron tietyssä vaiheessa tm. :)

Onpa tosi kurja juttu @Lilmi89 :(
Minä voin myös päivittää tuota listaa, jollei muita ilmottaudu :)
 
On:
Oon nyt tosi hämmentynyt. Maanantaina jo alkoi kunnon ovislimat, siksi testasin tiistaina ja sain tasavahvat viivat. Aiemmissa kierroissa oon saanut testiviivan tummemmaksi kuin kontrolliviivan, joten testasin tänäänkin. Mutta tänäänpä olikin nega ovistesti o_O
Oliko se huippu nyt sitten eilen illalla tai ehkä edellisenä yönä, kun aamulla oli se plussa. Nyt on parempi olla paitsi aikaistunut ovis, myös pidentynyt luteaalivaihe, muuten tästä kierrosta tulee 23 päiväinen :cry:

Ja jos en olisi testaillut, olisi ovis mennyt tyystin sivu suun ja eihän mun pitänyt testailla :ROFLMAO::poop:

Ääääääääh. En testaa enempää. Houkuttelen nyt varuilta miehen sänkyyn vielä huomenna ja lauantaina ja sit annan sille lepoa :D:ROFLMAO:
 
On:
Oon nyt tosi hämmentynyt. Maanantaina jo alkoi kunnon ovislimat, siksi testasin tiistaina ja sain tasavahvat viivat. Aiemmissa kierroissa oon saanut testiviivan tummemmaksi kuin kontrolliviivan, joten testasin tänäänkin. Mutta tänäänpä olikin nega ovistesti o_O
Oliko se huippu nyt sitten eilen illalla tai ehkä edellisenä yönä, kun aamulla oli se plussa. Nyt on parempi olla paitsi aikaistunut ovis, myös pidentynyt luteaalivaihe, muuten tästä kierrosta tulee 23 päiväinen :cry:

Ja jos en olisi testaillut, olisi ovis mennyt tyystin sivu suun ja eihän mun pitänyt testailla :ROFLMAO::poop:

Ääääääääh. En testaa enempää. Houkuttelen nyt varuilta miehen sänkyyn vielä huomenna ja lauantaina ja sit annan sille lepoa :D:ROFLMAO:
Jospa se ovis tosiaan oli nyt aiemmin ja meni huippu jossain siinä mittausten välissä, toivotaan pitempää luteaalivaihetta. Miten muuten tuo luteaalivaihe lasketaan? Yritin googlata, mut en oikein ymmärtänyt. Että mistä päivästä mihin päivään? Dpo0 -> menkkoja edeltävä päivä vai menkkojen alkupäivä vai miten (n) toivottavasti olis itsellä tarpeeksi pitkä luteaalivaihe. Ja kuinkahan pitkä pitäisi olla, yli 10 pv?
 
@minttuni mä olen laskenut luteaali vaiheen (en tiedä onko oikein), niin että jos menkat alkaa dpo 12 niin se on 12 päivää. Se siis nyt ollut 3 kiertoa putkeen.

Tokaa lasta yrittäessä mulla ainakin vaihteli luteaali 11-14 päivän välillä että siitäkään ei koskaan tarkalleen tiennyt milloin menkat alkaa, kolmosesta taas tärppäsi niin nopeasti että edellisen kierron dpo 7 alkaneita menkkoja ajattelin aluksi kiinnittymisvuodoksi, silloin imetys sotki kiertoa.

Ja paljon onnea taas plussanneille, niitä onneksi alkoi tuleman oikein kunnolla!
 
@W.we Näinpä! Mehän ollaan nyt sitten kohtalontovereita. :) Oliko niin et sulla meni se ensi käynti aika maaliskuulle? Tänään tosiaan soitin polille ja haluavat että käydään vielä siellä ennen hoitojen aloitusta, eli tämä kierto jää ainakin välistä. Toivon, et päästään käynnin jälkeen heti "tosi toimiin" ja saadaan sit maaliskuun kierto jo hyödynnettyä.
 
Jospa se ovis tosiaan oli nyt aiemmin ja meni huippu jossain siinä mittausten välissä, toivotaan pitempää luteaalivaihetta. Miten muuten tuo luteaalivaihe lasketaan? Yritin googlata, mut en oikein ymmärtänyt. Että mistä päivästä mihin päivään? Dpo0 -> menkkoja edeltävä päivä vai menkkojen alkupäivä vai miten (n) toivottavasti olis itsellä tarpeeksi pitkä luteaalivaihe. Ja kuinkahan pitkä pitäisi olla, yli 10 pv?
Oon ymmärtänyt että vuodon alkupäivää ei enää lasketa, kun sehän kuuluu seuraavaan kiertoon. Mutta sitä en muuten tiedä kuuluuko ovispäivä laskea mukaan luteaalivaiheeseen o_O
Silloinhan mun luteaali olis 12 päivää, mikä on normaalin alarajoilla.
Eli jos on 10 tai alle, se on liian lyhyt, 12 tai yli on hyvä. Mä oon laskenut että oma on 11 ja ehkä liian lyhyt (n)

Nyt hämmennyin lisää :ROFLMAO:
 
@mimmi92 testasitko aina oviksen?
Oon ymmärtänyt ettei luteaalivaihe niinkään vaihtele kuten alkuosa kierrosta.
Toki olisi lohdullista, jos kroppa päättäisi sitä pidentää, jos on vaikka siitä kiinni :unsure:
Äh.
Nyt on sellainen olo että voin vaan luovuttaa tämän kierron tässä kohtaa ja rypeä itsesäälissä seuraaviin menkkoihin asti :cautious:
Ostin jo viiniä ja suklaatakin :poop:
 
Haha oli pakko tehdä meme tämän hetkiselle fiiliksille. Kamalaa kamppailua käyn pään sisällä, että ei tuu taas pettymään. Nyt on dpo 8 ja ekaa kertaa tän yrityksen aikana nippailee kovasti tuonne alavatsaan (kohtuun??). Menkkafinniäkään ei oo tulli vaikka yleensä se ilmaantuu viikko ennen menkkoja. Toisaalta mulla oli eilen taas pieni itkukohtaus joka tulee aina viikko ennen menkkojen alkua joten yritän pitää pään tosi kylmänä. Aina kun alkaa nippailemaan niin mietin, että mitä jos... Eiiiiiii!!! Haluan vaan unohtaa nää toiveet kokonaan. Niin tässä mun tekemä meme, näkyyköhän se :D
Resizer_15803228493710.jpg
 
Haha oli pakko tehdä meme tämän hetkiselle fiiliksille. Kamalaa kamppailua käyn pään sisällä, että ei tuu taas pettymään. Nyt on dpo 8 ja ekaa kertaa tän yrityksen aikana nippailee kovasti tuonne alavatsaan (kohtuun??). Menkkafinniäkään ei oo tulli vaikka yleensä se ilmaantuu viikko ennen menkkoja. Toisaalta mulla oli eilen taas pieni itkukohtaus joka tulee aina viikko ennen menkkojen alkua joten yritän pitää pään tosi kylmänä. Aina kun alkaa nippailemaan niin mietin, että mitä jos... Eiiiiiii!!! Haluan vaan unohtaa nää toiveet kokonaan. Niin tässä mun tekemä meme, näkyyköhän se :D
katso liitettä 9432
Välillä tarvitaan kyllä hyvää huumoria tässä hommassa :LOL: muistelen, että olis ollut kolmesti tässä vuoden aikana fiilis, että olis tärpännyt. Elokuussa, joulukuussa ja tammikuun alussa. Nyt siis tammikuussa alkanut kierto menossa, saapa nähdä mitä tuntemuksia nyt saan aikaiseksi ;)
 
  • Tykkää
Reactions: Hipppu
Vuodon eka päivä on kp 1 ja sitä edeltävä siis kierron viimeinen päivä.

Ovulaatiopäivä on dpo 0 ja siitä eteenpäin lasketaan luteaalivaihe. Eli jos sun menkat alkaa dpo 12 niin luteaali on 11 päivää. Mulla oli koko yrityksen ajan luteaali 8-9 päivää (paitsi sit lääkkeen kanssa).
Hetkonen, sekoitetaas pakkaa vielä:ROFLMAO: Mä oon ymmärtäny, että kierron viimeinen päivä on sama kun kierron ensimmäinen päivä eli jos vaikka menkat alkaa kp 28/28 niin se on sama kuin kp1/28. Kierto siis loppuu samana päivänä kuin lasketaan alkavaksi uusi kiertoo_O
 
Hetkonen, sekoitetaas pakkaa vielä:ROFLMAO: Mä oon ymmärtäny, että kierron viimeinen päivä on sama kun kierron ensimmäinen päivä eli jos vaikka menkat alkaa kp 28/28 niin se on sama kuin kp1/28. Kierto siis loppuu samana päivänä kuin lasketaan alkavaksi uusi kiertoo_O
Näin ajattelin ite aiemmin, mut sitten tajusin lataamani sovelluksen kautta, että se menkkoja edeltävä päivä on edellisen kierron viimeinen päivä. Ja näin myös lapsettomuuslääkäri sanoi. Jos ymmärsin oikein:giggle:
 
Taidan lipua keskusteluun mukaan. Sivusta seurannut vuoden, yritystä kylläkin ollu 3 vuotta johon mahtuu kaksi keskenmenoa. No kaksi lasta on ennestään 2010 ja 2012 syntyneet.
Edellisestä keskenmenosta ei ole hirveän kauaa. Tapahtui spontaanisti 12+1, samana päivänä olin kuullut dopplerilla sykkeenkin. Oli aivan hirveän raskas kokemus, en usko että siitä koskaan toivunkaan, mutta nyt kuukausien jälkeen aloitamme yrityksen uudelleen.
Ehdin aloittaa jo minipillerit sillä olin aivan sekaisin ja vannoin, etten enää koskaan edes halua tulla raskaaksi. Pettymys ja suru oli niin suurta.

Hmm. Kokemuksia siitä jos jättäis listan vaan kesken syömättä? Vai kannattaisko vaan syödä lista loppuun.
Haluaisin vaan taas normaalit kuukautiset ja jonkun näköisen kierron (näiden pillereiden kanssa sitä ei ole)
Heips :) Miulla oli minipillerit käytössä, lopetin ne kuukautisten ekana päivänä eli kesken laatan. Mut mitä mie olen tutkinu niin sinällään ilmeisesti merkitystä, eikä tarvitse syödä loppuun. (y) Onko sitten tuuria, mutta kierto pysyi samana ja ensimmäiset luomumenkat tuli ihan ajallaan :ROFLMAO:
 
Heippa, voisin ilmoittautua mukaan keskusteluun :)

Pikaisesti taustaa: ongelmana meillä on mun piiiiiiitkät kierrot. Menkat tulee joskus ja jouluna. Meillä ennestään 2 lasta jotka saaneet alkunsa terolut + clomifenilla. Yllärinä plussasin -18 kesäkuussa mutta meni kesken 9+4. Sen jälkeen tullut kolmet menkat ja nyt ei tätiä näy. Ovistuntemuksia ollut koko kk ja ihme pahaolo tullut (tänään jopa oksensin) mutta testeissä ei näy mitään. Sain varattua täksi päiväksi gynen. Ajattelin että tutkisi onko kaikki hyvin ja antaisi terolutit jotta saataisiin kiertot katkeemaan. Kaikki oli hyvin tutkimuksissa. Yllätyksekseni lääkäri määräsi heti terot ja clomit. Odotan vielä että saisin reseptin clomeihin koska se vaatii erikoisluvan (vaati aiemmin ja lääkäri ei sitä osannut heti tehdä ja kysyy kollegaltaan apua siihen).
 
Huh olipa tullut viime viikonlopun jälkeen paljon keskustelua! Kestikin pitkään lukea kaikki! :LOL:
Mutta mahtavaa! Paljon plussia, onnea kaikille plussanneille! :love: ja onnea ja tsemppiä kaikille, jotka vielä eivät plussaa ole saaneet. Toivotaan vielä tälle vuodelle mahdollisimman monta (mielellään kaikille) uuttakin plussaa :barefoot:

Itse en nyt ole jaksanut useaan päivään täällä käydä, on ollut vaikeaa. Pian plusaan jälkeen itsellä alkoi 24/7 kuvotus ja myös aivan kamalat alavatsakivut jotka nyt viikon ajan vain koko ajan pahentuneet. En oikein ole niiden takia nukkunutkaan enkä päivällä saa mitään aikaan. Sain lähetteen gynelle ja kävin tänään siellä tilannetta tsekkauttamassa. Kaikki onneksi ok raskauden kannalta, ja vaikka plussasin myöhään niin silti laskennallisesti 6+1 piti ultrassakin paikkaansa ja sydämen sykekin jo näkyi. Kivulle ei syytä löytynyt, joten sain vain saikkua. Kyse kenties vain hormonaalisista muutoksista, kohdun kasvusta ja kun itsellä ärtynyt suoli niin herkistymksestä sitten kaikenlaiselle kivulle ja venytykselle vatsan alueella. Mutta minut voinee tässä vaiheessa poistaa listalta. Jatkan syyskuisissa ja toivon että pikkuinen pysyy mukana kivuista huolimatta. Käyn täällä välillä tsekkailemassa muiden tilannetta, toivotaan nyt runsaasti niitä plussia kaikille :love:
 
Tänään testasin negan dpo9? pregcheckillä.
Oon kyllä ihan ulapalla koko kierrosta. Edelliset menkat oli 24/25.12 ja kesti sen 5pv.
Ovulaation odotin olevan 12.1 jolloin tuli tasaväriset viivat ja seuraavana päivänä olikohan testiviivassa ollenkaan väriä. Ei tainnut olla.Testailin siis vähän myöhässä ovista kun en saanut aikaiseksi ostaa testejä.
20.1 testiviiva piirtyi ensimmäisenä ja todella vahvana. Myös oviskivut olivat voimakkaat. Hommailtu siis molempina kertoina.

Aamulla luulin menkkojen jo alkavan. Tän päivän ollut outoja vihlaisuja. Vasemmalla puolella/muniksien kohdalla. Ja ehkä vähän selkäsärkyä. Ei sellaista menkkajomotusta mitä yleensä (jolloin menkatkin alkaa heti), eikä pitäis vielä alkaakkaan.. Luulen kierron pituuden olevan nyt 38pv, tänään on kp34. Huomenna testaan vielä herkällä testillä ja sit odotettava vaan menkkoja..

Esikoinen 04/-19
 
Kiitos ferritiinikeskustelusta:) tämä lääkäri, jolla ti kävin, ei ollut huolissaan arvoista. Mulla on tosiaan edellisissä raskauksissa laskenut hb 140-> 100 tai jopa vähän alle ja olo oli aivan kamala. Sydän hakkasi ja aamuisin muutama eka tunti oli tosi hankalaa, kun huimasi niin paljon. paljokohan lie ferritiini ollut silloin, kun ei sitä siihen aikaan mitattu:(
Muuten kaikki näytti hyvältä ja limakalvokin oli paksu:)
Onnea uusista plussista ja tervetuloa uusille!:love:
 
Tänään taas imetykselle tuomio "tää pipi" ja kunnon irvistyksen kera vielä. :rolleyes:

Oon tänään ollut huomaavinani, että hajuaisti on terävöitynyt. Sama oli ekassakin raskaudessa, bongasin esim. tupakoitsijoita kymmenien metrien päästä näkösuojasta pelkän hajun perusteella. :D Nyt iski nenään oikein voimakas kaasun haju, kun kokkailin ruokaa. En oo ikinä ennen haistanut kaasua noin, ja oon tuolla liedellä jo pitkään kokkaillut. Toivottavasti ei tarvitse huomenna aamulla pudota maan pinnalle. :ninja:
 
Äsken vedin kauheet itkut suihkussa, kun tuntuu, ettei tästäkään kierrosta tule mitään ja taas saa pettyä ja varmaan seuraavastakin. Vähän tyhmää, kun täällä moni yrittänyt paljon pidempäänkin jo, mutta mikäs sitä tunteilleen mahtaa. Ja vielä tyhmempää tää on siks, koska tosiaan dpo4 vasta. :poop: Mut emmä tiä, puristi rinnasta ihan. :cry: Voi kyl olla, et tänään olleet hautajaiset vaikuttaa tähän mielialaan. Meen kohta nukkumaan ja huomenna taas parempi mieli. :) Kiitos, kun jaksatte kuunnella tätä valitusta. :whistle:
 

Yhteistyössä