Haaveena vauva 2020

Onnea plussista:love: Kumpa itsekkin pääsisi pian taas plussaamaan (y) Onks muita joilla ollut lääkkeellinen tyhjennys? Ois kiva kuulla kuin nopee oma kierto tullut takaisin? Mulla yleensä on aika vahva hormoonitoiminta ja esim. Hormooni kierukan jälkeen palautu heti oma kierto vaikka olikin 5v ja sinä aikana harvakseltaan tuli tuhrua menkkojen aikoihin. Ovis mulla yleensä aika täsmällisesti kp14-15 mutta nyt varmaan venyy vähän :whistle:
 
Onnea plussista!! :love::love:

Voisin liittyä piinailijoihin, nyt kun arvelen että ovis ois ollu eilen eli nyt dpo 1:)
Minä kirjoittelin aiemmin ovisoireista, kun terolut kiertojen jälkeen nyt eka luomukierto alkoi ja luulin pahoinvoinnin vuoksi että ovis ois ollu kp 17. No nyt oon muuttanut mieltäni:ROFLMAO: tulin torstaina kotiin reissusta ja huomasin vuodon olleen kirkasta, no perjantaina tuliki sitte limat illalla ja kun mies pe illalla kotiutu reissusta niin sanotaan nyt vaikka näin että hormonit alko hyrräämään:love::love: no lauantaina alaselkä oli kipeä ja mahassa menkkamaista jomotusta oli koko päivän.. Ja lämpötila oli la aamuna 35.77 ja nyt sunnuntaina lämpötila oli 36.13 joten olojen puolesta ovis on voinut olla eilen kp 26, kuten Flokin ennusti:)
 
Onnea plussista :love:
@Ananas90 onko myös kuvaa ovistestistä joka sai sut lähtemään salamana prismaan :ROFLMAO: ?
Haha :LOL:
Ovistestiksi se oli nega, eli testiviiva oli haaleampi kuin kontrolliviiva, mutta selkeästi tummempi kuin eilen. Eilen sitä testiviivaa ei erottanut juuri lainkaan.
Eli ei siitä oikeasti olisi kyllä voinut juuri mitään päätellä, mutta sain tekosyyn ostaa raskaustestejä :ROFLMAO::ROFLMAO:

Viikon päästä olisikin tullut 2 vuotta täyteen ilman ehkäisyä, kun kuopus täyttää silloin 2v.
On tämä raskautumisen yrittäminen kyllä turhauttavaa :rolleyes:
Tähän kahteen vuoteen mahtui kyllä aivan käsittämätön määrä testejä. Nyt täytyy kokeilla kaikki merkit, kerta :geek:
 
@Ananas90 oliko tää se tunne "sen vain tietää" :love:
Mäkin olen kokeillut varmaan kaikki merkit läpi tässä neljässä vuodessa :ROFLMAO:
Sofi ja Medigoo on ollut sellaisia mitä en vielä ole testannut, vaikka viimeiset neljä kiertoa olen miettinyt noiden medigoon tilaamista :whistle:
Kyllä selkeästi first responset ja apteekin ultrat on mun suosikkeja (y) tykkäsin myös kovin niistä onni-testeistä, mutten ole törmännyt niihin piiiitkään aikaan o_O
 
  • Tykkää
Reactions: Ananas90
Onnea plussista:love: Kumpa itsekkin pääsisi pian taas plussaamaan (y) Onks muita joilla ollut lääkkeellinen tyhjennys? Ois kiva kuulla kuin nopee oma kierto tullut takaisin? Mulla yleensä on aika vahva hormoonitoiminta ja esim. Hormooni kierukan jälkeen palautu heti oma kierto vaikka olikin 5v ja sinä aikana harvakseltaan tuli tuhrua menkkojen aikoihin. Ovis mulla yleensä aika täsmällisesti kp14-15 mutta nyt varmaan venyy vähän :whistle:
Mulla oli 3/19 lääkkeellinen keskeytys, koska todettiin kkm. Sitä ennen käytin yasmin pillereitä noin 10v ajan, ne lopetin 10/18 ja kierto oli sen jälkeen 32pv ennen kun raskaus alkoi. Mulla keskeytyksen jälkeen kierto oli aivan sekaisin ja ensimmäisen selkeän kierron havaitsin vasta kesäkuussa 2019.. Tiputtelua oli lähes koko ajan maaliskuun tyhjennyksen jälkeen. Kävin kesäkuun alussa ultrassa jossa todettiin että kohtuun ei ollut jäänyt mitään.. Kierto vain oli sekaisin ja on edelleen ollut pitempi koko ajan, kunnes marraskuussa menkat poistuivat kokonaan ilman että olisin raskautunut:cry: nyt 2 terolut kierron jälkeen eka luomukierto menossa ja siis arvelen ovulaation olleen kp 26 eilen, eli pitkä kierto tästäkin taas tulossa..
 
Toivottavasti nyt vain pe tallettelu olisi riittävä ja saataisiin pikkuinen alulle tästä kierrosta.. :love: jos ovulaatio ollut eilen, periaatteessa pitäisi pe tallettelullakin olla mahdollista raskautua? mutta jos ei ja menkat alkaakin, toivon että luteaaliaika olisi riittävä että myös muissa kierroissa ovulaation tullessa myöhäisemmin, voisi raskautuminen olla mahdollista.. (n)
 
@Ananas90 oliko tää se tunne "sen vain tietää" :love:
Mäkin olen kokeillut varmaan kaikki merkit läpi tässä neljässä vuodessa :ROFLMAO:
Sofi ja Medigoo on ollut sellaisia mitä en vielä ole testannut, vaikka viimeiset neljä kiertoa olen miettinyt noiden medigoon tilaamista :whistle:
Kyllä selkeästi first responset ja apteekin ultrat on mun suosikkeja (y) tykkäsin myös kovin niistä onni-testeistä, mutten ole törmännyt niihin piiiitkään aikaan o_O
Ei ollut sellainen tunne! Olin ihan satavarma että on nega,halusin vain nähdä sen, jotta voin keskittyä rauhassa oppariin seuraavat pari viikkoa :LOL:
Olin ihan shokissa siellä vessassa kaikkien ruokaostosten kanssa ja spämmäsin vaan tänne :ROFLMAO:
Mies oli päikkäreillä kuopuksen kanssa kun tulin kotiin ja on edelleen. Eli se ei tiedä vielä :D:poop:
 
Mulla on nyt ollut pari kiertoa cb:n digi kaapissa ja siihen on siis oikeasti kirjoitettu etten saa käyttää sitä ennen dpo14 jos joskus kierto venyy sinne asti :rolleyes:
Ensin siinä luki vain DPO14, sitten DPO14 OIKEASTI, lisäsin siihen ÄLÄ KOSKE ! Ja varmaan seuraavaksi kun yritän sitä avata kirjoitan jonkun ilkeän viestin NYT JÄTÄT TÄMÄN RAUHAAN ENNENKUIN ON AIHEELLISTA :whistle::cautious:
En tiedä kumpi on ollut vaikeampi päätös, tupakoinnin vai testaamisen lopettaminen.. :LOL::ROFLMAO:
 
  • Tykkää
Reactions: Hope91 ja Helmiii
Onnea plussista:love: Kumpa itsekkin pääsisi pian taas plussaamaan (y) Onks muita joilla ollut lääkkeellinen tyhjennys? Ois kiva kuulla kuin nopee oma kierto tullut takaisin? Mulla yleensä on aika vahva hormoonitoiminta ja esim. Hormooni kierukan jälkeen palautu heti oma kierto vaikka olikin 5v ja sinä aikana harvakseltaan tuli tuhrua menkkojen aikoihin. Ovis mulla yleensä aika täsmällisesti kp14-15 mutta nyt varmaan venyy vähän :whistle:
Mulla oli joulukuussa. Aikaa kulunut 2kk ja ekan negan sain tällä viikolla vasta...Mulle tehtiin lääkkeellinen 2 kertaa. Ja silti epäonnistui. Siihen vielä kohdun imutyhjennys.
Vielä oottelen menkkoja, tällä viikolla todistetusti eka ovulaatio.Tänään juuri kivut, ja voin sanoo että kipeetä tekee:cry: mutta iloitsen tästä kuitenkin kun jotain vihdoin tapahtuu :) Ruskeeta tuhru vuotoa on ollut vähän väliä en sitten tiiä onks ne ollut menkat vai mitälie(n)
Toivotaan että sulla palautuisi nopeaan(y)
 
Mulla pmsvitutus vaan pahenee.. Tää on hirveetä!!! :censored:
Mä pelkään että mulla alkaa kanssa... suutuin ja ahdistuin yöllä kun olin unohtanut lihapullat pöydälle, vaikka ei se nyt iso menetys ole, jos 7 lihapyörykkää unohtuu kattilaan.... :rolleyes: onneksi ei ole vielä niin paha etteikö voisi täällä lukea toisten plussista, ilman että lentää puhelin katkerana seinään.. :eek:

Saanko udella millaiset asiat sua (tai muita) vituttaa pms-aikana :confused: ?
 
Voiieii @W.we :LOL: Mikä dpo sulla oli nyt? :love:Siiis no mulla ärsyttää nyt ku tekis mieli metsälenkille mutta täällä on niin paljon lunta ettei pääse mihinkään!!! Kiroan aina tätä kylää :LOL: Ja mies ärsyttää ku sotkee kämppää. Koirat ärsyttää. Herkkuja haluttais taas. Kaikki! Mutta ei nämä ihanat raskausuutiset kuitenkaan! :love:Mutta muutkin tässä saa vaan pahalle päälle :geek:

@Alinna86 en tiennykkään että sulla tehtiin nuin monta tyhjennystäkin, oi kauhea :(

@Ananas90 Kerro miten mies suhtautuu kun kerrot! :ROFLMAO:
 
Mulla oli joulukuussa. Aikaa kulunut 2kk ja ekan negan sain tällä viikolla vasta...Mulle tehtiin lääkkeellinen 2 kertaa. Ja silti epäonnistui. Siihen vielä kohdun imutyhjennys.
Vielä oottelen menkkoja, tällä viikolla todistetusti eka ovulaatio.Tänään juuri kivut, ja voin sanoo että kipeetä tekee:cry: mutta iloitsen tästä kuitenkin kun jotain vihdoin tapahtuu :) Ruskeeta tuhru vuotoa on ollut vähän väliä en sitten tiiä onks ne ollut menkat vai mitälie(n)
Toivotaan että sulla palautuisi nopeaan(y)
Ikävää et mennyt niin kauan @Alinna86 :censored: Googlesta löysin vain mitä kauhutarinoita kauan menee et kierto palautuu :( Ite yritän nyt vaan luottaa siihen et kroppa on aina toiminut kellontarkasti et jatkuisi nytkin (y)Tällä hetkellä ainaki viel ihan hyvä fiilis tästä tyhjennyksestä ei ollut kovin kipee (toki siis synnytys alla et varmaan nostaa kipukynnystä) pari h oli vähän tuskasempaa perjantaina mut illasta jo perus menkka jomot. Öisin pärjää hyvin sidettä vaihtamatta ja muutenkin ekaa päivää lukuunottamatta tulee aika vähän vuotoa. Tänään viel jotain hyytymiä mut Selkeesti vähenee vuoto kokoaika hope so loppuisi nopee eikä jäisi kauaksi tihkutteleen. Ärsyttää vaan ku ohjeen mukaan pitäisi odottaa 4vk ja sit vasta testaa ja sitäkin viel odotella 1-2vk jos ei muutu negaksi. En todellakaan jaksais venaa noin kauaa :ROFLMAO: Laskin ite et pitäis olla viim. 10 päivän päästä laskenut ku lähtötilanne oli 21000 :)
 
@Hope91 lisätty piinailijoihin, tsemppiä (y):love:

@Alinna86 No joo, nyt ei kyllä ollut epäselvä ja hauska oli eka kertaa nähdä kuinka nopeaa se plussa siihen pärähti :LOL: Halut on ihan järkyttävät, vois kellistää miehen koko ajan :sneaky: Limat on kyl kans ihan omaa luokkaansa.
Lämmöistä: mulla oli tossa 3pvä 36.5 ja tänä aamuna 36.8. Voiskohan toi lämmönnousu johtua plussasta? (n) Ja olisiko huomen aamuna odotettavissa lasku ja sen jälkeen taas nousu. No en tän enempää spekuloi, vaan odotan kiltisti huomis aamuun :rolleyes::cautious: On tää niin jännittävää :ROFLMAO:

@W.we pms-vitutus on jotain järkkyä, mua ketuttaa jopa se, jos miehellä on sukat väärin päin jalassa :cautious: Muki pöydällä (meillä pitää olla koko ajan tiptop :whistle:) , en siedä yhtään mölyä ym. siis aivan kaikki ärsyttää ja varsinkin se, jos en saa just sitä mitä sillä hetkellä haluaa, esim. karkkia :ROFLMAO:
 
@Lilmi89 mulla on dpo7 ja luteeli yleensä 10-11 päivää, en tiedä miten nyt sekoaa kun on ollut noita hormoneja monta kiertoa ja tämä ensimmäinen pitkään aikaan ilman mitään (y)
Pelkään vaan koska tulee juuri tuo että ärsyttää jos mies "sotkee" (laittaa talouspaperin väärään paikkaan) -kiukku :ROFLMAO:
 
Ikävää et mennyt niin kauan @Alinna86 :censored: Googlesta löysin vain mitä kauhutarinoita kauan menee et kierto palautuu :( Ite yritän nyt vaan luottaa siihen et kroppa on aina toiminut kellontarkasti et jatkuisi nytkin (y)Tällä hetkellä ainaki viel ihan hyvä fiilis tästä tyhjennyksestä ei ollut kovin kipee (toki siis synnytys alla et varmaan nostaa kipukynnystä) pari h oli vähän tuskasempaa perjantaina mut illasta jo perus menkka jomot. Öisin pärjää hyvin sidettä vaihtamatta ja muutenkin ekaa päivää lukuunottamatta tulee aika vähän vuotoa. Tänään viel jotain hyytymiä mut Selkeesti vähenee vuoto kokoaika hope so loppuisi nopee eikä jäisi kauaksi tihkutteleen. Ärsyttää vaan ku ohjeen mukaan pitäisi odottaa 4vk ja sit vasta testaa ja sitäkin viel odotella 1-2vk jos ei muutu negaksi. En todellakaan jaksais venaa noin kauaa :ROFLMAO: Laskin ite et pitäis olla viim. 10 päivän päästä laskenut ku lähtötilanne oli 21000 :)
Joo kyl sitä itekin pelkäs miten tulee menemään ja mulla menikin niin huonosti kuin vaan voi mennä, harvinaisempia kuitenkin nää epäonnistumiset. Tosin olin "jo" viikolla 12.
Toivotaa et sul menis helposti, ainakin kuvailemasi perusteella tilanne vaikuttaa hyvältä kun ei kipuja tms.
Hcg laskusta voin sanoo et toisil laskee hirveen hitaasti (kuten mulla) arvoja mittailtiin kun oli jo epäilys uudesta raskaudesta niin kuukaus meni että hcg190 tippui alle 25, eli testi näytti negaa:unsure:
@Lilmi89 Joo diagnoosi oli epätäydellinen keskenmeno:cry: muutenkin km on ihan hirveä kokemus ja jättää jälkensä mutta kaikesta selviää ajan kanssa❤
 
@Kasikuus eiks se dippi tuu just ennen ovista, muistelisin ainakin(n) ja sit kun ovulaatio tapahtuu lämmöt nousee hetkellisesti...ja jää päälle jos raskautuu tai näin mulla kävi viimeks kun r.plussa tuli:geek:
Mittailiko muuten @Ananas90 nyt lämpöjä ennen plussaamista? Ja mul oli kans aavistus viimeks ovis testin vahvistumisesta kierron lopussa ja sain siitä(kin) syystä ajatuksen testata r.testillä ja plussa tuli :)
 
Hirmuisesti onnea plussanneille, teitähän on nyt paljon! :love:

Niinkuin listastakin näkee, niin täällä taas joku pitkä kierto. Pupuilut ollaan nyt jätetty pupuilematta ja eilen olikin ensimmäinen kerta tälle vuodelle. Mulla siis työjutut nyt sen verran kriittisessä vaiheessa ja talohaaveitakin meillä, että seuraillaan nyt tämä kevät miten asiat etenee ilman sen aktiivisempaa yritystä. Kesällä ollaan sitten viisaampia molempien asioiden suhteen ja voidaan antaa mennä kevyemmissä merkeissä. Onneksi sähköpostiin on alkanut tulvia kaikenlaisia puutarhajuttuja, joten voin keskittyä niihin. :ROFLMAO:
 
Joo kyl sitä itekin pelkäs miten tulee menemään ja mulla menikin niin huonosti kuin vaan voi mennä, harvinaisempia kuitenkin nää epäonnistumiset. Tosin olin "jo" viikolla 12.
Toivotaa et sul menis helposti, ainakin
kuvailemasi perusteella tilanne vaikuttaa hyvältä kun ei kipuja tms.
Hcg laskusta voin sanoo et toisil laskee hirveen hitaasti (kuten mulla) arvoja mittailtiin kun oli jo epäilys uudesta raskaudesta niin kuukaus meni että hcg190 tippui alle 25, eli testi näytti negaa:unsure:
@Lilmi89 Joo diagnoosi oli epätäydellinen keskenmeno:cry: muutenkin km on ihan hirveä kokemus ja jättää jälkensä mutta kaikesta selviää ajan kanssa❤

Mulla tosiaan oli siis ilmeisesti tuulimuna koska ei löytetty kun sikiöpussi 6+6 ultrassa ja sekin vastaa vaan 6+2 hormoonit kyl oli edelleen nousussa koska 6+6 oli 18000 ja 7+0 jolloin viel tarkastivat ennen lääkkeitä niin oli 21000. Mutta joo pidän kaikki sormet ristis et menis nyt nopee ohi fyysisesti, psyykkisesti oon jotenkin jo aika sinut tän kaa:) Onneks Itella on ikä viel tän homman puolella kun vasta 28v ja esikoinen kuitenkin syntynyt ihan normi raskaudesta ja saman miehen Kaa et ei uskoisi olevan kauheita kromosomi ongelmia tms :)

Onks jengillä muuten millasia liukkareita käytössä? Meillä tärppäs ihan perus Ky jellyn Kaa mut nyt aattelin kyl hankkia jonku sittiöystävällisemmän kun toi kai voi aiheuttaa just DNA häiriöitä siittiöihin (n):cautious:
 
Mulla oli km rv7, vuoto kesti jopa 6 viikkoa. Lääkäristä vaan sanottiin, että normaalia on. Itellä oli kyllä vähän kummallinen olo ja on edelleen siitä. En kylläkään tyhmänä tehny raskaustestejä et ois nähny miten hcg laskee. Kiertokaan ei normalisoitunut millään, meni monta kuukautta että sain 28 päiväisen kiertoni rullaamaan. Keskenmenosta noin 1,5v kuluttua tulin raskaaksi uudelleen.
Joka päättyi keskenmenoon rv13. Vuoto kesti viikon ja raskaustesti oli selkee nega jo kolme viikkoa tapahtuneesta.. Kuukautiset tuli 29 päivää keskenmenosta.

Eli fifty-fifty. Voi mennä hommat ihan sekasin tai palautua nopeestikkin.
 
@Kasikuus pärähtipä nopeasti selvä ovisplussa, hienoa! (y) mikä kp olikaan, ehdin jo unohtaa vaikka listan luin läpi.

@KukkaSosuli mahtavaa, jännäsinkin täällä sun puolesta, kun meillä oli ovis samana päivänä :geek: toivottavasti meilläkin auttaa pian, kun hoidot alkaa. Onnea :love:

Ja onnea myös @Ananas90 kerro tosiaan, mitä mies sanoo ja hauska kyllä tuo Prisman vessassa testaaminen :giggle::love:

@W.we mulla pms vituttaa just tommoset, että joku tavara laitettu väärään paikkaan tai mies sanoo jotain väärin (esim "vissiin menkat alkamassa"). Jaaa no kyllä mua ärsyttää ja harmittaa sekin, että ei voinut vaan onnistua nopeasti ja luomuna. Se tulee aina mieleen ja eka vuotopäivä on vielä paha mielialan osalta.

Aamulämmöistä. Mulla joskus tulee se lasku ennen ovista ja sit heti nousee vajaalla asteella. Edellisellä kerralla lämmöt nous pian oviksen jälkeen ja päivä ennen vuodon alkua oli laskenut 0.3 astetta. Mut sit seuraavana päivänä, kun vuoto alkoi, niin oli kuitenki taas 36.7. ja sitä ne oli ollut siis muuten joka päivä oviksesta alkaen. Olipa sekavasti selitetty.

@Zennuli pahoittelut :unsure: toivottavasti ei tartte kauan tällä palstalla olla :love:

Vielä pari kk aikaa onnistua vuodelle 2020 (y)
 
@Zennuli mulla oli keskeytynyt keskenmeno joulukuussa, ja lääkkeellisen tyhjennyksen jälkeen oli noin viikon vuotoa, kipuakin oli, mutta ei mitenkään sietämätöntä ja lakkasin ottamasta myös kipulääkettä aika pian koska niistä ei ollu mitään apua. Vuoto oli ehkä 4 päivää semmosta normimenkkojen tasoa, sit vaan niukkaa pari päivää ja sit tosiaan loppu kokonaan. Viikko vuodon loppumisesta päätin testata vaikka mullekin sanottiin tuo että vasta 4 viikon päästä testaus. Eli siis 2 viikkoa tyhjennyslääkkeiden otosta testasin ja yllätyksekseni olikin jo nega. Tosiaankin siis vaihtelee eri ihmisillä kuinka nopeesti hcg laskee. Tosi kurjaa että joillain kestää niin hiton kauan kuten @Alinna86 :lla :(
Mulla tuli menkat n. 4 viikkoa tyhjennyslääkkeistä, normaalia runsaampina ja hyytymiä normaalia enemmän. Sen jälkeinen kierto oli hieman outo, kaiken maailman viiltelyitä ja nippailuja ja ovislimaa melkein viikon verran jotka sai raskaustoiveetkin nouseen, mutta menkat tuli taas ajallaan 4 viikon päästä. Eli kai mun kierto periaatteessa on palautunut, mutta jotain outoo ainakin mun tuntemuksissa on edelleen... Menkkakivutkin on erilaisia kun ennen kkm:ää. Toivottavasti sulla kummiskin nyt palautuis mahdollisimman pian normaaliks (y):love:
 
:)
@Zennuli mulla oli keskeytynyt keskenmeno joulukuussa, ja lääkkeellisen tyhjennyksen jälkeen oli noin viikon vuotoa, kipuakin oli, mutta ei mitenkään sietämätöntä ja lakkasin ottamasta myös kipulääkettä aika pian koska niistä ei ollu mitään apua. Vuoto oli ehkä 4 päivää semmosta normimenkkojen tasoa, sit vaan niukkaa pari päivää ja sit tosiaan loppu kokonaan. Viikko vuodon loppumisesta päätin testata vaikka mullekin sanottiin tuo että vasta 4 viikon päästä testaus. Eli siis 2 viikkoa tyhjennyslääkkeiden otosta testasin ja yllätyksekseni olikin jo nega. Tosiaankin siis vaihtelee eri ihmisillä kuinka nopeesti hcg laskee. Tosi kurjaa että joillain kestää niin hiton kauan kuten @Alinna86 :lla :(
Mulla tuli menkat n. 4 viikkoa tyhjennyslääkkeistä, normaalia runsaampina ja hyytymiä normaalia enemmän. Sen jälkeinen kierto oli hieman outo, kaiken maailman viiltelyitä ja nippailuja ja ovislimaa melkein viikon verran jotka sai raskaustoiveetkin nouseen, mutta menkat tuli taas ajallaan 4 viikon päästä. Eli kai mun kierto periaatteessa on palautunut, mutta jotain outoo ainakin mun tuntemuksissa on edelleen... Menkkakivutkin on erilaisia kun ennen kkm:ää. Toivottavasti sulla kummiskin nyt palautuis mahdollisimman pian normaaliks (y):love:
Ihana kuulla @Shibali et jollain palautunut nopeasti NS. Normi rytmiin:) Antaa toivoa(y) Mulla ei ihan tarkkaan oo ees selvillä mitä mun normi menkat nykyään on kun tosiaan vasta syyskuussa otettiin hormooni kierukka 5vuoden jälkeen pois :LOL: Ennen esikoista on menkat ollut ku niagaran putoukset ja nyt sit se kierukan jälkeinen tyhjennys vuoto olikin semmonen NS. Vanhan tyylinen mut tos välis tuli jo tosi niukkoja et selkeesti yks raskaus muuttanut. Huomasin kans et ihan erilailla tuntuu erinäisiä tuntemuksia kohdussa kun silloin nuorempana :) Ovulaation oon aina tuntenut tarkasti että toivon että ei nyt se katois tän KM myötä mutta muuten saa jomotella kunhan kroppa toimii (y)(y)
 

Yhteistyössä