Haaveena vauva 2020

Heippa täältä taustalta :geek: Oiko sulla @Hypsy ollut Pregnyl tässä kierrossa? Eli siis oletan että sitä pitäs apteekista saada tällä hetkellä? Pitää koittaa huomenna oma gyne kirjoittamaan sitä Ovitrellen sijaan (jos vaan suostuu) kun hintaero on aika suuri. Aiemmin on sanonut että sillä on niin heikko saatavuus että on siksi laittanut sen Ovitrelle-reseptin.
Joo! Kaks kynää hain tähän kiertoon, molemmat tilattiin apteekkiin. Seuraavana päivänä oli noudettavissa, kun ajoissa ehti tilaukseen. Toisessa meni pari päivää, kun kävin vasta illalla apteekissa, niin ei ehtinyt sen päivän tilaukseen. Näkyy olevan huima hintaero!:confused:
 
Nyt kun tässä piinapäivillä on aikaa pohdiskella, niin kertokaapa kiinnittymisen tunteneet, että miltä se tuntui ja oliko vuotoa? Ja jos muistikuvaa, niin millä dpo:lla? Osaan sitten tulkita oireita ja saattaa itseni vainoharhaiseen tilaan, jos sellaisia oireita sattuu tulemaan. :whistle::ROFLMAO::ROFLMAO:
Itellä esikoisen kohdalla viikko ovisplussasta tuntu alamaha tosi turvonneelta ja oli jotenkin tosi ahdistava olo siellä. Luulin että oon vaan syönyt jotain sopimatonta, mutta myöhemmin selvis että sinä päivänähän se oli kiinnittynyt.:love: Mitään vuotoa ei ollu.

Kp 13 nyt, en oo tikuttanut ovista mut oireista päätellen saattaa olla tänään. Tietenkin oon riemuissani kun eilen ja tänään talleteltu. (y) Mut toisaalta eilen oli eka kerta petipuuhia varmaan kuukauteen ja tänään talleteltiin saunan jälkeen niin enpä nyt tiedä onko siellä siittiöt kovin hyvässä hapessa ollut. :ROFLMAO: On tää vaikeeta..
 
Joo! Kaks kynää hain tähän kiertoon, molemmat tilattiin apteekkiin. Seuraavana päivänä oli noudettavissa, kun ajoissa ehti tilaukseen. Toisessa meni pari päivää, kun kävin vasta illalla apteekissa, niin ei ehtinyt sen päivän tilaukseen. Näkyy olevan huima hintaero!:confused:
Joo on todella, mullakin tulee varmaan useampi ostettavaksi kun kiinnittymistä todennäköisesti tuetaan hcg-pistoksilla tässäkin yrityksessä. Koitan saadan reseptin siihen Pregnyliin!
 
  • Tykkää
Reactions: Hypsy
Tilannepäivitystä: Dpo 5 tuntui kipuja ja tähän saakka ei ollut oviksen jälkeen ollut vv, kunnes dpo 6 sitä on ollut joka päivä jonkin verran ja välillä tullut tunne, että nyt "lorahtaa" :ROFLMAO: joinakin öinä nukuin tosi huonosti ja yöllä herätessä on ollut etova olo.

Tänään dpo 8 ja olo on ollut aika normaali, mitä nyt muutaman kerran tuntunut pistelymäistä kipua. Etovaa oloa oli pe-la yönä ja en meinannut saada unta. Viime yö meni paremmin ja on ristiriitaiset tunteet, kun ei jaksaisi odottaa, kun ei taas tiedä onko tärpännyt(n) vai jääkö menkat taas tulematta.. Voi tätä tunteiden vuoristorataa:(
 
  • Tykkää
Reactions: Hepaliina
Argh, mua ärsyttää ihan suunnattomasti tällä hetkellä naisen kroppa, ja se miksi se vaan ei voi toimia joka kuukausi samallalailla :devil:

Meillä siis menossa tällä hetkellä tyyliin yk 19, en edes pysy laskuissa, tammikuussa tehtiin viimeinen inssi joka meni päin persettä ja nyt odotellaan huhtikuuta jolloin eka ivf. Lokakuussa oli km toisen inssin jälkeen 5+2. Lapsettomuuden syy miehen siittöiden liikkuvuus. Tässä toki nyt sitten yritetään yhä luomuna, koska mies sai lääkkeet ja no koska halutaan yrittää, vaikka toivo on minimalistinen.

Perjantaina dpo 9-10 rtesti nega, ja oon kyllä varma että negakierto tämä onkin. MUTTA miksi hitossa kehon pitää luoda oireita, jotka saa toivon heräämään. Mulla on siis nännit kipeät, km:n jälkeen ei edes rinnat kipeytynyt ja yleensä sitä ennen mulla juurikin rinnat oli kipeät. Mahaa mulla nippailee aina oviksen jälkeen mekkoihin asti, mutta nyt nippailut tuntuu jopa vähän eriltä.

Nämä oireet herättää pakostakin pieniä toiveita, mutta kun tiedän mahdollisuuksien olevan niin mitättömät ja todennäköisen pettymyksen tulevan ke tai to menkkojen myötä, niin inhottaa se, että vähän saa toivoa ja sitten putoaa taas hemmetin korkealta, niinku on pudottu jo 17 kertaa ja 1 km. :notworthy:
 
@Alinna86 Ihanaa! Jännityksellä odotan miltä sun aamun testi näyttää. Toivottavasti vahvistuu! :love:

Mulle voi päivittää maanantaina dpo1 ja kierron pituuudeksi vaihtaa 26.

Ei ollut tänään isot oviskivut, mutta irtosikin varmaan tuolta ns. ”helpommalta” puolelta. Tikku näytti tänään negatiivista, eli kyllä siellä jotain tapahtui. Sitten rennosti odottelemaan seuraavat 2 viikkoa. :coffee::sleep::whistle::barefoot:

Oletteko lukeneet raskaus- tai vauva-aiheisia kirjoja? Itselläni on kesken Uraäidin selviytymisopas, mutta se on kohta jo lopussa. Ihan informatiivinen ja kannustava paketti, mutta tuntuu olevan aika kaukana omasta elämäntilanteesta (sekä uran että äitiyden kannalta, kun lasta ei vielä ole). Olisko teillä suositella raskauden yrittämiseen, odotus- tai vauva-aiheeseen liittyviä kirjoja? Voi olla tietokirjoja tai proosaa. :love:
 
@Wintersun Hei aivan mahtavaa! Tulin ihan varta vasten pitkästä aikaa katsomaan, että mikä teillä miehesi kanssa on tilanne ja te ootte saanut plussan!!! :love::love: Hurjan paljon onnea odotukseen! ❤:love:

Tsempit tietysti muille sitä plussaa odottaville. Vielä näkyy olevan muutamia tuttuja täällä, mutta eiköhän se plussa teille kaikille vielä joskus tule! :love:
 
Oletteko lukeneet raskaus- tai vauva-aiheisia kirjoja? Itselläni on kesken Uraäidin selviytymisopas, mutta se on kohta jo lopussa. Ihan informatiivinen ja kannustava paketti, mutta tuntuu olevan aika kaukana omasta elämäntilanteesta (sekä uran että äitiyden kannalta, kun lasta ei vielä ole). Olisko teillä suositella raskauden yrittämiseen, odotus- tai vauva-aiheeseen liittyviä kirjoja? Voi olla tietokirjoja tai proosaa. :love:
Iso suositus Pää edellä -kirjalle, tosi hyvää asiaa vauvan aivojen kehityksestä.
 
Noniin aukiolotutkimus on tehty ja molemmat puolet auki :) oikealle sai ruutata vähän enempi paineella. Tutkimus oli paljon helpompi mihin olin varautunut, toki otin etukäteen diapamia ja buranaa :D menkkamaista kipua aiheutti mutta sen kesti hyvin. Lääkäri kyseli josko ivf jonoon jo haluttais mutta valittiin letrotsoli ensin 1-3kiertoa. Viimeistään kesäkuussa ivf jonoon sitten. Kyssäri: poppakonstit + letrotsoli ? Gelee royalea ja vehnänalkioöljyä oon käyttänyt, pitääköhän jättää pois seuraavassa kierrossa kun alkaa lääkitys? ja vielä: oulun jonotilanne ivf:ään, kellään tietoa? :)

tänne on tullut hirmuisesti viestejä viikonlopun aikana niin etten muista kenelle piti sanoa ja mitä :D
 
@Alinna86 Ihanaa! Jännityksellä odotan miltä sun aamun testi näyttää. Toivottavasti vahvistuu! :love:

Mulle voi päivittää maanantaina dpo1 ja kierron pituuudeksi vaihtaa 26.

Ei ollut tänään isot oviskivut, mutta irtosikin varmaan tuolta ns. ”helpommalta” puolelta. Tikku näytti tänään negatiivista, eli kyllä siellä jotain tapahtui. Sitten rennosti odottelemaan seuraavat 2 viikkoa. :coffee::sleep::whistle::barefoot:

Oletteko lukeneet raskaus- tai vauva-aiheisia kirjoja? Itselläni on kesken Uraäidin selviytymisopas, mutta se on kohta jo lopussa. Ihan informatiivinen ja kannustava paketti, mutta tuntuu olevan aika kaukana omasta elämäntilanteesta (sekä uran että äitiyden kannalta, kun lasta ei vielä ole). Olisko teillä suositella raskauden yrittämiseen, odotus- tai vauva-aiheeseen liittyviä kirjoja? Voi olla tietokirjoja tai proosaa. :love:
Mielestäni Reipas rakas raskaus (Kaisa Jaakkola) oli ihan jees :)

edit: sekä hullu kuin äidiksi tullut. Lisäksi olen kuunnellut hei baby -podcastia
 
  • Tykkää
Reactions: PumpuliNumpuli
Kiitos kaikille vastauksista tuohon AMH-arvoon liittyen. Mun arvo oli suunnilleen sama kuin @Magnolia89 ja @Kerttulissu eli 0.77, tosin täytän ensi kuussa 35 eli oon jokusen vuoden teitä vanhempi.
34-v keskiarvo on 1.2, joten oma arvo ei ollut niin huono kuin pelkäsin, vaikka viitearvojen alarajaa lähellä onkin. Lääkäri onneksi myös kertoi että hänen kaksi eri potilasta tulleet lähiaikoina raskaaksi melko nopeasti arvoilla 0.4 ja 0.2, joten todellakaan ainakaan tuo arvo ei vielä poissulje raskautumiseen mahdollisuutta. Tosin alle 1 oleva arvo kyllä kertoo että munasolureservi on selkeästi heikentynyt ja nyt on hyvä hetki toimia jos vielä lapsia haluaa. Ja tosiaan @Hypsy pcossa on kyllä se tavallaan positiivista että munasoluja tosiaan riittää ja yritysaikaa voi olla useita vuosiakin enemmän kuin keskiverto samanikäisillä. Tosin laatua sekään ei takaa mutta kuitenkin.

Kiitos muutenkin kaikille täällä palstalla. Tällä hetkellä tuntuu ettei omat parhaimmat ystävätkään ihan täysin ymmärrä tätä mahdotonta kuumeilua ja stressaamista. Enkä olis itsekään aiemmin uskonut et tää voi olla näin voimia viemää ja raskasta. Mut onneksi täällä ymmäretään ❤
 
  • Tykkää
Reactions: Hope91 ja Lina87
Oon tämän PCO:n kanssa miettinyt tuota munasolujen laatua; mulla oli kakskymppisenä 90-180 päivän kierto eli ovulointi tuolloin on ollut hyvin epätodennäköistä. Tyypillisin kierto oli tuo 3kk mutta joinain vuosina oli menkat vain pari kertaa vuodessa.

Kolmekymppisenä kierto vakiintui suunnilleen 60 päivään ja näissä varmaankin ovuloin, kun olen kertaalleen ollut hetken raskaanakin tällaisesta luomukierrosta. Eli voisi ainakin villeissä fantasioissa uskotella, että niitä hyvälaatuisia munasoluja olisi vielä jäljellä, jos niitä ei kakskymppisenä hirveästi kulunut? Korjatkaa, jos on tarkempaa tietoa! En ole aiheeseen syvällisesti perehtynyt, joten tämä järkeily voi olla ihan pielessäkin.
 
Noniin aukiolotutkimus on tehty ja molemmat puolet auki :) oikealle sai ruutata vähän enempi paineella. Tutkimus oli paljon helpompi mihin olin varautunut, toki otin etukäteen diapamia ja buranaa :D menkkamaista kipua aiheutti mutta sen kesti hyvin. Lääkäri kyseli josko ivf jonoon jo haluttais mutta valittiin letrotsoli ensin 1-3kiertoa. Viimeistään kesäkuussa ivf jonoon sitten. Kyssäri: poppakonstit + letrotsoli ? Gelee royalea ja vehnänalkioöljyä oon käyttänyt, pitääköhän jättää pois seuraavassa kierrossa kun alkaa lääkitys? ja vielä: oulun jonotilanne ivf:ään, kellään tietoa? :)

tänne on tullut hirmuisesti viestejä viikonlopun aikana niin etten muista kenelle piti sanoa ja mitä :D
Koitin lukea vanhempia viestejä, mutta nopeammin selviää jos kysyn: oliko inseminaatio vaihtoehtona vai jotain esteenä sille? Meille aluksi puhuttiin, että ivf on ainoa vaihtoehto, mutta tilanne kohentunut ja kysyttiin, halutaanko kokeilla eka insseillä. Siksi pohdin ja kiinnostaa aina miten muilla menee nämä hoitojutut.
 
Kp 12 ovistestit tämän näköisiä, ylempi klo 12 ja alempi klo 22, sieltä se ovis pian tulee :geek: Plussa odotettavissa varmaan huomiselle, talleteltu on tänään aamulla (y) Muuten tallettelut on vähän kehnolla mallilla, olisin halunnut talletella myös aiemmin esim dpo -4 tai -3 mutta töiden takia ei onnistunut. Mutta täytyy yrittää talletella vielä huomenna ja ylihuomenna (y)
 

Attachments

Aamuhöperössä kirjoittelen pikaiseen, mitähän lie söperrän, kun aika :poop: yö takana.
@marrrsipaani joka kk vaikuttanut lupaavalta, mut tässä sitä edelleen ollaan :( @Mohan in tavoin miettinyt, et miks ihmeessä pitää tulla näitä fucking oireita ilman raskautta. Menee usko ihan kaikkeen, joten ei täällä toiveet kovin korkealla ole. Pikkuisen lähti jopa aamulämpö laskuun ja tuttuun tapaan alkoi unettomat yöt. Tällä kertaa onneksi sain nukkua jopa 6 yötä ovulaation jälkeen, kun yleensä se unettomuus alkaa heti ovulaatiosta.
Nyt pitäis jaksaa mennä töihin päin, mut en mä jaksa ees autolle liikkua :(
 
VAUVA 2020 :love:

Jos haluat listalle, ilmoitathan tietosi punaisella!

17.2.2020

Nimi ★ Kiertopäivä ★

Alinna86.........................kp 64/28
Hipposka.......................kp 49/30
Nerthus..........................kp 47/28
Töppönen.......................kp 45/26-28
linneah........................... kp 44/26
Helmiii............................kp 40/29-40
Mmohini.........................kp 35/32
Hope91...........................kp 35/30-37
Nieve30..........................kp 30/29
Hypsy..............................kp 27/34
Koodikissa......................kp 27/24
Vauvameille....................kp 27/28-35
Minttara...........................kp 27/26
Mandariinilohko..............kp 26/xx
Kuumeilija23...................kp 25/25
taikinatonttu....................kp 24/28
Magnolia89.....................kp 24/26
Futurmama......................kp 24/29-34
Mirella92......................... kp 23/29
Kasikuus..........................kp 23/27-28
Ninnanen.........................kp 22/24-26
niinaj91...........................kp 22/26-28
Persikka123....................kp 20/32
Vaniljapulla.....................kp 20/30
Snanniska.......................kp 20/28
Amadecasa....................kp 19/34-55
Tupsahus.........................kp 18/x
Shibali............................kp 17/23-28
Janet88...........................kp 17/28-38
Ilona Eloisa.....................kp 16/xx
pehmis26........................kp 14/27-29
PumpuliNunpuli..............kp 14/26
Haavejuttu......................kp 13/29
Masu90..........................kp 13/27-30
Lina87............................kp 13/28
Napsunen.......................kp 11/35
minttuni..........................kp 11/23-32
Marrrsipaani...................kp 11/28
Zennuli............................kp 11/26-28
lolu..................................kp 8/28
Piipaa93..........................kp 6/25-27
Keltasirkku-.................... kp 4/28-32
Lilmi89............................kp 3/29
Jjenn..............................kp 3/30-31
W.we...............................kp 2/25
Krippis..............................kp 1/22-24

★★★★★★★★★★★★★★★★★★


Piinailijat:

Nerthus..........................dpo 33
Ninnunannu................... dpo 24
Mandariinilohko..............dpo 12
Magnolia89.....................dpo 10
Alinna86..........................dpo 10
Ninnanen.........................dpo 9
Hope91............................dpo 9
Kasikuus..........................dpo 7
Hypsy...............................dpo 5
Snanniska.........................dpo 5
Mirkkuli26.........................dpo 3
Vaniljapulla.......................dpo 3
Tupsahus..........................dpo 1
PumpuliNumpuli...............dpo 1

★★★★★★★★★★★★★★★★
 
Viimeksi muokattu:
Helou taas pitkästä aikaa! Oon yrittänyt työntää kaikkia ajatuksia taka-alalle, etten alkaisi vaan missään nimessä piinailemaan :ROFLMAO: Yhen ainuttakaan testiä en ole vielä tehnyt, torstaina (pitäisi) alkaa menkat. Fiilis on edelleen hyvin vahva EI, ei tässä kierrossa. Eipä noita oireitakaan ole mitään ollut.

Menkkojen alkuun siis tämän päivän lisäksi kaksi kokonaista päivää. Testailisitteko nyt Pregcheckillä, ovistestillä vai haenko kaupasta rfsu:n herkän tai apteekista cb herkän? :ROFLMAO:
 
Apua mikä määrä tekstiä päivässä :ROFLMAO:
Minäkään en muista kenelle kaikille piti kommentoida :censored:

@Mohan meillä aika sama tilanne ja ymmärrän tuskasi epäonnistuneista insseistä, pitkästä odottelusta ja toivonpilkkeestä mutta jännityksestä ivf-hoitoihin! Meillä toivottavasti tyksi ottaisi pian mukaan hoitoihin kun ensikäynti parin vkn päästä :notworthy:(y) toivon että teillä onnistuu ekalla ja kiva että joku samassa tilanteessa:love:

@Lina87 mulla ollut letrot nyt kesästä asti, paitsi viimekierto oli taukoa kun menin labraan. Olen käyttänyt poppaskonsteja silti siinä rinnalla (y)

@Wintersun ainakin sinua on vähän ikävä täällä, mutta kaikesta sydämmestäni toivon ettet ikinä palaa haaveilu ketjuihin :love:

Isot plussaiset tuulet meidän ihanille piinailijoille :love:
 
@Wintersun lähtökohtaisesti päälimmäinen fiilis on kärsimätön.. pitää täyttää uudestaan kaikki liput ja laput tms. Kun haluaisi vaan suoraan hoitojen suunnitteluun.. luulin kai että saavat felicitaksesta jo kaiken tarvittavan, mutta nyt vähän sellainen fiilis että kaikki alkaa alusta vaikkei toki niin ole o_O
 

Yhteistyössä