Haaveena vauva 2020

Pitäis asentaa sellainen esto puhelimeen, että dpo0 jälkeen EI pysty käyttää googlea :ROFLMAO:
Mulla vähän sama, että eipä nenäverenvuotoa juuri koskaan ole (viimeks ollut ehkä 3v sitten (n)) ni tottakai sen on PAKKO olla raskausoire, mutta tuskinpa vain, @minttuni palautti minut maanpinalle, kiitos :love:

Nukuin töiden jälkeen vaja tunnin. Oli ihan pakko, koska niin väsynyt. Jospa ens yönä saisi nukuttua ja sen myötä ei olisi tällainen huono olo koko aikaa :( Huomenna ois jo dpo8 ja EI raskaana oleva olo. Voisko menkat jo alkaa, ni pääsis taas yrittää :LOL:
Jospa se ei raskaana oleva olo olis hyvä merkki. :whistle:

Mä kerroin tänään lääkärillekin, että selaan liikaa googlea ja siksi en meinannut uskaltaa pistää sitä pregnyliä. :ROFLMAO: Olen toki ehtinyt diagnosoida jo muitakin oireita, kuten huonot yöunet, villit unet, väsymyksen, palelun, nenän tukkoisuuden, mahan jomotukset, migreenin, itkuherkkyyden (kun työkaveri näytti tyttärensä vanhojen tanssi-kuvia :ROFLMAO::ROFLMAO: ) ja sen sellaisia. :whistle::LOL:
 
Kiitos kirjasuosituksesta @Korallikala, otan Pää edellä -kirjan lukulistalle. Aivojen kehitys on mielenkiintoinen aihe! (y)

Kiitos kirja- ja podcast-suosituksista @Mirkkuli26! Kaisa Jaakkolan kirjoja olen lukenut, joten ehdottomasti luen myös tämän Reipas rakas raskaus. Olin jo aloitellut tuota Hullu kuin äidiksi tullut -kirja, mutta se oli jäänyt kesken ja muistin sen nyt. Taidan lukea sen loppuun, kiitos kun muistutit. Kokeilen myös Ei baby -podcastia. En ole ennen podcasteja juuri kuunnellutkaan, joten nyt on hyvä syy aloittaa. :)

Etsin kirjoja myös googlella ja ainakin tämän aion lukea: Kuinka kasvattaa bébé. Sitä oli paljon kehuttu, mutta en tiedä miten tuollainen ranskalainen kasvatusmalli sopii Suomeen. Ehkä kirjasta saa jotain vinkkejä ja on se kuulemma ihan hyvin taustoitettu tutkimustiedoilla.
 
Viimeksi muokattu:
Jospa se ei raskaana oleva olo olis hyvä merkki. :whistle:

Mä kerroin tänään lääkärillekin, että selaan liikaa googlea ja siksi en meinannut uskaltaa pistää sitä pregnyliä. :ROFLMAO: Olen toki ehtinyt diagnosoida jo muitakin oireita, kuten huonot yöunet, villit unet, väsymyksen, palelun, nenän tukkoisuuden, mahan jomotukset, migreenin, itkuherkkyyden (kun työkaveri näytti tyttärensä vanhojen tanssi-kuvia :ROFLMAO::ROFLMAO: ) ja sen sellaisia. :whistle::LOL:
Yhdyn tuohon huonoihin yöuniin, villit/pimeät/levottomat unet, toinen sierain tukossa, nenäverenvuoto, turvotus, huono olo, väsymys, päänsärky, palelu, tuskanhiki, itkuherkkyys (itkin eilen, kun katsottiin 90 päivää morsiamena, ku ne parit joutu eroo toisistaan :cautious::whistle::ROFLMAO: Mies kysykin, et ootko vähän herkillä :whistle:) ja mitähän vielä :ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO:
 
Yhdyn tuohon huonoihin yöuniin, villit/pimeät/levottomat unet, toinen sierain tukossa, nenäverenvuoto, turvotus, huono olo, väsymys, päänsärky, palelu, tuskanhiki, itkuherkkyys (itkin eilen, kun katsottiin 90 päivää morsiamena, ku ne parit joutu eroo toisistaan :cautious::whistle::ROFLMAO: Mies kysykin, et ootko vähän herkillä :whistle:) ja mitähän vielä :ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO:
Onhan näitä. :whistle: Mulla vielä pienemmät dpot eli mitähän kaikkea vielä ehdin löytää oirelistalleni. :LOL:
 
Yhdyn tuohon huonoihin yöuniin, villit/pimeät/levottomat unet, toinen sierain tukossa, nenäverenvuoto, turvotus, huono olo, väsymys, päänsärky, palelu, tuskanhiki, itkuherkkyys (itkin eilen, kun katsottiin 90 päivää morsiamena, ku ne parit joutu eroo toisistaan :cautious::whistle::ROFLMAO: Mies kysykin, et ootko vähän herkillä :whistle:) ja mitähän vielä :ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO:
Haha, katoin eilen kans samaa ohjelmaa ja vollotin :cry::cry::ROFLMAO:
 
No @Hypsy sulla on siellä sit
No @Hypsy sulla on siellä sit romaanin alku tuloillaan :ROFLMAO:

@Alinna86 Mä jo aattelin eilen, et kyl saa ihminen olla pimee, ku tollasesta itkee, mut onneks en oo yksin :LOL::love:
Joo:love: onneks sain kattoo sen yksin ku katoin sen tallennuksesta ku kaikki muut oli jo menny nukkuu. Ku oon nykyää joku ihmeen yökyöpeli(?) :eek::ROFLMAO: mut sitä ennenhän mä jo kyynelehdin ku pojan kaa katottiin voicee, ja siin se herkkä poika laulo minun suomeni, ja niin vaa hanat aukes, voi luoja:LOL:
 
@Alinna86 Me katsotaan miehen kanssa kahdestaan noita dplayn kautta tabletilla. Siihen kainaloon voi sit tarvittaessa nukahtaa :love: Minä en voicee oo katsonut, ni en tiedä oisko se saanut saman aikaan :LOL: Mut joo, tää herkkyys on ihan tuttu pms oire :cautious: Kyllä sitä sit tosissaan yllättyy, kun plussan saa :eek:
 
  • Tykkää
Reactions: Alinna86
@Ananas90 millä dpo:lla sun reippailu/pesänrakennusvietti alkoi? :whistle::ROFLMAO: olen eilen ja tänään ollut supertehokas siivooja. Yhtään ei tänäänkään työpäivän jälkeen laiskottanut vaan suoraan hommiin. Nyt on jo hyvä valeoirekin, vois jatkua vaikka joka kierto sama homma :D

Mulla on nyt tähän kiertoon vähän jo liian suuret odotukset, kun oli niin hyvät ovislimat, ajoitukset osu nappiin talletusten suhteen ja vielä foolihappokin ollut kaverina. Ei malttaisi odottaa viikonloppuun mutta pelottaa että pettymys tulee :(
 
Ihana lukea näitä teidän juttuja, teidän miehet vaikuttaa olevan niin mukava tuossa vauvan yrityksessä :love:

Mulla taas niin harmittaa, yk1 oli niiin aktiivista miehen osalta, että ihan yllätyin. Yk2 taas sain pakit ja sama touhu jatkuu, ei oo hellyyttä eikä mitään muutakaan :unsure: Entiiä pitäiskö heittää pois tää haaveilu kokonaan kun mies on niin omituinen, eipä tässä uskalla edes lähestyä toista kun petyn niin taas pakeista? Ei oo ovis lähimaillakaan vielä mutta ärsyttää tämä tilanne, jos ihmettelen seksittömyyttä niin on vaan hiljaa ja tiuskii jotain :notworthy: Kotona kireä tunnelma tämän takia. Onko muilla ollu "kuivia kausia"?!
 
  • Surullinen
Reactions: Krippis ja Ananas90
@Lilmi89 kiitos vastauksesta, toivottavasti teillä tärppää nyt apujen kanssa tai sitten ivf avulla (y)

@Kasikuus raastavaa, kun oireet voi olla ihan hyvin pms tai raskautta, yllätyksenä itsellekin varmaan tulee sitten jos joskus olen raskaana :alien: ja voihan sinulla se nenäverenvuoto olla merkki raskaudesta, peukut pystyssä (y)
 
Ihana lukea näitä teidän juttuja, teidän miehet vaikuttaa olevan niin mukava tuossa vauvan yrityksessä :love:

Mulla taas niin harmittaa, yk1 oli niiin aktiivista miehen osalta, että ihan yllätyin. Yk2 taas sain pakit ja sama touhu jatkuu, ei oo hellyyttä eikä mitään muutakaan :unsure: Entiiä pitäiskö heittää pois tää haaveilu kokonaan kun mies on niin omituinen, eipä tässä uskalla edes lähestyä toista kun petyn niin taas pakeista? Ei oo ovis lähimaillakaan vielä mutta ärsyttää tämä tilanne, jos ihmettelen seksittömyyttä niin on vaan hiljaa ja tiuskii jotain :notworthy: Kotona kireä tunnelma tämän takia. Onko muilla ollu "kuivia kausia"?!
Meillä vaikutti aluksi epätietoisuus, sitten kun saatiin syy lapsettomuudelle niin seksikin ollut rennompaa. Vielä kesällä joutui paljonkin miestä houkuttelemaan. Ja ehkä realisoitui ensikäynnin jälkeen, että eipä se nyt nopeasti sitten tärpännytkään. Ja joutunut monta kertaa selittämään, miten naisella kierto toimii. Tuli mieleen, voiko jotkut pelot tms. vaikuttaa?
 
Heippa kaikille! Ihana ollut lukea teidän juttuja vaikka en ole mitään pitkään aikaan kommentoinutkaan. En tiedä muistaako kukaan mua. Meillä esikoinen 4/2017 ja toive oli saada toinen mahdollisimman pian perään. No toiveeksi jäi... Kuukautiset alkoi vasta 1,5v jälkeen kun imetys loppui ja sen jälkeen tullut kolme keskenmenoa ja yksi kohdunulkoinen. Viimeisin plussa heinäkuulta joku osoittautui siis kohdun ulkoiseksi. Sen jälkeen ollut erilaista sairastelua, jonka jälkeen kiertokin ollut aivan sekaisin (pitkittynyt flunssa ja suolistosairaus). Lisäksi ferritiini ja rauta alhaiset ja sainkin lähettiin rautainfuusiion, jota kovasti odottelen ja uskon että on vaikutusta raskautumiseen. Nyt kuitenkin tänään kp 43 ja dpo 12 sain selkeän haamun testiin. Voi Tätä onnea ja hitsi että pelottaa... Usko normaaliin onnistuneeseen raskauteen on täysi nolla. Laskettu aika olisi lokakuun viimeinen päivä. Oireet ennen plussaa on ollut mahatuntemukset ja turvotus kiinnittymisen aikaan (varsinaisia kiinittymiskipuja en tällä kertaa tuntenut). Lisäksi horminiraivoja ja itkua pienimmistäkin asioista. Mieskin sanoi, että hän arvasi että nyt on jotain tekeillä. Lisäksi muutamana aamuna ollut pieni etova olo ja kiire aamupalalle mitä ei yleensä ole. Niin ja selkeä himo hiilareihin, vaikka normisti ketomainen ruokavalio.

Tässä linkki testikuvaan: dpo 12
 
Kiitos kirjasuosituksesta @Korallikala, otan Pää edellä -kirjan lukulistalle. Aivojen kehitys on mielenkiintoinen aihe!

Kiitos kirja- ja podcast-suosituksista @Mirkkuli26! Kaisa Jaakkolan kirjoja olen lukenut, joten ehdottomasti luen myös tämän Reipas rakas raskaus. Olin jo aloitellut tuota Hullu kuin äidiksi tullut -kirja, mutta se oli jäänyt kesken ja muistin sen nyt. Taidan lukea sen loppuun, kiitos kun muistutit. Kokeilen myös Ei baby -podcastia. En ole ennen podcasteja juuri kuunnellutkaan, joten nyt on hyvä syy aloittaa.

Etsin kirjoja myös googlella ja ainakin tämän aion lukea: Kuinka kasvattaa bébé. Sitä oli paljon kehuttu, mutta en tiedä miten tuollainen ranskalainen kasvatusmalli sopii Suomeen. Ehkä kirjasta saa jotain vinkkejä ja on se kuulemma ihan hyvin taustoitettu tutkimustiedoilla.
Mun piti suositella just tuota Kuinka kasvattaa bebe. Itellä on se äänikirjana, mutta tykkäsin paljon, ja aattelin hommata siitä sellasen jonkun kootut vinkit kirjaversion, josta voi sit kattoo tärkeimmät ohjeet nopeemmin. En nyt muista minkä niminen se versio oli. Tuo Kuinka kasvattaa bebe on enemmän semmonen romaani, johon ripoteltu sekaan ohjeita. Mutta suosittelen siis kaikille, vähän erilaista näkökulmaa kasvatukseen. Itellä just kuuntelussa tuo Hullu kuin äidiksi tullut, siitäkin oon tykännyt kyllä. Pitääpä itekin tutustua tuohon podcastiin ja tuohon reipas rakas raskaus kirjaan :giggle:
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: PumpuliNumpuli
Ja onnea paljon @mandariinilohko ja @mom_89 , niin ihanaa <3 toivottavasti kaikki menee loppuun asti hyvin <3

hmm. Mä en saa hymiöitä tällä uudella chatilla jostain syystä näkymään.. Mutta siis, mites @Alinna86 menee, maltatko oottaa testaamisessa huomiseen? Kunpa siellä vahvistuis kunnolla ja saisitte viimein pikkuisen kaikkien vastoinkäymisten jälkeen :) Ja mikä on @Kasikuus fiilikset? Kunpa sielläkin oudot oireet meinais tulevaa plussaa <3
ja kaikille muillekin kauheasti tsemppiä ja plussatuulia <3 En nyt enää muista kenelle kaikille piti toivottaa kun on tullut niin hirvee määrä viestejä sen jälkeen kun oon täällä viimeks käyny...
 
Viimeksi muokattu:
Minäkään en osaa nyt kommentoida muuta, kuin että menee aikaa tottua uuteen. Enkä osaa laittaa hymiöitä ja profiilikuvat ei näy. Eikö voi laittaa muura reaktiota kuin tykkäys :D ? Tsemppiä kuitenkin kaikille <3

Pakko kommentoida tätä omaa "en osaa laittaa hymiöitä" ja seuraavassa lauseessa :D

:) ;) :p xD testaan. Ja muuten nyt pystyn kirjoittamaan tekstin väliinkin, aiemmin söi aina ne muut sanat tai heitti miten sattuu. Että ainaki parempi nyt kirjoittaa. Peukkuhymiön laittaisin tähän.
 
Viimeksi muokattu:
  • Haha
Reactions: W.we
Ja onnea paljon @mandariinilohko ja @mom_89 , niin ihanaa <3

hmm. Mä en saa hymiöitä tällä uudella chatilla jostain syystä näkymään.. Mutta siis, mites @Alinna86 menee, maltatko oottaa testaamisessa huomiseen? Kunpa siellä vahvistuis kunnolla ja saisitte viimein pikkuisen kaikkien vastoinkäymisten jälkeen Ja mikä on @Kasikuus fiilikset? Kunpa sielläkin oudot oireet meinais tulevaa plussaa <3
ja kaikille muillekin kauheasti tsemppiä ja plussatuulia <3 En nyt enää muista kenelle kaikille piti toivottaa kun on tullut niin hirvee määrä viestejä sen jälkeen kun oon täällä viimeks käyny...
Mietin kans mitä sivustolle käyny tää oli kyl huono uudistus
Testasin kyllä tänään, omasta uhmauksesta huolimatta...hain kaupasta rfsu earlyn, nega. tänää dpo 11, yritän vielä toivoa pitää yllä koska oireet niin vahvat. Tän päivää on oksettanutkin.
Ja toisaalta oviskivut tuli jotenkin normaalii verraten myöhässä (?) Ehkä se plussa vielä yllättää.
Ärsyttävää ku ei hymiöt toimi!
 
VAUVA 2020

Jos haluat listalle, ilmoitathan tietosi punaisella!

18.2.2020

Nimi ★ Kiertopäivä ★

Alinna86.........................kp 65/28
Hipposka.......................kp 50/30
Nerthus..........................kp 48/28
Töppönen.......................kp 46/26-28
linneah........................... kp 45/26
Helmiii............................kp 41/29-40
Mmohini.........................kp 36/32
Hope91...........................kp 36/30-37
Nenskuli........................kp 30/28-33
Hypsy..............................kp 28/34
Koodikissa......................kp 28/24
Vauvameille....................kp 28/28-35
Minttara.............................kp 28/26
Mandariinilohko..............kp 27/xx
taikinatonttu....................kp 25/28
Magnolia89.....................kp 25/26
Futurmama......................kp 25/29-34
Mirella92......................... kp 24/29
Kasikuus..........................kp 24/27-28
Ninnanen.........................kp 23/24-26
niinaj91...........................kp 23/26-28
Persikka123....................kp 21/32
Vaniljapulla.....................kp 21/30
Snanniska.......................kp 21/28
Amadecasa....................kp 20/34-55
Tupsahus.........................kp 19/x
Shibali............................kp 18/23-28
Janet88...........................kp 18/28-38
Ilona Eloisa.....................kp 17/xx
pehmis26........................kp 15/27-29
PumpuliNunpuli..............kp 15/26
Haavejuttu......................kp 14/29
Masu90..........................kp 14/27-30
Lina87............................kp 14/28
Napsunen.......................kp 12/35
minttuni..........................kp 12/23-32
Marrrsipaani...................kp 12/28
Zennuli............................kp 12/26-28
lolu..................................kp 9/28
Piipaa93..........................kp 7/25-27
Keltasirkku-.................... kp 8/28-32
Lilmi89............................kp 4/29
Jjenn..............................kp 4/30-31
W.we...............................kp 3/25
Nieve30..........................kp 3/29
Krippis..............................kp 2/22-24

★★★★★★★★★★★★★★★★★★

Piinailijat:

Nerthus..........................dpo 34
Ninnunannu................... dpo 25
Mandariinilohko..............dpo 13
Magnolia89.....................dpo 11
Alinna86..........................dpo 11
Ninnanen.........................dpo 10
Hope91............................dpo 10
Kasikuus..........................dpo 8
Hypsy...............................dpo 6
Snanniska.........................dpo 6
Mirkkuli26.........................dpo 4
Vaniljapulla.......................dpo 4
Tupsahus..........................dpo 2
PumpuliNumpuli...............dpo 2

★★★★★★★★★★★★★★★★
 
Viimeksi muokattu:
Voi kökkö mikä sivu ja kuinka ihmeessä ton hymiö palkin saa veke tekstin eestä, kun hymiön valkkaa.. argh! EN TYKKÄÄÄ YHTÄÄN. Muoks, sain sen pois eestä, mut hymiöt katoaa :(

@Shibali Täällä puolikuntoinen olo. Jotain tautia tuntuu iskevän, mut ei ala kunnolla. Olotila aika normaali noin muuten, rauhallinen ja yhtään ei tunnu pahalta mennä uutta kiertoa kohti (outoa.) Eka kierto missä olotila on tällainen.

@mom_89 muistan sinut <3 Onnea haamulaisesta, toivotaan vahvistumista ja tarrasukkia, että nyt kaikki menisi hyvin.
 
Viimeksi muokattu:
  • Rakkaus
Reactions: Shibali ja mom_89
Piti muuten kysyä, että onko kellään ollut sellaista kipua, että sattuu ensin jomman kumman puolen munasarjan kohdalle ja sit vetää niin kuin suonta peräsuoleen? Jos sen noin voi kuvailla.
Eilen illalla tuntu vasemmalla puolen oletettavasti munasarjan kohdalla jämäkkä kipu, joka säteili kovasti kai peräsuoleen :D Kesti max. 5sek ajan. Oikein älähdin sillon, ku sattu niin kovasti ja mies käänty kysyy, et mikä toi oli. "Ei mikään, mä vaan tunsin jotain :D"
 
  • Tykkää
Reactions: Hepaliina

Yhteistyössä