Haaveena vauva 2020

@Haavejuttu Mäkin voisin huomenna testata jos säkin xD Mulla ois huomenna dpo 12 niin eiköhän näkyis jo, ja jos ei niin vois ainakin lopettaa tän pakonomaisen oireiden kyttäämisen o_O

Mitenköhän tuon koronan kanssa jos sattuis tässä joskus raskautumaan, voikohan tarttua sikiöön tai tulla keskenmeno tms? :eek:
 
Ihana lukea teidän juttuja, kun on niin erilaisia kiertoja, tuntemuksia ja tapoja suhtautua omaan tilanteeseen, oli se mikä hyvänsä. :love:

Kierto lähenee oletettua loppua, mutta mua ei huvita tässä kierrossa testailla. Ihan uutta mulle. Ehkä pieni epätoivo hiipinyt mieleen. Ensi viikolla päästään hoitosuunnitteluun yksityiselle, joten eiköhän siitä tule taas uutta virtaa tähänkin touhuun.
 
Että kun ottaa päähän tää epätietoisuus kropastaan. Tänään (dpo7)sit laski lämmöt entisestään nyt huikeat 36.2. alkukierronkin lämmöt yleensä 36.3 vähintään.... Vatsaa nippailee ja vääntää ihan samalla tavalla ku viime kuussa kun olin raskaana. Tissejä tuikkii ihmeellisesti eivät kyllä oo yhtään kipeät muuten mikä on hassua... Toki tälleen keskenmenon jälkeen oon asennoitunut et kierto ei heti palaudu tai et raskaaksi ei heti tulis mutta ärsyttää ku kroppa vääntää oireita. ☹☹ Ja sit toi pirun r-testiä näyttää edelleen ihan himeetä haamua niin vaikea sit ees testailla mitään uutta raskautta kun km hormoonit viel sotkee testejä ☹
 
Olen vähän hiljaiseloa elännyt viime viestin jälkeen kun tämä yrittäminen on ottanu liian koville. Kiitos kaikille viesteistä ja tsempeistä, tuli ihan kyynel silmään

En ole nyt lukenut viestejä tai tätä ketjua, palaan siis myöhemmin siihen. Mutta tsemppiä kaikille ja onnea plussanneille jos heitä on ollut

Mutta nyt päivittelen "tilannetta". Menkat piti alkaa sunnuntaina. Vieläkin loistaa poissaolollaan, nyt on joku 33/28 Joko on kauheesta stressistä jääny välistä (jota ei ikinä oo tapahtunu vaikka stressiä on ollukin) tai sitten kyydissä on joku. Tää tuntuu oudolta, koska en tiiä mitä tuntemuksia "kuuluu olla" kun menkat jää välistä. Mulla ei ollu ollenkaa PMS oireita, mutta nyt on tissit järkyttävän kipeet, alavatsaa nippailee ja tulee "menkkaoireita" ja 3 tippaa verta on tullu. Oon nukkunu viimeset kaks viikkoa, en töiden lisäks oo siis saanu mitään aikaseks. Testit on kuitenkin negatiivisia, mutta ovulaatiota en tikuttanut joten se on voinu olla muunakin päivänä kun mitä omat tuntemukset silloin kerto. Toisaalta yhdynnät ei ole ajottunut sillein ku pitäis, muttei niinkää että ihan 0 % olis mahdollisuus. Testeissä näkyy ehkä viivan paikkaa tai jotain, ei se kuitenkaan IHAN valkoinen ole. Kaikkia oireita kyllä on ollu nyt ku tänää aloin asiaa miettimään jospa ei ookkaa stressiin liittyvää.. saa nähä
 
Viimeksi muokattu:
En tiiä miksei hymiöt tullu tohon, mutta anyway, se piti sanoo että tilanne on hiukan rauhoittunu ja päätettii mennä miehen kaa hedelmällisyystestiin mun mieltä rauhottamaan, kunhan tämä nykyinen tilanne tässä ensin selviää

EDIT: joo huomasinki tossa ylhäällä vinkin hymiöille :)
 
Onnea hirmuisesti kaikille plussanneille ja toivottavasti viivat kovasti vahvistuisi!

Meidän piti lauantaina mennä katsomaan sellaista vanhaa tilaa, jota ollaan himoittu puolisen vuotta ja viimein sen pyyntihinta laski. Noh, tänään kun soittelin kysyäkseni mistä avaimen löytää (omistajat asuvat jo muualla), niin kävikin ilmi, että joku oli tehnyt tarjouksen muutama päivä sitten. Kylläpä harmitti! Jos jotakin hyvää, niin saapahan käsirahalla ostettua vauvalle vaikka kullatut vaunut sitten.

Hymiöt näyttävät häviävän tekstistä lisäämisen jälkeen. Toivottavasti ilmestyvät takaisin, kun lähetän tämän!

//Edit: Eivät ilmestyneet. :(
 
@Haavejuttu Mäkin voisin huomenna testata jos säkin xD Mulla ois huomenna dpo 12 niin eiköhän näkyis jo, ja jos ei niin vois ainakin lopettaa tän pakonomaisen oireiden kyttäämisen

Mitenköhän tuon koronan kanssa jos sattuis tässä joskus raskautumaan, voikohan tarttua sikiöön tai tulla keskenmeno tms?
Mä oon miettiny ihan samaa, et just ku meilläki tehtiin vuoden vaihteessa päätös perheenlisäyksestä nii tuli sit tämmönen ylläri maailmalta. Mut eihän sitä voi toki lakata elämästä siinä pelossa, et mitä jos. Hirveesti ei vaan inspaa jos raskaaksi onnistun tulemaan, kun ois tänä vuonna just tiedossa lentokonereissuja parikin. Et pitää sit miettiä jos kovin pahenee tuo tilanne, että jättääkö välistä, koska mtn ylimääräsiä riskejä ei kyllä haluais ottaa.:unsure:
 
Haastan kaikki testaamaan vasta dpo15 jos menkat ei ala sitä ennen.
Tää on kova :D mä oon (melkein) mukana haasteessa! yritän nimittäin nyt odottaa dpo14 asti tässä kierrossa (kun sitä pidemmälle ei oo koskaa mekkojen alku mennyt.)Ja jos tuonne asti pääsen testaamatta niin olen ylpeä itsestäni. Säästyisi paljon rahaa, muusta pähkäilystä ni puhumattakaan.
 
Tää on kova mä oon (melkein) mukana haasteessa! yritän nimittäin nyt odottaa dpo14 asti tässä kierrossa (kun sitä pidemmälle ei oo koskaa mekkojen alku mennyt.)Ja jos tuonne asti pääsen testaamatta niin olen ylpeä itsestäni. Säästyisi paljon rahaa, muusta pähkäilystä ni puhumattakaan.
Meinasin ensin laittaa dpo14, mutta korotin vähän panoksia. Ja tosiaan säästyy se testi, jos menkat alkaakin sitten illalla. :poop:
 
@pehmis26 En testaa vielä, kaapissa vain yksi apteekin ultra (10mlu), rfsu perusliuska (25mlu) ja clearbluen viikkodigi. Apteekin ultralla saattaisi näkyä jos on raskaana, mutta en halua sitä tuhlata kun sitten on vaan rfsu epäherkempi liuska. Ja päätin että en lisää testejä tähän kiertoon osta.

@PumpuliNumpuli Mukana olen, ainakin yritän! Maanantaina ajattelin dpo 14 testata, mutta jospa sitä malttaisi yhden lisäpäivän vielä piinailla. On tämä kyllä hullua, olen tottunut testaamaan aina dpo 10 eteenpäin ja metsästämään haamuja ja nyt on se dpo 10 enkä ole testannut, tosi orpo olo :ROFLMAO:
 
@Helmiii juu täällä yk5-yk7 olleet pahimmat epätoivon ajat :/ yk8 tais olla, kun käytiin ensikäynnillä. Sitten onkin helpottanut. Vauvauutisia tulee koko ajan, välillä (viikoittain) itkettää oma tilanne ja ihmetyttää, miksi ei voinut onnistua helposti. Toivo elää silti koko ajan. ❤

@Kasikuus joo, mullekin on sanonut pari nopeasti raskaaksi tullutta kaveria, että eihän meilläkään ole vielä kauaa yritystä takana (nyt reilu vuosi). Ehkä se ei heistä sitten tunnu pitkältä ajalta, kun se sama aika mennyt nopeasti ja vauva pian syntyy. Meille tämä aika on ollut pitkä ja ei tiedä kauan menee vielä, että plussa testiin pärähtää. Ja myös sanottu, että lopeta stressaaminen. Ok, se mun stressaaminenhan on nämä lapsettomuuden syyt aiheuttanut. Ja en edes stressaa mielestäni! Vaan ennemminkin toiveikas suhtautuminen..

@PumpuliNumpuli käynti toivottavasti auttaa luomaan toivoa ❤ ja olen haasteessa mukana! Viimeksi menkat alkoi dpo10 jälkeen, joten jos dpo 15 ei vielä näy niin melkeen uskaltaisin toivoa plussaa :D

Dpo 5 vasta menossa. Jospa menisi päivät äkkiä. Tissit hirveän kipeät ja huono olo. Ja tätä on kaikissa kierroissa. Voisi silti kuvitella myös raskausoireeksi. No, ei auta kuin odottaa. :)
 
Onnea hirmuisesti kaikille plussanneille ja toivottavasti viivat kovasti vahvistuisi!

Meidän piti lauantaina mennä katsomaan sellaista vanhaa tilaa, jota ollaan himoittu puolisen vuotta ja viimein sen pyyntihinta laski. Noh, tänään kun soittelin kysyäkseni mistä avaimen löytää (omistajat asuvat jo muualla), niin kävikin ilmi, että joku oli tehnyt tarjouksen muutama päivä sitten. Kylläpä harmitti! Jos jotakin hyvää, niin saapahan käsirahalla ostettua vauvalle vaikka kullatut vaunut sitten.

Hymiöt näyttävät häviävän tekstistä lisäämisen jälkeen. Toivottavasti ilmestyvät takaisin, kun lähetän tämän!

//Edit: Eivät ilmestyneet.
Harmi, että tila ehti mennä :( varmaan harvoin löytää mieleistä, mutta toivotaan parasta! Meilläkin muutama asunto meni, mutta lopulta sitten tulikin vastaan paras. Toivottavasti teille käy samanlain, että yhtäkkiä törmäätte siihen oikeaan ❤
 
Täälläkin tuo korona vähän mietityttää kun tavallinen influenssakin voi aiheuttaa keskenmenon niin mites tämmönen sitten :/. Onneksi en ehtinyt mitään matkoja varaamaan, piti lähteä lokakuussa Ranskaan pienelle reissulle, mutta taitaa jäädä välistä. Toiveena kuitenkin on, että olisin silloin raskaana (mielellään mahdollisimman tukevasti, tule marraskuun vauva tule 8D).

@Hipposka kullatut lastenvaunut ne vasta jotain olisikin . Kiitos tästä mielikuvasta, kummasti rupesi hymyilyttään. Toivottavasti vastaan tulisi jokin vielä parempi tila kun tämä nyt harmillisesti sit just kerkes mennä :(.

@Mirella92 varmasti mieltä helpottaa kun käy tutkittavana, meillä ainakin helpotti osittain kun mies kävi tutkimuksissa. Nythän meillä yk11 menossa niin kohta pääsen minä vuorostani sitten.

Omaa napaa: ovistesti näyttää edelleen negaa kuten asiaan kuulukin mulla tässä vaiheessa kiertoa. Tallettelut on kuitenkin aloitettu, mennään nyt joka toinen yö tahdilla ja oviksen aikaan meinataan sitten talletella joka yö. Vaikka kuinka yritän tsempata itseäni keskittymään muihin asioihin niin kyllä tämä vauvaprojekti vaan pyörii mielessä joka päivä. Nyt tein päätöksen, että sen lisäksi, että saan alkaa ommella vauvanvaatteita saan alkaa kertoa lähimmille ystäville myös, että meillä on haaveissa vauva. Tuntuu helpottavalta jo valmiiksi, kun tietää ettei tarvitse enää salailla ja valehdella ystäville.
 
  • Tykkää
Reactions: Hipposka ja Shibali
@Helmiii juu täällä yk5-yk7 olleet pahimmat epätoivon ajat :/ yk8 tais olla, kun käytiin ensikäynnillä. Sitten onkin helpottanut. Vauvauutisia tulee koko ajan, välillä (viikoittain) itkettää oma tilanne ja ihmetyttää, miksi ei voinut onnistua helposti. Toivo elää silti koko ajan.

@Kasikuus joo, mullekin on sanonut pari nopeasti raskaaksi tullutta kaveria, että eihän meilläkään ole vielä kauaa yritystä takana (nyt reilu vuosi). Ehkä se ei heistä sitten tunnu pitkältä ajalta, kun se sama aika mennyt nopeasti ja vauva pian syntyy. Meille tämä aika on ollut pitkä ja ei tiedä kauan menee vielä, että plussa testiin pärähtää. Ja myös sanottu, että lopeta stressaaminen. Ok, se mun stressaaminenhan on nämä lapsettomuuden syyt aiheuttanut. Ja en edes stressaa mielestäni! Vaan ennemminkin toiveikas suhtautuminen..

@PumpuliNumpuli käynti toivottavasti auttaa luomaan toivoa ja olen haasteessa mukana! Viimeksi menkat alkoi dpo10 jälkeen, joten jos dpo 15 ei vielä näy niin melkeen uskaltaisin toivoa plussaa

Dpo 5 vasta menossa. Jospa menisi päivät äkkiä. Tissit hirveän kipeät ja huono olo. Ja tätä on kaikissa kierroissa. Voisi silti kuvitella myös raskausoireeksi. No, ei auta kuin odottaa.
Tsemppiä! Yksi ärsyttävä kommentti myös muilta on: "kyllä se sieltä vielä tulee".
 
Tsemppiä! Yksi ärsyttävä kommentti myös muilta on: "kyllä se sieltä vielä tulee".
Kiitos :) No jep, tuokin on sellainen kommentti. Yksi kavereista sanoi, että lapsettomuus on niin vaikea aihe, että siksi ihmiset saattavat sanoa ikävästi, vaikka eivät tarkoita. Ja tokihan se on aina kuulijan vastuulla myös, miten asiat ottaa. Mutta on kyllä arka aihe itselle, vaikka avoimesti puhun niin silti satuttaa tai ärsyttää jotkut kommentit. Toisaalta kun meidän äiti sanoo, että kyllä se vielä onnistuu, niin se lohduttaa jotenkin ❤
 
@Riama Niin teillä oli esikoinen vasta 8.5kk oliko se niin? Meillä 1.5v. Apua en oota innoissaan tuota ovistestailua ainakaan liuskoilla! Vielä pari kiertoa niin alan kans testaan
Joo ens kuussa esikoinen 9kk. Alunperin piti odotella huhti-toukokuun tienoille toisen yritystä, mutta kun tässä tuli vähän niinkun hyökättyä miehen kimppuun ilman ehkäisyä ( :ROFLMAO: ) niin heräsikin sitten toivo marrasvauvasta. Jos ei näin nopeaan tärppää (epäilen, koska kiertokin vasta starttasi ja ovulaation ajankohta vähän kysymysmerkki), niin todennäköisesti himmaillaan yritystä keväämmälle. Tai niinhän mä nyt väitän, katsoo sit lähempänä mikä fiilis:sneaky:

En kyllä tiedä mitä kroppa hommaa. Edelleen olisi mukamas tuntemuksia oviksesta. Jos mun munasarjat yrittää syytää nyt kerralla ne kaikki esikoisen syntymän jälkeiset munasolut pihalle ja mahdollisesti tärpänneestä raskaudesta tupsahtaakin joku kahdeksikko:unsure::eek:
 
@PumpuliNumpuli mä oon in! :D tosin mulla ei nyt varmaa oo oonko ees ovuloinu mut jos lasken sen mukaan miten aiemmat kierrot menny niin tänään pitäs alkaa menkat eli huomenna sit testaamaan. Oon 99% varma et on nega mut ei sitä tiiä, eikös joku ollu varma ettei ainakaan oo tärpännyt ja sit just se kierto oli plussa? Mulla itse asias itelläkin kävi niin kun se ainokainen mun saama plussa (kkm:ään johtanu) pärähti viimeks :D mut nyt tosiaan viä huonommat tsäänssit kun on todennäköstä et ovista ei tapahtunut... ei myöskään mitään oireita muutamia näppyjä lukuunottamatta.
 
  • Tykkää
Reactions: PumpuliNumpuli
En valitettavasti ollut haasteessa mukana ja testasin jo tänään dpo 12, ettei tarvii koko ajan neuroottisena kytätä oireita :cautious: Negaa näytti joten alkuviikolle odottelen menkkoja. Yleensä en oo mikään himotestaaja, mut nyt oli jotain oireita jotka anto taas toiveiden nousta. Tällä hetkellä turhauttaa tosi paljon ja raskautuminen tuntuu niiiin kaukaiselta, toki nyt vasta yk 4 menossa.

Tsemppiä muille!!
 
En valitettavasti ollut haasteessa mukana ja testasin jo tänään dpo 12, ettei tarvii koko ajan neuroottisena kytätä oireita Negaa näytti joten alkuviikolle odottelen menkkoja. Yleensä en oo mikään himotestaaja, mut nyt oli jotain oireita jotka anto taas toiveiden nousta. Tällä hetkellä turhauttaa tosi paljon ja raskautuminen tuntuu niiiin kaukaiselta, toki nyt vasta yk 4 menossa.

Tsemppiä muille!!
Harmi kun oli nega. Mutta jos sulla on alkamassa menkat vasta ensi viikolla, niin eikö tässä vielä ole toivoa plussasta? Millä testasit?
 

Yhteistyössä