Haaveena vauva 2020

Kun alotettii tää vauva projekti, aattelin et kesä vauva olis niin ihana ja helppo.. sehän sieltä olis tullutkin ellei kesken olis mennyt
Eipä tämä asia tosiaan oo itsestään kiinni...
Minust nyt taas olis aivan ihana ajatus jos nyt tärppäis et ois pieni tonttulakkinen tuhisija ensi jouluna kun viime jouluna tosiaan kärvistelin sitä keskenmenoa joulunpyhinä vielä ja oli kaikkien syöpäuutisten takia tosi raskas ja itkuinen viime joulukuu
Joten toivotaan että ensi jouluna itketään vuorostaan onnesta
Muoks. Testipäivään vielä 12päivää, ai miten niin aika nyt matelee?
Kesävauva ois kyllä. Meillä on kevätvauva ollut ja oli kans tosi kiva, tuli ihanasti pitkät kesälomatkin viettää perheen kans. Mutta yritän nyt tsempata että marraskuinenkin ois aivan ihana!
 
  • Tykkää
Reactions: Alinna86
Tänä vuonna on pahempi rs kausi kuin ensi vuonna. Ite teen työtä vauvojen parissa eikä meillä ole kieltoa alle kouluikäisille ainoastaan nuhaisille ja se on ympärivuoden. Toki varmasti sairaala eroja mutta tää ainakin pk seudulla.
Mistä sen tietää että ensi vuonna ei ois niin paha? Meilläpäin on kai kielto joka vuosi jonkin aikaa, yks tuttukin valitteli kun joutuivat tosi pitkään olemaan sairaalassa niin esikoinen ei nähnyt sisarusta ennen kuin pitkän ajan päästä.
 
Meilläkin ajatuksena oli ensin, että mieluiten ei joulukuun vauvaa, mutta nyt kun kohta on 11 kk yritetty niin otetaan kyllä ihan just se mikä sattuu tulemaan :'D.

Itse olisin eniten halunnut alkuvuoden-kevään tai loppukesä-syksy vauvan. Mutta eipä niitä noin vaan tehdä tilauksesta. Tällä hetkellä ei se jouluvauvakaan niin hassulta ajatukselta tunnu, voisiko sen parempaa joululahjaa ollakaan <3
 
  • Rakkaus
Reactions: Shibali ja Alinna86
Onko kukaan testaamassa lähipäivinä? Mietin koska uskaltais testata! Huomenna dpo10 ja dpo16 alkaa vasta menkat
Täällä edelleen menkkoja odotellaan! Huomenna testailen, jos ei oo alkanut :cool: jomoja edelleen sekä alavattaan että selkään, päänsärkyä, närästää. En nyt oo vielä ihan heittänyt toiveita tästä kierrosta raskautumisesta!:love:
 
Peruutus menkkojen alkamiselle. Aamupäivällä tuli vähän vaaleanpunaista valkovuodon sekaista housuihin, et selvästi punerti kyllä. Ikinä ei tollasta oo ollut tai minkäänsortin tiputtelua, pillerit kun lopetin tuli RUSKEAA vuotoa ja paljon, ennen menkkoja. Niin no mä ajattelin et hanat tässä aukee iltapäivää ja iltaa kohden enemmänkin.
Nyt ei ookkaa mitään, täysin valkoista valkovuotoa vaan.
Confused.
 
Jos vauvan ajankohdan saisi toivoa, niin kevättalvella tai alkukesällä saapuva pieni tuntuisi optimaalisimmalta. Vähitellenhän se alkaa taas näyttäytyä ajankohtaiseltakin. Meillä tänään peitto heilui p i t k ä s t ä aikaa ihan vain himosta. Ollaan taidettu nyt vähitellen päästä yrittämisestä yli ja saatu kiinni taas tjottailusta. :)

Peiton heiluttelusta johtuen olen taas kuolannut koko päivän haluamiani lastenvaunuja, vaikka mahdollinen oviskin on tullut ja mennyt jo aikapäiviä sitten. :D
 
Minusta syksyn vauva olis paras, niin pääsis keväällä jo liikkumaan vauvan kanssa metsässä ym kantoreppuillen! Esikoisen kanssa kevät oli vähän ankeaa kun piti niin pienen kanssa olla kotosalla paljon ja ihanat ilmat. Puoli vuotiaan kanssa kyllä sitten kuljettiinkin erämaassa ja vaikka missä.

@amadecasa Onko oireita?? :)

Mulla on taas kaikki helkatin valeraskausoireet. Alamaha on kova pallo, ja arka. Jomottelee joka päivä alavatsaa ja nivusia, selkä on kipeä koko ajan (loukkasin sitä vissiin vähän yks päivä), vvtä ehkä vähän normaalia reilummin ja pms ketutusta ei ollu. Mutta! Oon silti 80% varma ettei oo tärpänny, kun oireet huijaa minua joka ikinen kuukausi, sillonkin kun ei edes yritetty vielä :D Esikoisen kohalla naama oli täynnä finnejä, närästi tässä vaiheessa jo myös.
 
Mä oon joskus ajatellu että kumpa ei kesähelteillä tarviis olla viimeisillään. Mutta ei sillä kyllä mitään väliä ole enää :) Kesän vauvaa ei ainakaan tarttis pukee niin hermona että tarkeneekohan se nyt. Toisaalta nestehukka ois huolena.
Kaikkea sitä on joka aikakaudelle varmaan, mutta minulle niillä ei ole enää väliä. Talvi ja kevätvauvat koettu ja onnellinen olen raskaus ja vauva-ajoista. Kaikki meni ihan hyvin :)
 
  • Tykkää
Reactions: Keltasirkku-
Minusta syksyn vauva olis paras, niin pääsis keväällä jo liikkumaan vauvan kanssa metsässä ym kantoreppuillen! Esikoisen kanssa kevät oli vähän ankeaa kun piti niin pienen kanssa olla kotosalla paljon ja ihanat ilmat. Puoli vuotiaan kanssa kyllä sitten kuljettiinkin erämaassa ja vaikka missä.

@amadecasa Onko oireita??

Mulla on taas kaikki helkatin valeraskausoireet. Alamaha on kova pallo, ja arka. Jomottelee joka päivä alavatsaa ja nivusia, selkä on kipeä koko ajan (loukkasin sitä vissiin vähän yks päivä), vvtä ehkä vähän normaalia reilummin ja pms ketutusta ei ollu. Mutta! Oon silti 80% varma ettei oo tärpänny, kun oireet huijaa minua joka ikinen kuukausi, sillonkin kun ei edes yritetty vielä Esikoisen kohalla naama oli täynnä finnejä, närästi tässä vaiheessa jo myös.
Kiitos kysymästä, onhan noita. Jos siis tarkkaan tunnustelee niin kaikki samat mitä on ollut joka kierrossa melkeempä :D alamahalla vihloo, nivusissa vihlaissut pari kertaa. Tissit aristaa välillä ja päätä on särkenyt. Viikolla yökkäyttikin joku iltapäivän ylimääräinen kahvikupillinen töissä. Mitäs muita...
 
Mä oon tässä kohtaa kiertoa melko laiska kommentoimaan. :D Olo on TAAS toiveikas ja tilasin ovistikkujakin ihan.


Mä oisin halunnut kesä/syksy vauvan. Esikoinen on elokuussa - 18 syntynyt ja musta oli ihanaa olla kesällä tukevasti raskaana! :D Mutta jouluvauva ajatuksena tuntuu myös ihanalta, pelastaisi mut ehkä lopulliselta jouluinholta... Sitte taas mietin alkuvuoden vauvaa ja ihana ois keväällä tehdä vaunulenkkejä ym. Ei väliä koska tulee, tulis nyt. <3

Onko täällä muuten jollain kokemusta kystan poistattamisesta?

Ärsyttää kirjoittaa tänne, kun tää kirjoitusboksi jumittaa.

Ja mä oon kanssa tommonen vessassa ravaaja! :'D
 
  • Tykkää
Reactions: Alinna86 ja Lilmi89
Mä oon tässä kohtaa kiertoa melko laiska kommentoimaan. Olo on TAAS toiveikas ja tilasin ovistikkujakin ihan.


Mä oisin halunnut kesä/syksy vauvan. Esikoinen on elokuussa - 18 syntynyt ja musta oli ihanaa olla kesällä tukevasti raskaana! Mutta jouluvauva ajatuksena tuntuu myös ihanalta, pelastaisi mut ehkä lopulliselta jouluinholta... Sitte taas mietin alkuvuoden vauvaa ja ihana ois keväällä tehdä vaunulenkkejä ym. Ei väliä koska tulee, tulis nyt. <3

Onko täällä muuten jollain kokemusta kystan poistattamisesta?

Ärsyttää kirjoittaa tänne, kun tää kirjoitusboksi jumittaa.

Ja mä oon kanssa tommonen vessassa ravaaja! :'D

Mulla on munasarjakysta leikattu ja toinen munasarja siinä mukana.
 
Mä en ole hirveästi ajatellut mikä vuodenaika olis paras, meillä yksi joulukuinen ja silloin synnytyksen aikaan oli vähäisten synnytysten kuukaudesta se hyöty, että synnytyssairaalassa oli hyvin tilaa. Saatiin valita kumpaan meitä lähellä olevaan sairaalaan mennään. Perhehuoneen sai myös helposti.

Täällä eletään kp 32 ja ajattelin testailla vasta ensi viikonloppuna jos ei sitä ennen ala.
 
  • Tykkää
Reactions: Jjenn ja Alinna86
Mulla on kyllä jänniä hetkiä tässä. Aika kovatkin menkkamaiset kivut ajoittain, mutta kun yleensä mulla vuoto alkaa yllättäen ja kivuttomasti ja kivut vasta sitten ekan vuotopäivän aikana. Lisäksi semmoista alaselän ja vatsan vihlontaa. Vanhat "päiväkirjat" kertovat, että esikoisen ekoilla viikoilla piti ihan irvistellä kun välillä vihlaisi niin kovaa. Toisaalta nuo menkkakivut tekee jo sellaisen olon, että vuoto on alkanut ja tää kierto menetetty...

Lisäyksenä vielä aivastelut ja se että oon useempana yönä herännyt keskellä yötä järkyttävään pissahätään. Yleensä herään siihen vasta hiukan ennen herätyskelloa, niin että on turha enää haaveilla unien jatkamisesta.
 
Pahoittelut negoista ja menkoista:cry:
Pikainen oma napailu..
Lämmöt nousee edelleen, 38.2 joillain tää vois olla kuumettakin jo, mut mulla on ihan normi olo:oops:
[url=https://aijaa.com/8vbVRS][/URL]
Eilen autoa ajellessa vihlas tosi kovaa muutaman minuutin ajan mahaa:unsure:
Hetihän siinä kävi kiinnittymismahollisuus mielessä ja sit aamulla viel noin korkea lämpö tai sitten munasolu irtos, se on kyl toisaalta enemmän ollu sellasta jomotusta. Vaikee nyt sanoo kun mennään niin mutu-tuntumalla tää kierto:D
Kieltämättä toiveet nousee taas päivä päivältä ja mulla on edellee hyvä fiilis tästä kierrosta , tulispa ens viikko nopeesti:love:
 
@Lilmi89 pahoittelut negasta :( Ehtiihän se vielä plussaksi muuttua ja la menkkoihin on vielä aikaa (y)

@BonBon88 Uudelle kierrolle peukku alas :(

@amadecasa Kuulostaa oikein lupaavalta (y) :)

@Alinna86 No nyt näyttää ja kuulostaa HYVÄLTÄ ❤
Kunpa itsellekin tulisi tuollaisia lämpökäyriä joskus ja tietenkin sit toivois, et se plussaa tarkottais. Mut tänään 0,1 astetta alempi lämpö kuin eilen. Vähän ehkä masentaa, et ei sen laskea pitäis, vaan nousta :cautious:
 

Yhteistyössä