Haaveena vauva 2020

Hulavanteesta en osaa sanoa, mutta itsekin olen miettinyt joitain voimaakkaasti verenkiertoa lisääviä liikeharjoituksia tai hengitysharjoituksia, että pitääkö jotain välttää yritysaikana. Ei kai. Raskaana sitten toki eri asia.
 
@minttuni Voi ei :( Toivotaan nyt et kierto heittää härän pyllyä just niin oikein, kuin se vaan voi ja talletukset osuu kohdillee ;) .. Ja että hoidot voi aloittaa ajoissa, eikä tarvitsisi heinäkuulle asti odottaa :(

Tosta hulavanteesta mietin, et onko kiinnittymiseen jotain vaikutusta, mut eikai sitä voi niinkään elää, et kaikkea mahdollista välttää :) Toki raskaana ollessa en uskaltais pyöritellä.
 
  • Rakkaus
Reactions: minttuni
Kiitos kaikille onnitteluista, oli tää vähän ylläri, mutta yrityshän tässä on ollu päällä kaks vuotta :D Mutta nyt kun en bongannu ovista, oli sitä "riitaa" siinä niin heiluteltiin peittoja vaan kerran ja senki kuvittelin et on ovis jo menny.
Tosin oon mä ihme herkkis ollu, aloin sitä pissalla ravaamistaki syyttää et mulla on diabetes JOKU ON PAHASTI PIELESSÄ :D Noh toivottavasti ei. Nivuskipu oli ihan eka oire.. aattelin et ei voi olla tärpänny ei millään, että oon vaa varonu liukastumista ja siitä kipu.

Ööh. Pää lyö nyt tyhjää... kirjottelen myöhemmin ja selvittelen ton lasketun ajan ja kaikkee. Tää on ollu kyllä niin hämmentävää nyt
 
Onnea @rosanne :love:
Pitkä yritys teillä takana, kuinkas sitä sanotaankaan että kun ajattelee muita asioita ihmeitä voi tapahtua ❤
Toivon että pätee meilläkin tässä kierrossa oli meinaan riitaa/sovintoseksiä enkä tikutellut, ajatuksetkin yrittänyt siirtää muihin juttuihin..piti oikeen sovelluksesta kattoo et missäs tänään mennään. Onhan se kyl heti ku pysähtyy niin mielessä ja tänään kyllä töissäkin törmäilin raskaana oleviin...
Onkohan muuten ihon kuivuus joku raskaus oire *lähdenkin tästä googlettamaan* :unsure::LOL:
 
Jaaha,ei sittenkään kierrosta oikein hajua..eilen ei juuri vuotoa tullut ja tänään tuli nyt illalla yhtäkkiä paljon,myös verisiä limaklönttejä.. jotta ota nyt selvää onko nää menkkoja vai mitä nää on.. kierukka nyt varmaan tän takana,jotta hormonit hakee paikkaansa.. toisaalta jännä kun kierukan pitäs vaikuttaa vaan paikallisesti,mut johtuuko nämä vuodot nyt sitte mistä.. ns.tyhjennysvuoto vaiko menkat.. olisko kuitenki menkat,kun sillo poiston jälkeen parina päivänä tuli vähä vaan vuotoa/rusehtavaa tuhrua. Ja lauantaina ja sunnuntaina sekä tänään tuli selkeetä verta,hyytymää ym mukavaa.. no josko nää olis kuitenki samaa sekavaa menkkaa vaan.. ptaidan silti soittaa huomenna neuvolaan asiasta..
 
Onnea onnea @rosanne Tuo on kyllä selkeä plussa!

Omaa napaa taas, röyhkeästi. Saatiinkin yllättäen reissusta ja seurasta huolimatta pikatalletus tehtyä. Vähän on ollut limoja pari päivää, jospa osui sopivaan saumaan. Mulla ei koskaan ole oviskipuja, niin en oikein muulla kuin testillä saa ovista kiinni. Tulee todelliset piinaviikot kyllä.
Jes, hyvä kun onnistui! Meilläkin oli toissaviikolla ihan sama, reissussa pikaiset... Tulosta nyt jännitetään. Tsemppiä piinailuun!
 
  • Rakkaus
Reactions: Korallikala
@Lilmi89 no jep, tosi huonoa tuuria! Nyt maaliskuussa ollaan reilu viikkoa erossa, huhtikuussa 2vk, touko ja kesäkuussa 1vk kummassakin. Mutta pitää toivoa, että kierto siirtyy johonkin suuntaan, pienikin muutos voi auttaa. Toki luomuna koko ajan yritetään ja voikohan hoidoistakin sopia, että tullaan inssiin jos vaan sattuu se ovis kohdilleen. Mutta että olisivat tietoisia noista reissuista. Vai pitääkö suosiolla jättää välistä. Mitenhän se menee. No perjantaina selviää. Muoks. juttelin miehen kanssa, ei voi valitettavasti noita reissuja siirtää, kun muidenkin aikataulut niissä kiinni. Ja eihän tämä tosiaan ole kuukauden päälle, mutta minulle jokainen menetetty kuukausi tuottaa surua
No onpa kyllä tuuria! Toivottavasti kierto vähän sekoilis, että ei menis just huonosti nuo. Oliko sulla kuinka säännöllinen kierto yleensä?
 
@Kasikuus jep, toivotaan että nyt liikahtaisi johonkin suuntaan. @amadecasa viime vuoden puolella oli 23-32 vrk kierrot, hyvin vaihdellen. Nyt ollut 26vrk, 26vrk ja 27vrk! Eli yhtäkkiä hyvin säännölliset. Että eipä tässä tarvi kuin tulla kerran lyhyempi tai pidempi kierto, niin vois liikahtaa hyvään suuntaan yritystä ajatellen. (y)
 
@Alinna86 Juu tää kierto oli kaikenkaikkiaan sekava ja jopa pitkiin aikoihin semmonen, kun rehellisesti ajattelin jossain vaiheessa hetken että kumpa ei nyt tärppäis, kun tilanne on niin outo.
No ei nämä tilanteet nyt niin mahdottomia ole ettenkö olis onnellinen tästä plussasta <3

Kaikki selviää ja tällasta se elämä on. Yllättää kun sitä vähiten odottaa. Laskettuaika on menkkojen mukaan 20.11 eli raskausviikkoja on vasta 3+4. Tosin ei mikään super vahva viiva ollutkaan. Musta tuntuu et tässä kierrossa ovulaatio tuli lähes oppikirjan mukaan lähellä kierron puoliväliä, eikä alkukierrossa niinkuin aikasemmin ja miten oon nyt pitkään olettanu tässä.
 
Josko sitä uskaltautuisi tänne kirjoittelemaan, vaikka taitaa hieman kiire tulla, jos vielä tälle vuodelle yrittää. Yritys on kuitenkin aloitettu, pillerit lopetin 3 viikkoa sitten. Pillereitä söin noin 11 vuotta putkeen. Ja siis ensimmäistä kertaa ikinä nyt yritän raskautta. Olen 27v ja mies 28. Tyhjennysvuoto pillereiden jälkeen tuli oikeaan aikaan kuten aina ennenkin, mutta kesti vain yhden päivän normaalisti kuukautiset kestää noin 4 päivää. Ja nyt on ollut rintojen/nännien arkuutta useampi päivä ja myös turvotuksen tunnetta vatsassa. En ole koskaan aiemmin ajatellut ovulaatiota tai huomannut mitään oireita. Nyt sitten yrittänyt sitä tunnistaa ja muutenkin kuunnellut kehoa tarkkaan, en tiedä yhtään miten kroppa reagoi tähän pillereiden lopettamiseen.
Seksiä on nyt ollut ilman ehkäisyä useamman kerran tässä 3 viikon aikana, mutta jotenkin en usko, että heti voisi tärpätä. Enemmän odottelen, että alkavatko ne menkat normaaliin aikaan vai mitä kierrolle tapahtuu.
Aika rennosti tässä vaiheessa yritetään ja odotellaan "tulee jos on tullakseen" - meiningillä.
 
@Alinna86 Juu tää kierto oli kaikenkaikkiaan sekava ja jopa pitkiin aikoihin semmonen, kun rehellisesti ajattelin jossain vaiheessa hetken että kumpa ei nyt tärppäis, kun tilanne on niin outo.
No ei nämä tilanteet nyt niin mahdottomia ole ettenkö olis onnellinen tästä plussasta <3

Kaikki selviää ja tällasta se elämä on. Yllättää kun sitä vähiten odottaa. Laskettuaika on menkkojen mukaan 20.11 eli raskausviikkoja on vasta 3+4. Tosin ei mikään super vahva viiva ollutkaan. Musta tuntuu et tässä kierrossa ovulaatio tuli lähes oppikirjan mukaan lähellä kierron puoliväliä, eikä alkukierrossa niinkuin aikasemmin ja miten oon nyt pitkään olettanu tässä.
Miten muuten miehesi otti uutisen jos saa udella? :)
 
VAUVA 2020 ❤

Jos haluat listalle, ilmoitathan tietosi punaisella!

11.3.2020

Nimi Kiertopäivä

Nenskuli........................kp 52/28-33
Koodikissa......................kp 50/24
Vauvameille....................kp 50/28-35
Minttara.............................kp 50/26
Mandariinilohko..............kp 49/xx
taikinatonttu....................kp 47/28
Mirella92......................... kp 46/29
niinaj91.............................kp 45/26-28
Tupsahus.........................kp 41/x
Napsunen......................kp 34/35
Zennuli.............................kp 34/26-28
lolu......................................kp 31/28
Keltasirkku-....................kp 27/28-32
Hipposka.........................kp 27/30
Lilmi89..............................kp 26/29
Jjenn..................................kp 26/30-31
W.we..................................kp 25/25
Nieve30...........................kp 25/29
Korallikala.....................kp 24/32-36
Magnolia89.....................kp 21/26
Helmiii............................kp 21/29-43
Alinna86.........................kp 19/28
Töppönen_..................kp 18/26-28
Futurmama......................kp 18/29-34
Vesinokkaeläin.............kp 17/28
Kasikuus..........................kp 17/27-28
Mmohini.........................kp 16/32-42
Snanniska.......................kp 16/28
Brunet82........................kp 14/26-28
Persikka123....................kp 12/32
Vaniljapulla.....................kp 11/30
Hypsy..............................kp 11/36
Ilona Eloisa....................kp 10/28
pehmis26........................kp 10/27-29
Shibali................................kp 9/23-28
Millimetrii.........................kp 8/27
minttuni...........................kp 7/26
Marrrsipaani..................kp 7/27-28
Masu90............................kp 7/27-30
Lina87...............................kp 6/28
Riama................................kp 5/27-29
mimmi92.........................kp 5/26
Krippis..............................kp 4/22-24
BonBon88......................kp 3/30-32
Amadecasa....................kp 1/34-55

★★★★★★★★★★★★★★★★★★

Piinailijat:

Mandariinilohko............dpo 35
Tupsahus..........................dpo 24
Napsunen.............................dpo 14
w. we......................................dpo 13
Lilmi89..................................dpo 12
Magnolia89.........................dpo 9
Keltasirkku-.........................dpo 8
Töppönen_..........................dpo 7
Zennuli................................dpo 7
Alinna86.................................dpo 6
Kasikuus...............................dpo 3
Vesinokkaeläin................dpo 1
Korallikala...........................dpo 0

★★★★★★★★★★★★★★★★
 
Viimeksi muokattu:
Tervetuloa mukaan @Lauramariellas :) Minä tulin raskaaksi heti ilman menkkoja, kun esikoista alettiin yrittämään, eli hyvinkin mahdollista, että sinulla olisi jo tärpännyt :)

.. Kylläpäs harmittaa. Sanokaa nyt, et dpo2 päivillä ei voi enää tärpätä? Eilen touhuiltiin ja hups ku lipsahti just pahimmoilleen ohi ja kaikki lasti lakanoilla :( Ja taaaaas mulla alko nenäverenvuoto. Kiva jos tätäkin kestää taas sinne asti, että menkat alkaa :cautious:
 
Mä en oo koskaan tikuttanut ovista. Nyt ensimmäistä kertaa mietin, pitäiskö. Mitä mieltä ootte? Oon kova stressaaja muutenkin niin tuleeko siitä vaa lisää suorituspaineita ja kun ajatukset pyörii mielessä muutenkin vauvjutun ympärillä vähä liikaa...

Nyt olisi kp21 ja ovulaatio on tapahtunut mulla viime aikoina joskus kp 26-30. Kesällä tapahtui kyllä jo kp15 ja syksyllä 21 että epä näistä tiedä ees koska alkais tikuttaa, jos alkaa... Limoista ja muista oireista päättelen vahvasti että tässä kierrossa ei ole vielä tapahtunut.

Minkälaisia perusteita teillä on ollu tikuttamiselle, peittoaako hyödyt haitat? Toki yrittäminen ja talletus on tärkeää oikeana aikana, mutta onko kuitenkin rennompi olo kun tallettelee kun mieli tekee (tietysti ovis aikaan mahd usein) eikä tikun antaman paineen mukaan.
 
@Helmiii Minä tikutin sen takia, että sain varmuuden omille tuntemuksille. No omat tuntemukset oli väärässä jonkin verran. Sillon ei ollut juurikaan kipuja ja päättelin oviksen limojen perusteella, mutta sit tapahtui jossain vaiheessa jotain ja alkoi kauheat oviskivut ja tikuilla osasi yhdistää plussan ja kivut yks yhteen ja tikkuja ei tarvitse enää käyttää. Stressiä siitä tuli, että oli pakko talletella, kun näki miten tikut käyttäytyi. Ilman tikuttamista talletellaan kun on haluja ja onneksi ne halut osuu just oviksen aikoihin :)
 

Yhteistyössä