Haaveena vauva 2020

Ei kyl taidettu mitata, kun en muista mitään lukemia. Luki papereista viimeisimmästä sektiosta ja siellä luki, että jo se oli riskiraskaus ohuen kohdun takia sektioarven kohdilta. Ei ollut mitään vaivoja arven kanssa vikassa raskaudessa ja siksi tulikin yllätyksenä, että riskit oli aika suuret, et kohtu repee. Suositeltavaa oli, että ei enää lapsia, mutta jos päättää raskautua, niin tiheät seurannat tiedossa Ja nyt kun viimeisimmästä sektiosta on aikaa reilu 9,5v niin kuulemma riskit vähän pienemmät, kun on päässyt arpeutuu kauemmin. Ja nyt sit raskautuminen kai vaikeaa sen takia, kun arpikudos niin syvällä ja kiinnittyminen vaikeaa
@Kasikuus niin sulla on jo noin paljon aikaa edellisestä. Meillä kuopus on vasta 2v6kk. Mulla ei myös ollu mitään vaivaa kuopuksen raskaudessa, tiuhaa seurantaa oli äitiyspolilla silti muiden asioiden takia. Siks tulikin yllätyksenä sektiossa, että kohtu oli yhdestä kohtaa niin ohut, että siitä näki läpi. Ja tietysti sillon leikkaava lääkäri sano, että ei suosittele enään uusia raskauksia suurentuneen repeämisriskin takia. Mutta raskauden suunnittelukäynnillä ei ehdotonta kieltoakaan tullu. Lapsen kaipuu on ihan älytön. En tiedä miten tästä selvii..
 
Mä oon niin rikki :( musta tuntuu että mun sisin räjähtää kohta tästä tuskasta. Miten tästä koskaan selviää ja voinko antaa itelleni anteeks!?

Meillä oli eilen kaksois raskauden keskeytys sairaalassa. Yksinhän siellä olin koronan aiheuttaman tilanteen takia. Se tuska, joka siitä tulee, kun tapat omat lapset, vaikka haluisit pitää ne. En tiedä miten tästä pääsee koskaan yli. Tekis mieli vaan huutaa ja itkeä. Meijän rakkaat pienet on nyt poissa. <3

Mut luulen, että järjellä ajateltuna, tää oli ainoo oikea ratkasu. Kohdun repeämisriski kaksosissa olis ollu jo aika iso. Ja jos vauvat olis joutunu syntyä hyvin aikaisilla viikoilla pahimmassa tapauksessa, ei sekään olis ollu oikein.
Nyt vaan kaduttaa, olisko pitäny kuitenkin harkita kauemmin. Vaik ei se ois tosiasioita muuttanu. Tai olisko pitäny kysyä toisenkin lääkärin mielipide ennen päätöstä.

Osastolla Lääkäri hämmästeli, miten edes mulle määrättiin lääkkeellinen tyhjennys, kun kohdun paksuudessa ongelmia. Mut kohtu kesti supsitukset hyvin, vaikka oli jo nyt tosi ohut. Uutta raskautumista pitäis nyt odottaa sen 6kk, että kohtu saa palautua tästä kunnolla. Puhuttiin lääkärin kanssa pitkä tovi ja hän edelleen antoi luvan uudelle raskaudelle, vaikka kohtu oli ohuimmasta kohdasta vain 2mm. Ilmeisesti kohtu ei siis ihan hapero ole, kun kestää supistuksiakin tolla paksuudella. Pitää kuitenkin nyt miettiä, onko tää lapsenkaipuu sen riskin arvonen. Mut miten senki kaipuun kanssa oppii elämään? Elämä tuntuu niin epäreilulta. Vaikka oon niin onnellinen jo kolmesta lapsesta, niin silti tyhmänä haikailen neljättä. :( Pitkä teksti, kiva jos jaksoit lukea.
 
@Brunet82 olen tilannut one step raskauskeijulta. Semmonen 60kpl? Olisko ollut. Saa pissata purkkiin muutaman kerran x) käytän alkukierrosta noita one stepin liuskoja ja kun tummenee, niin otan clearbluen digitestit käyttöön. Mulla on semmonen vaaleanpunainen testi jossa joko tyhjä ympyrä tai hymynaama.

Noniin laitetaanpa tänne niin on jollekki avauduttu näistä oviksen jälkeisistä oireista. Mainitsinkin sitä keskiviikon yhtäkkiä tulleesta ja kadonneesta flunssasta ja lämpöä oli hieman. Ja myös siitä asti ollut huono olo joka päivä. Nyt autossa ja tuntuu koko ajan, että tulee oksennus. Tätä muutoinkin loppukierrosta, mutta näin voimakkaasti viimeksi joulukuussa.
 
Muutamassa Haaveena vauva -ketjussa olleena tiedän kertoa, että hiljakseen porukka siirtyy seuraavan vuoden ketjun puolelle ja siellä sitten meno jatkuu ihan samana. Tässä alkuvaiheessa siellä toki enemmän vielä niitä jotka aloittelevat haaveilua, kun me aktiivit ollaan vielä sinnikkäästi yrittämässä jouluvauvoja. :D

Täällä menossa kp 5 ja puntaroin vielä että alanko säätää terojen kanssa ja saatan hävittää koko oviksen jonnekin moniksi kierroiksi vai vahtaanko näitä pitkittyneitä kiertoja ja yritetään arvailla koska ovis mahtaa tulla. Mulla huippu on niin nopea ja ovistuskat ajoittuu sydänyölle, että en ole saanut minkäänlaisia värähdyksiä tikkuihin sitten..... heinäkuun?

Aivan ihania ilmoja ollut kyllä nyt, niin keväistä ja meiltäkin lumet sulaa aivan ennätystahtia. Sormet jo syyhyää, josko pääsiäisvapailla pääsisi jo ulkorakennusten maalaushommiin (se niistä kullatuista lastenvaunuista :D ).

Edit: Suuri osanotto @nenskuli ! Paljon voimia teille. :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: marrrsipaani
@nenskuli järkyttävää, ei tuo voi olla todellista, aivan karmeaa.. Mieskin oli aivan järkyttyny kun kerroin tästä, voiko tuommosta olla, pakotetaan aborttiin?! Mutta ymmärrän kyllä, kuinka haastavaa olisi jos pitäisi käynnistää synnytys liian aikaisin, kaksoset on muutenkin usein niin pieniä :( Voimia. <3
 
@nenskuli Paljon voimia ❤ Itse en olisi varmastikaan pystynyt tekemään päätöstä. Itku tuli tekstiäsi lukiessa. Olen niin pahoillani ❤
Nyt tekisi melkein mieli mennä itse tutkituttamaan kohdun paksuus, että ottaako tässä kuitenkin liian ison riskin, kun jo edellinen raskaus oli riski :(
Lääkäri tosin vakuutti, että riskit on vain n. 2-5% luokkaa. Mutta eihän sitä koskaan tiedä, milloin se osuu kohdalle ja on se henkilö tuossa 2-5% riskiryhmässä :(
 
@nenskuli järkyttävää, ei tuo voi olla todellista, aivan karmeaa.. Mieskin oli aivan järkyttyny kun kerroin tästä, voiko tuommosta olla, pakotetaan aborttiin?! Mutta ymmärrän kyllä, kuinka haastavaa olisi jos pitäisi käynnistää synnytys liian aikaisin, kaksoset on muutenkin usein niin pieniä Voimia. <3
Eihän ne oikeestaan pakottaa voi, kyllä tää oli mun oma suostumus asiaan. Mutta koen kyllä, että lääkäri siihen mua ylipuhu/painosti. Olin jotenkin niin shokissa muutenkin tilanteesta, kun olin vasta saanu kuulla että sikiöitä on kaksi. Se lääkäri vaan sai mut niin vakuuttuneeks siitä, että kaksosraskaudessa mun kohdulla olis jo merkittävä riski. Mut mikä se merkittävä on, sitä en saanu ees tietää kun siihen ei mitään prosenttilukuja ole..
 
@nenskuli otan osaa

Aivan kamala tilanne! Todella raskaan päätöksen eteen olet joutunut ja vielä yksin kestänyt sen :cry:

Itsellänikin jo kolme sektiota takana. Lääkäri kyllä sanoi viime sektiossa (01/2017) että kohtu oli todella hyvin palautunut edellisistä (2007,2009) leukkauksista, eikä estettä uudelle raskaudelle ole. Tosin eihän sitä voi kai mitenkään tietää tarkastamatta, miten kohtu palautui tästä viimeisimmästä.
 
@nenskuli Paljon voimia Itse en olisi varmastikaan pystynyt tekemään päätöstä. Itku tuli tekstiäsi lukiessa. Olen niin pahoillani
Nyt tekisi melkein mieli mennä itse tutkituttamaan kohdun paksuus, että ottaako tässä kuitenkin liian ison riskin, kun jo edellinen raskaus oli riski
Lääkäri tosin vakuutti, että riskit on vain n. 2-5% luokkaa. Mutta eihän sitä koskaan tiedä, milloin se osuu kohdalle ja on se henkilö tuossa 2-5% riskiryhmässä
@Kasikuus Jos sikiöitä on yksi niin prosentit on noi ja uskon, että hyvällä seurannalla voi onnistuakkin. Tosin, niiku lääkäri sano, vaikka tänään kohtu näyttäs ultrassa ok, voi se huomenna jo revetä. Voithan sitä kohdun paksuutta kysyä, jos ne voi sen katsoa? Mäki ajattelin että riski on hyvin pieni, mut niin on kaksosraskaudenkin riski 1,5% ja niin se meille napsahti. Mut jos sikiöitä olis ollu yksi, niin oltais jatkettu raskautta. Tätä päätöstä ei voinu kyllä tunteella tehä, piti vaan järjellä puntaroida kaikki riskit. Kaksosissa kohtu kun kasvaa niin nopeammin ja isommaks, kun yhdessä.
 
Minäkin optimistisesti voisin tipahtaa listoilta ja jos @Purrri lisäisi plussanneisiin, niin olis kiva. :)

Testit vahvistuvat päivä päivältä, joten en usko, että menkat sieltä tulevat. Tulen sitten tänne takaisin, jos käy hassusti. :LOL:
Ylimmästä alimpaan:
Dpo 13 aamu Apteekin ultra 10mIU
Dpo 13 ilta Pregcheck 25 mIU
Dpo 14 aamu Apteekin ultra 10 mIU
Dpo 14 ilta Pregcheck 25 mIU


Tuhannesti tsemppiä kaikille ja tulkaahan perässä joulukuisiin! ❤❤❤
 
Älä unohda meitä @Hypsy ❤ Yritämme tulla perässä. Kovasti tarrasukkia matkaan mukaan, kuin myös @Korallikala lle ja @Snanniska lle myös ❤❤

@Alinna86 Sulla alkaa sit taas piinapäivät ❤ Vastahan ne piinapäivän alut oli :D Nopeasti menee taas aika alku kierrossa :p

Mulla vuotelee edelleen jotain vaaleaa verta mitä lie ja kp7 menossa. Tänään kyl oikealle puolelle munasarjaan vihlonut, mikä ihmetyttää.. Jos ovis on tuttuun tapaan n. Kp 14, niin aika ajoissa alkaa vihlomiset :cautious:
 
Älä unohda meitä @Hypsy Yritämme tulla perässä. Kovasti tarrasukkia matkaan mukaan, kuin myös @Korallikala lle ja @Snanniska lle myös

@Alinna86 Sulla alkaa sit taas piinapäivät Vastahan ne piinapäivän alut oli Nopeasti menee taas aika alku kierrossa

Mulla vuotelee edelleen jotain vaaleaa verta mitä lie ja kp7 menossa. Tänään kyl oikealle puolelle munasarjaan vihlonut, mikä ihmetyttää.. Jos ovis on tuttuun tapaan n. Kp 14, niin aika ajoissa alkaa vihlomiset
En varmasti unohda! ❤ Käyn täällä varmasti lueskelemassa ja seuraamassa plussaamisia. ;)
 
  • Tykkää
Reactions: Kasikuus ja Lilmi89

Yhteistyössä