Hätähousut himotestaajat ja piinailijat vol.4

Tein myös iltapäivästä myöhemmin ovistestin ja aivan samanlainen vahva viiva tuli. Mitä ihmettä tää voi tarkoittaa? Ei nyt ainakaan mitään munasarja tuntemuksia, aamupäivästä oli kyllä.

Yhdessä noiden ihme kahden päivän menkkojen kanssa aika ihme juttu. Eikai mitään kiinnittymisvuotoakaan voi luulla menkoiksi? Ja ei silloin kyllä ovistesti varmaan plussalla olisi. Menkat tosiaan loppui kuin seinään ja kokoajan punaista vuotoa.

Voisiko olla että tuo 5.4 ovisplussa oli sellainen että munasolu yritti irrota mutta ei sitten irronnutkaan ja nyt vasta irtoaisi vaikka toiselta puolelta ja lh hormooni olisi saanut menkat loppumaan noin pian? Vai jäisikö ovuloimattomassa kierrossa kokonaan irtoamatta?
 
Laskin että jos kiinnittyminen olisi tapahtunut vasta dpo 12 (eikös ole ihan mahdollista?) Niin se olisi ollut viikko sitten, tästä kolmen päivän päästä alkoi tuo vuoto, vois täsmätä kiinnittymisvuotoon. Vai tulerko sitä niin paljon että sidettä tarvii? Ei mitään tulvaa, mutta niin että vähintään ohuen siteen tarvitsi. Jos kiinnittyminen ois ollut viikko sitten niin näkyisikö jo varmasti testissä?

Täällä mä vielä elättelen toiveita ja spekuloin tuota positiivista ovistestiä tässä vaiheessa kiertoa. Kyseessä raskauskeijun herkkä ovistesti. Päiväpissasta tein tänään negan rtestin, teen kyllä vielä huomanna aamulla uudestaan, niin ihmeellinen kierto nyt, ois ihan kiva saada selvyys että mitä tässä on nyt meneillään
 
@Uusintayritys tosi vaikee edes arvailla mutta joskushan ovulaatio voi tapahtua samassa kierrossa useamman kerran. Kuten sekin on mahdollista että lh hormonit nousee ja kroppa yrittää ovuloida muttei onnistu ja yrittää sitten uudelleen. Mut ei kai sekään selittäisi noita vuotoja :(
Mulla oli esikoisen raskaudessa kiinnittymisvuotoa muistaakseni noin dpo8-9 jota luulin menkoiksi, siitä pari päivää myöhemmin sain haamun. Mutta mitä nyt omaa kroppaani tunnen noin voi olla ihan mitä vaan :( Ainahan tilanteen voi käydä lääkärillä tarkistuttamassa! Tsemppiä!
 
Mulla on synnytyksen jälkeen ollut vasta kahdet menkat (+nuo kahden päivän menkat), mutta heti oli säännölliset, vaikkakin toka ovis tuli vasta kp 15 kun normaalisti 10-12. Voikohan vielä tässä kohtaa mennä kierto sekaisin kun se on jo ollut säännöllinen 26-28 päivää?

Edellinen raskaus jouduttiin keskeyttämään rv 22+, melkein rv23 sikiön vakavan poikkeaman vuoksi

Ei vain jaksaisi mitään tällaisia ihme juttuja, ei nyt tiedä oikein että pitääkö seuraavaksi odottaa ovista vai menkkoja.
 
Mitkä ovistestit on luotettavimpia? Siis liuskoista! Itsellä nyt käytössä sofi merkkiset liuskat.

Itsellä kp25/37 enkä ole vieläkään saanut ovistestiin plussaa. Vieläkö ovulaatio voi tapahtua vai rupeanko odottamaan menkkoja?

Ps. Viimekään kuussa en saanut ovistestiin plussaa, mutta helmikuussa sain selvän plussan.
 
@Uusintayritys osanottoni <3 Mulla tehtiin raskauden keskeytys 23+6, tammikuussa. Noin kuukausi synnytyksestä tuli hienosti menkat ja loppu ajallaan. Sit vuosinkin vähän miten sattuu koko ajan joten sain e-pillerit. Niidenkin aikana vuosin miten sattuu ja nyt vasta 3kk myöhemmin eka suht normaali kierto. Tosin nytkin vuodan, luulin että menkat alkoi DPO13 mutta vuoto loppui taas puoleksi vuorokaudeksi kunnes alkoi uudestaan. Joten varmaan kroppa voi vielä olla sekaisin vaikka ois hetken ois ollutkin normaali.
Tosin mulla on kyllä taustalla PCOS, joka toinen kierto on aina ollut tasan 22pv ja ovuloinut aina 18-20 päivä eli vois luulla että kroppa toimii just niinku pitää mut sit aina joka toinen kierto onkin 50+ päivää eikä ovulaatiosta tietoakaan.
Senhän näkee verikokeesta onko ovulaatio tapahtunut, joten lääkärillä ainakin selviäis. Ja ultralla näkee myös missä vaiheessa kierto on. Mut tietty jos yksityiselle jotuu menemään niin on tyyristä :(
 
@Uusintayritys osanottoni <3 Mulla tehtiin raskauden keskeytys 23+6, tammikuussa. Noin kuukausi synnytyksestä tuli hienosti menkat ja loppu ajallaan. Sit vuosinkin vähän miten sattuu koko ajan joten sain e-pillerit. Niidenkin aikana vuosin miten sattuu ja nyt vasta 3kk myöhemmin eka suht normaali kierto. Tosin nytkin vuodan, luulin että menkat alkoi DPO13 mutta vuoto loppui taas puoleksi vuorokaudeksi kunnes alkoi uudestaan. Joten varmaan kroppa voi vielä olla sekaisin vaikka ois hetken ois ollutkin normaali.
Tosin mulla on kyllä taustalla PCOS, joka toinen kierto on aina ollut tasan 22pv ja ovuloinut aina 18-20 päivä eli vois luulla että kroppa toimii just niinku pitää mut sit aina joka toinen kierto onkin 50+ päivää eikä ovulaatiosta tietoakaan.
Senhän näkee verikokeesta onko ovulaatio tapahtunut, joten lääkärillä ainakin selviäis. Ja ultralla näkee myös missä vaiheessa kierto on. Mut tietty jos yksityiselle jotuu menemään niin on tyyristä :(

Kiitos <3 osanotot sullekkin. Mulla myös tammikuussa keskeytys. Pistä viestiä jos haluat juttukaveria, vertaistuki aika vähissä.

Mä sain tänäänkin vahvan plussan ovistestiin, mitä lie tapahtuu mussa nyt :/
 
Ylin on tänään ja alin eilen....

Kyllä mä plussana pitäisin, varsinkin jos kahtena peräkkäisenä päivänä viivoja saanut. Itse sain samanlaisen, mutta seuraavana päivänä ihan puhdas nega. Oot tosi aikaisessa vaiheessa liikenteessä, odottele muutama päivä ja testaa sitten uudestaan :)
Paraskin sanomaan, kun itse tuossa tilanteessa hain aikast monta testiä apteekista ja kaupasta ja tein ne heti :D
Mutta siis pointtina, että varmasti muutaman päivän päästä vahvempi jo. Varovaiset onnittelut :)
 
  • Tykkää
Reactions: Lukka
No joo viivan minäkin näen ja täys kahjo tekee testiä dpo 6-7:D.. Mutta ollaan reissuun lähdössä ilman lapsia joten luvassa ois rai rai reissu turkkiin ja tänään pärähti mittariin 41vee niin aattelin ihan piruuttani testata ja varmistaa että voi ottaa kuppia reissussa...ja mun taustan tietäen eli piuhat vissiin aika tukossa/kiinnikkeitä sterilisaatio purun jäljiltä ja lääkäreiltä leima "sä oot jo niiin vanha kana että tuskin munit enään" no teen uuden testin ennen reissuu eli peo_O....
 
  • Tykkää
Reactions: lahopää ja nelHM
Kyllä se plussalta näyttää o_O :)
Jospa täällä päästäs pian uutta kiertoa alotteleen! 5s vuotopäivä jo, ja melko hiljasta alkaa oleen..

Aamulämpöjen seuraaminen mulla mahdotonta, kun oma mittari näyttää joka kerralla mitä sattuun.. ja tkssa eri syistä käydessä on aina ollut lämmön puolella (37.2-37.6) ei ole normilämpöjä ollu koskaan
 
Tulinpahan päivittelemään näin töiden lomassa. Ovistesti näytti eilen puhdasta negaa. Menkkakivut alkaneet eilen illalla ja vuoto pitäis alkaa edellisen kierron perusteella huomenna mutta viimeistään viikonloppuna. Eli jään odottelemaan mitä tuleman pitää. T. Pajunkissa18
 
Tulinpahan päivittelemään näin töiden lomassa. Ovistesti näytti eilen puhdasta negaa. Menkkakivut alkaneet eilen illalla ja vuoto pitäis alkaa edellisen kierron perusteella huomenna mutta viimeistään viikonloppuna. Eli jään odottelemaan mitä tuleman pitää. T. Pajunkissa18
Näköjään r-testi aivan täysin putipuhdas nega myös. Huoooh :unsure: t. Pajunkissa18
 
Ovikseen liittyvä kysymys: voiko LH mennä siksakkia? Kp13 lähes plussa, kp14 erittäin haalea, kp15 täysin valkoinen, kp16 plussa, kp17 (tänään) puhtaan valkoinen. Mitä hittoa? :eek:
Mulla ainakin menee edes takaisin. On mennyt siksakkia myös sellaisissa kierroissa, joissa olen saanut plussan r-testiin, mutta monesti myös muissa kierroissa.. Jos jotain pco-häikkää niin usein lh heittelee, näin olen ymmärtänyt. t. Pajunkissa18
 
  • Tykkää
Reactions: Miljamaaria
Ovikseen liittyvä kysymys: voiko LH mennä siksakkia? Kp13 lähes plussa, kp14 erittäin haalea, kp15 täysin valkoinen, kp16 plussa, kp17 (tänään) puhtaan valkoinen. Mitä hittoa? :eek:
Mulla teki tässä kierrossa juurikin näin, että sain kp 14 tokasta pissasta tasavahvat viivat eli plussan, ajattelin oviksen tulevan seuraavana päivänä viimeistään. Muutaman tunnin päästä seuraavasti pissasta testiviiva oli kuitenkin haaleampi. Odottelin oviskipuja seuraavana päivänä eikä niitä tullut. Kp 16 testasin mielenkiinnosta aamulla ja sain kunnon ovisplussan eli testiviiva vahvempi kun kontrolli. Ja muutaman tunnin päästä tulikin ne oviakivut eli ovis oli sit vasta. Eli normaalia :)
 
  • Tykkää
Reactions: pajunkissa18
Oviksesta.. mulla aina kiin että viiva lähtee vahvenee about siinä kp10, ja sit päivää kahta ennen ovisplussaa haalenee kerran, mistä vahvistuu kyllä pian selkeeksi plussaksi. Mutta joka kerta se fiilis, kun onkin hailu viiva yhtäkkiä, että mitä ihmettä tää on!
 
Mulla viime kierrossa ovistestit oli aamuisin sellasia ettei melkein testiviivaa edes näkynyt, vasta illalla sain kunnon viivoja. Ovis kun oli niin viiva oli kuitenkin vahva myös aamulla. Että ilmeisesti mulla ainakin lh hormonia erittyy enemmän päivällä kun yöllä jostain syystä.
 

Yhteistyössä