Haikaranpesä, Kätilöopisto?

  • Viestiketjun aloittaja Tietämätön
  • Ensimmäinen viesti
Tietämätön
Synnytykseen vielä 3kk aikaa, mutta on jo mielessä. Siis kysymykseni kuuluu:

Mitä eroa Kätilöopistossa on olla tavallisella osastolla tai Haikaranpesässä?

Onko jotain "erityistoimenpiteitä", että Haikaranpesään pääsee ja mikä siellä on niin erityistä?

Koska tietämykseni on vielä varsin heppoinen, kaikki palaute on tervetullutta, kiitos. =)
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.10.2004 klo 10:05 Tietämätön kirjoitti:
Synnytykseen vielä 3kk aikaa, mutta on jo mielessä. Siis kysymykseni kuuluu:

Mitä eroa Kätilöopistossa on olla tavallisella osastolla tai Haikaranpesässä?

Onko jotain "erityistoimenpiteitä", että Haikaranpesään pääsee ja mikä siellä on niin erityistä?

Koska tietämykseni on vielä varsin heppoinen, kaikki palaute on tervetullutta, kiitos. =)
Haikaranpesän huoneet ovat "kodinomaisempia". Ja miehen TÄYTYY olla siellä koko sama aika kun äidin ja vauvan. Eli siis siellä ollaan enemmän perheen omissä oloissa, kuin muilla osastoilla. Ainakin näin oli sillon, kun siellä olen käynyt vierailulla ja tutustumassa.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.10.2004 klo 10:29 hipsu kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.10.2004 klo 10:05 Tietämätön kirjoitti:
Synnytykseen vielä 3kk aikaa, mutta on jo mielessä. Siis kysymykseni kuuluu:

Mitä eroa Kätilöopistossa on olla tavallisella osastolla tai Haikaranpesässä?

Onko jotain "erityistoimenpiteitä", että Haikaranpesään pääsee ja mikä siellä on niin erityistä?

Koska tietämykseni on vielä varsin heppoinen, kaikki palaute on tervetullutta, kiitos. =)
Haikaranpesän huoneet ovat "kodinomaisempia". Ja miehen TÄYTYY olla siellä koko sama aika kun äidin ja vauvan. Eli siis siellä ollaan enemmän perheen omissä oloissa, kuin muilla osastoilla. Ainakin näin oli sillon, kun siellä olen käynyt vierailulla ja tutustumassa.
Minä synnytin Haikaranpesässä viime joulukuussa ja sinne hain rv 22, muistaakseni jonku uä:n jälkeen sinne haetaan... Muisti pätkii! :D Mutta synnytys siellä oli hieno kokemus ja jäi varmasti hyvänä muistona meidän perheen mieleen. Ihana henkilökunta ja osasto. Olimme synnytyksen jälkeen kaikki kolme (äiti, isi ja poika) kolme päivää vielä perheosastolla. Sinne haluan uudestaan jos vaan Luoja suo meille vielä toisenkin lapsen. :D
 
Pikkumyy70
Haikaranpesään pitää hakea erikseen ja sinne voi hakea aikaisintaan rakenneultran jälkeen eli vasta siellä n. viikolla 18-20. Huono puoli on, että Haikaranpesään otetaan synnyttämään VAIN terveet äidit (en tiedä kattaako tämä aivan kaikki sairaudet, mutta siitä mun täytyy ottaa selvää, kun itsellä on astma). Mutta jos en pääse Haikaranpesään, niin sitten menen kättärin tavalliselle synnäriosastolle (ja toivottavasti siellä päästään perhehuoneeseen).
 

Yhteistyössä