Hakisinko ansiosidonnaista?

Olen miettinyt tätä jo pitkään, mutta en osaa päättää :whistle: . Olen ollut hoitovapaalla vuoden alusta saakka ja minulla ei ole työtä odottamassa. Olen ajatellut syksyllä aikaisintaan hakea työtä. Liitosta ihmeteltiin, miksen ole hakenut ansiosidonnaista. En ole jotenkin uskaltanut, sillä olen pelännyt, että minut ohjataan heti johonkin työhön tai kurssille :kieh:. Miten nopeasti nykyään muuten ohjataan työhön? Ei kai olisi pelkoa, että ainakaan kesällä pyydettäisiin? Mitä tekisitte? Uskaltaisinko hakea jo nyt vai vasta syksyllä? Rahatilanne on aika paha....
 
Ihan ku oisin ite kirjottanu ton koko tekstin ..sama tilanne täällä! :headwall:

Rahatilanne on oikeesti tosi huono. Olin yhteyksissä liittoon tässä pari viikkoo sitte ja sieltä siis varmistu että mulla ois vielä reilu vuoden verran varaa nostaa liitonrahoja, joka siis ois n. 400-500 e enemmän mitä nyt kotihoidontuella ..helpottas kummasti.
Just tuota itekki mietin/toivon että en sitte joutuis töihin jos ilmottaisin itteni työttömäks työnhakijaks. Mutta rahatilanne on mikä on joten olen päättäny että ilmotan työttömäksi itseni 1.6 lähtien ..enkä todellakaan aijo ehtiä töitä!

Eli samassa tilanteessa ollaan =)
 
Kiva kuulla, että olet samassa tilanteessa :wave: . Tiedätkö miten työttömäksi jättäytyminen vaikuttaisi kotihoidontukeen...? Jos jäisin vaikka nyt tällä viikolla työttömäksi, saanko viimeinen päivä enää kokonaista kotihoidontukea vai pelkän helsinkilisän?

Olen kuullut, että ihan heti ei ketään kutsuttais töihin, työttömiä on niin paljon. Itse olen akateeminen, kait mulla on varaa kieltäytyä koulutusta vastaamattomasta työstä?

Me ollaan miinuksella koko ajan ja pahasti. Jotain pitäisi tehdä! :/ .

Tsemppiä sulle :hug:
 

Yhteistyössä