Hallituksen budjetti leikkaa pienituloisimmilta 37 euroa ensi vuonna – rikkaille satoja euroja lisää

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Niin "leikkaa" ja "lisää" ovat oikein mielenkiintoisia termejä tässä keskustelussa. Kun minä olen nyt antanut sinulle kuukausittain kolmesataa euroa ja ensi vuonna annan kaksisataa euroa kuukaudessa, niin sinulta "leikataan" ja sinulta "viedään" satanen, eikö niin? Ja minä vastaavasti "saan" tai minulle "tulee lisää" satasen verran.

Muuten hauskaa, mutta kun ne kaikki rahat ovat jo lähtökohtaisestikin minun. Mutta termeillä on kiva vasemmiston kikkailla :)
 
vierailija
Maahanmuuttoon ei tarvitsisi laittaa yhtään rahaa. Jos joku haluaa ottaa elätin itselleen, niin saa luvan maksaa kaikki kulut tai sitten laitetaan pakkotyöhön, jotta tulee katto ja ruoka maksetuksi.
 
Niin "leikkaa" ja "lisää" ovat oikein mielenkiintoisia termejä tässä keskustelussa. Kun minä olen nyt antanut sinulle kuukausittain kolmesataa euroa ja ensi vuonna annan kaksisataa euroa kuukaudessa, niin sinulta "leikataan" ja sinulta "viedään" satanen, eikö niin? Ja minä vastaavasti "saan" tai minulle "tulee lisää" satasen verran.

Muuten hauskaa, mutta kun ne kaikki rahat ovat jo lähtökohtaisestikin minun. Mutta termeillä on kiva vasemmiston kikkailla :)
En ole vasuri, mutta hyi mikä ylemmyydentunto paistaa viestistäsi. Vai pitäisikö pienituloisten kumarrella sua kun SUN rahojasi olet auliisti jakelemassa?

Kuulepas, progressiivisessa verotuksessa sen veroprosentin tulisi ainakin lähtökohtaisesti kirpaista yhtä paljon joka tuloluokassa olevaa. Et sä ainut ole jolta viedään, pienituloiset maksavat veroja myös.

Lisäksi joskus näyttäisi siltä että matalapalkka-alojen työ on jopa vaativampaa joillakin aloilla, kuin jollain valkokaulustyöntekijällä.
 
Sipilä on kyllä nyt karvansa näyttänyt jo monta kertaa.

Mulla on jotenkin semmoinen teoria että hänellä on yritysmaailmasta jäänyt semmoinen vahva hyvä-veli-ote, ja hänen suurin murheensa taitaa olla se kuinka hänen jo ennestään rikkaat kaverinsa saisivat mahd.hyvät virat ja avustuksia.

Ei hänellä ole henkilökohtaista halua auttaa vähempiosaisia, se on nähty.
 
vierailija
Sipilä on kyllä nyt karvansa näyttänyt jo monta kertaa.

Mulla on jotenkin semmoinen teoria että hänellä on yritysmaailmasta jäänyt semmoinen vahva hyvä-veli-ote, ja hänen suurin murheensa taitaa olla se kuinka hänen jo ennestään rikkaat kaverinsa saisivat mahd.hyvät virat ja avustuksia.

Ei hänellä ole henkilökohtaista halua auttaa vähempiosaisia, se on nähty.
Onko laki, joka määrää, että osa kansalaisista pitää olla niitä vähätuloisia.
Onko se jokin velvollisuus ja onko se myöskin kunnia asia olla pienituloisen?

Jokainen on oman onnensa seppä.
 

Yhteistyössä