Halpa parketti vai suht' hinnakas laminaatti?

  • Viestiketjun aloittaja hmmm
  • Ensimmäinen viesti
ei huonoa parkettia!!
Meillä huonon parketin kanssa on ollut ongelmaa joten valitsisin hyvän parketin mieluummin kuin huonon parketin, mutta hyvälaatuisen parketin kaikista mieluiten.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja x:
Alkuperäinen kirjoittaja hmmm:
Jos molempien neliöhinta on n. 20 e, kumpikohan ois parempi? Laminaatin kestävyysluokka on 32.
Ei laminaattia minulle ikinä. :D

Mikä tila on kyseessä?
Kaikki muut paitsi keittiö, tuulikaappi, khh, kylppäri ja vessat, jotka on laatotuksella.

Loppuihin joko parketti tai laminaatti. Parkettia meinattiin, mutta ulkonäöllisesti tuo 20 (ja risat) e/m2 laminaatti on nätimpi. :D Ja parketista mietityttää tuo himpun reilun 20 e/m2 maksavan version kestokyky...
 
mm
Meillä on nyt parketti. Edellisessä oli laminaatti. Ottaisin ehdottomasti julkisiin tiloihin olevan laminaatin eli mahdollisimman kestävän. Nätti, siisti, kestää lasten touhut ja pysyy hyvänä.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja ei huonoa parkettia!!:
Meillä huonon parketin kanssa on ollut ongelmaa joten valitsisin hyvän parketin mieluummin kuin huonon parketin, mutta hyvälaatuisen parketin kaikista mieluiten.
Ilm. tarkoitit hyvälaatuisen laminaatin mieluummin kuin huonon parketin?

Mietin just tuota itsekin. Mitä ongelmia teillä on ollu tuon parketin kanssa?
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja mm:
Meillä on nyt parketti. Edellisessä oli laminaatti. Ottaisin ehdottomasti julkisiin tiloihin olevan laminaatin eli mahdollisimman kestävän. Nätti, siisti, kestää lasten touhut ja pysyy hyvänä.
Pitäsköhän sen olla parempi kuin tuo 32?
 
sama
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja ei huonoa parkettia!!:
Meillä huonon parketin kanssa on ollut ongelmaa joten valitsisin hyvän parketin mieluummin kuin huonon parketin, mutta hyvälaatuisen parketin kaikista mieluiten.
Ilm. tarkoitit hyvälaatuisen laminaatin mieluummin kuin huonon parketin?

Mietin just tuota itsekin. Mitä ongelmia teillä on ollu tuon parketin kanssa?
Liian pehmeä laatu (pyökki), tulee kolhuja, nyt pakkasella saumat auenneet ja valoa astaan tosi törkeän näköinen. Pakko vaihtaa lattia ja jos ei ole varaa kunnon parkettiin niin laitatan laminaatin ja mahd kovan materiaalin.
 
juuh
20? laminaatti ei ole kovn kallis, joten ei ole myöskään erityisen laadukas. Mun mielestä nuo on laatuluokaltaan ehkä samaa, joten valitsisin parketin. Tosin parketin kanssa asuneena, hermo menee ekana vuonna niihin kolhuihin. Saattaisin valita nyt laadukkaan laminaatin, siis hintaluokkaa 40?/neliö tai linoleumin.
 
mm
Alkuperäinen kirjoittaja vieras :
Parketti. Laminaatti on kylmä ja liukas.
Meillä on aivan tolkuttoman liukas parkettilattia. Muksuilla on pakko pitää liukuestesukat jaloissa koska muuten ovat nurin -ja sisällä on juoksemis kielto.. Tuo kylmyys on ihan siitä mitä lattian alla on.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja sama:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja ei huonoa parkettia!!:
Meillä huonon parketin kanssa on ollut ongelmaa joten valitsisin hyvän parketin mieluummin kuin huonon parketin, mutta hyvälaatuisen parketin kaikista mieluiten.
Ilm. tarkoitit hyvälaatuisen laminaatin mieluummin kuin huonon parketin?

Mietin just tuota itsekin. Mitä ongelmia teillä on ollu tuon parketin kanssa?
Liian pehmeä laatu (pyökki), tulee kolhuja, nyt pakkasella saumat auenneet ja valoa astaan tosi törkeän näköinen. Pakko vaihtaa lattia ja jos ei ole varaa kunnon parkettiin niin laitatan laminaatin ja mahd kovan materiaalin.
Tuo himpun reilut 20 e maksava parketti on valkolakattua tammea. Eikö sen pitäs olla aika kovaa? (tosin en sit tiiä onko se tuossa... verrattuna siihen, että toisessa liikkeessä yksikään parketti ei liikkunu alle 37 e/m2).
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja juuh:
20? laminaatti ei ole kovn kallis, joten ei ole myöskään erityisen laadukas. Mun mielestä nuo on laatuluokaltaan ehkä samaa, joten valitsisin parketin. Tosin parketin kanssa asuneena, hermo menee ekana vuonna niihin kolhuihin. Saattaisin valita nyt laadukkaan laminaatin, siis hintaluokkaa 40?/neliö tai linoleumin.
Ei se kovin kallis, mut ei halvinkaan. Merkiltään Tarkett (tms. :D Mä muista..) Hinnaltaan hiukan reilun tuon 20e /m2.

Meillä on itsellä tällä hetkellä molempia. Molemmissa on miinuksensa ja plussansa, mutta meinattiin alunperin laittaa uuteen taloon parketti. Ei kuitenkaan raaskita laittaa tommosta neljänkympin parkettia (tekee hintaerona pari tonnia), vaan sit se ois joko tuo 20 erkin parketti tai nyt aloin miettiä tuota laminaattia..
 
mm
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja mm:
Meillä on nyt parketti. Edellisessä oli laminaatti. Ottaisin ehdottomasti julkisiin tiloihin olevan laminaatin eli mahdollisimman kestävän. Nätti, siisti, kestää lasten touhut ja pysyy hyvänä.
Pitäsköhän sen olla parempi kuin tuo 32?
Voisin ottaa itselleni tuon 32. Viel kovempi on 33 mutta se on tarkoitettu julkistentilojen erittäin kovaan käyttöön.
 
mm
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja sama:
parketti jaetaan muistaakseni kolmeen laatuluokkaan, kannattaa kysyä liikkeestä.
Oletettavasti tuo ei ole kovin laadukasta, hinnan perusteella päättelisin. Mutta mitenköhän tuo sit vaan kestäis..
Tässä on sulle laatuluokituksesta: http://www.parkettiliikesakkinen.fi/index.php?s=laminaatit&p=php
 
juuh
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja juuh:
20? laminaatti ei ole kovn kallis, joten ei ole myöskään erityisen laadukas. Mun mielestä nuo on laatuluokaltaan ehkä samaa, joten valitsisin parketin. Tosin parketin kanssa asuneena, hermo menee ekana vuonna niihin kolhuihin. Saattaisin valita nyt laadukkaan laminaatin, siis hintaluokkaa 40?/neliö tai linoleumin.
Ei se kovin kallis, mut ei halvinkaan. Merkiltään Tarkett (tms. :D Mä muista..) Hinnaltaan hiukan reilun tuon 20e /m2.

Meillä on itsellä tällä hetkellä molempia. Molemmissa on miinuksensa ja plussansa, mutta meinattiin alunperin laittaa uuteen taloon parketti. Ei kuitenkaan raaskita laittaa tommosta neljänkympin parkettia (tekee hintaerona pari tonnia), vaan sit se ois joko tuo 20 erkin parketti tai nyt aloin miettiä tuota laminaattia..
Ai, teille tulee siis n. 200m2 parkkettia... kiva talo :)

Mä laittaisin keittiöön ja eteiseen ehdottomasti laattaa!
 
ap ja uusi kysymys :D
Hei löysinpä äsken tuommosen parkettinettikaupan. :D Tuo edellinen, minkä mainitsin, oli Bauhausista.

Oiskohan tämmönen tammiparketti yhtään parempi vaihtoehto:

http://www.erikoisparketti.fi/index.php?page=product&cat=43&productID=279

tuo hintaluokka ois vielä ok...
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja juuh:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja juuh:
20? laminaatti ei ole kovn kallis, joten ei ole myöskään erityisen laadukas. Mun mielestä nuo on laatuluokaltaan ehkä samaa, joten valitsisin parketin. Tosin parketin kanssa asuneena, hermo menee ekana vuonna niihin kolhuihin. Saattaisin valita nyt laadukkaan laminaatin, siis hintaluokkaa 40?/neliö tai linoleumin.
Ei se kovin kallis, mut ei halvinkaan. Merkiltään Tarkett (tms. :D Mä muista..) Hinnaltaan hiukan reilun tuon 20e /m2.

Meillä on itsellä tällä hetkellä molempia. Molemmissa on miinuksensa ja plussansa, mutta meinattiin alunperin laittaa uuteen taloon parketti. Ei kuitenkaan raaskita laittaa tommosta neljänkympin parkettia (tekee hintaerona pari tonnia), vaan sit se ois joko tuo 20 erkin parketti tai nyt aloin miettiä tuota laminaattia..
Ai, teille tulee siis n. 200m2 parkkettia... kiva talo :)

Mä laittaisin keittiöön ja eteiseen ehdottomasti laattaa!
Keittiöön tuleekin, mutta eteiseen mietin pitkään. Totesin, että se ei ole tarpeellinen, koska talossa on aika iso tuulikaappi ja mitä todennäköisemmin kengät on luonnollisinta jättää jo sinne (tämänhän toteaa sitten käytännössä, onko näin vai ei :D) ja toisaalta eteiseen ei tulla mistään muualta kosteilla jaloilla (khh on välissä ja myös sen verran iso, että kintut kuivaa jo matkalla =) ). Joten siksi päätin, että eteisessä ei ole tarpeen olla laattaa.
 
juuh
Alkuperäinen kirjoittaja ap ja uusi kysymys :D:
Hei löysinpä äsken tuommosen parkettinettikaupan. :D Tuo edellinen, minkä mainitsin, oli Bauhausista.

Oiskohan tämmönen tammiparketti yhtään parempi vaihtoehto:

http://www.erikoisparketti.fi/index.php?page=product&cat=43&productID=279

tuo hintaluokka ois vielä ok...
Vaikuttaa hyvältä! Mä harkitsisin tuota vakavasti. Pyydä tarjous parista paikasta, saat kilpailutettua hintoja.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja juuh:
Alkuperäinen kirjoittaja ap ja uusi kysymys :D:
Hei löysinpä äsken tuommosen parkettinettikaupan. :D Tuo edellinen, minkä mainitsin, oli Bauhausista.

Oiskohan tämmönen tammiparketti yhtään parempi vaihtoehto:

http://www.erikoisparketti.fi/index.php?page=product&cat=43&productID=279

tuo hintaluokka ois vielä ok...
Vaikuttaa hyvältä! Mä harkitsisin tuota vakavasti. Pyydä tarjous parista paikasta, saat kilpailutettua hintoja.
Mä oon kysynytkin, mutta liikkeissä eivät laske kovinkaan paljon niitä hintoja. Tai no, laskevat jonkin vitosen/neliö, mutta kun se alkuperäinen hinta on päälle 40 e...

Pitää tutkia tuota kauppaa vielä lisää. Tuo vaikuttas tosiaan ihan hyvältä.
 

Yhteistyössä