Haluaisin ostaa itselleni pyörätuolin!! Olisiko se aivan hullua...??

  • Viestiketjun aloittaja nainen ja äiti
  • Ensimmäinen viesti
nainen ja äiti
Tarvetta ei siis ole sinäänsä, sillä jalat ja kaikki on ihan kunnossa. Olen terve nuori nainen 32-vuotias. Haluaisin silti pyörätuolin! Olisi niin kiva hurruutella kaupoissa pyörätuolilla ja saisi ihan rauhassa istuen tutustua tavaroihin ja saisin pitkät matkatkin kuljettua ilman hengästymistä. Ja se mikä kiehtoo on, että näkisin ihmisten suhtautumisen pyörätuoleileviin mammoihin. Mulla on 5v. poika myös. Olen ajatellut moottoroitua pyörätuolia, jolla pääsis ylämäetkin helposti. Tulis työmatkatkin kesällä kuljettua kätevästi ja säästäis bussilipuissa. Mitä mieltä te olisitte?
 
No ei siinä kyllä hengästymättä pääse, se kelaaminen on yllättävän rankkaa, etenkin jos sitä ei ole pakko tehdä, vaan huvikseen silloin tällöin tekisi. Ja erittäin paljon on hankalia paikkoja, joista kokematon ei pääse ja olisihan se vähän naurettavaa, kun pomppaisit ylös, kun et pääsisikään kynnyksen yli.
 
ap.....
No ei siinä kyllä hengästymättä pääse, se kelaaminen on yllättävän rankkaa, etenkin jos sitä ei ole pakko tehdä, vaan huvikseen silloin tällöin tekisi. Ja erittäin paljon on hankalia paikkoja, joista kokematon ei pääse ja olisihan se vähän naurettavaa, kun pomppaisit ylös, kun et pääsisikään kynnyksen yli.
Ajattelin kokeilla ensin täällä kotona ja sitten kun homma toimii, niin lähden ihmisten ilmoille.
 
"tara"
Mietippä mille tuntuu sellaisesta ihmisestä joka OIKEASTI joutuu olemaan pyörätuolissa, nähdä jaloistaan ja kropastaan TERVEEN ihmisen istuvan siinä huvin vuoksi. Kohtuutonta...
 
Et ole tainnut selvittää vielä moottoroidun pyörätuolin vauhtia tai matkaa, mitä yhdellä latauksella voi mennä :) Tai tehnyt investointilaskelmia hankitakustannuksen ja käyttökustannusten suhteen, jos ajattelit bussimaksuissa säästää :D

Suosittelen työmatkalle moottoroitua polkupyörää, saisit samalla vähän kuntoakin. Jotenkin tunnut hengästyvän kävelyssä turhan helposti.

Pyörätuolikelaus taas harrastuksena voisi olla aika hyvä - saisit kuntoakin.
 
ap....
[QUOTE="tara";25700174]Mietippä mille tuntuu sellaisesta ihmisestä joka OIKEASTI joutuu olemaan pyörätuolissa, nähdä jaloistaan ja kropastaan TERVEEN ihmisen istuvan siinä huvin vuoksi. Kohtuutonta...[/QUOTE]

Ei siitä päällepäin huomaa. Monilla on jalat ihan normaalin näköiset.
 
Jonna_Äiti harmaana
Mä antaisin mielelläni tän omani mutta se on vaan lainassa. Ilomielin annan sen takas kun saan taas kantaa tavaroita ja tehtyä kotihommia seisten.

ps. toivottavasti teillä ei ole kissoja
 
ap.....
Et ole tainnut selvittää vielä moottoroidun pyörätuolin vauhtia tai matkaa, mitä yhdellä latauksella voi mennä :) Tai tehnyt investointilaskelmia hankitakustannuksen ja käyttökustannusten suhteen, jos ajattelit bussimaksuissa säästää :D

Suosittelen työmatkalle moottoroitua polkupyörää, saisit samalla vähän kuntoakin. Jotenkin tunnut hengästyvän kävelyssä turhan helposti.

Pyörätuolikelaus taas harrastuksena voisi olla aika hyvä - saisit kuntoakin.
En ole.
 
Pyörätuoli on kyllä ihan hauska "leikkikalu" töissä tuli välillä yövuoroilla harjoiteltua sillä liikkumista. Mutta työmatkoille löytyy varmasti kätevämpiäkin moottoroituja kulkupelejä. Hengästymisen välttämiseksi taas liikunta on hyvä keino! Itse kelattava pyöratuoli vastii kuitenkin melkoisesti voimia ja moottoroidut on taas painavia ja kämpe öitä eikä niillä pääse suinkaan jokapaikkaan.

Mitä shoppailuun tulee niin toki kanssaihmiset ovat helposti huomaavaisia, mutta monet käytävät on ahtaita, löytyy kynnyksiä yms eli se vapaasti kiertely ja katselu ei ole niin helppoa.
 
[QUOTE="just";25700284]Mitä jos seuraavan kerran kokeilisit olla sokee. Laitat pipon tai huivin silmille ja kokeilet :D[/QUOTE]

Sitten kun kumpikin käy kuin vanhalta tekijältä, voi huvit yhdistää. Side silmille ja rulliksen turbonappi käyttöön ruuhka-aikaan Prismassa. Luulis jo elämään löytyvän jännitystä :D
 
ap....
[QUOTE="siis";25700282]Toihan on ihan verrattavissa siihen että jotkut ihmiset pitää silmälaseja ilman mitään tarvetta :O Miksi pyörätuoli olisi yhtään eri juttu?[/QUOTE]

Samaa mietin.
 
[QUOTE="tara";25700174]Mietippä mille tuntuu sellaisesta ihmisestä joka OIKEASTI joutuu olemaan pyörätuolissa, nähdä jaloistaan ja kropastaan TERVEEN ihmisen istuvan siinä huvin vuoksi. Kohtuutonta...[/QUOTE]

Tuon uskoisin enemmän olevan pyörätuolia vierastavien terveiden ihmisten ongelma kuin itse pyörätuolia käyttävien. Monille on lapsuudesta jo opetettu että pyörätuooliin ei saa koskea, istumisesta nyt puhumattakaan eikä mielellään edes katsoa yhtään pidempään. Pyörätuolia käyttäville tuo taas ei ole tabu vaan ihan tavallinen apuväline.
 

Yhteistyössä