Haluan lapsia, mies ei

Haluaisin nyt hieman ulkopuolisten näkökulmaa asiaan, oon itse ihan hukassa että mitä tehdä.
Ollaan kumpikin vasta 26 vuotiaita, asuttu yhdessä 5 vuotta. Mulla on todella kova vauvakuume ollut jo pidemmän aikaan, oon aina tiennyt että haluan lapsia, ajatuksena että viimeistään 30 vuotiaana.

Nyt yhtäkkiä mies onkin sanonut, ettei tiedä haluaako ikinä lapsia. Kun aloimme seurustella, sanoi että haluaa. En tiedä missä vaiheessa mieli on muuttunut ja mun mielestä vähän epäreilua että ei kertonut tästä mielenmuutoksesta, kuitenkin tietää miten tärkeä asia tää mulle on. Kuinka kauan oikein odottelen että hän tietää haluaako? Lapset ei kuitenkaan sormia napsauttamalla tule. Nyt jo huomaan että hiertää välejä aikalailla.
 
Juttelisin asiasta rauhassa syyttelemättä ja suuttumatta useamman kerran ja antaisin toisen rauhassa ajatella asioita läpi.

Meillä oli sama tilanne, että mies ei oikein lapsia halunnut. Asiaa käytiin läpi, annettiin aikaa ja annoin uusia näkökulmia. Nyt takana yksi keskenmeno ja uuden yritys.
 
  • Tykkää
Reactions: Jjannah
Juttelisin asiasta rauhassa syyttelemättä ja suuttumatta useamman kerran ja antaisin toisen rauhassa ajatella asioita läpi.

Meillä oli sama tilanne, että mies ei oikein lapsia halunnut. Asiaa käytiin läpi, annettiin aikaa ja annoin uusia näkökulmia. Nyt takana yksi keskenmeno ja uuden yritys.
Kuulostaa järkevältä. Ei se ainakaan hyödytä jos jankutan asiasta, päinvastoin. Ja tiedostan senkin että olis ihan eriasia jos 36 vuotias mies sanoisi, että ei tiedä tai ei halua lapsia kun että 26 vuotias, nuoriahan tässä oikeasti vielä ollaan. On vaan niiin vaikea antaa asian olla, en ymmärrä miten ei voi tietää kun se on itselle niin itsestäänselvyys. Mutta kaikki on erilaisia. Pelottaa eniten että odotan sen 5 vuotta ja sitten hän sanookin että ei halua lapsia.
 
Samat pelot oli mulla, keskusteltiin aiheesta, annettiin kulua viikkoa-kuukausia ja sitten taas uudestaan. Jossain kohtaa sanoin, että jos aidosti kokee, että ei lapsia halua, niin kertoo. Tällöin olisin tiennyt jatkaa matkaa. Mekin nuoria :)
 
Lähipiirissä samanlainen pariskunta ja mies oli antanut vuosia vähän siimaa ja aina puhunut että katsotaan katsotaan. Joku aika sitten oli sanonut että on 100% varma että ei halua lapsia. Nainen jäänyt suhteeseen vaikka aina halunnut lapsia ja haluaa edelleen. Todella ikävää ja itse en olis voinu jäädä moiseen suhteeseen,koska katkeroituisin varmasti loppuelämäkseni ja viimeistään se tappaisi suhteen.
 
Lähipiirissä samanlainen pariskunta ja mies oli antanut vuosia vähän siimaa ja aina puhunut että katsotaan katsotaan. Joku aika sitten oli sanonut että on 100% varma että ei halua lapsia. Nainen jäänyt suhteeseen vaikka aina halunnut lapsia ja haluaa edelleen. Todella ikävää ja itse en olis voinu jäädä moiseen suhteeseen,koska katkeroituisin varmasti loppuelämäkseni ja viimeistään se tappaisi suhteen.
Meillä hieman samanlainen lähtötilanne. Yli 10 vuotta yhdessä oloa. Itse alusta lähtien haaveillut lapsesta ja mies ajatuksella ”katsellaankatsellaan”. Vasta viime vuoden puolella mies heräytyi lopulta ajatukseen lapsesta ja yritys aloitettiin. Monesti oli ajatuksissa jättää tämä suhde, koska lapsista ei suostunut edes keskustelemaan. Näköjään mies tarvitsi vain riittävän pitkän harkinta-ajan. :D
 
Meillä hieman samanlainen lähtötilanne. Yli 10 vuotta yhdessä oloa. Itse alusta lähtien haaveillut lapsesta ja mies ajatuksella ”katsellaankatsellaan”. Vasta viime vuoden puolella mies heräytyi lopulta ajatukseen lapsesta ja yritys aloitettiin. Monesti oli ajatuksissa jättää tämä suhde, koska lapsista ei suostunut edes keskustelemaan. Näköjään mies tarvitsi vain riittävän pitkän harkinta-ajan. :D
Näin mäkin toivon että käy, kun annan vaan kunnolla aikaa enkä oikeasti puhu koko asiasta. Nyt kun vielä oikeasti joudun laittamaan ehkäisyn takaisin, niin ehkä sekin osoittaa että en painosta asiaan.

Mulla siis somaattinen sairaus, mihin nostettiin lääkitys ja sen vuoksi ei saa käydä vahinkoa kun iso riski kehitysvaurioille. Ehkäisy on 2 vuotta, sen jälkeen otetaan pois. Sitten käydään "the keskustelu", luulisi että on ollut tarpeeksi aikaa miettiä...
 
  • Tykkää
Reactions: Adalmina30
Täytyy sanoa että jos keskusteluidenkaan jälkeen mies ei haluaisi lapsia päätyisin eroamaan.. Erosin itse suhteesta 26 vuotiaana joka ei toiminut ja oli kyllä vähän ns pelko perseessä löydänköhän miestä jonka kanssa suhde toimii ja saataisiin myös niitä lapsia ennen kuin 30 on mittarissa. Lapset itsellä on jo pitkään toiveena ollut. Edellisessä suhteessa mies kyllä halusi lapsia mutta muu ei toiminut.. Löysin sen sielunkumppanin ja nyt pari vuotta myöhemmin odotetaan odotettua esikoista.

Yksi kaveri oli samantyyppisessä tilanteessa, jossa mies ilmoitti kuuden vuoden yhdessäolon jälkeen ettei halua lapsia. Kaveri päätyi eroamaan koska tiesi haluavansa lapsia. Noin vuoden jälkeen erosta mies oli palasina päätöksestään ja on siitä lähtien yrittänyt saada naista takaisin. On siis muuttanut mieltänsä asian suhteen.. He eivät kuitenkaan ole yhteen palanneet.. Kaveri ei uskalla jos mies päättääkin yllättäen taas että ei haluakaan. Kaverikin täyttää jo 30 tänä vuonna.

Toivottavasti mies vielä muuttaisi mieltänsä jos teillä kaikki muu toimii hyvin. Tsemppiä.
Mäkin tosiaan toivon että jotakin ratkaisua saatais, kun kaikki muu kyllä toimii todella hyvin.
 

Yhteistyössä