Haluan nukkua jo yöt...

Meidän poika melkein 9kk roikkuu yöt tissillä. Illalla hän käy nukkumaan klo 21-22 ja herää ekan kerran jo klo 24 ja huutaa niin kauan että pääsee miun viereen ja saa tissin suuhun. Siihen sit nukahdetaan ja siitähän se tissi on sit helppo laittaa suuhun kun poika vähänkään äännähtää. Tästä on nyt tullu hiukan jo ongelma ja haluaisin jo nukkua yöt. Miusta kun hiukan tuntuu siltä että pojalla ei ole yöllä nälkä, vaan hän vain haluaa viereen ja tissille koska siinä on kiva nukkua.
Kertokaa miten saisin vierotettua pojan näistä yötissittelyistä. Poika ei syö tuttia.
Auttakaa.
 
juppi
Tiedän että nyt saan avata sateenvarjon mutta suosittelen ihan reilua unikoulua! Eli samat iltarutiinit, poika omaan sänkyynsä nukkumaan(kun on vielä hereillä eli ei tissillenukuttamista). Kun lapsi huutaa, annat muutaman minuutin itkeä, menet laittamaan makuulleen, peittelet ja poistut puhumatta ja VARSINKAAN SYLIINOTTAMATTA! Toistat tämän jos huuto jatkuu ja pidennät pikkuisen käyntivälejä. Pian lapsi huomaa ettei palvelua tule enää. Parissa illassa pitäisi helpottaa kun vaan jaksat pysyä lujana ja johdonmukaisena. Varaudu huutoon etukäteen niin et anna sen uuvuttaa. Värvää mieskin mukaan rauhoitteluun, voi tepsiä paremmin kun ei ole se maidonantaja. Tsemppiä, rankka koulu mutta palkitsee ja te kaikki saatte nukkua kunnolla!
 
Eipä se aina mene noin helposti... Meillä on sama tilanne kuin sulla, ap. Tyttö 9kk, nykyään kyllä nukahtaa itsekseen musiikkia kuunnellen klo 20.30, mutta heräilee yön mittaan useamman kerran. Ja tosiaan rauhoittuu vain kun otan viekkuun ja tissille. Yhden kerran yritettiin unikoulua, mutta minulla petti pinna ja usko siihen hommaan kun tyttö oli huutanut 1½tuntia putkeen.

Minulla ei ole antaa sulle hyviä neuvoja, mutta väsymyksesi voin jakaa :hug: \|O Itsestä ainakin tuntuu ettei ole voimia edes aloittaa kunnolla uudestaan tuota unikoulutusta kun on nukkunut viimeisen 9kk aikana max 4 tuntia putkeen... Suurin osa lapsista kyllä luonnostaan oppii nukkumaan ekan vuoden jälkeen kun kehitys tahti vähän tasaantuu.
 
HMM
Ihan vinkiksi...
Koittakaa jaksaa, vaikka unikoulu kuinka tuntuu pahalle, se palkitsee.
Meillä on sinnikäs tapaus, jonka unikoulu kesti 5vk:a, ja huutoa kerrallaan parhaillaan 4h putkeen....
Siinä oli kyllä kaikkien pinnat tiukalla.
Mutta se palkitsi. Mies kulki jo ihan tsombiena töissä, ja sen pomo ymmärtäväisenä vain kannusti, jaksakaa jatkaa!!!!

Oikeesti kannattaa!
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.05.2007 klo 16:11 tutti kirjoitti:
Meidän poika melkein 9kk roikkuu yöt tissillä. Illalla hän käy nukkumaan klo 21-22 ja herää ekan kerran jo klo 24 ja huutaa niin kauan että pääsee miun viereen ja saa tissin suuhun. Siihen sit nukahdetaan ja siitähän se tissi on sit helppo laittaa suuhun kun poika vähänkään äännähtää. Tästä on nyt tullu hiukan jo ongelma ja haluaisin jo nukkua yöt.
Joskus eroahdistus ilmenee vastaavanlaisena yötissittelynä: rinta suussa on helppo varmistaa, ettei äiti ole mihinkään hävinnyt :)
Olen usealtakin äidiltä kuullut, että tilanne alkoi helpottaa, kun he lisäsivät imetyksiä ja sylittelyä nimenomaan päivisin. Etenkin, jos vauva on kovin aktiivinen ja haluaa päivisin touhuta paljon itsekseen ja lattialla, niin yöllä onkin aikaa tankata sekä läheisyyttä että maitoa oikein urakalla - ja usein äidin harmiksi.

Tämä siis vaihtoehtona unikouluille, jos sinua kiinnostaa tällaista kokeilla.
 
aika auttaa
Minä en siis oikein pidä tuosta unikoulun ajatuksesta. Meillä muksu tosin vasta vajaa 8kk ja n.3kk heräillyt useita kertoja yössä ja vaatii tissiä vaikka nälästä ei voi olla kyse (tai mistäs sitä toisen nälästä tietää), mutta syö siis päivällä todella reippaasti. Yöllä itkee eikä se helpota ennen kuin otan kainaloon ja anna tissiä. Kunnon unet olisi siis täälläkin pitkästä aikaa paikallaan! Tuo unikoulu tuntuu kuitenkin jotenkin julmalta. Mikään mahti maailmassa ei saa minua jättämään lastani huutamaan yksin. Hänellähän on silloin selvästi hätä. Vaikka minä tiedän, että lapsellani on kaikki hyvin omassa sängyssään, niin ei pikkuiseni sitä ymmärrä. Jos hänestä tuntuu, että nyt on hätä niin silloin hänellä on hätä (vaikka vain kova kaipuu syliin) ja siihen on vastattava. Minä ainakin jaksan uskoa, että kun kehitys tasaantuu (ei koko ajan tule niin valtavasti uutta) niin kyllä ne unetkin siitä tasaantuu. Siihen asti yritän ajatella positiivisesti ja annan lapselleni kaipaamaansa hellyyttä ja autan häntä saamaan unta. Tsemppiä kaikille!
 
Tiiteni
\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.05.2007 klo 21:46 aika auttaa kirjoitti:
Minä en siis oikein pidä tuosta unikoulun ajatuksesta. Meillä muksu tosin vasta vajaa 8kk ja n.3kk heräillyt useita kertoja yössä ja vaatii tissiä vaikka nälästä ei voi olla kyse (tai mistäs sitä toisen nälästä tietää), mutta syö siis päivällä todella reippaasti. Yöllä itkee eikä se helpota ennen kuin otan kainaloon ja anna tissiä. Kunnon unet olisi siis täälläkin pitkästä aikaa paikallaan! Tuo unikoulu tuntuu kuitenkin jotenkin julmalta. Mikään mahti maailmassa ei saa minua jättämään lastani huutamaan yksin. Hänellähän on silloin selvästi hätä. Vaikka minä tiedän, että lapsellani on kaikki hyvin omassa sängyssään, niin ei pikkuiseni sitä ymmärrä. Jos hänestä tuntuu, että nyt on hätä niin silloin hänellä on hätä (vaikka vain kova kaipuu syliin) ja siihen on vastattava. Minä ainakin jaksan uskoa, että kun kehitys tasaantuu (ei koko ajan tule niin valtavasti uutta) niin kyllä ne unetkin siitä tasaantuu. Siihen asti yritän ajatella positiivisesti ja annan lapselleni kaipaamaansa hellyyttä ja autan häntä saamaan unta. Tsemppiä kaikille!
Ihana lukea kuin omia ajatuksia :hug: . Meillä tyttö jo 11kk ja yöt on aikamoista äidin hyppyytämistä. En kuitenkaan suurin surminkaan PYSTY huudattamaan toista. Jos ei muu auta niin tissiä annan edelleen. Neuvolastakin sain aika lannistavaa "tukea" ja vieroittamisesta tulikin oikein pääpuheenaihe 11kk neuvolassa :'( . Lykkäsin sitten töihin menoakin siksi, että saan pitää pientäni vielä öisin tissillä ja vieressä silloin kun hän haluaa. Minusta hän on kuitenkin vielä niin vauva enkä halua häneltä lohdutusta riistää. Vaikka sitten oman jaksamisen uhallakin! Voimia meille.
 
Poni
Edellisiin kirjoittajiin yhtyen en itse pystyisi pitämään unikoulua vauvalleni. En usko ,että vauva itkee vaatiakseen palvelua. Kannattaa panostaa sylittelyyn, tissiittelyyn ym aktiiviseen yhdessäoloon päivisin ja öisin kokeilla vaikka perhepetiä. Me tehdään myös välillä niin ,jos yöt olleet hulinaa, että viikonloppuisin mies herää aamulla vauvan kanssa ja mä saan nukkua univelkoja pois. Yhdet pitkät aamu-unet viikossa piristää kummasti. =) Jaksamista kaikille :hug: Loppujen lopuksi tämä ikä kestää niin vähän aikaa. Pian me valvotaan yösin ja odotetaan "vauvojamme" kyliltä kotiin ;)
 
Huuto-unikoululle on oikeasti vaihtoehtoja! Siis jos näin haluaa! Eli jos itselle ei tunnu tuo "itkee 4h putkeen" oikealta vaihtoehdolta niin kehoitan yrittämään jotain muuta. Elizabeth Pantleyllä on "no cry solution" (=kirja, saa kirjastoista) mutta se on aika hidas tapa saada vauva taas nukkumaan. Jos olette valmiita yövieroitukseen niin tassu-unikoulukin on paljon lempeämpi kuin tuo perinteinen (lasta ei jätetä yksin itkemään)...

Johtuu varmasti motorisesta kehityksestä ja eroahdistuksesta. Meillä toistaiseksi yövieroitus auttanut, mutta täyspitkiä öitä ei meilläkään nukuta -tosin yksi tai kaksi herätystä 11h aikana on todella vähän verrattuna aikaisempaan tilanteeseen...

Mieti mikä sinulle ja teidän perheelle tärkeää ja yritä jaksaa sen ajatuksen kanssa. Imetyksen tuki keskustelufoorumista saa tukea imetykseen liittyvissä "ongelmissa"!

Jaksamista ja voimia!!!
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.05.2007 klo 19:36 juppi kirjoitti:
Tiedän että nyt saan avata sateenvarjon mutta suosittelen ihan reilua unikoulua! Eli samat iltarutiinit, poika omaan sänkyynsä nukkumaan(kun on vielä hereillä eli ei tissillenukuttamista). Kun lapsi huutaa, annat muutaman minuutin itkeä, menet laittamaan makuulleen, peittelet ja poistut puhumatta ja VARSINKAAN SYLIINOTTAMATTA! Toistat tämän jos huuto jatkuu ja pidennät pikkuisen käyntivälejä. Pian lapsi huomaa ettei palvelua tule enää. Parissa illassa pitäisi helpottaa kun vaan jaksat pysyä lujana ja johdonmukaisena. Varaudu huutoon etukäteen niin et anna sen uuvuttaa. Värvää mieskin mukaan rauhoitteluun, voi tepsiä paremmin kun ei ole se maidonantaja. Tsemppiä, rankka koulu mutta palkitsee ja te kaikki saatte nukkua kunnolla!
Yhdyn edellisiin, en kannata enkä tykkää huudatus-unikoulusta! Kyllähän sitä nyt tyhmempikin oppii, että kun huutoon ei vastata niin ei kannata huutaa! Ja vanhemmat luulevat, että kaikki on hyvin, kun lapsi lopettaa itkun. Rankka koulu tosiaan, ei vanhemmille vaan pienelle lapselle! Kannattaa miettiä, minkälaista informaatiota lapselle annat omalla käyttäytymiselläsi.

Se on totta, että levottomat yöt on saatava kuriin, ne syö muuten kaikkien jaksamista. Henk.koht. panostaisin päiväsaikaan enemmän tissittelyyn ja sylissä oloon. Itse vieroitin poikani toisesta, alkuyön tissittelystä tassu-koululla. Onnistui hyvin muutamassa yössä ennen kuin alkoi levottomuudet motoristen taitojen (konttaaminen, istumaan nouseminen) oppimisen vuoksi. Ja niiden vuoksi poika heräilee edelleen joitakin kertoja, nousee unissaan istumaan, kääntyy sängyssä poikittain jne. Mutta tämän olen ajatellut rauhoittuvan ajan kanssa enkä mitään unikoulua siihen aio käyttää.

Eihän näihin yksiselitteisiä neuvoja ole, mutta kyllä aika auttaa.
 
Itse olen yhden lapsen kohdalla joutunut turvautumaan unikouluun. Tosin meillä ei tissitelty enää siinä vaiheessa vaan oli pulloruokinnassa. Lapsi itki aina omassa sängyssä ja jopa vieressä taukoamatta niinkauan kuin pääsi syliin ja sai pullon suuhunsa. Yhtään imasua ei pullosta kuitenkaan ottanut vaan nukkui siinä tyytyväisenä. Tutti ei kelvannut. Ja aina kun lapsen laski sylistä pois, itku alkoi.
Itselleni se oli myös aikamoinen koulu, ei sitä kukaan tarkoituksella lastaan huudata, mutta joidenkin on pakko ihan töihinkin menon takia rauhoittaa yöt. Ei ole taloudellisesti mahdollista jäädä kotiin vaikka haluaisikin. Meidän lapsi kyllä oppi sen jo viikossa, ettei enää itkenyt, mutta täytyy sanoa että kaikki itsehillintäni sain käyttää, jotten mennyt lasta sieltä syliin ottamaan.
 
Tsemppiä kaikille äideille. Meillä on vasta 7 viikkoinen tyttö eli meillä tuo kaikki on vielä edessäpäin tai sitten ei jos hyvin käy...


Kyllähän sitä nyt tyhmempikin oppii, että kun huutoon ei vastata niin ei kannata huutaa!

-> mm. Kiinan lastenkotien lapset eivät ENÄÄ itke koska kun tarpeeksi kauan on itkenyt eikä kukaan tule lohduttamaan/antamaan ruokaa/vaihtamaan vaippaa niin turhaa on enää itkeä. Niistä lapsistahan tulee apaattisia. EN suinkaan vertaa teidän/meidän vauvoja lastenkotien lapsiin, mutta tuolla edellisellä kommentoijalla oli hyvä pointti, mitä kannattaa kaikkien miettiä!
:heart:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.05.2007 klo 19:36 juppi kirjoitti:
Tiedän että nyt saan avata sateenvarjon mutta suosittelen ihan reilua unikoulua! Eli samat iltarutiinit, poika omaan sänkyynsä nukkumaan(kun on vielä hereillä eli ei tissillenukuttamista). Kun lapsi huutaa, annat muutaman minuutin itkeä, menet laittamaan makuulleen, peittelet ja poistut puhumatta ja VARSINKAAN SYLIINOTTAMATTA! Toistat tämän jos huuto jatkuu ja pidennät pikkuisen käyntivälejä. Pian lapsi huomaa ettei palvelua tule enää. Parissa illassa pitäisi helpottaa kun vaan jaksat pysyä lujana ja johdonmukaisena. Varaudu huutoon etukäteen niin et anna sen uuvuttaa. Värvää mieskin mukaan rauhoitteluun, voi tepsiä paremmin kun ei ole se maidonantaja. Tsemppiä, rankka koulu mutta palkitsee ja te kaikki saatte nukkua kunnolla!
Niin, tämä on aika varma keino. Siis jos OIKEASTI haluaa nukkua ja että se tapahtuu pian.
Meillä unikoulutettiin tällä metodilla 7 kk:n iässä ja siitä lähtien olemme nukkuneet ehjät yöt eli jo vuoden päivät.
Mutta jos ei ole valmis eikä halua pikaisia tuloksia, niin ei kannata ryhtyä. Meidän perheessä tuo 7 kuukauden valvominen (10 kertaa yössä) uuvutti koko perheen ja elämä teki täyskäännöksen parempaan kun saatiin ehjät yöt... =) Olin siis niin lopussa, että elämällä ei ollut enää merkitystä... :ashamed:
 
Siis eihän unikoulu ole = jättää lapsen huutamaan.Vaan eikös niitäkin ole erilaisia?Monille tuossa unikoulu-sanassa on negatiivinen kaiku, kun heti ajatellaan vain että lapsi jätetään yksin huutamaan.Mutta eikös se tassuttelukin ole unikoulua?
Meillä nyt vajaa 6 kk. ja jonkin verran olen joutunut jo rajoittamaan yösyömisiä(haluaisi syödä 2 tunnin välein tai pitää tissiä suussa, eikä vaikuta kovin nälkäiseltä ja on selvästi jo tapa)ihan oman jaksamisen vuoksi ja myös sen takia ettei ongelma vain jatku, pahene ja pitkity.Meillä on tassuteltu, mutta kyllähän siinäkin huutoa kuuluu ja vauva huutaa vaikka ottaisin syliinkin, kun ei saa haluamaansa eli tissiä.Mutta suht helpolla on kyllä rauhoittunut, ei ole mekastanut kuin 30 min. max.
Mutta jaksamista kaikille ja jos unikoulu-päätöksen teette niin pysykää siinä eli sitkeyttä vaaditaan.Meillä ei vielä ole voitu nuoren iän vuoksi lopettaa yösyömisiä kokonaan, mutta jo nyt ohjailtu ja vähennetty niitä.Jossain vaiheessa se on edessä ellei vauva itse jostain syystä opi nukkumaan ja nukatamaan yöllä ilman apua.
 
Yönsäde
\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.05.2007 klo 23:51 Päivänsäde kirjoitti:
Itse olen yhden lapsen kohdalla joutunut turvautumaan unikouluun. Tosin meillä ei tissitelty enää siinä vaiheessa vaan oli pulloruokinnassa. Lapsi itki aina omassa sängyssä ja jopa vieressä taukoamatta niinkauan kuin pääsi syliin ja sai pullon suuhunsa. Yhtään imasua ei pullosta kuitenkaan ottanut vaan nukkui siinä tyytyväisenä. Tutti ei kelvannut. Ja aina kun lapsen laski sylistä pois, itku alkoi.
Itselleni se oli myös aikamoinen koulu, ei sitä kukaan tarkoituksella lastaan huudata, mutta joidenkin on pakko ihan töihinkin menon takia rauhoittaa yöt. Ei ole taloudellisesti mahdollista jäädä kotiin vaikka haluaisikin. Meidän lapsi kyllä oppi sen jo viikossa, ettei enää itkenyt, mutta täytyy sanoa että kaikki itsehillintäni sain käyttää, jotten mennyt lasta sieltä syliin ottamaan.

Kyllä lasta hankkiessa täytyy tietää, että yöt ovat usein vauvan kanssa risaisia. En kannata lainkaan unikouluja, joissa vauvaa itketetään. Muistakaahan, että vaikka unikoulun avulla saisit vauvan nukkumaan jonkin aikaa paremmin, voi uuden oppiminen (konttaus, pystyyn nousu jne) aiheuttaa taas levottomia öitä. Miettikää oikeasti lastenne parasta, vauva-aika on lyhyt aika elämää! :wave:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 22.05.2007 klo 00:09 mami kirjoitti:
Tsemppiä kaikille äideille. Meillä on vasta 7 viikkoinen tyttö eli meillä tuo kaikki on vielä edessäpäin tai sitten ei jos hyvin käy...


Kyllähän sitä nyt tyhmempikin oppii, että kun huutoon ei vastata niin ei kannata huutaa!

-> mm. Kiinan lastenkotien lapset eivät ENÄÄ itke koska kun tarpeeksi kauan on itkenyt eikä kukaan tule lohduttamaan/antamaan ruokaa/vaihtamaan vaippaa niin turhaa on enää itkeä. Niistä lapsistahan tulee apaattisia. EN suinkaan vertaa teidän/meidän vauvoja lastenkotien lapsiin, mutta tuolla edellisellä kommentoijalla oli hyvä pointti, mitä kannattaa kaikkien miettiä!
:heart:
kyll' mamilla on tässä pointtii :wave: siis todellakaan unikoulu tyyliin 4-tuntii huutoo ei ole mitenkään suositeltavaa. Googlatkaapa vaikka "vauvojen unihäiriöt" niin löydätte ihan faktaa asiasta. Hylkäämiskokemukset vauvana jättävät jälkiä jotka huonossa tapauksessa kummittelevat vielä aikuisenakin tunne-elämän ongelmina.
 
No kyse ei todellakaan ollut minun kohdallani mistään tuntien huudattamisesta. Aloitin ihan puolesta minuutista ja lisäsin joka yö puoli minuuttia ennenkuin menin antamaan tutin suuhun ja tarkistamaan tilanteen. Vaikka olen tietoinen siitä millaista vauvan kanssa eläminen ja nukkuminen ym. on, ei mielestäni ole kenenkään kohdalla rikos jos haluaa pitää oman mielenterveytensä kasassa ja nukkuakin joskus edes vähän. Itse ilman unikoulua olisin saanut valvoa vauva sylissä tuttipulloa suussa pitäen ja katsella, kun lapsi nukkuu yhtään syömättä ja päivällä ensin kahden vanhemman, mutta myöskin alle kouluikäisen lapsen kanssa ja sitten kun töihin oli pakko mennä, jotta perhe saa rahaa ruokaan, vuokraan yms. Kuinkahan kauan olisin tolla unikoulu on rikos periaatteella selvinnyt ja jaksanut? Sehän on tietysti aivan ihanteellista jos pystyy lapsen rytmissä elämään, mutta kun kaikille se ei välttämättä vaan ole mahdollista. Eikä lapsien saaminen ole mielestäni vain niiden etuoikeus, joiden ei tarvitse töihin palata äitiysloman jälkeen.
 
aika tyhmäksi sitä ihminen muuttuu, kun lapsen saa..antaa sen sitten pyörittää kaikkea...itse olet opettanut noin huonoille tavoille, opeta uudet tavat, keinolla millä hyvänsä. nukkuminen on tärkeää ja noin iso vauva ei minusta tarvitse yöllä ruokaa.
 
Yönsäde
Aloittaja ei kertonut, onko vauva ensimmäinen. Jos on, niin tällöin voi ja kannattaa ottaa päiväunet vauvan nukkuessa. Omat voimat riittää paremmin. Imetys loppuu aikanaan ja yötissittelykin jää. Ihan varmasti. Siksi on mielestäni tyhmää tarjota enimmäiseksi ratkaisuksi unikoulua (johon usein kuuluu jonkinasteinen huudattaminen, oli se sitten puoli minuuttia tai enemmän). :attn: Vauvat eivät hae läheisyyttä ja syliä kiusallaan- heillä on siihen syy ja oikeus!
 
Mun mielestä on ollut aina jotenkin typerää kommentoida ja arvostella asiaa jostain ei tiedä mitään. Siis että ne, jotka eivät ole unikouluttaneet, kuvittelevat tietävänsä mitäv se on... Ei se ole huudattamista. Olen niin monen unikouluttajaäidin kanssa tästä keskustellut ja jutellut, että onneksi tiedämme mitä se on ja että oikein tehtynä se ei jätä mitään traumoja. Unikouluja järjestetään sairaaloissakin, se ei sii ole taatustikaan vahingollista. Edelleenkin painotan, että oikein tehtynä.

Unikoulussa lapsen palvelut lopetetaan. Ei noukita jatkuvasti tuttia, ei nukuteta rinnalla, ei keinuteta ati kanneta uneen. Lapsi opetetaan itse nukahtamaan. Siinä vieressä voi koko ajan olla ja tehdä sen lapselle selväksi . Meillä ei ainakaan ole kumpikaan huutanut tuntitolkulla enkä ole muillakaan kuullut näin ollen. Satunnaista heräilyä, vähän itkemistä ja opettamista takaisin uneen.

Noi kiinalaiset lastenkotivertailut jätän ihan omaan arvoonsa, siinä taas kirjoittaja palajataa typeryytensä ja ko. asiasta tietämättömyytensä. Kannattaa perehtyä asiaan ja lukea julkaisuja, niitä positiivisiakin, ennen kuin suin päin kritisoi ja vielä naurettaviin mieleikuviin pohjautuen! =)

Mutta siis jos tosiaan haluaa paremmat yöt, niin suosittelen. Meillä myös lapsi piristyi koulusta ja alkoi voimaan iloisemmin!!! Se ei ole vain vanhempien etu! =)
 
Tuskin kukaan sitä ensimmäisenä ratkaisuna lähtee pitämäänkään. Onhan se tosiaan lapsenkin etu, että vanhemmat saavat levättyä. Näin meillä. Kukin taplaa tyylillään.Tyttö on nyt 8 ja hyvin on nukuttu siitä lähtien. Toivottavasti ap viestinkirjoittaja löytää tilanteeseen ratkaisun oli se mikä tahansa. Itse koin tuon unikoulun hyväksi, mutta kuten sanoin se mikä on meillä hyväksi koettu, ei sitä ole kaikilla muilla.
 
HMM
Tarkentaakseni,me pidettiin unikoulua siis 1,6v ikäiselle tytölle, joka vaan "hukkasi?" taidon nukkua. Eikä se tosiaan ollut yhtäjaksoista huutoa, vaan häntä käytiin katsomassa ja silittelemässä vähän väliä.
Ja yö-ruokailu oli lopetettu jo hänen aloitteestaan (ei enää tissi kelvannut) 6kk iässä.

Harmi, kun ei ehdi millään kommentoimaan pilkuntarkkaan. Aina joku mustavalkoisesti ymmärtää väärin...

Mukavata päivän jatkoa,
menen jatkamaan tanssia, poika tykkää olla sylissä,
ja paikallaan olo potuttaa....
 
Lukemista äideille: http://www.hus.fi/default.asp?path=1,28,824,2547,6444,6445,7649

"Kiinnittymissysteemin vakiintuminen 6-10 kk:n iässä on vaihe, jossa olisi erityisen tärkeätä välttää lapsen turvallisuudentunnetta horjuttavia kiinnittymistraumoja. Monet vanhemmat oivaltavat tämän vaistomaisesti ja tuntevat epäluuloa yleisesti toistettua ohjetta kohtaan antaa lapsen huutaa huutonsa yksinäisyydessä. Huudattaminen toki johtaa usein siihen, että lapsi on oppinut nukkumaan yksin - ihminen on nopeasti ehdollistuva olento. Hän on kuitenkin samalla oppinut karvaan läksyn siitä, ettei hänen kokemustaan hädästä aiotakaan kuulla."
 

Yhteistyössä