Hampaan poistokuoppa verestettiin ja muita ongelmia...

  • Viestiketjun aloittaja väsytähän
  • Ensimmäinen viesti
väsytähän
Eli auttakaa, neuvokaa paniikkia pois. Pitääkö tästä kivusta kärsiä tosiaan vielä pitkään?

Juurihoidettu ja ongelmallinen ylä kutonen (poskihammas) poistettiin 6 päivää sitten, huomenna aamulla 7. No, koko sen ajan ollut poski kipeä, kosketusarka ja turta ja kuoppa outo kans. Niin, siinä oli pari tikkiäpäällä ettei hyytymä lahde... Ma yritettiin ronkkia ja laittaa tikkien välistä sitä sientä (spongosan) 2 palaa. Kipu jatkui. Tänään, äsken 2 tuntia sitten puudutteen kera ja ronkittiin kunnolla, nopea toimeenpide + taas se sieni, nyt SATTUU TAAS. jYSkyttää, sykkii ja sattuu. Ja poski on kauttaaltaan arka. Kuten ollu kokoajan.
Normaalia tuo kipuilu? muita kokeneita? ja sit turhamainen kysymys - 2 päivää pitää olla tupakitta kuulemma? muuten kyllä mutta elämäntilanne vaikea. Lopettamassa kyllä jossain vaiheessa. Pää hajoaa. Ja paniikki. Kaduttaa koko poisto vaikka olihan se kipeä. Ps. kuoppa myös kylmälle arka. Mitä muuta paikallista voin enää vaatia lääkäriltä että saisi kivun veks? :'(
 
vierailijahammashoitsu
On normaalia. Poistokuopan kipu on yks pahimmista kivuista mitä on olemassa. Ite oon hammashoitaja ja multa on myös poistettu poskihampaita. Mulla yleensä pahin kipu on kestäny sen seittämän päivää, mutta kipuilua on jatkunut ainakin kuukauden. Mulla oli kipulääkkeenä ardenix ja panadol (buranaa ja ardenixia ei saa käyttää yhdessä). Ja näin kasvottomana voin antaa epäammattimaisen neuvon; polta pois vaan. Niin mäkin tein. Paraneminen vaan voi kestää pitemmän aikaa.
 
väsytähän
Ok.. mistä se johtuu, että ne posket siis kosketusarat? ei päältäpäin kuitenkaan turvonneet. Poskionteloyhteys jäi epäselväksi. Hirveä haju vaan suussa ollut kokoajan. :( Olenkin nämä 6 pv polttanut, syytänkin itseäni että olenko pilannut jtn. Ma huomattiin että VÄHÄN tyhjä kuoppa joten ronkittiin/jtn suolaliuosta ja sit se sieni. Nyt sit otettiin pari kolon yli menevää tikkiä veks ja ronkittiin (jollai laitteella imettiin kunnolla :O ) ja sekunnissa siinä oli sit se sieni kans. Nyt tietty pelottaa että lähtee hyytymä tms. Kauanko se sieni siinä saa olla tai näkyy? Onko haittaa jos lähtee? Kun nyt ei oo tikkejä enää. Lisäksi säteilee mukavasti koko oikealle puolelle kipu. :( Kävellessä sykkii ja nyt kylmälle vedelle kans. En uskalla edes kunnolla niellä. Sorry jos kuulostan idiootilta mutta hermoromahdus lähellä, 17 kertaa (KYLLÄ) avattiin ja juurihoidettiin. Vuosi. Kipua, arkuutta. Luulin että loppuisi siihen koska poistokin oli mulle jo iso juttu. :( Mutta ei tartte panikoida? Nenän vierestä silmään ja poskiin säteilee sillai että kun koskee niin auts. Ja nyt oli päivystämässä (ilta) joku tiukka venäläinen lri joka sanoi että jos poltan niin tulee ties mitä.. Poiston jäkkeen taas sanottiin että 2h polttamatta. Ähh.
 
vierailija
On normaalia. Poistokuopan kipu on yks pahimmista kivuista mitä on olemassa. Ite oon hammashoitaja ja multa on myös poistettu poskihampaita. Mulla yleensä pahin kipu on kestäny sen seittämän päivää, mutta kipuilua on jatkunut ainakin kuukauden. Mulla oli kipulääkkeenä ardenix ja panadol (buranaa ja ardenixia ei saa käyttää yhdessä). Ja näin kasvottomana voin antaa epäammattimaisen neuvon; polta pois vaan. Niin mäkin tein. Paraneminen vaan voi kestää pitemmän aikaa.
Oho piti vastata siis sulle mutta vahingossa meninkin kirjoittamaan jatkoa alas viestiketjuun. Mutta ps. romaanin päälle :D kiitos sulle :)
 
vierailija
Älä nyt jumalauta polta!!!
Eiiiiiiiii!


Äläkä koko ajan tutki ja sörki sitä!

Se löyhkä tulee varmaa suuhu ja nieluun sieltä poskiontelosta, etkös aikasemmin puhunut että sielä on ollut tulehdusta? Haju häviää kun tulehdus loppuu.

Eiks sulla ole mitää antibioottia käytössä ?
Tai tulehdusarvoa katsottu?

Ja ota särkylääkettä.
Panadolia ja buranaa molempia. Ne on kipulääkkeitä, mutta myös tulehduksen hoitoon. Pienentävät turvotusta, eli kipua.


Ja NYT LOPPUU SE TUPAKKA KOKONAA! Tai saat vastaavaa lisää, kiva?
 
vierailija ap
Älä nyt jumalauta polta!!!
Eiiiiiiiii!


Äläkä koko ajan tutki ja sörki sitä!

Se löyhkä tulee varmaa suuhu ja nieluun sieltä poskiontelosta, etkös aikasemmin puhunut että sielä on ollut tulehdusta? Haju häviää kun tulehdus loppuu.

Eiks sulla ole mitää antibioottia käytössä ?
Tai tulehdusarvoa katsottu?

Ja ota särkylääkettä.
Panadolia ja buranaa molempia. Ne on kipulääkkeitä, mutta myös tulehduksen hoitoon. Pienentävät turvotusta, eli kipua.


Ja NYT LOPPUU SE TUPAKKA KOKONAA! Tai saat vastaavaa lisää, kiva?
Toissailtana crp normaali alle 8. Nyt lähinnä mietin kun se sieni laitettiin tänään ,se liikkuu ja välillä tiputtelee vähän verta :O
Corsodyl ollut muuten käytössä mutta saan kuulemma nyt vasta illalla käyttää. Amorion kuuri aloitettu. Tosin niitä syönyt aiemminkin jo paljon. En kertaakaan ole koskenut koloon tms vaan taskulampulla + kamera katsonut ja kokoajan sen sienitupon asento muuttuu :O näkyy sivussa nyt iso kolo ja muuten tuppo. Ja sit ilmestynyt tuoretta verta. :O juu muutaman olen polttanut, mutta havaitsi tupon liikkumisen sen jälkeen kun otin lasillisen vettä ja tabletin ja jouduin vähän sikaa pitämään tabua suussa että sais alas. Sit tuntui paine. Hl sanoi että joku rasvapallo (?) poisotettava juttu vois olla kans jees..
 
vierailijahammashoitsu
Kyllä vain oon hammashoitaja, joka polttaa itse, valitettavasti. Itseasiassa työparini, hammaslääkäri, polttaa myös. Kun itseltäni poistettiin hammas (hän poisti), hän sanoi mulle, että polta vaan, näin hänkin on poiston jälkeen tehnyt. Paraneminen tietenkin pitkittyy, eikä tietenkään ole oikeasti hyvä juttu, eikä suositeltavaa, mutta ei myöskään mikään kuolemanvakava asia. Enkä sanoisi potilaalleni työssä näin. Mutta tiedän kuinka stressaava tilanne on poiston jälkeen; kauheat kivut ja jos muutenkin ongelmia elämässä, eikä saisi edes polttaa! Halusin vaan kertoa, että ei se hengenvaarallista ole. Toki on hyvä olla polttamatta muutama tunti heti poiston jälkeen, siihen jopa minäkin kykenin. :)
 
vierailijahammashoitsu
Niin ja työparini ei koskaan suosittele corsodylia poiston jälkeen! Pelkällä vedellä purskuttelu riittää. Jäi vaan ihmetyttämään, että eikö todella poskionteloperforaatiota selvitetty? Ja rasvapatti? Oudolta kuulostaa.
 
vierailijahammashoitsu
Niin ja unohdin kirjottaa suurimman ihmetyksen aiheeni (vähän kiireessä näpyttelen) : 17 kertaa!? Ei voi olla totta?? Olet varmaankin käynyt yksityisellä? Kyllä yleensä luovutetaan siinä vaiheessa, kun uusintajuurihoito on tehty (kerran täytetty hammas avataan, hoidetaan, täytetään uudelleen, eikä parane). Ei se silloin oikeasti parane. Kuulostaa uskomattomalta rahastukselta.
 
Ap!
Niin ja unohdin kirjottaa suurimman ihmetyksen aiheeni (vähän kiireessä näpyttelen) : 17 kertaa!? Ei voi olla totta?? Olet varmaankin käynyt yksityisellä? Kyllä yleensä luovutetaan siinä vaiheessa, kun uusintajuurihoito on tehty (kerran täytetty hammas avataan, hoidetaan, täytetään uudelleen, eikä parane). Ei se silloin oikeasti parane. Kuulostaa uskomattomalta rahastukselta.
Vastaan tähän.. juu 17 kertaa. :( eikä parantunut.
Nyt eilen sit laitettiin taas spongostan ja poltin toki pari tuntia sen jälkeen ja muutenkin. Nyt poistosta 9 päivää. Välillä vihloo ja arka kylmälle. Ien arka. Sitten ihmetyttää kun se spongostan tuntuu liikkuvan siinä ja kolo näyttää kokoajan erilaiselta kun katsoo. Lisäksi ikeen päällä jotain valkoista ja sienessä vähän verta. Onko normaalia? Ja se paha maku suussa. Eilen ainakaan tulehtuneelta näyttänyt ien ja ei kai haittaa jos se spongostan nyt lähtee ? 2 juuriksnavan kohdalla näkyi vielä ettei ole kunnolla parantunut tai limakslvoa päällä, jos nyt pikkuhiljaa alkaisi olla... voiko se kolo siis olla minkä väristä/peitteistä ym ? Kiitti jos joku jaksaa vastata <3
Ja joo siis osa hoidettiin yksityisellä ja osa Kunnallisella silloin. :|
 
vierailija
Mullakin mennyt 27 päivää ja koskee tykyttää varsinkin öisin. Toiselle puolelle säteilee ja korvaan. Ihan hirveää. Minullakin hoidettiin 3 viereistä hammasta ja kaikki epäonnistui. 2 pois ja yhtä katsellaan. Juurihoito on ihan vihonviimeinen juttu.
 

Yhteistyössä