Hampaiden tulo ja verta vuotava ien

En muista että esikoisella olisi ikinä tullut ikenestä verta joten kysynpä täältä. Nuoremmalla neidillä (7,5kk) siis eka hammas tuli reilu viikko sitten ja seuraava heti päivän myöhemmin. Nyt vieläkin noista ikenistä vuotelee vähän verta eikä neiti syö mitään jos ei ole buranaa annettu. Onko ikeneen nyt tullut joku tulehdus vai miksi ne vieläkin vuotelee? Pitäsikö noita käydä näyttämässä taas lääkärille? (viimeksi siis käytiin viikko sitten kun neiti ei nukkunut ollenkaan, syyksi paljastui sitten "onneksi" nuo hampaat). Vai tuleeko joillain vaan herkemmin verta hampaidentulon yhteydessä kun toisilla?
 
Mulla on ihan sellanen haju että kuopukselta vuosi aika herkästi verta noiden hampaiden puhkeamisten yhteydessä. Muistelisin että oli unilelukin veressä kun sitä jyysti niin hirveällä temmolla kun tuli hampaita.
 
Niin tai sitten vaan vuotaa verta helpommin.

Mulla esim. on taipumusta vuotaa verta aika helposti, pienestäkin ruhjeesta. Ukolla taas paranee suuremmatkin haavat ihan päivässä.. Luulen että tuo meidän tyttö on saattanut periä sen mun geenin tässä asiassa.

Mäkin annoin silloin vaan panadolia ja viileetä vettä taisin kanssa antaa jonkun tipan että huuhtoutui veri pois suusta. Mutta meillä tätä verenvuotoa tais olla siinä vaiheessa kun poskihampaat puskivat, eli jossain 6kk-1v välillä.
 
Voi muuten olla tosiaan tuo verenvuototaipumuskin. Meillä taas mulla paranee kaikki suunnillen heti ja mies vuotaa pienestäkin haavasta ties kuinka paljon.

Eiköhän me katella ainakin huomiseen että asettuvatko tuosta. Niissä ikenissä oikein näkyy ne kohdat mistä vuotaa, ihan siinä hampaiden vieressä on vereslihaviirut :( Mutta tosiaan ihan tyytyväinen tyttö ja syökin hyvin kunhan on lääkitys kohdallaan. Kaipa sitä jotain muitakin oireita tulisi jos tulehdus jotenkin leviäisi..?
 
Piti ihan katsoa vauvakirjasta että olisinko sinne kirjoittanut jotain, mutta en.. Poskihampaat näköjään tulleet siitä 10kk vanhasta eteenpäin. Eli on ollut muutenkin jo vesi mukana juomissa. Ihan oikein siis muistin että viileää vettä olen antanut..
 
Mutta jos tuntuu siltä että huolettaa niin käytä vain lääkärissä :) Sittenhän se huoli on ohi.

Mä en käyttänyt kyllä lääkärissä, kun selvästi vuosi aina kun lapsi mupelsi jotain suussaan. Tai onhan se terveyspalvelunumerokin olemassa.. Mikäs se oli.. 10023. Sinne mä aina soittelen ja kyselen jos jokin vaivaa :D
 

Yhteistyössä