hassua,kuinka toiset ovat valmiita äideiksi

jo esim. 17-vuotiaina ja potevat vauvakuumetta,kun taas toiset tekee ekan lapsensa vasta lähellä neljääkymppiä ja sanoo ettei olisi aiemmin ollut valmis.
Miten te,joilla on vauvakuumetta alle 20-vuotiaina, onko teillä vakikumppani? Miten se iskä on potenut vauvakuumetta vai onko ollut vahinko? Uteliaisuuttani kysyn,ei tarvitse vastata jos ei halua,mutta ei tarvitse suuttuakaan.
itse olen 22-vuotias ja esim. oma äitini sanoi minun olevan liian nuori saamaan lapsia,nyt poika jo puolivuotias.
Olen aviossa ja olen ollut mieheni kanssa yhdessä 16-vuotiaasta,itselläni oli joskus 17-18 vuotiaana vauvakuume,onneksi tuo mies sai hillittyä,en olisi ollut vielä silloin valmis,miehestä puhumattakaan. Tuon pojan "tekeminen" sitten lähti miehen päästä,eli hänelle tuli sitten lopulta se vauvakuume. Mietin,että jos olisimme tehneet lapsen aiemmin,meille olisi varmaan ero tullut,olimme silloin niin henkisesti vielä kesken. Oletteko te pysyneet yhdessä miehen kanssa ja onko monta lasta jo?

lisään vielä että älköön nyt kukaan tästä mun utelusta loukkaantuko.
 
Ei meillä vauvakuumetta ollut. Kummallakaan. Me vaan päätettiin että nyt on sopiva aika vauvalle.Mä olin haaveillut aina tulevani äidiksi hyvin nuorena. Ja mies taas.. no rakastaa lapsia kyllä yli kaiken. Vaikkei omaa kuumeillutkaan. Valmis en ollut äidiksi. Ihmettenpä kovin sitä, joka voi väittää äidiksi valmis olevansa siinä vaiheessa kun sitä lasten tekoa suunnittelemaan alkaa. Minä en varmasti ole vieläkään. Mutta matkan varrella toivon oppivani.

Ollaan pysytty yhdessä, vaikka oli erokin lähellä kyllä. Me oltiin melkolailla epäsopivia toisillemme. Mutta parempaan päin mennään kun töitä jaksetaan vaan tehdä. :D

Määrittele muuten vakikumppani? ;)

 
Jaa.. seurustelin itseäni 7 vuotta vanhemman miehen kanssa, joten kun olin 18-vuotias, puhui hän jo perheen perustamisesta. Vuotta myöhemmin alettiin sitten yrittämään lasta, kunhan olin ensin lämmennyt ajatukselle. Saman kumppanin kanssa olen yhä.

Suunnitelmani kyllä oli jo ennen mieheni tapaamista, että toivoisin saavani lapsiluvun täyteen 25- vuotiaaksi mennessä.
 
rita18
meillä mulle tuli ensin vauva kuume,pienen houkuttelun jälkeen myös miehelle tuli,eli vauva ei ollut vahinko,vaan yritystäkin ehti jonku verran karttua. seurustellaan vakituisesti,asutaan yhessä ja ollaan kihloissa. nyt sitten vaan ootellaan että masuasukki joutas tuleen katteleen meitäki,laskettu aika tän kuun 16päivä :wave:
 
punaposki harmaana
\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.01.2005 klo 00:26 NeitiNasu kirjoitti:
Ei meillä vauvakuumetta ollut. Kummallakaan. Me vaan päätettiin että nyt on sopiva aika vauvalle.Mä olin haaveillut aina tulevani äidiksi hyvin nuorena. Ja mies taas.. no rakastaa lapsia kyllä yli kaiken. Vaikkei omaa kuumeillutkaan. Valmis en ollut äidiksi. Ihmettenpä kovin sitä, joka voi väittää äidiksi valmis olevansa siinä vaiheessa kun sitä lasten tekoa suunnittelemaan alkaa. Minä en varmasti ole vieläkään. Mutta matkan varrella toivon oppivani.

Ollaan pysytty yhdessä, vaikka oli erokin lähellä kyllä. Me oltiin melkolailla epäsopivia toisillemme. Mutta parempaan päin mennään kun töitä jaksetaan vaan tehdä. :D

Määrittele muuten vakikumppani? ;)
vakikumppani on se jo´nka kanssa seurustelet tai olet aviossa avoliitossa yms.
 
bigglet
aluksi suunniteltiin kovastikki, mutta sitten kun ei mitään alkanu pitkän yrittämisen jälkeen kuulumaan ni ruvettiin ajatteleen,että jommassa kummassa on jotain vikaa ja ettei niitä lapsia tule...no sittenhän niitä rupes tuleen ku yritys lopetettiin...pikkukakkonen syntyy helmikuussa ja mulla sillon ikää 20 jos menee laskettuun aikaan asti tuolla masussa...
 
me oltiin oltu poikaystävän kanssa 2 vuotta yhdessä kun muhun iski pahasti vauvakuume. oltiin sillon molemmat 18-vuotiaita. siinä aikani ukkokultaa suostuttelin ja lopulta jätettiin pillerit pois. Onneksi annettiin periksi kuumeelleni koska nyt meillä on todella ihana pojan naskali josta isänsäkin on hirmu ylpeä. Ei olla vielä kahtakymmentäkään mutta koetaan olevamme "valmiita" vanhemmiksi. Ammattia ei vielä ole, joten köyhinä opiskelijoina elellään. Rahasta onkin tullut riitaa (myös lasten hoidosta ja kotitöistä ollaan kinattu), mutta ei sen enempää kuin ennen lastakaan eli ollaan ihan "normaaleja".
 
anony
ei valmiita äitejä ole olemassakaan, niiksi tullaan opettelun ja kokemuksen kautta.

me ei ees miehen kans keretty seurustella kun noin vuosi kun tulin raskaaksi, ja ihan haluttiin kumpikin vauvaa. vaikka tämä alku onkin vaikea ja hermot on välillä kireellä niin siltikin ollaan pysytty toisten rinnalla vaikka vaikeita hetkiä on varmaan enemmän kuin helppoja. rakastetaan toisiamme ja vauvaa ylikaiken. ja mistään hinnasta en vaihtaisi tätä hetkeä pois.
 
onpa tullu vastauksia,kiitos niistä.
Aika monella näyttä olleen vauvakuume,taitaa olla yleistä tuossa iässä,vai...? Mullakin oli tosiaan,mut se meni ohi. Miehelle tuli sit ensin se kuume,kun tuota vauvaa harkittiin. Nyt sillä on jo uusi kuume menossa,onhan tuo jässikkä jo puolivuotias,itse en ole asiasta niinkään varma,mutta olen ehkä kuitenkin sitä mieltä,että nuorena se kannattaa aloittaa!

Niin vakikumppanilla tarkoitan sellaista,jonka kanssa on seurustellut jo pidemmän aikaa...
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.01.2005 klo 15:40 ellikelli kirjoitti:
onpa tullu vastauksia,kiitos niistä.
Aika monella näyttä olleen vauvakuume,taitaa olla yleistä tuossa iässä,vai...? Mullakin oli tosiaan,mut se meni ohi. Miehelle tuli sit ensin se kuume,kun tuota vauvaa harkittiin. Nyt sillä on jo uusi kuume menossa,onhan tuo jässikkä jo puolivuotias,itse en ole asiasta niinkään varma,mutta olen ehkä kuitenkin sitä mieltä,että nuorena se kannattaa aloittaa!

Niin vakikumppanilla tarkoitan sellaista,jonka kanssa on seurustellut jo pidemmän aikaa...
Juujuu, no ollaan me nyt kai jo seurusteltu pidemmän aikaa. Silloin kun päätettiin että lapsi saa tulla oltiin seurusteltu kuukausi. Tai no ehkä tavallaan kaksi. Tunnettu jotakuinkin kolme. Mutta kyllä me ihan oltiin toisillemme päätetty vakiintua. Mutta sitähän ei siis kysytty. :D
 
erika19
Minäkin olen muutaman kuukauden alle 20 kun esikoisemme aivan näinä päivinä syntyy. Olemme avomieheni kanssa seurustelleet lähes neljä vuotta, asuneet yhdessä noin 1,5 vuotta ja kihloissakin olemme olleet reilu puolitoista vuotta. Häät ovat helmikuussa. Olisimme menneet naimisiin jo aiemmin, mikäli rahaa olisi löytynyt, mutta siihen on pitänyt säästää hetken.
Minulla on ollut synnynnäinen vauvakuume, mutta olin ajatellut valmistua ensin, eli 22-vuotiaana olin ajatellut vauvalle olevan hyvä aika. Mieheni oli sitä mieltä, että hän haluaa vauvan jo nyt (on minua vuoden vanhempi) ja kun olimme siitä hetken puhuneet päätimme, että vauva voi tulla jos on tullakseen.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.01.2005 klo 15:40 ellikelli kirjoitti:
onpa tullu vastauksia,kiitos niistä.
Aika monella näyttä olleen vauvakuume,taitaa olla yleistä tuossa iässä,vai...? Mullakin oli tosiaan,mut se meni ohi. Miehelle tuli sit ensin se kuume,kun tuota vauvaa harkittiin. Nyt sillä on jo uusi kuume menossa,onhan tuo jässikkä jo puolivuotias,itse en ole asiasta niinkään varma,mutta olen ehkä kuitenkin sitä mieltä,että nuorena se kannattaa aloittaa!

Niin vakikumppanilla tarkoitan sellaista,jonka kanssa on seurustellut jo pidemmän aikaa...
no oltiin "seurusteltu" noin neljä kuukautta, joista kolme mies oli merillä. että noin kuus viikkoo sit oltiin ihan konkreettisesti yhdessä ku muutettiin yhteen ja jätettiin pillerit pois. mut ollaa nyt oltu kai jo pitemmän aikaa.... tää on menny niin että vuosi ja lapsi. meille syntyy lapsia aina syksyllä. mut ei ens syksynä. ehkä...... :D
 
Aina olen ajatellut, että haluan lapset nuorena (viim. 25-v) ja aina mulla on myöskin ollut jonkin asteinen vauvakuume. Mutta mielestäni pelkkä kuumeilu ei riitä syyksi hankkia lapsi. Olen kuullut että moni ajattelee vain vauva-aikaa, ei sen pidemmälle vaikka tavallaan pitäisi olla juuri toisinpäin, halu kasvattaa oma lapsi.
No, me jätettiin miehen kanssa yhteisen päätöksen jälkeen ehkäisy pois, kun olin 17 ja vauva ilmoitti sitten tulostaan vajaan vuoden yrityksen jälkeen. Nyt sylissä nukkuu kohta vuosikas ihana tyttö :heart: ja toista on alettu "suunnitella".
Niin ja minä täytän 20, mies 26. Yhdessä oltu 4vuotta.
 

Yhteistyössä