haukkupannasta..

  • Viestiketjun aloittaja apu-va
  • Ensimmäinen viesti
apu-va
onko kellään ollut haukkupantaa koiralla??

Toimiiko? Kauanko oli käytössä? kannattaako vuokrata vai ostaa omaksi?? Tietääkö joku hintoja? onko erilaisia? -mikä paras??
Auttakaa!!

Ollaan kuukaus sittten muutettu uuteen kämppää ja koirasta on tullut ihan kauhea.. Haukkuu jokaista ääntä, varsinkin kun oon yksin sen kanssa.. Mielellään en jättäisi yksin kotiin, kun haukkuminen kuuluu koko talon läpi.. Naapurit ei katso ollenkaan hyvällä.. Muutenkin arvostelevat koko ajan, kun ollaan nuoria ja meillä on pieni poika..
Haukkumista en jaksaisi enää kuunnella ja se vaan pahenee.. Kaikkea ollaan jo kokeiltu, muttei mikään auta.. Haukkupanta viimeinen vaihtoehto..
 
Mun systerillä oli sama ongelma, koira vaan ulvo kun jäi yksin kotiin. Osti omaksi sitruunapannan ja mekkalointi loppui siihen.. =) Nytkin vielä laittaa varmuuden vuoksi sen pannan kaulaan kun lähtee, ettei varmasti pidä meteliä kotona. Nyt ollut käytössä n 4kk.
Eli tuo toimii yhdellä muttei kaikilla. Pannan hinta oli muistaakseni jotai (toivottavasti ei muisti ihan kauheesti heitä..) 80-100 euroo, jotai siltä väliltä eläinkaupasta.
Kandee käydä kurkkimassa vaikka keltasta pörssiä jos siellä sattuisi olemaan edullisesti käytettynä.
 
Heips! Meijän seropilla on Aboistop sitruunapanta, maksoin siitä 80euroa, oli ollut kahella koiralla käytössä ja niille tepsinyt. Meillä se on edelleen käytössä, lahopää ei vieläkää usko ettei kannata haukkua! Siis koira on niin fiksu et kokeilee aina et onko nestettä pannassa ja jos ei oo niin haukkuu minkä huvittaa. Ja tietää myös onko siinä patteria paikoillaan. Meillä siis ollut käytössä 3,5vuotta eikä toivottua tulosta oo tullut. Mutta muilla tutuilla koirat on uskonut jopa viikossa ettei haukuta. Jotkut liikkeet vuokraa pantoja 17euroa viikko. Kannattaa ottaa kokeeksi ja jos näyttää et auttaa niin sit ostaa omaksi jos ei ihan viikossa koira hiljene. Meilä sitä käytetään vielä jos koiralla jää haukku päälle... Mutta voin kyllä suositella, nää on aika harvinaisia tapauksia joille se ei tehoa.
Me siis ostettiin käytettynä, siitä oli just takuu menny umpeen ja hajoskin aika pian sen jälkeen. Ostettiin maahantuojalta uus ja se maksoi 85euroa ilman paristoja yms.
 
Johanna76
Meillä oli ensin vkon vuokralla eläintarvikeliikkeestä ja kun havaittiin, että tehoaa, niin ostettiin oma. Mein koira ei hauku yksin ollessaan vaan kokee tarpeelliseks "ilmoittaa meille" esim postin tulosta, jos ollaan kotona ja hänellä tää "ilmoittaminen" menee joskus överiksi, joten siksi panta... Mutta myös mein neiti, joka ei yksin ollessaan normaalisti hauku, haukkui n 3kk eteenpäin siitä, kun muutettiin uuteen asuntoon. Se ei selvästi pitänyt uutta asuntoa "kotina" ja ulvoi ja haukkui perään, jos joutui sinne yksin jäämään. Tilanne kuitenkin helpottui pikku hiljaa. Olen kuullut, että ko tilanne on hyvin yleistä ja siihen voi auttaa myös jotkut "hormonijutskat"...
 
Meillä aboistopin sitruunapanta auttoi samantien.
Nyt ollaan muutettu maalle, mutta kun asuttiin tätä ennen kerrostalossa, olin aivan kauhuissani koiran haukkumisesta. Se ei ikinä haukkunut, kun jätettiin rutiinimaisesti kotiin työpäivän ajaksi, mutta kaikki muut lähdöt, viikonloppuisin tai illalla, se huusi koko poissaoloajan.
Kyllä sekin aina testasi pantaa, ja kun kerran huomasi patterin loppuneen, haukkui taas panta kaulassa. Patteri uusittiin, niin jo oltiin taas hiljaa. Aivan ihana pelastus panta oli. Sai itse olla mielenrauhassa pois kotoa, kun tiesi ettei aiheuteta muille häiriötä. Uskon, että vuokraus ei kannata muuten, kun jos haluaa kokeilla pantaa. Koska kyllä koira aikapian hiffaa, ettei pantaa enää ole, vaikka viikossa oppisikin olemaan hiljaa. Tietysti jos koira fiksuna tajuaa koko haukkumattomuuden idean, mutta itse luulen, että ne pysyvät haukkumatta vaan siksi, etteivät saa sitruunasuhausta nenilleen.
Itse ostin keltasesta pörssistä 70 eurolla.
 
meidän koiralle ei haukkupanta toiminut,ja huonoin puoli kyseisessä pannassa oli se, että aina kun koira ravisteli, panta suihkautti koiran naamalle.(sama juttu juodessa ja syödessä)nyt on konstit loppu...apua! :'(
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.02.2006 klo 19:20 jennae kirjoitti:
meidän koiralle ei haukkupanta toiminut,ja huonoin puoli kyseisessä pannassa oli se, että aina kun koira ravisteli, panta suihkautti koiran naamalle.(sama juttu juodessa ja syödessä)nyt on konstit loppu...apua! :'(
Samalla systeemillä toimiva panta mutta sitruunan tilalla pieni sähköisku, ei mene suihkaukset hutiin. Mutsin ja faijan pikku räkyttäjällä on sellainen, hyvin toimii.
 
Omistan 1,5-vuotiaan saksanpaimenkoira uroksen, leikkaamattoman sellaisen. Aksu on todella ihana luonteeltaan, ei tekisi pahaa kenellekään ellei tietenkin jokin uhkaisi sen perhettä. Aksussa on kaksi suurta vikaa: vetäminen ja haukkuminen muille koirille, koirasta tulee aivan sokea muulle maailmalle kun koira tulee vastaan. Haukkumisella koira ei tarkoita pahaa, haluaa vaan tutustua tulijaan, mutta en voi varmaksi sanoa että toinen koira joka tulee vastaan haluaa tutustua Aksuun yhtä lämpimästi, joten joskus voi käydä ikävästi jos vaikka Aksu joskus pääsisikin minun tai jonkun muun otteesta kyseisessä tilanteessa.. Olen koittanut saada melkeimpä keinolla millä hyvänsä sen ongelmia kuriin ja tein mitä tahansa niin AINA joku on sanomassa että metodini on väärä ja antamassa omia neuvojaan tilalle mitä ja miten pitäisi tehdä. Perhe jolta sain Aksun ovat kasvattaneet sakeja koko elämänsä ajan, mm. naisen vaari viimeiset 45 vuotta; heidän neuvonja ja tietonsa on se että suojeluskoira on saatava tottelemaan omistajaan muulla kuin namipaloilla ja kehuilla. Moni muukin on sitä mieltä ettei näitä koiria pidä lelliä jos he eivät tottele (en nyt kyllä puhu hakkaamisestakaan!), toisaaalta sitten on näitä jotka suosivat lässytystä ja namipaloja; tosin meillä se ei toimi ja en Aksua halua koulutaakaan herkkuperseeksi.. Joten pidän todella tiukan linjan, mutta annan myös tottelevaisuudesta ja kunnollisestä käyttäytymisestä kunnon kehut ja hellyys tuokion, jotta koira tietää että nyt se teki oikein. Eikä tokikaan sellaiset tilanteet ole ainoa jossa koiraa huomioidaan! *naur*

Joten olen tullut siihen pisteeseen (koska mikään kasvattajan, ystävän tai toisen koiran omistajan neuvo ei toimi) että ensi kuun alussa ostan Aksulle haukkupannan sekä kuonopannan, toivon että nämä kikat toimivat. *huokaa* Mitä mieltä olette, jos vaikka käytän näitä kahta apuvälinettä 6kk (jos on tarvetta) ja lopetan käytön kun tilanne siltä vaikuttaa, niin voisiko luulla että Aksu käyttäytyy nätisti hihnassa; lopettaa vetämisen, vauhkoamisen ja ennen kaikkea haukkumisen..? Entäpä kuunteleeko koira minua ja kunnioittaa vaikka lopetan apuvälineiden käytön vai alkaisiko kaikki taas alusta?

Tiedän kyllä että koiran kunnioitus on ansaittava, eikä kunnioitus tästä ole ongelmaa. Aksu kuuntelee minua ja arvostaa, jos tekee jotain pahaa ja jää siitä mm. kiinni niin ei koira välitä juurikan muiden mielipiteistä, vaan melkeimpä ainoastaan mitä minä olen asiasta mieltä ja millainen on minun reaktioni. Tämä ei nyt tarkoita sitä ettei koira muita kuuntelisi, mutta toivottavati te koiran omistajina ymmärrätte mitä tarkoitan! :)

Kiitokset jo etukäteen vastauksistanne + kertokaa toki omia kokemuksianne!
 
Meillä sellainen tilanne että pentu haukkuu kun olemme kotona kun ollaan pois se ei hauku eli se tavallaan varottelee/suojelee. Olen harkinnut sitruunapantaa mutta mietin että onko se ihan reilua koiraa kohtaan? Voiko pannasta olla haittaa koiran kehitykselle/voiko se aiheuttaa traumaattisen kokemuksen? En siis tiedä tästä pannasta oikein mitään sen vain että se suihkuttaa jotakin sitruunan tapaista nestettä joka on koirasta epämiellyttävää.
 

Yhteistyössä