Hauskoja sanontoja tms?

  • Viestiketjun aloittaja pulu
  • Ensimmäinen viesti
Kyy
"Nätti kuin sika pienenä"
"Lähti kuin kuppa Töölöstä"

Nää vittaa kaikki samaan:
"Ei oo ihan penaalin terävin kynä"
"Ei taida hissi kulkea ihan ylimpiin kerroksiin"
"Koneet käy, mutta kukaan ei ohjaa"
"Valot on päällä, mutta ketään ei oo kotona"
"Vintti pimeenä"
 
heh
Mua aina naurattaa tämä "tykkää kyttyrää". Oon siis Oulusta kotoisin ja mua naurattaa vieläki, ku yks kaveri aina sanoo että "Seki tykkäs kyttyrää.." =D Tulee mieleen aina kameli.

Lisäksi nauroin pitkään tälle "Ei oo kaikki inkkarit kanootissa". Mun mielestä tosi hauska, vaikka nyt sitä kuuleeki joka paikas..mut en ollu ennen kuullu.
 
juu
Lisäksi naurattaa tämä, kun Lapissa (käsittäkäseni) sanovat matkan etäisyydestä "poron kusema". Siis vaikka poron kuseman päässä.

Toinen sitten ei ehkä niinkään sanonta, mutta mua ainakin naurattaa lappilaisten tyyli puhua noista poroista, että menevät..meneeks ne "kahta puolta puuta", vai miten se tarkalleen meni. Kuulin tuon ekaa kertaa Maajussille morsiammessa, kun se Aslak kommentoi poromäärään..käsittääkseni ei oo siis ihan kohteliasta kysyä tuota poromäärää (vähä ku omaisuudesta puhutaan kuitenki tai vaikkapa tuloista).
 
vieras
Yks mun suosikeista on vääntö aleksis kiven sanonnasta, että talo ilman aitan polulla kulkevaa emäntää on kuin hevonen ilman kivirekeä. Alkuperästä en siis muista...
 
MiuMiu
"kun anoppi kuolee, tarvitaan helvetissä uusi piru."

"Mennään vaikka perse edellä puuhun."

"Mä olen se hehkeä verkkari mursu."

"Moi, beibe. sä oot runsas. " <-- madagascar 2 xD
 
Likka.
Mä en tiiä onks nää jo tullu ku ei jaksa lukee x_x

- Niin kiero että syö rautanaulan ja paskantaa ruuvin
- Sehä uppos ku veitsi voihin
- Sinne meni kankkulan kaivoon.

Noita meilläpäin käytetään tosi paljon ja noi oli lähinnä ainoot mitä tuli mielee ;D
 

Yhteistyössä