hcg ja raskaustestit, mitä ihmettä?

Viime torstaina, dpo 11 (tai 10) muutamien kuukausien tahkoamisen jälkeen tein vihdoin positiivisen raskaustestin, viiva oli selkeä, mutta ei kovin tumma. Seuraavana päivänä toistin testin ja se oli selvästi tummentunut, melko tumma viiva. Tästä eteenpäin toistin testin seuraavina aamuina mutta viiva ei enää tummunutkaan, vaan vaihteli ollen parina aamuna haaleampi ja sitten taas tummempi, kunnes 5. päivästä alkaen selvästi haalentunut viiva.

Siis dpo 11-12 viiva oli tosi hyvän tummuinen ja ilmestyi liuskaan saman tien kun virtsa alkoi nousemaan. Sittemmin viiva on alkanut ilmestymään toodella hitaasti ja dpo 16 alkaen myös jää hyvin haaleaksi. Koko ajan käytössä sama testi, pregcheck. Dpo 15 ja dpo 18 testasin Cb:n viikkonäytöllisellä ja tulos kummallakin kerralla 1-2vk.

Noh minä olen itkenyt ja valmistautunut kemialliseen raskauteen, ja olin neuvolaan yhteydessä myös kohdunulkoisen raskauden pelossa (historiassa ku kymmenen vuotta sitten, ei muita raskauksia. Toinen munanjohdin on poistettu sittemmin) ja neuvolasta laittoivat minulle ajan neuvolalääkärille alkuraskauden ultralähetettä varten ja lääkäri sitten laittoi minut hcg-testiin.

Ja tänään tuli hcg-vastaus joka oli 184 dpo 18, 4+1. Lääkäri sanoi että arvo voi kertoa normaalista raskaudesta tai olla kertomatta, ens ti uus kontrolli.

En ymmärrä että miten voi olla mahdollista että testi näyttää ensin dpo 11 ja 12 vahvahkoa plussaa ja sitten dpo 16 alkaa haalenemaan mutta sitten viikkoa myöhemmin, dpo 18, onkin hcg 184. Dpo 18 aamulla tehty testi oli tosi hailukka. Mitä tämä tällainen voi olla? Ymmärtäisin kyllä jos testi olisi koko ajan näyttänyt hailua, joillainhan se näyttää.

Tietysti jos hcg olisi ollut alussa korkeampi ja mennyt kesken ja nyt sitten nyt laskenut tuohon 184 asti, mutta ei kai se arvo nyt dpo 11-12 vielä voi kovin korkea olla.

Minulla tuli dpo 4-12 ruskeaa todella vähäistä vuotoa pyyhittäessä, toivoin sitä silloin kiinnittymisvuodoksi. Menkkojen odotetun alkamispäivän, dpo 12 jälkeen ei vuotoa ole ollut.

Osaisko joku viisas tai kokenut tähän jotain sanoa? Kiitos jo etukäteen :)
 
Jeps, kaikkina aamuina tehdyt testit on tehty samoissa olosuhteissa, ennen nukkumaanmenoa käynyt vessassa ja sitten aamulla 6-8 h päästä testi. Yön aikana en ole juonut tai käynyt vessassa. Noh tänään menen verikokeeseen uudelleen ja sitten tulos seuraavana päivänä. Sittenhän sen näkee

Lisäksi tosi outoa että dpo 13 tein yhden testin päivällä tosi laimeasta, alle tunnin rakossa olleesta pissasta ja tulos oli nopeasti ilmestyvä haalea plussa. Kun taas tämä dpo 18 aamun testi vahvasta pissasta oli toooosi hailu plussa mutta veritesti muutamaa tuntia myöhemmin siis tuo 184 Testi sama pregcheck
 
Kyllähän tuo arvo mahtuu noille viikoille ihan normaaliin vaihteluväliin, ja voihan olla että sulla oli ovis päivän tai pari myöhemmin kun luulet? Noissa liuskatestien paketeissahan sanotaan ettei viivan väriä niin pidä arvioida, vaan sitä onko viiva vai ei. Oothan saattanu pitää noita myöhäsempiä testejä sekunnin tai pari pidempään virtsassa niin se on huudellut väriainetta nopeammin testialueen yli?

Onneksi sulla on jo tänään kontrolli, sehän on tärkeintä että arvo nousee, ei niinkään se mikä luku on. Toivon että kaikki menee hyvin!
 
Kiitos tsempistä Montecea Tottahan tuo kaikki puheesi voisi periaatteessa olla, tosin ei nyt tällä kertaa mun kohdalla koska vuoto alkoi vähäisenä eilen iltapäivällä ja nyt yön aikana runsastunut Ei tartte labratulosta jännittää. Noh näillä mennään, on tässä jo niin itketty että pitää vaan koittaa nyt ottaa tää positiivisesti että jotain kuitenkin tapahtui ja ihan toden oikeasti olin ainakin hetken raskaana. Seur kerralla parempi onni toivon ma ✨ Onnensäteitä toivon itselleni ja kaikille muille toivoville ✨✨✨
 
Kiitos tsempistä Montecea Tottahan tuo kaikki puheesi voisi periaatteessa olla, tosin ei nyt tällä kertaa mun kohdalla koska vuoto alkoi vähäisenä eilen iltapäivällä ja nyt yön aikana runsastunut Ei tartte labratulosta jännittää. Noh näillä mennään, on tässä jo niin itketty että pitää vaan koittaa nyt ottaa tää positiivisesti että jotain kuitenkin tapahtui ja ihan toden oikeasti olin ainakin hetken raskaana. Seur kerralla parempi onni toivon ma ✨ Onnensäteitä toivon itselleni ja kaikille muille toivoville ✨✨✨
Voi ei Karhurouvanen, eilen illalla mietinkin miten sulla menee kun sulla oli ne kontrollit. Vaikka nyt varmasti tuntuu kamalalta, niin kertoohan tuo kuitenkin siitä että kummankin lajin solut toimii niin kuin pitääkin ja kiinnittyminenkin onnistuu, ja kaikki se lupaa kuitenkin jatkoa ajatellen tosi hyvää. Jaksamista teille!
 
Sen verran pistän lusikkaani tähän keskusteluun, että itsehän vuosin verta positiivisesta testistä rv12 asti, enemmän tai vähemmän.
Eli alkuraskauden verenvuodot ym. ovat kuitenkin melko tavallisia. Nämä kyllä erottaa kuukautisvuodosta, on vähän erilaista.
 
Hei, voi kun olisikin ollut mullakin vaan jotain muuta verenvuotoa, mutta ei. Hcg oli siinä ti otetussa veritestissa 32. Eli pudonnut siis ed viikon torstaista tän viikon tiistaihin 182 -> 32. :unsure:. Ens kerralla parempi onni, toivon ma, eipä tässä muutakaan voi. Kiittäminen on kyllä miestä, miten kukaan voikaan olla niin vahva ja aina vaan jaksaa valaa uskoa ja luottaa ja vastaanottaa kaikki itkut ja hulluudet.
 

Yhteistyössä