Hei, millä oksennuksen haju laminaatista pois?

  • Viestiketjun aloittaja äiti-
  • Ensimmäinen viesti
äiti-
Juups, eli lapsi oksensi yöllä ihan täyden satsin laminaatille ja meni jo 10 min ennen kuin pääsin sen siivoilemaan.. Olen nyt 4 kertaa sen luutunnut laminaatin puhdistus aineella, yöllä ja tänäänkin vielä puhtaalla ( koneessa pestyllä) laminaatti "luutulla" ja mielestäni haisee edelleen. Olen myös laittanut suuihkutettavaa puhdistusainetta suoraan laminaatille, mutta ei siis ole auttanut..

Onko ainoastaan aika joka auttaa..?
 
kysäise joltain muulta haiseeko..

kun olin hotellisiivoojana, ja siellä oli joku asiakas oksentanut joka paikkaan huoneessa, mulla meni kuukausia ennen ku pystyin sinne samaan huoneeseen menemään "haistamatta" sitä hajua.
muut ei huomannut mitään..
 
äiti-
No sitäkin mietin et jos vain minä sen haistan.. Mutta lattia haisee kyllä juurikin siittä kohdasta jossa läjä oli : (

uskaltaako laminaattiin laittaa mäntysuopaa tai etiikkaa ?? EN kyllä uskalla, ettei oo pilalla koko lattia..
 
äiti-
No voihan se olla, et vähän ehti "imeytyä" vaikkei nyt mitenkään kauheen kauan siinä ollut, 10min voi olla ylilaskettu aika.. piti olla reppanan tukena vessassa ku oli kipeä : ( äitin muru..

Mut juu, vinkkejä otetaan vastaan..
 
"Vieras"
Kloriitilla?

Miten niin uskaltaako laminaattiin laittaa mäntysuopaa tai etikkaa?
Itse moppaan lattian päivittäin, välillä laminaatinpesuaineella, mutta useimmiten mäntysuovalla (tuoksun ja luonnonmukaisuuden takia), välillä ihan kloriitilla, jotta tappaa pöpöjä (koirat tuo sisälle kaiken lian, joten hyvä välillä desinfioida). Kun koira oli pentu, käytettiin myös etikkaa pissan hajun poistamiseksi, koska kloriitti ei tuolloin käy.
 
äiti-
[QUOTE="vieras";28465526]Älä hinkkaa lattiaa nyt pilalle, vaan anna ajan kulua. Muutaman viikon päästä ei varmaankaan haise enää.[/QUOTE]

Niinpä, itseä vaan ällöttää...
 
hyvä vinkki
Meillä lapsi oksensi fatboy-säkkituolin päälle. Siihen jäi myös kamala haju, joka ei lähtenyt millään pesuaineilla pyyhkimällä. Löysin netistä vinkin kokeilla soodaa. Eli pyyhin kostealla haisevan kohdan ja kaadoin siihen purkillisen soodaa. Annoin seistä yön yli ja aamulla imuroin soodan pois. TA-DAA! Lähti myös haju :) Toivottavasti tepsii myös laminaattiin, ainakin helppo kokeilla.
 
"Vieras"
"Hinkkaa lattiaa pilalle"
- Ei kai sitä nyt millään kannata hinkata, vaan käyttää parempia pesuaineita.

Miksi kyselet, jos et ole valmis mitään tekemään lattialle ("en voi pestä mäntysuovalla, lattia menee pilalle"). Ei se laminaatti mistään mäntysuovasta pilalle mene.
 
äiti-
[QUOTE="vieras";28468422]Saippuapohjaisia tuotteita EI kuulu käyttää, koska niistä voi jäädä
tahramainen kalvo laminaattiin.[/QUOTE]

No näin minäkin olen käsittänyt ja sen mukaan laminaattia "hoitanut"
 
"Vieras"
Niin. Saippuaa sisältävät tuotteet voivat jättää laminaatin pintaan saippuakalvon. Tadaa, seuraavan kerran kun taas moppaat laminaatinpesuaineella, kalvo on kadonnut (kun saippua lähtee). Ei se mitään pilalle mene.

Siks toisekseen siihen ei jää mitään näkyvää kalvoa. Ei ainakaan mihinkään laminaattiin, jonka minä olen mäntysuovalla pessyt, ole jäänyt mitään näkyvää kalvoa. Ei todellakaan näy minkäänlaista eroa, pesin sitten mäntysuovalla tai laminaatinpesuaineella. Tiedän kyllä, että laminaatille on saippuattomat pesuaineet, mutta eipä tuo laminaatti ole pahastunut mistään käyttämästäni tuotteesta.
 
äiti-
No en kuitenkaan mitään saippuapohjaisia kokeile.. "kalvo" joka lattiaan jää, nimenomaan saattaa jäädä lattiaan ja hyvässä lykyssä voi olla että laminaattia ei saa enää puhtaaksi/puhtaan näköiseksi vaan näyttää semmoiselta tahmaiselta..

Mut juu sitä en kokeile, oisko jotain muuta vinkkiä, soodaa ajattelin tosiaan testata kunhan sitä kaupasta haen, mutta sillä välin oliko vielä jotain vinkkejä : )
 

Yhteistyössä