Hei te joilla luomu kaksoset!

En käsitä itseäni, olen tämän viikon hyppinyt netissä ja googletellu kaksosia, en tiedä mikä vaivaa, mulla nyt rv 8 ja huomenna ultra ;) Mutta olisin kiinnostunut kuulemaan alkuodotuksen oireita tms, tiesittekö ennen ultraa odottavanne kaksosia? Eli kaksoset ilman hoitoja jne.. Onko suvussa kaksosia?
Oletteko "tunteneet kädellä" kohtua 7-9 viikoilla masun päältä?
 
Mulla on super-luomukaksoset, käytin nimitääin pillereitä kun raskaus sai alkunsa :O
Suvussa on kaksosia, äidin sisaruksissa on kaksoset, äitin kahdella siskolla on kaksoset ja äidinäidin sisaruksissa on kaksoset ja sen lisäksi mun serkku saa heinäkuulla kaksoset :D

Mulla ei ollu mitään ennakkoaavistuksia kaksosista, toki testi näytti plussaa jo ennen ku menkkojen olis edes pitäny alkaa. Jostain syystä mulle tuli vain sellainen omg-olo ja hain testin. Ei mitään pahoinvointeja t,ms.. jotenkin vain tuntui siltä, että nyt on kyllä tämä neiti paksuna :LOL: Kaksosista sain tietää vasta ekalla lääkärineuvola-käynnillä ja järkytys oli suuri.. itkin koko loppu päivän :)

Raskaus on ollu tosi helppo ja esikoisia tässä odotellaan ja tulevaisuutta jänskätään, että mitä siitä oikein tulee :confused: Ja vatsa kasvo kyllä heti alkutaipaleella suureksi, turposi rintojen alta asti, myöhemmin siitä sanoinkin, että olishan se pitäny arvata, kun viikolla 12 maha oli jo niin selvästi esillä :)

neiti80 ja nykeröT 33+3
 
Hei,

pari viikkoa sitten synnytin luomuna alkunsa saaneet identtiset kaksoset. Miehen suvussa on jonkin verran kaksosia, muttei mitenkään mahdottomasti eikä omassa suvussani juurikaan. Ilmeisesti identtisyys ei juurikaan ole periytyvää, tämä tieto tietty riippuu pitkälti eri lähteistä. Toinen lähde sanoo toista ja toinen toista. Itsellä ei ollut aavistusta kaksosten odottamisesta ennen kuin asiaan tuli selvyys ekassa ultrassa viikolla 10. Siinä tuli itku ja nauru yhtä aikaa! Raskaustestissä oli hyvin vahvat viivat, mutta en siitäkään sen kummemmin osannut asiaa ajatella kaksosiksi. Raskaus oli hyvinkin toivottu ja olin vaan iloinen positiivisesta testistä. Mullakin raskaus sujui oikein mallikkaasti ja jopa helposti noin viikolle 33, kunnes tuli raskausmyrkytys ja sitä kautta sitten synnytys käynnistettiin viikolla 35. Pojat voivat oikein hyvin ja itsekin olen paranemaan päin :)
 
Hei,

Minulla on tulossa luomukaksoset ja kaksosraskauteni tuli kyllä ihan yllätyksenä:) Saatiin tietää se vasta ensimmäisessä ultrassa, vaikka tietty merkkejä oli jo ennempääkin kuten mahan nopea kasvu. Viikolla 11 maha oli jo selvästi esillä ja raskaustestin viivat olivat hyvin voimakkaat heti alussa. Mutta ensikertalaisena luulin, että se on ihan tavallista kaikilla :D

Ensimmäisen ultran jälkeen meille vasta mieheni äiti paljasti, että oli kaksonen, mutta sisarus kuoli synnytyksessä ja siksi hän ei ole kauheasti halunnut mainostaa sitä aikaisemmin. Muita kaksosia suvussa ei ole.

Minulla oli erittäin voimakas pahoinvointi alkuraskaudessa eli oksentelin päivittäin useita kertoja ja myöskin mahassa oli kokoajan menkkatyyppisiä kipuja varsinkin työn touhussa. Nyt si on jatkunnut liitoskivut ja miehen mielestä mahani näyttää jo siltä, että kohta mahani ratkeaa..ja puolessa välissä vasta mennään eli rv 20+7 :D Lääkäri rakenneultrassa sanoi, että saisin jatkaa töitä enään vaan viikolle 26 asti ja se kyllä tuli täysin puun takaa. syy siihen on, että teen raskasta työtä.. Tosin aijon neuvotella vielä siittä, jos vointi on hyvä vielä silloin ja pikkusilla on tuolloin kaikki hyvin.. En oikein osaa vaan olla kotona, vaikka kaikkea pikku projekteja kyllä kotonakin aina löytyis..
 
Heippa.
Meillä on identtiset "luomu"kakoset. :)
Mulla alkoi hirveä pahoinvointi jo ennen kuin tein testin. Oksensin päivät pitkät ja olin kuin zompi, eikä asiaa helpottanut se että kotona oli 9kk ikäinen vauva hoidettavana. Mun äiti vitsaili paljon kaksosista mun kamalan pahoinvoinnin ja vatsan pömpötyksen takia, mutta ei kukaan tosissaan ajatellu että sieltä tuplat tulis. Ekassa ultrassa sitten kun näin 2 sikiötä jo ennen kuin lääkäri kerkes mitään sanomaan, en tienny pitäiskö itkeä vai nauraa; joten tein kumpaakin ;D
Alkujärkytys oli SUURI kun tajusin ettei esikoisen ja kaksosten ikäeroksi tulisi edes 1,5 vuotta. Mutta kyllä asiaan sopeutui melko nopeasti ja sitten loppuraskaudessa en enää malttanut odottaa prinsessojen syntymää. Onneksi kuitenkin kasvoivat ja voimistuivat masussa hyville viikoille asti (38+4), niin päästiin heti muutaman sairaalapäivän jälkeen aloittamaan vauva-arki kotona :heart:
 
Heippa,

täällä myös yksi, jolle tulossa luomukaksoset. Nyt meneillään rv 17+6 ja oon tähän mennessä päässy tosi tosi tosi helpolla. Alkuraskaudessa ei ollut juurikaan pahoinvointia (pääasiassa ainoostaan ettei tehny ruokaa mieli, mutta ei oksentelua tms.) rinnat olivat myös hieman arat. Tämän takia tein raskaustestinkin aika myöhään (ehkä rv 6 tms) kun mun kierrosto oli tosi epäsäännöllinen ja kun oltiin jo noin 4kk yritetty niin en halunnu tehä enää yhtään negatiivista testiä.

Kaksosuus selvis joskus rv 8, kun oli reilun viikonverran ollu maha aika kipee ja välillä pissatessa tuli verta niin menin varmistamaan tilanteen ultraan. Kaikki oli hyvin (kohtu oli ärtynyt ja veri tuli siitä) ja pian mahakipukin loppui. Olin aika järkyttynyt kaksosuutisesta, kun meillä ei niitä suvussakaan ole kummallakaan. Nopeesti siihen ajatukseen sit tottui, varsinkin kun mies oli ihanan kannustava!

Tunsin kohdun ekankerran ehkä joskus vkolla 15 ja vasta ihan tälläviikolla maha on oikeesti tullut esille (aikaisemmin näytti lähinnä vähän lihonneelta), mutta vieläkään ei ole kunnon raskausmahaa :) Toivotaan että raskaus jatkuu yhtä hyvin kun tähän mennessä.
 
Hei.

Meille syntyi tammikuussa luomu kaksoset, ainoa merkki kaksosuudesta oli että digitaalinen testi näytti liikaa viikkoja.. mutta voi varmasti toki näyttää muutenkin.. äitini on kaksonen.

Miehen suvullahan ei ole merkitystä, koska mies ei voi periyttää kaksosia. Aina on naisesta kiinni, irtoaako kaksi munasolua tai että jakaantuuko yksi munasolu.. eli jos miehen puolelta sikiää kaksosia niin ei tarvi huolestua :)
 

Yhteistyössä