Hei wt:t, miten hautajaisissa lasten kuuluu ne omat yhdet ruusunsa laskea arkulle?

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
Ja se, että kaikilta on yksittäiset kukat arkulla on jotenkin niin säälittävää. Me olemme vanhan rahan suku, niin onneksi on varaa tulla kunnon kokoisten kukkalaitteiden kanssa ja katsella kaunista kukkaloistoa. Minusta se kuuluu hautajaisiin, jos ollaan vähänkään korkeampaa yhteiskuntaluokan väkeä.
Ap
Pian, kunhan sukuvaakunan kultaus on valmis ja voimme noutaa sen kultasepältä.
Sulla on jäänyt trippi päälle:D:ROFLMAO::ROFLMAO:
 
vierailija
Hautajaiset olivat eilen. Kuulin lasten heittäessä ruusuja hautaan, miten isäni veljen vaimo oli miehelleen ihan että mitä ihmettä... että ei ennen kuulunut tällainen tapoihin. Olin NIIN samaa mieltä, mutta en sanonut mitään. Ajattelin, että lapsille se oli varmaan mukava osuus muuten lasten mielessä yleensä tylsässä tilanteessa ja isäni olisi sallinut lasten tulla tykönsä aina, eli eipä siinä mitään... :rolleyes:
Ap
 
vierailija
Ja me emme laskeneet lapsen ruusua arkulle kirkossa. Hänelle taitettiin kukkalaitteesta ruusu (tai e itseasiassa kuulemma tipahti siitä ja joku antoi sen hänelle) ja hän sai heittää sen hautaan.
Ap
 
vierailija
Muutenkin lesken läskistyneet tonnikeijukaistyttäret olivat hapannaamoja kirkossa ja sen ulkopuolella ennen tilaisuutta. Toisen koko perhe veti röökiä. Hyi että. Teki mieli sääliä leskelle lapsiaan, etteivät ole kovin tasokkaita.
Ap
 
vierailija
Hautajaiset olivat eilen. Kuulin lasten heittäessä ruusuja hautaan, miten isäni veljen vaimo oli miehelleen ihan että mitä ihmettä... että ei ennen kuulunut tällainen tapoihin. Olin NIIN samaa mieltä, mutta en sanonut mitään. Ajattelin, että lapsille se oli varmaan mukava osuus muuten lasten mielessä yleensä tylsässä tilanteessa ja isäni olisi sallinut lasten tulla tykönsä aina, eli eipä siinä mitään... :rolleyes:
Ap
Hah ja Hah. Sitä on tehty jo tuhansia vuosia sitten, eli hautaan laitettu tärkeitä esineitä, terveisiä rakkailta, tarvekaluja tuonpuoleiseen. Taatusti on kukkiakin heitelty.
Mun ukki haudattiin 30v sitten, ja me lapset heitettiin hautaan ruusut, koska sellainen oli kaunis vanha tapa! Eli ei oo mikään just uusi tapa!
Sivistykseen kuuluu hyväksyä muiden tavat, kukkien heittely, toisaalta myös ymmärrys niiden puutteeseen tai halpuuteen, nähdä läskin alta ihminen ja kyetä yhteistyöhön muiden kanssa.
Ap sä oon kyl oikea wt:ien wt!
 
vierailija
Juu huomasin, et alussa haksahdin :D

Mut sit kävi kyllä selväksi, mistä ja kenestä on kyse..
Kyllä ennemminkin se on ylempiluokkaisuuden merkki, että ei katsele hyväksyen roskasakkia. Ne, jotka eivät ole kyllin kaukana siitä eivät kykene sitä inhoamaan. Siis tietenkään jos toskasakki eisotkeutuisi elämääni, minulle heidän olemassaolonsa olisiaivan sama. Esim. isoäitini elämässä ei tarvinnut katsella roskaväkeä, joten en koskaan kuullut hänen puhuvan heistä pitkän aikaa pahaa. Mutta hän aivan lähtökohtaisesti piti huonotapaisia ihmisiä tonttuina ja yksinkertaisina.
Ap
 
vierailija
Hah ja Hah. Sitä on tehty jo tuhansia vuosia sitten, eli hautaan laitettu tärkeitä esineitä, terveisiä rakkailta, tarvekaluja tuonpuoleiseen. Taatusti on kukkiakin heitelty.
Mun ukki haudattiin 30v sitten, ja me lapset heitettiin hautaan ruusut, koska sellainen oli kaunis vanha tapa! Eli ei oo mikään just uusi tapa!
Sivistykseen kuuluu hyväksyä muiden tavat, kukkien heittely, toisaalta myös ymmärrys niiden puutteeseen tai halpuuteen, nähdä läskin alta ihminen ja kyetä yhteistyöhön muiden kanssa.
Ap sä oon kyl oikea wt:ien wt!
Se onkin epäsivistynyttä ja brutaalia, jos tapoja katsotaan muinaisten ihmisten elintavoist. Sivistyneistö nimenomaan ei tee niin.
Ap
 
vierailija
Se onkin epäsivistynyttä ja brutaalia, jos tapoja katsotaan muinaisten ihmisten elintavoist. Sivistyneistö nimenomaan ei tee niin.
Ap
Sinä olet sivistyneen ihmisen irvikuva.

Kyllä ennemminkin se on ylempiluokkaisuuden merkki, että ei katsele hyväksyen roskasakkia. Ne, jotka eivät ole kyllin kaukana siitä eivät kykene sitä inhoamaan. Siis tietenkään jos toskasakki eisotkeutuisi elämääni, minulle heidän olemassaolonsa olisiaivan sama. Esim. isoäitini elämässä ei tarvinnut katsella roskaväkeä, joten en koskaan kuullut hänen puhuvan heistä pitkän aikaa pahaa. Mutta hän aivan lähtökohtaisesti piti huonotapaisia ihmisiä tonttuina ja yksinkertaisina.
Ap
Yleensä "paremmilla" ja varakkaammilla ja sivistyneemmillä ihmisillä on mahdollisuuksia käydä kouluja niin, että oppivat edes kirjoittamaan:whistle:
Eli sinä olet juurikin sellainen wt joka vain ja ainoastaan kuvittelee olevansa parempi kuin onkaan.
 
vierailijaFg
Miten nii; kuvittelevat? Me olemmekin.
Ap
Jos oikeasti olisit ns. parempaa väkeä, niin ei sun tarvitsisi sitä koko ajan korostaa ja tuoda esille. Tuota korostamista ja esille tuomista harrastaa nimenomaan ne jotka kuvittelevat olevansa parempia kuin muut vaikka todellisuudessa ovat ihan samanlaisia kuin kaikki muutkin. Käytös ja ulosanti sulla on etenkin sitä tasoa, että et todellakaan ole ns. parempaa väkeä. :ROFLMAO::whistle::p
 

Yhteistyössä