Heinäkuiset 2018

Tuli noista hankinnoista mieleen, että onko täällä jotkut ostellut jo jotain?
Meillä on toki esikoiselta paljon kaikkea, mut ostin jo ennen plussatestiä yhdet ylisöpöt housut, sit oon hommannu collegehaalarin, kotiintulovaatteet, unilelun ja nyt viimeisimpänä rintapumpun (oli hyvässä alessa black fridayna). Miten niin mennyt överiksi? :ROFLMAO::LOL:

9+5
 
Kyllä mä oon ostanut vaatteita jo ennen plussaakin vauvakuumeissani. :ROFLMAO:
Torstaina eka neuvola! Täällä päin eka ultra on vasta se nt-ultra. Eli joskus joulun jälkeen, tuntuu ikuisuudelta! Mutta oon silti päättäny etten maksa yksityiselle ultrasta jo nyt aikaisemmin vaikka koko ajan mietityttääkin että onko tuolla kaikki kunnossa ja onko siellä edes ketään (n)

Rv 8+0
 
En ole vielä ostanut mitään ja uskon kyllä malttavani odottaa lähemmäs laskettua aikaa, koska kaikki vaatteet ja tarvikkeet ovat kahden ensimmäisen jäljiltä tallella. Jotain ihania vaatteita tulen ihan varmasti ostamaan tälle kolmannelle vaikkei todellakaan tarvitsisi! :whistle:
 
Ultrassa kaikki hyvin, oli kyllä ihana tunne nähdä se pieni möykky siellä ja kuulla sydänäänet! 9+0 viikot tänään, menkoista laskettuna olis 10+0! Tosiaan la 4.7. Meillä on nämä vauvat tulossa hauskasti, siskolla la 4pvä mun synttäreistä, mulla 8pvä hänen synttäteistä + 4.7.on äitin synttäripäivä

Vielä en mitään ole ostanut, mutta katsellut kyllä. Pitää miettiä mitä todella tarvitsee ettei tule ostettua turhuuksia.
 
Mä en ole vielä mitään ostanut, mutta tänään ois varhaisultra ja jos siellä jotain näkyy niin saattaisin sen kunniaksi ostaa jonkin yhden pienen jutun jostain, jos löytyy kiva:love:

Aika matelee tänään niin hitaasti! Toivottavasti tulis joku kiireinen juttu täällä töissä, kiipeilen kohta seinille. o_O On vielä tosi hiljaista, kun vähän kaikki tuntuu olevan pitkällä viikonlopulla itsenäisyyspäivän takia.
 
Pitkästä aikaa tuun höpisemään tänne. Täällä näköjään vähän hiljentynyt tuo keskustelu. Katsotaan saadaanko se vielä vilkastumaan :)

Meillä meni neuvolalääkärissä tosi kivasti, siellä se pieni heilutteli jalkoja ja käsiä ja sydän tykytti vahvana :love: nyt seuraava etappi olisi sitten odottaa parin viikon päässä olevaa Niskapoimu ultraa.. tuo ultra jännittää todella paljon, mutta työnnän sen pois mielestä. Onko täällä vielä muita jotka olisivat siihen päässeet?

Sitten kevyempää asiaa :LOL: en muuten ole yhtään taikauskoinen tai usko mihinkään hömpötyksiin, mutta tuo kiinalainen syntymäkalenteri on ennustanut todella tarkasti lähimpien ihmisten vauvojen sukupuolen. Kalenteri löytyy täältä: https://www.vau.fi/raskaus/tytto-vai-poika/kiinalainen-syntymakalenteri/

Tuon mukaan meille tulisi poika. Mitenkä muilla? Ja jos on entuudestaan lapsia niin osuuko kalenteri oikeaan heidän kohdallaan? ;)

10+6
 
Kävin uudessa ultrassa tällä viikolla tuon hematooman vuoksi ja se oli jo imeytynyt melkein täysin pois, jotain pientä "merkkiä" kohdussa näkyi että jotain siinä ollut. Vauva voi hyvin ja vastasi hyvin viikkoja eli nyt on
9+0:love:
Tästä eteenpäin jatkuu normi neuvolaseurantana.
Vauvasta tietää vain anoppini ja läheisin ystäväni, ei olla ees lapsille vielä kerrottu eikä pitkään aikaan vielä kerrotakaan,kun en halua että kaikki saa vielä tietää, koska tiedän että suurimman osan mielipide on nätisti sanottuna "ihanko totta"/ai kun kiva...-tyylinen.
Mitään en ole tainnut vielä ostaa, neutraaleja vaatteita katselin mutta en löytänyt lähimarketista mieluista niin jäi vielä ostamatta..

Väsymys on nyt kyllä ihan kamalaa, yössä menee kevyesti 10-11 tuntia, tosin ei ilman yöherätyksiä yleensä..etova olo jatkuu ja välillä alamahaa välillä ilkeesti särkee..

Toivottavasti täällä riittäisi juttuseuraa, toki tämä alkuraskaus voi olla,ei niin tapahtuma rikasta;).

Hyviä vointeja kaikille!
 
Tuon kalenterin mukaan meille olis tulossa tyttö. :D
Itsellä tää on ainakin vaan odottelua tällä hetkellä, en oo päässy vielä ekaan neuvolaankaan kun torstain aika jouduttiin siirtää ens viikon tiistaille kun terkkari oli joutunut olee pois töistä.
Mulla oli paljon niitä alavatsan juilimisia ja kramppeja aiemmin mutta nyt niitä ei oo enää ollut. Mut onks kellään muulla huimausta? Mulla ollu aina välillä, kerran ihan sellanen et piti mennä istumaan pää polviin kun silmissä sumeni :unsure:
Toinen juttu on se että joko pitää lähtee äitiysvaateostoksille kun ei tahdo enää housut pysyä jalassa tai puristaa kauheasti. En kyllä peilistä näe että maha olis kasvanut mutta ehkä se kuitenki on. Sitä ei vaan enää muista kun tuijottaa peilistä itseään joka päivä.

8+5
 
Mulla ei toi kiinalainen kalenteri pidä kummankaan kohdalla paikkaansa, nyt olis sen mukaan tulossa tyttö.

Mulla oli eka neuvola ja eipä siellä mitään ihmeellistä, painoa vaan tullu jo 2kg :(

Ihan hirvee väsymys päällä ja jos jotain koittaa tehdä niin hirvee huimaus. Ja tää pimeys ei auta asiaan yhtään.. Masentaako teitä muita? Mulla on ihan mielenkiinto mennyt kaikkeen kun mitään ei jaksa, hirveesti olis hommaa mutta kun.ei vaan pysty :( koiran ulkoilutuskin jäänyt miehelle kokonaan kun huimaa niin paljon etten uskalla vauvan ja koiran kanssa lähteä keskenään mihinkään ja mitään 10km lenkkiä en miehen kanssa yhdessä tosiaan pysty tekemään, hyvä kun pystyn istua ja maata ilman että kuukahdan jollen koko ajan syö tyyliin kahden tunnin välein jotain. Vauvan saan just hoidettua, syötettyä ja vaipat ja vaatteet vaihdettua. Alkaa seinät kaatua päälle pikkuhiljaa täällä :( ei mitään sosiaalista elämää eikä vapautta tehdä mitä haluaa, koko ajan oon kiinni täällä kotona lapsissa. Isomman lapsen harrastus sitoo sen verran paljon kun täytyy monta kertaa viikossa kuskata plus kisat ja näytökset niin ei yksinkertaisesti vaan oo aikaa itelle ollenkaan.
 
Hei! On ollut niin kiirettä ja väsy, että en oo ehtinyt lukemaan palstaa.

@Veeruli87 Mulla oli ihan sama pari viikkoa sitten. En jaksanut mitään muuta kuin syödä ja nukkua, ja varmaan siitä makuullaan olosta tuli huimausta kun vihdoin nousi. Nyt on onneksi helpottanut ja jaksan jo vähän paremmin, eli toivoa on, että se menee ohi. Mustakin tuntuu että oon lihonut, kun en jaksa mitään liikuntaa tai ulkoilua, ja koko ajan on nälkä.

Ton kalenterin mukaan olis tulossa tyttö. Mulla ei oo mitään ajatusta vielä, kumpi se vois olla, eikä oikein mitään toivettakaan. Pitääpäs kysyä mieheltä, mitä se ajattelee. Tähän asti on vaan puhuttu vauvasta.

Mun pitäis varata aika np-ultraan. Verikokeiden kanssa vähän hankalaa, kun oon työmatkalla ennen joulua ja joulun myös poissa kotoa, mutta eiköhän se jotenkin järjesty.

8+6
 
Meillä ois ton kalenterin mukaan tulossa poika ja sellanen poikafiilis mulla onkin. Esikoinen on tyttö ja kalenteri piti paikkansa. :love:

10 päivää np-ultraan, EN MALTA ODOTTAA :D Mulla on tässä n.viikon ollut ihan ok olo, en oo joutunut oksentamaan kun joskus aamulla, niin nyt on ihan sellanen olo, että onko kaikki hyvin. Täytyy taas etsiä sydänäänet dopplerilla.

Ylihuomenna on labra. Ootteko muuten muut saaneet virtsakipon kotiin? Mulle annettiin neuvolasta ja sanottiin, että vie se sitten labraan kun meet verikokeisiin.

10+4
 
Hauska nähä miten toi kalenteri sitten pitää meidän heinäkuisten kohdalla paikkansa :rolleyes:

Täällä on myös olot hieman jo rauhoittunut, oksentelu on harventunut ja alkaa olemaan tosiaan taas sellainen ”normaali ihminen” -olo. Tietenki pelottaa että jos nyt onkin jokin huono merkki, mutta ei auta muu kuin odotella..

Mä jouduin myös verikokeita antaessa viemään kotona tehtävät virtsanäytteet labraan, mut kaikki kipot sai kyllä heittää roskiin.

Tasan viikko np-ultraan! :geek:

11+0 ja rv 12 lähti käyntiin:love:
 
Väsyttää ja huippaa myös. Aamulla ei meinaa herätykseen edea herätä, vaikka ennen ei ollut mitään ongelmaa, ja illalla alkaa väsyttää jo 10. Pitkin päivääkin fiilis että nukahtaa seisaalleen :D huippaus ei onneksi ilmene muuten kuin jos kurottaa ylös päin.

Meillä np ultraan vielä reilu 2vk, pitäisi sitä ennen muistaa varata se verikoeaikakin, meille piti pystyä varaamaan netistä mutta jostain syystä ainakaan viime vk en saanut itelle varattua sieltä.

Mä tykkään tavallaan tästä pimeästä ajasta :D lenkkeillä saa ainakin rauhassa kun muut on linnottautunut kotiin pimeää pakoon.
 
Heippa! Täällä taas yksi.

Sain tietää raskaudesta verrattain myöhään kolmisen viikkoa sitten, kun kuukautiset tulivat vielä normaaliin aikaan ja vasta seuraavien pois jäädessä ja oireiden iskiessä tuli tehtyä testi... Varhaisultrassa viime viikolla kävi ilmi, että viikot onkin nyt 9+6 ja laskettu aika olisi 11.7. Huh!

11.7., oner_va, 35, ensimmäinen, P-KKS
 
Ohhoh. Täällä väsymys pahenee. Mä nukahdan sohvalle joka ainut päivä kolmen jälkeen, ja nukun kuuteen asti. :LOL: Menee siis koko päivä nukkuessa. Illalla uni tulee kuitenkin ihan ok.
Tänään tuli sellainen olo, että haluan siihen varhaisultraan, mutta ei millään raaskisi maksaa siitä, kun muutaman viikon päästä alkaa olemaan ensimmäisen kunnankin ultran aika.

Emilien ja pieni 7+3
 

Yhteistyössä