Heinäkuiset 2018

Täällä esittäytyy 29 vuotta maaliskuussa täyttävä nainen Turusta. Esikoistani odotan ja eka raskaus. Viikkoja 14+1. Ekassa ultrassa 18.1 kaikki hyvin, rakenneultran varaan raskausviikolle 21. Kerran olen yökännyt, viikon verran olin väsynyt ja alussa rinnat oli kipeät. Siinä kaikki :) kuinka paljon te harrastatte liikuntaa raskauden aikana? Mä kävelen koiran kanssa 5-10 km päivittäin, juoksen 1-3 45min lenkkiä viikossa ja pyöräilen kelien sopiessa ainakin yhden tunnin lenkin viikossa. Hiuksien kanssa vaalennusprojekti menossa ja tarkoitus saada mustasta mahdollisimman lähelle omaa maantieharmaata synnytykseen mennessä. Kampaaja erittäin taitava ja saa joka kerta tyylikkään lopputuloksen onneksi aikaiseksi :)
 
Eikai näillä viikoilla vielä pysty mahan muodosta päättelemään yhtään mitään?
Mitä niistä sun mielestä pitäis pystyä päätteleen?et onks tyttö vai poika? Mulla ollu kaikista edellisistä ihan eteenpäin kasvanu maha (takaa ei nähny yhtää et olis raskaana) eli ns poika maha ja kaikki aina sano et joo poika tulee,noo 3 tyttöö ennestään. Taas samanlainen maha ja katotaa nyt kumpi sieltä sit lopulta tulee
 
Uskon myös siihen että odottajan vartalon malli vaikuttaa enemmän mahan muotoon kuin vauvan sukupuoli. Mulla ei oikein ole mitään tyttö- tai poikaoloa. :) Kumpikin on ihan yhtä toivottu. Esikoiselta kysyin että olisiko pikkusisarus kiva niin hän vastasi heti että pikkuveljen hän haluaisi. :D Oletteko muut lapselliset kertoneet jo että vauva on tulossa?

Olin viime viikolla lääkärineuvolassa eikä paljon turhempaa käyntiä olisi voinut olla. :D Nuori likka oli lääkärinä ja huomasi kyllä ettei kovin kauaa ole äitiysneuvolassa ollut. Tottakai jostain täytyy aina aloittaa. Ei mulla nyt mitään vaivoja ole ollutkaan niin eipä poikennut tavallisesta neuvolakäynnistä mitenkään. Hb oli ekalla käynnillä 130 ja nyt 120 niin sain paketillisen rautatabletteja syötäväksi. Kiltisti oon niitä syönyt vaikka ei tuo 120 mulle mitenkään erityisen alhainen ole normaalistikaan. :) aktiivinen vauva tuntuu olevan ja lääkäri sai aika kauan sydänääniä etsiä että sai hyvän kuuluvuuden. Hän oli kovin yllättynyt että tunsin siinäkin kuunnellessa miten vauva myllää siellä. :D Mulla tosiaan on istukka takaseinällä alhaalla niin siksi liikkeet tuntuu niin selvästi. Aiemmissa raskauksissa on ollut edessä/ylhäällä niin on mennyt yli puolivälin ennen kun on pieniä liikkeitä alkanut tuntea.

Emmilotta 18+6
 
Täällä näyttää ihan hiljentyneen :D Mulla on nyt pari viikkoa tuntunut selkeitä liikkeitä, ei tarvitse enää arvailla. Sydänäänet löytyy aina melkeen samasta kohdasta, oikealta alhaalta.
Tulevalle isosiskolle sanotaan aina masua katsellessa tai sydänääniä kuunnellessa, että äitillä on vauva masussa, mutta ei toi vajaa 2v vielä ymmärrä sen enempää :)
Mä käyn 2-3 kertaa viikossa salilla ja kotona teen pilatesta silloin tällöin.

@emmilotta Aika jännä että noin helposti lykkäsivät rautapaketin käteen :D Mulla viimeks neuvolassa vaan kysyttiin, että onko väsymystä/päänsärkyä, että jos on niin voi alkaa syömään rautalisää. Ei siis edes testattu paljonko hb on.
Lääkärikäyntiä täällä ei näyttäis näillä viikoilla edes olevan, on kai just turhuuden vuoksi poistettu :D Seuraava neuvola vasta 22+0 ja sit saakin sen raskaustodistuksen.

18+5
 
Onpas täällä harmillisen hiljaista..

Minulla on aina ollut saman muotoinen mahanseutu, takaa ei näy kuin jenkkakahvat ja sivuilta sitten senkin eestä..;)oon niin pieni kokoinen pituudeltani että maha näyttää täysiaikaiselta jo 2kk ennen laskettua aikaa.

Lääk.nla;ssa käyty, kaikki hyvin. Yllätys oli kun ultrattiin, pieni pyöri niin että oli vaikea mittoja saada, meinasi oisko n.6 päivää laskettua aikaa isompi, mutta ei ruvettu päiviä vaihtelemaan. Varpaatkin heilui ruudulla, mutta sukupuolta ei halunnut kertoa:LOL:

Vointi ihan ok., vauvan liikkeet tuntuu jo päivittäin:love:nyt rv 17+4.
 
Täällä tosiaan todella harmillisen hiljaista. Ei oikein itsekkään viitsi täällä enää kauheasti kirjoittaa, kun tuntuu lähinnä yksin palstalla pyörivän. Onko kaikki siirtyneet faceen vai onko taustalla vielä hiljaisia seurailijoita? :)

Täällä saavutettiin eilen puoliväli ja olo on malttamaton, sillä viikko vielä rakenneultraan.
Vauvalle ollaan hankittu jo kaikkea ihanaa pientä ja vähän isompaa. Vaikea ollut hillitä itseään. Liikkeitä olen vihdoin alkanut tuntemaan vaikka vielä aika hentoinen. Helpottaa kummasti mieltä kun iltaisin tuntee pienen liikuskelevan <3.

20 + 1
 
Mulla kans oli viikko sitten lääkärineuvola jonka jälkeen kävin sitte verikokeissa ja rautatabletteja syön myös. Hb oli 100 ja pulssi tosi korkea vaikka paineet hyvät nii katotaan josko vähän rauhottuis noilla tableteilla.

Mulla kans liikkeet tuntuu jo hyvin. Tuntunu jo useamman viikon ja molempien istukat oli takaseinässä nätisti vierekkäin. B vauvan liikeet tuntuu paremmin ja selkeämmin ja A vauvan liikkeet tuntuu kyllä ulospäin käteen mutta en välttämättä mahassa sitä tunne.. :D Jotenki outoa. :D Mies uskoo että siellä ois tyttö ja poika just noitten liikkeitten perusteella (Poika kuulemma liikkuu enemmän) ja sitte ku toisen vauvan syke on ollu kotona laskettuna vähän nopeampi ku toisen. (kuulemma tyttöjen syke on nopeampi) Tiiä itte.. :)

Ensviikon maanantaina ois sitte rakenneultra. Jännitän sitä jo valmiiks. Maha on kasvanu tosi paljon nyt ja selällään makaaminen on tosi tukalaa ku tuntuu että happi loppuu.. Kaksosten ultrat kuulemma kestää puolet kauemmin ja niitä alkaa tulla sitte kk välein nyt.

Mä yritän urheilla vähintään joka toinen päivä vähintään puolen tunnin kävelylenkkejä. Vauhti ei mitenkään päätä huimaa enään. Alkaa yleensä supistamaan jo puolessa välissä plus on melko kovia liitoskipuja ym nii on seuraavana päivänä nii kipeä ettei päivittäin viiti käydä. :D

Onkos muilla jo ultrat tiedossa tai mahollisesti käyny jo?

19+2
 
Mä en oo missään ryhmissä, vauva2018 liityin just eilen :D

On se kyllä paljon rauhottavampaa, kun tuntee liikkeet. Mä näin muutama päivä sitten vatsanpäältäkin pieniä iskuja :love:

Rakenneultraan vielä vähän yli viikko. Toivon, että nähtäis sukupuoli, mutta ei ajateltu paljastaa sitä muille :p Saas nähdä meneekö oma tuntemus oikein.
Ajattelin sitten joskus 26 viikoilla käydä yksityisellä 3d/4d ultrassa vielä. Esikoisestakin saatiin yhdessä kontrolliultrassa nähdä 3D:nä ja oli se vaan huippua <3

19+4
 
@Neasyos onko sulla kumpi tunne sukupuolesta? :)

Täällä olisi vielä neljä päivää rakenneultraan ja hypin jo melkein seinille sen takia! Niin paljon pelottaa kaikki mahdollinen ja samalla oon malttamaton näkemään pikkuisen uudestaan. Ja sukupuoli aijotaan selvittää jos vaan suostuu näyttämään. Tällä hetkellä olisi aika vahva tyttöolo. :geek:

Onko muilla ilmestynyt linea negraa? Mulla se menee vaaleana häpyluusta melkein rintoihin asti.

20+3
 
@ladygreen poika olo on. Esikoinen on tyttö ja sillon tiesin jotenkin ihan satavarmaksi, että tyttö tulee. Nyt ei oo ihan niin varma olo.
Teillähän on ihan pian ru! Jännittävää! Eiköhän siellä kaikki hyvin ole :love:

Eiks noista lineaviivoistakin toiset sano, että tietäis kumpi on tulossa? Mulla ei oo ilmestynyt, esikoisestakin ilmesty vasta synnytyksen jälkeen kun maha pieneni:LOL:


19+5
 
Moikka!
Minäkin täällä edelleen pyörin lukemassa, mutta kirjoittelu jäänyt vähäisemmälle. Anemian takia olen ollut sairaslomalla jo pitkään. Liikkeitä yritän kovasti tunnostella ja mahdollisesti niitä olenkin noin viikon tuntenut mutta on niin vähäistä että hankala sanoa ovatko liikkeitä vai ei :whistle: kuukausi vielä rakenneultraan! En malta odottaa. Otetaan kyllä selvää sukupuolesta ja luultavasti kerrotaan myös muille. 2 tyttöä ennestään :love:
Inhottavaa kipua alavatsalla ajoittain, veikkaan kiinnikekivuiksi, 2 kiireellistä sektiota taustalla. Toivottavasti eivät ala kipuilemaan enemmän ja enemmän raskauden edetessä :(

Rv 16+6
 
@Neasyos toi linea nega jakaa aika hyvin mielipiteitä (niinkuin kaikki raskaudessa :D). Osa uskoo että viiva ilmaantuu vaan jos odottaa poikaa ja sitten osa on sitä mieltä et jos viiva menee navan yli tulis tyttö. Nää on kyllä hauskoja nää vanhankansan jutut, saa nähdä miten itsellä pitää paikkansa! :X3:
Tähän liittyen omat lineat ovat olleet selvästi näkyvillä kahdessa edellisessä raskaudessa ja viivat ovat ylettäneet navan yli. Tytöt tulivat :love:
 
Mä en oo fb-ryhmiin liittynyt enkä vielä tuohon julkiseenkaan kun en ole vielä täysin tullut kaapista ulos. :D

Tervetuloa hanggu! :)

Mulla ei ole aiemmin ollut linea negraa eikä ole nytkään tullut. Raskausarpiakin olen aika hyvin onnistunut välttelemään kaksi raskautta niin jos kolmaskaan venyttely ei enää niitä toisi. Ekan aikaan jaksoin öljytä mahaa mutta toisen kohdalla laiskistui siinä ja nyt oon lähinnä levittänyt ne perusrasvat mitä on dopplerin käytön aikana tarvinnut.

Rakenneultraan on vielä viikko, tänään tuli tekstiviestimuistutus ajasta. :D me ei ole vielä kai lopullisesti päätetty halutaanko tietää sukupuoli. Itse olen melko varma että haluan pitää sen arvoituksena syntymään saakka ja mies taas vaikuttaisi haluavan tietää. Mies ehdotti että jos hänelle vaan kerrotaan mutta en kyllä niin pystyisi elämään loppuraskautta. :LOL:

Harjoitussupistuksia tuntuu töissä joskus tulevan jos on kiirettä ja tulee kiidettyä paikasta toiseen. Eipä ne vaarallisia ole mutta jonkin verran epämiellyttäviä. Aiemmissa raskauksissa olen jäänyt saikulle n. 30 raskausviikolla. Nyt haluaisin olla pidempään jos vaan suinkin kykenen. Pystynkin varmasti jos vaan saan esimiehen kanssa järjesteltyä töitä vähän kevyemmäksi. Edellisen esimiehen kanssa se ei onnistunut koska raskaushan ei ole sairaus :cautious: mutta nyt voisi olla toivoa. Täytyy jonkun viikon päästä aloittaa kyselyt.

Emmilotta 20+1
 
Ei oo linea negaa tullu, mutta karvoja kasvaa taas mahaan. :D esikoisesta tuli kans ja olin varma että tulee poika, koska kuulemma vanha uskomus nii kertoo.. tyttö tuli kumminki.. :D

Mulla kans supistuksia tulee.. yleensä aina ku esikoisen kanssa leikitään..

Tänään puoliväli ja vielä 3 päivää ultraan! Jännää! :)
 
Käytättekö muuten instassa sitä heinäkuiset2018 hästägiä? Mä oon ruvennut seuraamaan sitä ja voi vitsi miten kivoja kuvia siellä on :love: mietinkin aina, että onkohan teistä joku niistä :D
Mä en oo vielä instaan tai faceen laittanut mitään virallista uutista:censored:

20+2
 
Ihania rakenneultra kuulumisia täältä! Kaikki oli loistavasti ja pikkuiselle kaikki hyvin <3 ikinä ei mikään ole jännittänyt niin paljoa kuin hetki ennen rakenneultraa.

Ultraaja oli todella mukava, rauhallinen ja ammattitaitoinen. Eli ei mitään muuta kuin positiivista sanottavaa :)

Niin ja se oma tuntemus piti paikkansa eli tyttöä saataisiin meille odottaa:love:. On kyllä niin onnellinen olo ja nyt jaksaa taas hetken rauhallisemmin odotella pikkuisen kasvamista.

@Neasyos itse en instaan ole mitään julkaissut mutta olen kyllä muiden kuvia käyny katsomassa tämän hästägin alta ja on kyllä ihania.

21+2
 
Meillä myös oli eilen ultra! Ihanaa nähdä pieniä taas pitkästä aikaa. <3 heillä oli kaikki kunnossa ja meille odotetaan tyttöä ja poikaa.. :) kk päästä sitte uudestaan ultraan.

En oo myöskään instaan mitään laittanut. Myöskin katsellu vain muitten kuvia. Ehkä sitä vielä jotain sinnekki laittaa.. :)

@ladygreen onnea! :) kiva että kaikki kunnossa! :)
 
Meillä oli eilen rakenneultra ja kaikki hyvin pikkuisella :love:
Oma tuntemus meni taas oikein eli poikaa odotellaan.
Ultraaja oli tosi ihana! Ensin vaan katseltiin vauvan touhuja, sitten tehtiin mittaukset/rakennetarkastukset, sitten taas ihailtiin vauvan säärten ojenteluja, sen jälkeen ultraaja tahtoi vielä itsekseen tarkastaa kaikki uusiksi ja sen jälkeen taas naureskeltiin kun pikkuherra esitteli taitojaan :ROFLMAO: Ultraaja selitti myös koko ajan mitä teki/näki.

Mä tein tänään heti inventaarion, että mitä kaikkea meillä nyt on. Lähinnä siis vaatteista. 2 laatikollista tuli vaaleanpunaisia/tyttövaatteita myytävien joukkoon :D (en toki heti lähde niitä kirpparille viemään, koska synnytyshän sen sukupuolen sitten varmaksi näyttää :LOL:)

21+1
 

Yhteistyössä