Heinäkuiset 2018

On ollut täällä niin hiljaista ettei itselläkään ole tullut kirjoiteltua, no ei tässä tosin oikein mitään ole tapahtunutkaan:)

Nyt ajattelin kans jotain ajatusta laittaa kun rakenneultrassa käyty.
Pikkuinen voi ja kasvaa hyvin vastaten laskettua aikaa.
Kaikki rakenteet yms. näytti olevan kunnossa ja oikeilla paikoillaan.
Sukupuolesta ei 100% varmuutta saatu kun vauva liikkui paljon ja oli vähän huonossa asennossa ja jalatkin ristissä, mutta pojaksi epäili, pojaksi sanottu kyllä jo kolmannen kerran, saas nähä jos ja kun vielä ultrataan josko tämä selviäisi:LOL:
Vauvan paino oli n.358g, potkut on kyllä jo napakoituneet ja tuntuvatkin masun päälle ihan selvästi.

ladygreen; toki raskaus herättää tunteita laidasta laitaan,
kun loppupeleissä niin vähän voi vaikuttaa/tehdä sen eteen että kaikki hyvin sujuisi.
Itsellä ollut pelko kans läsnä, että voiko raskaus ja synnytys sujua hyvin jo viidennen kerran vai ei..
Se tunne että menettäisi tuon pienen on hirveä, on jännä asia miten voi kiintyä niin kovasti jo hyvin varhaisilla raskausviikoilla ja miten kuulostelee liikkeitä ja huolestuu jos tuntuu että ei sieltä yhtään potkua tule.
Onhan tämä raskaus tunteita ja pelkoja täynnä ja silti pitäisi osata ja voida iloita että jo näin pitkälle on päästy.
Riittämättömyyden tunteet kans itellä mietityttää, mutta se että miettii ja murehtii kertoo siitä että se äidin rakkaus pientä kohtaan on jo herännyt:love:. En osaa itse ajatella että, päivä kerrallaan, vaan sitä miettii jo asioita ja elämää paljon pitemmälle eri mahdollisuuksin vaikka sekin taitaa olla turhaa ja uuvuttavaakin.
Koitetaan nauttia tästä hetkestä juuri tällaisena(y)

Vointi ihan hyvänä pysynyt, tässä raskaudessa kyllä väsymys ja huonohko olo vaan jatkuu..lisäksi närästystä ja suonikohju kipuilee..
hirudoidia ja tukisukkia oon käyttänyt jo useamman viikon, jospa ei pahemmaksi menisi..lääkäri jo mainitsi että saattaa joutua liuottavia pistoksi käyttämään jos tuo suonikohju pahenee ja on vaan kipeä..

Millaisia vointeja muilla heinämammoilla on?
 
Rakenneultra täälläkin käyty ja siinä kaikki kunnossa. Pikkuinen vastasi hyvin viikkoja ja kaikki rakenteet normaalit. Ultraaja ei sanallakaan maininnut sukupuolesta mitään eikä edes kysynyt että onko vielä jotain kysyttävää, niinkun edellisillä kerroilla on tehnyt. Eihän se tuon ultran tarkoituskaan toki ole niin eipä tarvinnut pähkäillä kysyykö.

Vaateinventaariota tein niin eipä ole ihan pieniä vaatteita montakaan tullut säästettyä. Taidan tehdä niin että ostelen jotain neutraaleja 50(-56)cm vaatteita. Ja sitten syntymän jälkeen enemmän kun tietää kumpi sieltä tulikaan. Aiemmille ainakin on mennyt kuukauden verran 50cm vaatteet niin on siinä aikaa shoppailla. :D

ladygreen tunnistan noita samoja tunteita. Tavallaan tuntuu että ihan alussa vielä ollaan ja olenkin pantannut raskausuutisten kertomista yleisesti. Nyt on pikkuhiljaa ollut pakko kertoa ja mahakin on jo niin näkyvä. :ROFLMAO: Ultrassakin kätilölle mainitsin että jotenkin sitä jännittää enemmän kun on jo kaksi tervettä lasta että voiko kolmannen kerran vielä kaikki mennä hyvin jne. On kuulemma hyvin tavallisia ajatuksia. Samalla olen kyllä miettinyt että tämä on ihan ehdottomasti viimeinen raskaus mun kohdalla. Mitä se jännitys seuraavalla kerralla olisikaan. :eek: Eihän sitä koskaan voi tietää miten loppu menee mutta turha sitä on sen enempää alkaa kauhukuvia miettiä. Nyt kaikki on toistaiseksi näyttänyt niin normaalilta kun vain voi olla.
 
Oon lueskellut teidän viestejä alusta saakka, mutten oo saanut kirjoitetuksia itse mitään. Meillä siis esikoinen miehen kanssa tulossa, rakenneultrassa meilläkin kaikki kunnossa. Jännitti muuten ihan sairaasti kun mentiin sinne, mutta onneksi kaikki sitten oli hyvin. Eihän sitä koskaan tiedä varmaksi. Meillä pikkunen oli sopivasti hereillä - niinkuin usein aamupäivisin, mutta paikat saatiin hyvin tsekattua. Sukupuolikaan ei jäänyt epäselväksi kun pippeliään kovin autuaasti esitteli. :love:

Meillä ei siis ole mitään vaatteita pienelle, paitsi yksi body, jonka ostin nt- ultran jälkeen. Pkkuhiljaa tarvitsisi tässä ruveta niitä katselemaan. Suurin osa meinataan ostaa kirpputorilta. Olin aluksi vähän järkyttynyt kuinka kalliita bodytkin esim. on ja kirpparilta saa kyllä hyviä ja paljon halvemmalla. Meillä kun noita muitakin hankintoja on. :ninja:

Täällä vointi on ihan ok. Päänsärky, hengästyminen ja väsymys - ovat ehkä sellaiset häiritsevät oireet. Muuten tälläistä "seesteistä" toista kolmannesta.

20+4
 
Toi uusi äitiyspakkaus 2018 on ihana ja aloin melkein itkemään kun luin että sitä aletaan jakamaan vasta toukokuun lopussa. Mä en siis sitä todennäköisesti tuu saamaan ja harmittaa todella paljon.

Suututtaa niin paljon että varmaan otan äitiysavustuksen rahana. 2017 pakkauksessa on tasan viisi tuotetta mitä tarvitsen ja ne saa hankittua pikkurahalla prismasta.

Herättääkö asia muissa ajatuksia?
 
Pitkästä aikaa tulen itsekin kirjoittelemaan. Oma raskaus on alusta asti tuonut omia ongelmia. Ensin oli pahoinvointi joka jatkui pitkälle. Oli anemiaa joka korjattiin rautatiputuksella. Oli unettomuutta ja jatkuvia päänsärkyä. Nyt pahat issias ja selkäkivut. Alkaa olemaan niin kypsä olo koko raskauteen :cry: kotona pyörii kuitenkin kaksi pikkutyttöä joille pitäisi pystyä kunnollinen vanhempi olemaan. Meillä oli rakenneultra vasta tällä viikolla ja ihanaksi yllätykseksemme saimme kuulla että odotamme pientä poikaa :love: heti lähti läjä vauvanvaatteita tilaukseen :)
Tuo uusi äitiyspakkaus on tosi ihana. Heti kun sen näin mietin että haluan sittenkin tuon, enkä rahana niinkuin olin alunperin ajatellut. Pitää vielä harkita kuitenkin ja muutenkin jos vasta noin myöhään sitä aletaan jakaan niin tosi myöhäiselle pitäisi itselläkin jättää sen hakeminen . Ristiriitaiset tunnelmat o_O

Joko pyörii synnytys muilla mielessä ? Minulla takana kaksi kiireellistä sektiota (ja hyvin pahat traumat jättäneet synnytysyritykset). Tämä kolmas tulee tietenkin suunnitellulla sektiolla, mutta eipä tuo sektiokaan kovin vapauttava ja ihana vaihtoehto ole. Pelkään sitäkin todella paljon.

Rv 21+3
 
@Mirggunen Mä oon kans välillä ihan kypsä raskauteen! Päänsäryt onneks vähän helpottaneet, mut nyt kävely aiheuttaa jatkuvia liitoskipuja ja selkäkipuja joten ei paljon huvita liikkua mihinkään. Liikkumattomuus sitten taas ahdistaa, kun painokin on noussut turhan paljon. Peilikuva ahdistaa, vaikka aina ajattelin että ihanaa kun maha kasvaa niin nyt on vaan ahdistus omasta olemuksesta. Onneks vauva on ihanan liikkuvainen mahassa ja muistuttaa aina olemuksellaan et on tää sen arvosta, vaikka aivoon ottaakin.

Ottaisin mieluummin uuden äitiyspakkauksen, mutta mullakin menee aika tiukoille. Saas nähdä.

Meille eka lapsi , mut huomaan et nyt on pikkuhiljaa alkanut pyöriä synnytyskin mielessä. Kattelin toisenlaisia äitiä ja sain ihan hillittömän itkukohtauksen siinä kun nainen synnytti lastaan. Hormoneilla varmasti tekemistä asian kanssa , mut jotenkin iski tajuntaan sekin että apua tää lapsi pitää ihan oikeasti joskus puskea uloskin.:D En osaa synnytystä varsinaisesti pelätä, mutta jännittäähän se. Mies panikoi lähinnä sitä että ehitäänkö ajoissa sairaalaan, kun matkaa on jonkunverran.

22+5
 
Uusi äitiyspakkaus on ihan kiva. En tosin alunperinkään ajatellut että sen ottaisin kun meillä on jo peitto, makuupussi, toppapuku jne. Äitiysavustuksen voi sitten sijoittaa sisävaatteisiin kun niitä on ostoslistalla. Pikkuhiljaa pitäisi alkaa niitäkin ostelemaan ja kirppareilta varmasti löytyisi noita ihan pienimpiä hyväkuntoisina. Kunhan löytyisi aikaa kierrellä niitä kirppareita.

Raskausvaivoja on alkanut hiljalleen tulemaan ja liitoskivut lähinnä vaivaa kävellessä. Saa nähdä miten kauan kykenee töissä olemaan, kun nyt jo joutuu aika paljon hidastamaan kävelyä ja maha tietenkin kasvaessaan vaikeuttaa kyykkimistä ja nostamisia. Töissä tein äitiysvapaahakemukset ja tosiaan reipas 2kk töitä vielä olisi. On kyllä jotenkin ihana kun saa jäädä toukokuun lopusta alkaen "kesälomalle". Toivottavasti ei olisi ihan rampa vapaalle jäädessä niin saisi vähän puutarhahommia tehtyä ennen vauvan syntymää. Lämpimiä kelejä odotan kyllä ihan senkin takia että mun toppatakki ei mene montaa viikkoa kiinni. :D

Painoa ekan neuvolan jälkeen on tullut vajaa pari kiloa, mutta onhan tuo maha kuitenkin pullahtanut aikamoiseksi. Mulla on aiemmissakin raskauksissa ollut iso maha ja sf-mitta on kuitenkin ollut keski- ja yläkäyrän välissä. Nyt viime neuvolassa sf mitattiin ja se oli tasan keskikäyrällä. Vauva on tosi aktiivisesti liikkuva. :love:

Synnytystä olen sen verran miettinyt että että edellisistä oppineena en edes haaveile mistään kivunlievityksestä ja ykköstavoitteena on ehtiä sairaalan ovien sisäpuolelle. :D Mahdollisten lastenhoitajien kesälomat alkaa vasta lasketun ajan jälkeen niin tässä kohtaa toivon että vauva viihtyisi yksiössään sinne heinäkuun toiselle viikolle. :whistle:

24+4
 
Me päätettiin että otetaan avustus rahana, sillä ne perustarvikkeet mitä oikeasti tarvitaan saa hankittua ihan perus kaupasta suhteellisen halvalla. Ja 2017 pakkauksen vaatteita en olisi ikinä pukenut lapselle päälle, joten mielummin käytän rahat sitten vaatteisiin mistä pidän. Huomaan että aika moni katsoo hieman pidempään kun kerron ettei esikoista odottavana oteta äitiyspakkausta, mutta samapa tuo mulle. Ottakoon ken tahtoo :rolleyes:

Täällä on käyty sokerirasitustestissä, mikä oli minulle aivan järkyttävä testi. Selvisin testistä eikä ollut radia. Voittaja fiilis! (y)

Vatsa on alkanut painamaan jonkin verran ja välillä tuntuu siltä kun haaroihin olisi potkittu kunnolla. Sellaista särkyä ja kipua. Kävelykin on sen ansiosta muuttunut vähän ankaksi. Loppuraskautta odotellessa :D myös tissit ovat pidemmän aikaan vuotaneet, joten liivinsuojat on otettu käyttöön.

Hankinnoista puuttuu vielä vaikka ja mitä, mutta pikkuhiljaa niitä hoidetaan. Tuntuu, että aika on hieman pysähtynyt kun tällä hetkellä ei ole enää oikein etappeja mitä odottaa.. ehkä seuraava etappi olisi rv 30 tavoittaminen.

Mitä muille kuuluu? :)

26+0 :love:
 
Me ei hirveästi tykätty siitä tämän vuoden äitiyspakkauksesta vaan enemmän miellytti silmää se 2017 vuoden pakkaus. Tehtiinki sitte heti hakemus uuden pakkauksen julkistamisen jälkeen, että kerettäis saamaan se vanha. Ja otettiin tosiaan 1 pakkaus ja loput kaks sitte rahana. Äitiysvapaa hakemukset tein eilen ja aika monta kertaa sai soitella kelaan taas. :D Mies nauroki, että oon aina vaikea asiakas raskauksieni kanssa joka paikassa. :D Mutta sekin on nyt selvitetty joten päätöksiä odotellessa.

Oon myös ite kierrelly kirppareita ahkerasti ja hankkinu pojalle vaatteita. Tytön vaatteita löytyyki esikoisen ajoilta, kuten myös neutraaleja. Jonkun verran oonki jo hyväkuntoisia löytänyt.

Viime viikolla kävin uudelleen sokerirasituksessa ja radihan sieltä napsahti. Viimeisimmässä ultrassa lääkäri sanoikin että varmaan on tullut. Toivottavasti on yhtä helppo hoiroinen mitä esikoisesta oli.

Parin viikon päästä taas seuraava ultra ja sitte saaki ruveta käymään varmaan 2 viikon välein. Tulee taas vähän ajamista ku matkaa on yhteen suuntaan 45km.. :/ Lapselle hoitajaaki pitäis yrittää järjestää niille käynneille. Huoh.

Täällä myös on selkä ja liitoskivut alkanu vaivaamaan urakalla. Varsinki tuo alaselkä vihottelee välillä lujastikkin. Mutta onneks ei oo pitkä aika enään! <3

25+6
 
Pitkästä aikaa täällä! Käyn kyllä lueskelemassa useimmin, mutta jotenkin ei ehdi kirjoittamaan mitään.

Onko muut alkanut näkemään unia synnytyksestä tai vauvasta/vauvoista? Mä oon nyt nähnyt pari kertaa sellaisen unen, jossa vauva on syntynyt ennenaikaisesti ja oonkin kehittänyt itselleni pelon, että mitä jos niin tapahtuu oikeasti.
Muutoin on ihan jees fiilikset, on ollut hyvä olo muutaman viikon. Vatsa on jo korkealla ja tuntuu tukalalta, esikoisesta ei ollut vielä näillä viikoilla tukalaa.

Kävin tällä viikolla 3D/4D ultrassa katsomassa pikkuista ja siellä hän kurkki istukan takaata :love: Saatiin ihania kuvia ja dvd.

Katsoin just, että ensiviikolla alkaa jo viimeinen raskauskolmannes :eek: Jee!

26+2
 
@Neasyos Mä oon nänhnyt sellasia "painajaisia" et vauva on puskenu läpi mun mahasta :LOL: Viime viikolla näin unta missä vauvan jalka tuli läpi mahasta ja hysteerisenä sit vaan karjuin et jonkun pitää ommella toi aukko kiinni. Tällä viikolla koko vauva tuli keskeltä mahaa läpi ja olin taas ihan et vauva täytyy työntää vielä takasin mahaan. :ROFLMAO:

24+6
 
Tuntuu tosiaan että aika matelee vaikka kylläpä niitä viikkoja tietty lisää koko ajan tulee. Tuo raskaussovellus on kyllä ihan ehdoton, en muuten olisi kärryillä missä viikoissa mennään. :D

Nyt on tainnut alkaa loppuraskauden vaivat. :censored: Liitoskivut alkaa ihan todella vaikuttaa liikkumiseen. Kävely on hidasta ja lantiota kolottaa. Jumpat on pakko ollut jättää pois. Uimassa on vielä voinut käydä mutta alkaa uikkarista loppua kangas etupuolelta. :ROFLMAO: Neuvolassa ehdotettiin jo vahvasti saikkua kun ei tämä kuulemma helpota ennen synnytystä. Päinvastoin voi mennä vaan vaikeammaksi. En nyt vielä huolinut saikkua kun on tässä nyt vielä melkoisen pitkä aika odotella jos tässä vaiheessa jo jättäytyisi pois. Kelan rahoillekin ehtisi varmaan tippua ennen äitiyslomaa.

Sokerirasituksessa kävin myös ja kaikki arvot meni selkeästi alle rajojen. D-vitamiinipitoisuuskin otettiin samalla. Sen tulosta en tiedä vielä, mutta mielenkiintoista kuulla mitä se on.

27+1
 
Tänään alkoi viimeinen raskauskolmannes ja malttamattomuus senkun kasvaa! :love:

Mulla on myös tuo liikkuminen alkanut olemaan aika hankalaa ja etenkin kävellessä pitää muistaa kulkea hidasta tahtia. Muuten alkaa vatsan kivistelyt ja muut kivut. Väsymystä on myös alkanut ilmaantumaan ja oonkin miettinyt mahtaako johtua laskevasta hemoglobiinista (multa on otettu vain kaksi kertaa hemoglobiini ja toinen kerta otettiin omasta pyynnöstä ylimääräisellä käynnillä...) vai alkaako loppuraskaus vain tuntumaan.

Myös nälkä käyttäytyy oudosti. Välillä pitää muistuttaa itseä syömään kun muutoin tulee huono-olo ja huomaan että koko päivänä ei ole paljon mitään tullut syötyä. Oon tullut nyt siihen tulokseen, että laitan ihan kännykkään muistutukset syömisestä, koska mä en muuten tunne nälkää ja unohdan syödä! :eek:

Vauva potkii hurjaa tahtia mahassa ja etenkin nukkumaan mennessä ja muutenkin öisin on kunnon bailut pystyssä. Osviittaa tulevaisuuden rytmistä? :D

Rv 28+0
 
Hirveän hidasta tämä liikkuminen nykyään . Niin pahat selkäkivut ja liitoskivut. Fysioterapeutilla käyn myös joka sanoi kipujen johtuvan SI nivelestä. Tänään taas jouduin sairaslomaa hakemaan ja kuukauden sitä suoriltaan saikin. Sitten olisi vielä kuukausi töitä ennen äitiyslomaa, jos tuota nyt töihin enää pääsee. Hirveä hengenahdistus myös päällä, tuntuu ettei saa happea.

Sype keskustelu oli eilen ja oli mukava saada purettua omia huolenaiheita. Vaikkakaan ei suoranaisesti pelkoon auttanut.

Maha kasvaa kasvamistaan :D

Rv 25+2
 
@Mirggunen miten olet saanut ajan kulumaan sairaslomalla? Onko kivut helpottaneet yhtään lepeäillessä?

@Kettuhyppy miten muuten teillä meni rakenneultrassa?

Sain hyväksytyn päätöksen äitiyavustus rahasta ja sen pitäisi tällä viikolla ilmaantua tilille. Viikonlopuksi siis suunnitelmissa shoppailla vauvanvaatteita :love: oon aika innoissani, sillä vaatteita ei vielä ole kerääntynyt meidän pienelle kovinkaan paljoa. Nyt tämä mamma korjaa asian :LOL:

Muuten kaikkia alkaa olemaan jo hankittuna vauvaa varten. Sommittelin jo kokeilumielessä vaipanvaihtopisteen kaikkineen hoitotarvikkeineen kodinhoitohuoneeseen ja näytti kyllä niin ihanalta <3 piilotin vielä toistaiseksi kaikki tavarat takaisin kaappeihin, mutta ei enää kauaa niin saan luvan kanssa asetella kaiken esille! Miten sitä jaksaa vielä odottaa! :X3:

Mitä muille kuuluu? Alkaako kaikki olemaan jo hankkittuina? Onko pakkaukset/äitiysrahat jo saapuneet?

29+5
 
Heippa! Täällä 29+4 ja olo on muuten hyvä, mutta kauhea paineen tunne koko ajan alavatsalla ja ilmeisesti kivuliaita supistuksiakin tulee silloin tällöin. Kunhan nyt ei vielä syntyisi! :eek: En oo uskaltanut salillakaan käydä pariin viikkoon.

Äitiysavustus maksetaan tällä viikolla ja äitiysrahapäätös tuli just tänään postissa (y) Muutenkin on oikeastaan kaikki valmista vauvalle. Mitähän sitä nyt sitten tekisi? :ROFLMAO:

Esikoinen (kohta 2v) taputtelee jatkuvasti masua ja hokee "vauva". Ei taida kuitenkaan vielä ymmärtää, että se vauva tulee parin kuukauden päästä oikeasti uloskin :D

Mulla on nyt viime aikoina ollut paljon enemmän energiaa, varmaan toi aurinko ja lämpenevä ilma vaikuttaa :)

29+4
 
@ladygreen huonostihan tuo aika on meinannut kulua. Tosi hankalaa on ollut olla näin pitkään kotona, varsinkin kun ei ole voinut oikein tehdä mitään. Selkä on tällä hetkellä niin kipeä ettei passaa paljoa olla tekemässä kun on ihan rampa eikä voi liikkua ollenkaan. Olen kuitenkin muutaman kurssin käynyt avoimessa ammattikorkeakoulussa niin saanut vähän järkevää aivotoimintaa tähän kevääseen

En ymmärrä mikä ihmeen loppuraskauden väsymys on iskenyt ?! Joka päivä joutunut ottamaan päiväunet, ja silti tuntuu että on väsynyt koko ajan. Onko muilla ilmennyt järkyttävää väsymystä?

Olen ollut paikoin niin väsyny etten ole ehtinyt käydä läpi vauvan tavaroita että onko kaikki jo valmiina. Eilen tuli postissa paketti joka sisälsi vielä hoitoalustan, harsoja, liivinsuojia ja rintapumpun (ihan käsikäyttöinen aventilta). Kahden aiemman lapsen kohdalla ainakin maitoa on ollut ylituotannoksi asti joten olen kokenut pumput aina erittäin käytännölliseksi

Yksi päivä havahduin käymään läpi vauvan vaatteet. Kaksi tyttöä ennestään joten poikavauvalle ei heiltä paljoa vaatetta jäänyt. On saanutkin ostella senkin edestä sitten uusia. Mutta huomasin etten ole satsannut 50 kokoisiin vaateisiin juuri ollenkaan, 56 on kyllä hyvin. Yhdet 50cm housut löytyy joten ehkä olisi aihetta ostaa edes toiset kaveriksi!
Vaunut ja kaukalo puuttuu mutta ne hoidetaan kesäkuun aikana.
Miten muilla, oletteko jo hommanneet kaikki tarvittavat vauvalle? Mitä kaikkea olette kokeneet tarpeeksi ostaa? Joko odotatte kovasti vauvan syntymää ?

Itse olen hysteerisen pelokas sektion suhteen. Näen aika ajoin järkyttäviä painajaisia sektiosta. Kaksi aiempaa synnytystäni on siis päätynyt kiireelliseen sektioon, jonka vuoksi nyt on automaattisesti suunniteltu sektio. En voi edes sanoin kuvailla mikä siinä pelottaa eniten. Varmaan se kun se on jo kolmas leikkaus ja riskit kasvavat leikkausten myötä. Vuotoriski on suurempi, kiinnikkeiden määrä on suurempi joka vaikeuttaa leikkausta jne. Oma kuolemanpelko on järkyttävä ja vakavien komplikaatioiden riski pelottaa myös. Lisäksi unissa on ollut paljon epäonnistumisia epiduraalin laitossa, epäpätevää henkilökuntaa jne. Hassua tässä onkin se, ettö kaksi edellistä sektiotani ovat menneet hyvin ilman komplikaatioita. Toisessa nyt luonnollisestikin oli enemmän kiinnikkeitä jonka vuoksi vuoti hieman enemmän mutta hyvin silti loppujen lopuksi menneet molemmat. Olisipa se äkkiä jo ohi ja pääsisi tästäkin pelosta eroon

Mitä muille kuuluu?

Rv 31+1
 
Joko meistä joku on synnyttänyt? :love: Täällä 37+1 ja tänään ja eilen tullut supistuksia sillon tällön, mut ei tässä varmaan vielä synnyttämään olla lähdössä. Maanantaina oli neuvolalääkäri, sano että on paikat pehmenneet ja sormelle auki (y) Keskiviikkona oli painoarvioultra ja vauveli painoi n. 3,1-3,2kg eli sen puolesta sais syntyä jo :D

37+1
 
Hiljaista täällä on ollut, varmasti joku pian jo pikkuisen syliinsä saa jollei ole saanut jo. :love:

@Mirggunen oletko jo saanut sektiopäivän? On se varmasti jännittävää ja pelottavaakin kun tietää riskit. Toisaalta itse ainakin ajattelen että pienempi riski suunnitellussa sektiossa kuitenkin on kiireelliseen verraten. Suunnitellussa kuitenkaan ei tarvitse kiirehtiä sen takia että vauva olisi ahdingossa ja pitäisi nopeasti saada ulos. :)

Olen niin asennoitunut siihen että lasketun ajan yli mennään että aika hiljaksin olen valmisteluja tehnyt. Tällä viikolla pesin vauvanvaatteet. Sairaalakassi pitäisi varmaan seuraavaksi laittaa valmiiksi vaikka eipä sinne mitään kovin erikoista tarvitse.

Supistuksia on melkein päivittäin mutta taitaa kuulua asiaan tässä vaiheessa. Neuvolalääkärikäynnistä kieltäydyin kun en näe sille tarvetta. Mulla on aiemmissakin raskauksissa ollut näillä viikoilla kohdunsuu sen sormelle auki ja pehmentynyt jne mutta ei se ole mitenkään synnytystä sen enempää ennustanut. Todennäköisesti tilanne on nytkin sama enkä sillä tiedolla tee mitään. :D Kokoarvioultraan pääsen ensi viikolla. Vielä vauva mahtuu kääntyilemään kylkeä puolelta toiselle niin jospa se ei mikään jättiläinen olisi.

Vielä ainakin nautin tästä odotuksesta ja tämä on kyllä niin kiva aika "lomailla" :)Tässä kuitenkin on parhaimmillaan tai pahimmillaan 4,5 viikkoa jäljellä niin voihan se olla että olotilaan kyllästyminen vielä saattaa tulla. :ROFLMAO:

37+4
 
Hei kanssaidottajat!

Täällä alkaa ehkä semisti olemaan jo tukalaa, ainaki ajoittain ku supistelee.
Nyt rv 36+3.

Pikkuvaatteita pessy ja muuta rompetta laitellu.

Kertokaa mistä pääsen Facebookin heinäkuisten ryhmään,ku ei löydy haulla.

36+3
 

Yhteistyössä