Heinäkuiset 2019

@Kafi joo kerroin! Eli lauantaina kerroin äidille raskaudesta ja itkuhan siinä pääsi molemmilla :love: Sanoi, että ei olisi epäillyt raskautta, vaikka olisinkin ollut vesilinjalla sen illan. Oli kuulemma ajatellut, että ehkä jossain vaiheessa lapsenlapsia tulisi, mutta ei olisi osannut yhdistää juomattomuutta nyt raskauteen. No joka tapauksessa äiti tietää nyt, oli jotenkin huojentavaa puhua asioista vapaasti. Tosi yllättynyt oli kyllä meidän pitkästä yrittämisestä (18 kk), itse oli raskautunut aina 1. tai 2.yrityksellä ja meitä on siis kolme sisarusta. Nyt äiti joutuu vaan pitämään suun supussa jouluun asti, toivottavasti ei lipsauta mitään kenellekään :LOL:

Mies oli myös kertonut anopilleen ja sielläkin oli tullut kyyneleet silmiin, vaikka hänellä onkin jo 4 lastenlasta :love:

Miulla piti olla eka neuvola tänään, mutta peruuntui hoitajan sairastumisen vuoksi :( menee siis muutamalla päivällä eteenpäin!

Tän päivän varhaisultrailijoille tsempit!(y)
En vielä itse haluaisi liittyä faceryhmään, oon vähän huono osallistumaan niihin. Ja ensi viikolla alkavan 3 viikon häämatkan ajan pyrin pitämään somen käytön vähäisenä, mutta ehkä sitten joulun alla voisin liittyä, jos sillon vielä mahtuu :geek:

Muoks. Kuumeilija90 7+6
 
Aaltoilevaa pahaa oloa, eilen meni maha ympäri kun lämmitin ruokaa, aamulla meinasin oksentaa kun pesin hampaita. Välillä pelottaa että jotenkin kuvittelen näitä oireita. Reilu kaksi viikkoa vielä ultraan. :love: uskalsin nyt kuitenkin jättää soittopyynnön meidän terkkarille. :)

Appelsiinomena 4+4
 
MCE
Ihanaa, onnittelut plussasta!! :love: Meillä oli kanssa aika samanlainen tilanne, yk18 oli ja just saatu lähetteet lapsettomuushoitoihin, mutta vielä ei ehditty varaamaan aikaa kun miun verinäyte ois pitäny käydä antamassa kp3-5, mutta nepä menkat ei sitten koskaa tulleetkaan. Mies ehti käymään jo siemennestenäytteen antamassa ja oli kuulemma aikamoinen kokemus, vaikka ehkä kävikin siellä turhaan :whistle::LOL: Ihan mahtia, että saitte plussan tuossa vaiheessa!

Tänään kävin ostamassa sen digitestin, huomenna aamulla menee sitten testiin. Huomenna olisi rv 6+4 niin pitäisi jo näkyä se 3+, toivotaan... Ei-niin-mukava ylläri apteekissa oli se, että raskauden aikana ei saa syödä esim. imodiumia kun se on niin voimakasta. 2 viikon päästä lähtö Aasiaan, pitää vaan popsia maitohappoja ja olla supertarkkana ruoan kanssa! Ollaan kokeneita Aasian reissaajia, koskaan ei olla kunnon ripulia saatu, niin toivottavasti ei tuu nytkään kun ei oo imodium minuu pelastamassa... :poop::rolleyes::LOL::LOL:
Heippa! Täällä sama tilanne. Matka Aasiaan edessä tulevana viikonloppuna, jolloin rv 7+3. Jännittää juurikin kaikki ripulitaudit mutta myös muut esim. hyttysten levittämät taudit :/ Onneksi on eka neuvola ennen sitä, niin voi vuodattaa hieman huolia :D Maalaisjärjellä varmasti pärjää ihan hyvin :)
 
@MCE minne päin Aasiaa oot menossa? On muuten ihanaa päästä tähän pimeään ja harmaaseen vuodenaikaan aurinkoon ja lämpimään :p Joo maalaisjärjellä varmasti pärjää! Kattoo vaan että ruoat on kunnolla kypsiä ja huolehtii käsihygieniasta niin pääsee pitkälle. Ainoo mitä vähän mietin, niin on kalakastikkeen käyttö ruoissa kun sitä käytetään niin usein Aasiassa, eikä aina ees tiedä onko sitä ruoassa. En tiiä osaako neuvolan täti vastata tämmöseen kyselyyn :LOL:

@pillipöllö ihanaa, onnea! :love:
 
Mä en oikein osaa näemmä kirjoittaa mitään tällä hetkellä. Työt ja nuorempi vie aika hyvin mehut tällä hetkellä. En yhtään muistanut kuinka rasittavaa tää alku raskauden väsymys on. Varsinkin kun nyt ei oikeesti oo aikaa nukkua.

Tänään meinas jopa tulla oksennus, vaikka muuten olo on ollut vain ajoittain etova. Toivottavasti ei ainakaan ole pahempaan menossa o_O

Ihanaa kun täällä on ultrakokemuksia. Koitan nyt itse kuitenkin malttaa sinne np ultraan asti. Vaikka jotenkin tää raskaus tuntuu epätodelliselta ilman sitä kuvaa ruudulla...

Toivottavasti tosiaan sinne FB:hen mahtuisi vielä ultran jälkeen :)

Tassu86 7+5
 
Meillä ei tänään varhaisultrassa viel näkynyt koko vauvaa joten odotellaan viel kolme viikkoa. Se ruskuaispussi
(kirjoitinko oikein?) kyllä löytyi ja se oli ihan oikeassa paikassa. Nyt vaan odotellaan et viikot menee eteenpäin ja ultrataan uudelleen. Vähän kyllä jännittää :confused:
 
Mä en oikein osaa näemmä kirjoittaa mitään tällä hetkellä. Työt ja nuorempi vie aika hyvin mehut tällä hetkellä. En yhtään muistanut kuinka rasittavaa tää alku raskauden väsymys on. Varsinkin kun nyt ei oikeesti oo aikaa nukkua.

Tänään meinas jopa tulla oksennus, vaikka muuten olo on ollut vain ajoittain etova. Toivottavasti ei ainakaan ole pahempaan menossa o_O

Ihanaa kun täällä on ultrakokemuksia. Koitan nyt itse kuitenkin malttaa sinne np ultraan asti. Vaikka jotenkin tää raskaus tuntuu epätodelliselta ilman sitä kuvaa ruudulla...

Toivottavasti tosiaan sinne FB:hen mahtuisi vielä ultran jälkeen :)

Tassu86 7+5
Mullakin sellainen epätodellinen olo. Mietin, että onko siellä nyt ketään ihan oikeasti vai ei, ja onko kaikki kunnossa... Varmaankin täytyy vain malttaa odottaa sinne np ultraan asti (n)

Alviita 6+5
 
Onpas täällä uusia :) en tälle puolen ole kerennyt tulla kahtelee,mutta onnea kaikille varhaisultrien hyvistä uutisista ja toivotaan @Hipsuli90 että viikot on sen verran vähäiset vielä ettei siksi pikkuista viel erottanut sieltä ja että muutaman viikon päästä kaikki kunnossa ja sykekin löytyy :love::love: itsellä varhaisultra perjantaina,kyllä jännittää:) toivon niin että mullakin siellä pikkuinen näkyy ja syke löytyy. Silloin viikkoja n. 7+0 saattaa kyl heittää muutamalla päivällä suuntaan tai toiseen, mutta jos edes siinä lähellä olisi koon mukaan niin pystyy hengähtää :love: vaikka kyllä edellisessä raskaudessakin heitti noin alussa viikolla kokonsa puolesta eli pitää itsekin muistaa mittavirheet
 
Mäkin uskallan jo tulla vähän kuikuileen tänne :love: Meillä yritys alkanut 5/17 ja keskenmeno takana 2/18 ja varhainen keskenmeno 5/18, joten tätä plussaa on kyllä ootettu. :barefoot:
Nyt flo:n mukaan viikkoja 4+5. Varhaisultraan on tarkoitus mennä tässä jossain välissä, sitten ehkä jo uskallan faceryhmään mukaan, tai sitten vasta myöhemmin :)

Kumiankka1/ 1. / 26.7. / OYS

@Lasithuurussa nähdään synnärillä :D
 
@Kumiankka1 no kappas, toivottavasti nähhään! Ootko btw aikonu mennä varhaisultraan? Harmittavasti se Merioulun neuvola lopettaa marraskuun lopussa, ja siihen mennessä ei taida vielä viikot ihan riittää sydänäänien kuulemiseen :unsure: Gyneko, Terveystalo ja Mehiläinen taas on tosi paljo kalliimpia...

Moni on jo käyny ultrassa, hurjaa! Ite tosiaan yo. syistä harkitsen kyllä vakavasti, himnat noissa lääkäritaloissa aika korkeita... pitää nyt kuulostella miten oireet pysyy ja kestääkö mulla pää odotella _ens_vuoden_puolelle_ julkista ekaa ultraa.
 
@Lasithuurussa Ehdottomasti ollaan menossa näillä meidän taustoilla.. Aattelin kysellä tuolta Meri-Oulun neuvolasta jos sais vikalle päivälle ajan, sais ees jotain varmistusta asiaan vaikka ei sydänäänet kuuluiskaan. Jos ei muuta niin käydään sitten vaikka mehiläisellä, ei mulla kestä pää ens vuoteen asti :D
 
Tarkkaa tietoa ei viikoista ole mutta oman muistin mukaan ehkä olisi ollut n. 6. Sitä oikeastaan sinne varhaisultrassa oltaisiin tarkistettu ku en muista varmaksi menkkoja :unsure: mut neuvolassa se epäili että olisinko viikolla n. 5 ja siksi se ei vielä näkyisi. Eli noin kolme viikkoa odotellaan uuteen ultraan (y)
 
@Kumiankka1 hei jossain toisessa ketjussa ollaan piinailtu samaan aikaan. :) meilläkin viikkoja kasassa 4+5 ja kolme keskenmenoa takana, oman mielenrauhan takia meillä onkin ultra 7+1 ja ajattelin käydä toisen kerran 10+0, jos sielläkin kaikki hyvin niin sitten uskaltaa jo hengähtää.

Varattiin meidän terkkarin kanssa tänään eka neuvola, se on jo kolmen viikon päästä ultran jälkeen. Sitten pääseekin jo toivottavasti varailemaan aikaa nt-ultraan. :)
 
Meillä ekalla soitolla varattiin jo tammikuulle NT-ultrakin! Olisko niin buukattu, että halusivat varmistaa ajan? Sinne vaan ei saa ottaa esikoista, joten lapsenvahti pitäis varata, mutta toisaalta ei vielä haluis kovasti kertoa asiasta. Sen verran vielä varovaisin mielin.
 
Soitinpa minäki ekan nla-ajan! 19.12. meen, sillon ois PregLifen mukaan 8+3, nlan laskukaavoilla 8+5. Mutta sehän sitten tarkentuu, eipä nuilla parin päivän heitoilla varmaan niin oo merkitystä.

Millaset työtilanteet muilla on? Mulle kävi niin, että sain tässä just vakituisen paikan, jossa alotan sopivasti alkuraskaudesta :D on tiiättekö niiiiin stereotyyppinen olo, "tolleen ne nuoret naiset heti pamahtaa paksuksi ku saa kunnon työsopparin" :whistle: toivottavasti alku on sillä lailla helppoa, että pystyin hyvin olemaan töissä.
 
Mä tuun kans mukaan keskusteluun. Fb-ryhmään liityn varmaan myöhemmin jos pieni pysyy matkassa mukana ja tilaa riittää.

Plussasin sunnuntaina ja nyt on rv4+3. Alkuraskauden varhaisultraan haluisin kovasti mennä, että saa varmistuksen onko siellä edes mitään. Ensi maanantaina soitan neuvolaan kun tulee viikko menkkojen myöhästymisestä.
Oon täysin untuvikko tälläsillä palstoilla, mut tarviin jotain vertaistukea kun en vielä viitti kenellekään raskaudesta kertoa (paitsi puolisolle).

Papu19/esikoinen/la 28.7/ HYS
 
  • Tykkää
Reactions: Luumupuu_
Mä voisin kanssa liittyä tänne! FB-ryhmä kiinnostaa myös.

@Papu19 hauska kun meillä on ihan sama tilanne. Itsekin plussasin sunnuntaina, nyt on 4+3 ja esikoista odotan. Synnytyssairaala on sentään eri.:ROFLMAO:

Varasin juuri tänään neuvolan 10.12.

Luumupuu_/esikoinen/la 28.7./TAYS
 

Yhteistyössä