Heinäkuiset 2019

Eka neuvolakäynti takana! Mukaan tarttui lähinnä esitteitä ja lähetteet labraan. Kiva fiilis jäi, mutta jotenkin harmittaa kun heillä on siellä määräaikaisia niin paljon, että neuvolan yhteyshenkilö tulee vaihtumaan todnäk useamman kerran. Mutta eipä sille mitään voi, tällä mennään. Hyvin keskusteleva meininki oli, ei juuri uutta tullut, mutta ihan jees käynti :rolleyes:

Kuumeilija90, 8+1
 
  • Tykkää
Reactions: Neer
Mulla vakityö ja just elokuussa palasin takaisin töihin edelliseltä hoitovapaalta :LOL: esimiehelle kerroin tästä, nii nauroi että hän itse asiassa eilen mietti että millon meiltä tulee tälläisiä uutisia :D eli meillä ainakin otettiin tämä positiivisesti (y) en sit tiedä että mitä se tykkää jos käy kun edellisen kohdalla, että jouduin jäämään pois töistä 4kk ennen laskettua :unsure: toivon, että tämän kohdalla saisin tehdä töitä pitempään :confused:

Tänään koitin muistella millon viimeksi oli menkat ja jos muistan oikein nii olisin jossain viikolla 5-6, joten on hyvin mahdollista että oli viikkoja liian Vähän :) pakko yrittää olla positiivisella asenteella ettei pää räjähdä :unsure::geek:
 
Heipähei! Varovasti tulin tänne kurkkimaan.. Viikkoja kasassa tänään 5+0 ja vielä hieman epätodellinen fiilis, tää matkalainen kun tarttui mukaan ekasta ”oikeasta” yrityskierrosta. Takana yks tuulimunaraskaus, jonka jälkeen on syntynyt meidän esikoinen:love: joten ihan en vielä täysin luottavaisin mielin ole, mut rauhallisin mielin odottelen, mitä tuleman pitää... neuvolaan ajattelin soitella joskus ens viikolla.

Falisa/2. Lapsi/La 24.7.
 
Mä oon vakkaritöissä. Viime viikolla tuli hakuun kaksi paikkaa talon sisällä. Juuri sellaisia hommia mitä olen ajatellut hakevani sitten kun tulee hakuun, mutta nyt en tiedä mitä teen..Haenko nyt vai toivonko, että tulee uusia mahdollisuuksia mammaloman jälkeen(n)

Alviita 7+0
 
Viimeksi muokattu:
@Alviita minä en kyllä jäis oottelemaan. Eihän sitä tiiä, niitä paikkojahan ei sitten välttämättä moneen vuoteen taas tuu tai kilpailu niistä voi olla ihan erilainen sitte! Hae ihmeessä (y)

ON: tissit vaan kasvaa ja muuttuu aremmiksi :eek: nälkä tulee useammin, välillä on syönnin jälkeen vähän paha olo.

Lasithuurussa 4+5 (nla kaavalla 5+0)
 
@Alviita mä hakisin ehdottomasti. En haluaisi olla pessimisti mutta itse ainakin näin alussa ajattelen että mitä vaan voi tapahtua. Mulla itsellä oli jo yrityksen aikaan vähän huono tapa ajatella että kannattaako esim matkaa varata jos olenkin silloin raskaana, tässä kuitenkin nyt mennyt 2 vuotta niin olisi monet matkat jäänyt tekemättä ja elämättä. Rohkeasti vaan ja katsot mitä tulevaisuus tuo tullessaan, vauvan lisäksi. :love:
 
Mulla on kans ens viikolla työhaastattelu!

Täällä ei juuri mitään oireita edelleenkään. Ruokaa ei tee kauheasti mieli, mutta vain ajoittaista etomista. Jotenkin vaan odotan sitä ultraa ihan kamalasti, tuntuu, että koko raskaus voi vasta mielessä alkaa, jos ja kun siellä on kaikki hyvin.
 
@Appelsiiniomena ja @Lasithuurussa Kiitos tsempeistä :love: Toissa kesänä en laittanut hakemusta yhteen paikkaan, koska ajattelin jos tulenkin raskaaksi ja kaikki menee monimutkaiseksi jne. Ei tosiaan pidä ajatella niin. Taidanpa laittaa hakemuksen. (y)

Mua on palellut hirveästi koko tää viikko ja on sellainen ihme olo. Ihan kuin olisi kipeä, muttei kumminkaan ole. Rinnat ovat vähän arat ja ruokaa tekee mieli, mutta sitten kun syö niin ei teekään enää mieli syödä :D
 
Onko muilla mielialanvaihteluita? :) Mulla vaihtelee tunteet ilosta epäuskoon, kun ensin olen ihan innoissani raskaudesta niin kohta tulee epäusko että huonosti tässä kuitenkin taas käy (kaksi keskenmenoa ollut aiemmin), tai olenko edes oikeesti sittenkään raskaana. :unsure: Usein tulee kyyneleet silmiin ihan pienistä asioista, varsinkin lasten jutuista. Aiemmissa raskauksissa en muita olleeni ihan näin herkillä.

kisulimisuli 4+4
 
@Luumupuu_ ihanaa, et täällä on muitaki samalla lasketulla ajalla. Voipi olla et tää syntyy vasta elokuussa, sen näkee sitten. Ja preglifen mukaan sain ton la:n, en tiiä mitä ne sit neuvolassa laskee, kuhan uskallan sinne vaan soittaa.

Minkälaisia oireita teillä on ollu ihan alkuraskaudessa? Mä oon huomannu olevani todella äkänen ja kiukkunen, ja kiukkuisuus nousee iltaa kohden. Mitään muita oireita en tunnista ja se huolettaa.

Papu19 4+5
 
  • Tykkää
Reactions: Luumupuu_
Joko löytyy muita plussanneita? :love:


HEINÄKUISTEN LISTA :

Eli kaikki laittaisivat listalle haluamansa tiedot itsestään värillä (helpompi huomata viestien joukosta):
Nimimerkki / monesko lapsi / laskettu aika / missä synnytys

Neer / esikoinen / LA 1.7.
Pompulam / 3. lapsi / LA 2.7.
Kuumeilija90 / 1.lapsi / LA 2.7. / PKSSK
Ananasbananas/1.lapsi/LA 2.7.
Dejavu / Esikoinen / La 2.7.
Miibe/2. lapsi/la 2.7.?/TYKS
Justiina1929 / kolmas / 3.7 ? / KYS
Tassu86/3.lapsi/3.7/TYKS
Pikkupikku / 2. lapsi / 4.7
viskula/kolmas lapsi/ la 5.7? / en tiedä
Medvind / kolmas / 5.7 / NKL
jasmina4 / 4.lapsi/ la 5.7.
iK / toinen lapsi / la ehkä 6.7/ SEKS
Pillipöllö / viides / 7.7. / HYS
Jammaillen / kolmas / 7.7.
Pähkinäpuu / kolmas lapsi / LA 7.7. / OYS
Viizplus/7.7./Tays
L.i.l.y. 2 lapsi, NKL la 7.7.
Pirtsakka89 esikoinen / LA8.7./ OYS
Minttust/1.lapsi/LA 8.7?/SATKS
Amado / 1. lapsi / LA 9.7. / OYS
PalomaP / 3. lapsi / LA 9.7. / NKL
Kakolukia/ensimmäinen/kai 9.7/Tyks
Eufemia / kuudes lapsi / la 11.7/ OYS
Bissama / viides / la 11.7. / LS
Bassets / 7. / 11.7 / SATKS
Vmi89 / kolmas / 11.7 / HUS
valloitus./1.lapsi/la 11.7./OYS
Alviita/2.lapsi/la ehkä 11.7./NKL
Papupata12/4.lapsi/la12.7
Kafi / 2. lapsi / LA 14.7.
Sarianne81/6 lapsi/La 15.7/TAYS
Poppy Honey / 2. lapsi (4. raskaus) / 15.7.2019 / NKL
Me-Mi / 3. lapsi / LA 18.7
Lyro / 2. lapsi / la 18.7. / K-HKS
Clothball/ 1. lapsi /LA 19.7./ SEKS
Marlen/2./la 21.7./TAYS
kindermaxi/4.lapsi/la 22.7./TAYS
Gerathem / 1. lapsi / la ehkä 24.7/ SEKS
Falisa/2. Lapsi/La 24.7.
Popsuli/2/25.7/KOKS
Kumiankka1/ 1. / 26.7. / OYS
Asmi/2/27.7./P-HKS
Lasithuurussa / 1. lapsi / la 28.7. / OYS
Papu19/esikoinen/la 28.7/ HYS
Luumupuu_/esikoinen/la 28.7./TAYS



Synnytyssairaalat:
E-KKS: Etelä-Karjalan keskussairaala, Lappeenranta
HYS: Hyvinkään aluesairaala
JS: Jorvin sairaala, Espoo
KAKS: Kainuun keskussairaala
K-HKS: Kanta-Hämeen keskussairaala, HML
K-PKS: Keski-Pohjanmaan keskussairaala
KOKS: Kymenlaakson keskussairaala, Kotka
K-SKS: Keski-Suomen keskussairaala, Jyväskylä
KYS: Kuopion yliopistollinen sairaala
LKS: Lapin keskussairaala
L-PKS: Länsi-Pohjan keskussairaala
LS: Lohjan sairaala
MKS: Mikkelin keskussairaala
NKL: Naistenklinikka, Helsinki
OAS: Oulaskankaan sairaala, Oulainen
OYS: Oulun yliopistollinen sairaala
P-HKS: Päijät-Hämeen keskussairaala, Lahti
P-KKS: Pohjois-Karjalan keskussairaala, Joensuu
SATKS: Satakunnan keskussairaala, Pori
SEKS: Seinäjoen keskussairaala
TAYS: Tampereen yliopistollinen sairaala
TYKS: Turun yliopistollinen keskussairaala
VKS: Vaasan keskussairaala

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Jos haluat suljettuun ja salaiseen heinäkuisten Facebook-ryhmään niin laita yksityisviesti @Pompulam tai @iK . Laita viestiin suora linkki fb-profiiliisi tai laita nimesi+kerro millainen kuva sinulla on. Sinut lisätään hetkeksi fb-kavereihin, lisätään ryhmään ja tämän jälkeen poistetaan kavereista.
 
Millaisia oireita teillä on nyt ollut? Mulla lähinnä alavatsan nippailua ja tosi hassun tuntuista kutitusta, ihan kuin pieniä ilmakuplia olisi sisällä. :love:

Esikoisesta en muista olleen oikein mitään oireita hetkeen. Ei varmaan ainakaan plussaan mennessä, jonka senkin sain kun päätin testata menkkojen ollessa päivän myöhässä. En muista että olis ollut mitään sitä ennen... Tätä koitan itselleni hokea kun mietin miksei oo yhtään vaikka tissit kipeät. Totuus on ettei ne tainnut olla esikoisestakaan ikinä!!
Moikka! Mulla tissit ihan pirun kipeät ja alavatsalla nippailua. Samat oireet, ku menkoista, mut alkuun vitsillä testin tein ja vahva plussa. Mielialamuutoksia en oo huomannu, ku oon kärsiny niistä jo ekasta lapsesta (2014) lähtien :LOL: Muita oireita ei oo ja koko ajan miettii et oonkohan sittenkään raskaana, vaikka testi todisti, haha! Plussasin esikoisesta vkoilla 13, joten ei ihmekään ettei nyt vkolla 4 mitään muuta ihmeellistä ole:LOL:
 
Moikka! Liityn joukkoonne! Testit tehty siis tiistaina, digitesti näytti 3+ ja neuvolan mukaan la 25.7 :) Yritin lisätä itseäni tuonne listalle, mut ei kai pysty, en tiedä mitä tein, kun lisäsin, ettette ihmettele, haha :LOL:

Eli siis Popsuli/toinen lapsi/25.7/KOKS
 
Liitynpä minäkin mukaan keskusteluun. :)
Viikon pienet rintani tuntuivat ihmeellisen täyteläisiltä, jonka jälkeen kuukautiset eivät alkaneetkaan; joten tein viime pe testin ja kaksi viivaa ilmestyi heti. Tiistaina tein viikkonäyttöisellä ja se näytti 3+, eli veikkaisin et nyt mennään rv 6+3. Hyvin epätodellinen olo, kun ei mitään muita oireita ole (arat rinnat ja naamassa poikkeavan runsaasti mustapäitä) ja olo on mitä parhain (pienesti nenä vuotaa, mut niin vuotaa työkamuillakin)! Neuvolaan en meinaa saada yhteyttä; vasta maanantaina on sinne soittoaika. Tekis niin mieli käyttää yksityisiä neuvolapalveluja.
Kunpa kaikki vaan olisi hyvin oirettomuudesta huolimatta.

Marikaa86/esikoinen/16.7/P-HKS
 
Liityn varovaisesti mukaan. Testin tein maanantaina. Nyt viikkoja 4+5 et ihan alussa mennään. Keskenmeno takana ni varovaisen toiveikkaina matkataan eteenpäin. Neuvolaan en vielä aijo soittaa. Sinne pääsee kuitenki vasta viikoilla 7-9.
Faceen voisin liittyä sit hieman myöhemmin.
Sk88/viides/28.7/SEKS
 
Oirepäivitystä; aiempina viikkoina ainoina oireina oli oikeastaan hurja väsymys ja rintojen arkuus. Viimeisen parin viikon aikana mukaan ovat hypänneet mukaan pari päivää kestävät päänsäryt, tiettyjen hajujen herkkyys ja suurimpana NÄLKÄ. Tässä vaiheessa energiankulutuksen ei juurikaan pitäisi olla muuttunut, mutta parin tunnin välein on pakko saada jotain syötävää ja äkkiä! Kaikkia ruokia ei läheskään tee mieli, mutta vatsa kurnii ja heikottaa, jos menee vähänkin yli 2 tunnin ruokarytmi. Illalla mentävä unille klo 20-21 välillä, aamulla herätys yleensä klo 6 ja viikon sisään on ilmennyt aamuinen heikko olo, varmaankin verensokerin ollessa niin alhainen. "Hauskaa" tästä tekee myös kilpirauhasen vajaatoiminnan lääkitys, joka otetaan tyhjään vatsaan aamulla, eikä saisi syödä mitään 30 min lääkkeenoton jälkeen. Pakko kuitenkin ottaa jotain esim. vartin päästä lääkkeestä kun heikotus on niin kovaa että meinaa taju lähteä :oops::confused:

Mutta kaikesta huolimatta olen onnellinen raskaudesta, tulkoot vaikka lisää oireita :LOL:

Iiks ja neuvolan täti soitti ja sanoi, että todennäköisesti vko 12 ultra olisi 21.12.! Tulee vielä kirjeellä sairaalasta varmistus, mutta toivottavasti olisi tuolloin ja kaikki olisi hyvin :love:

Kuumeilija90, 8+3
 

Yhteistyössä