Heinäkuiset 2019

@Kuumeilija90 kiva kun pääsee ennen joulua :)

Mulla on koko ajan joko väsynys, pahaolo, nälkä tai vilu. Näistä päättelen olevani hyvinkin raskaana.

Onko täällä muita ketkä imettää vielä edellistä ?

Tadsu86 8+2
@Tassu86 minä imetän myös esikoista. Käytiin just 1v neuvolassa ja vaikka vielä ei ollut uuden raskauden ensi aika niin neuvolantäti sanoi että heidän suositus on että raskaana ei imetettäisi. Mietin että mihinköhän tää perustuu? En tiedä johtuuko pelkästään raskaudesta, vai raskaus-imetys-taapero kuviosta, mutta olen ihan pirun väsynyt koko ajan. Pahenee päivän mittaan ja illalla pilkin vaan sohvalla. Ja paleltaa ihan älyttömästi, eniten illalla.

Poppy Honey 6+5
 
Täällä oireina alussa ennen plussaa aivan kamala närästys, vaikka yleensä mua ei ikinä närästä:sick: nyt sit ihan kamala väsymys aamusta iltaan ja palelu.. ruokahalua ei juurikaan oo, nälän tunnetta ei tuu ja mikään ei oikein maistu. Alavatsassa juilii ja vihloo enempi ja vähempi..

Falisa 5+2
 
Digiin raskaana 3+ :love::love::love:

Oireina törkeän kipeät rinnat, välillä pelkkä oleminenkin sattuu. Väsyttää mutta aamuisin olisin valmis nousemaan 5-6. Järkyttävä palelu, varsinkin iltaisin, saatan maata kahden peiton alla. Tuntemukset alamahalla. Välillä etovaa oloa. Epäuskoinen olo vielä ja pelottaa todella paljon. Muutama viikko vielä ultraan.

Appelsiiniomena 5+2
 
  • Tykkää
Reactions: iK
@Tassu86 minä imetän myös esikoista. Käytiin just 1v neuvolassa ja vaikka vielä ei ollut uuden raskauden ensi aika niin neuvolantäti sanoi että heidän suositus on että raskaana ei imetettäisi. Mietin että mihinköhän tää perustuu? En tiedä johtuuko pelkästään raskaudesta, vai raskaus-imetys-taapero kuviosta, mutta olen ihan pirun väsynyt koko ajan. Pahenee päivän mittaan ja illalla pilkin vaan sohvalla. Ja paleltaa ihan älyttömästi, eniten illalla.

Poppy Honey 6+5
No just... Eikä antanut perusteluja?
Jollain imettäminen voi vissiin aiheuttaa ennen aikaista supistelua ja toki imettäminen ja raskaus yhdessä voi olla kropalla raskaampaa. Tarkistamapa vielä faktaa viisaammalta.

Tassu86 8+3
 
Eilen meinasin jäädä nälkäiseksi, kun juhlissa tarjottiin lähestulkoon vaan sellasia, mitä ei saa syödä :ROFLMAO: sipsiä ja keksit sentään kävi...

Täällä etomista enää aika vähän. Rinnat kyllä säännölliseen kihelmöi ja tässä yks päivä tuntui, että maitoakin vähän tihkutti. Lopetin imettäminen vasta elokuussa, se varmaan vaikuttanee. Silti vähän epäuskoinen olo raskaudesta.
 
Hei! Täällä viime lauantaina plussannut, tänään rv 5+0. Esikoinen on syntynyt 09/16. Tämä heinäkuinen on saanut alkunsa ekasta kierrosta imetyksen lopettamisen jälkeen. Vielä on kovin epäuskoinen olo, että asuuko siellä masussa joku. :)


Joko täällä on keretty perustelemaan heinäkuisten fb ryhmää(salaista?), jos on, niino olisin kiinnostunut liittymään mukaan.

Viennaliina 5+0.
 
Hei pitäkäähän muuten fb-ryhmän suhteen meitä varovaisempia vielä ajantasalla jäsenmäärien suhteen! Mää ainakin arastelen vielä omalla naamalla liittymisen suhteen.

Nyt kasassa 5+0-2, riippuen laskutavasta. Mutta enivei uus viikko poksahti!
 
Fb-ryhmässä on tällä hetkellä jäseniä 48 ja vielä otetaan uusia, mutta ollaan alustavasti puhuttu ettei tehtäis ryhmää kovin isoksi. Tervetuloa siis :) Itse en ole kovin aktiivinen täällä ja kirjoittelen mieluummin fb, vaikka onhan siellä tosiaan omalla nimellä, mutta siellä on tosi aktiivista porukkaa, kiva ryhmä!
 
Hei! Täällä viime lauantaina plussannut, tänään rv 5+0. Esikoinen on syntynyt 09/16. Tämä heinäkuinen on saanut alkunsa ekasta kierrosta imetyksen lopettamisen jälkeen. Vielä on kovin epäuskoinen olo, että asuuko siellä masussa joku. :)


Joko täällä on keretty perustelemaan heinäkuisten fb ryhmää(salaista?), jos on, niino olisin kiinnostunut liittymään mukaan.

Viennaliina 5+0.
Ryhmä on olemassa, jos haluat liittyä niin voit laittaa yv mulle :)
 
iK
Mäkin vielä puolesta puhun fb-ryhmästä. :) Siellä suurin osa ei ole kertonut raskaudesta ulkopuolisille ja vaikka joku puolituttu ryhmään osuisikin niin uskon että kaikki ollaan samassa veneessä eikä asioista hiiskuta ulkopuolelle. Tosi kiva ryhmä, niin iloissa kuin suruissa. Alussahan tässä tietysti ollaan kaikki.

Viestiä vaan @Pompulam tai mulle niin pystytään liittämään ryhmään. Sitä ei kukaan ulkopuolinen löydä eikä kukaan näe liittymistäsi.
 
Varovainen kurkistus verhon takaa. Torstaina plussattu ja La ois laskutavasta riippuen 29.7-1.8.19 Kuukautiset eivät ehtineet oikein tasoittua kun toukokuussa jäi pillerit pois ja niiden aikana kuukautiset tuli noin 2kk välein. Nyt kierto heitellyt 16 ja 30 välillä.
Olen kuitenkin päättänyt lähteä keskiarvolla liikkeelle ja lasken kiertopäiviksi 26 jolloin tänään olisi rv 4+5.
Esikoinen oisi siis tilauksessa, ikää 31v ja yk 4 tärähti tää plussa.

Ihan koko ketjua en vielä ole ehtinyt lukaista mutta ihanaa että muillakin on täysin samat pelot ja tuntemukset kuin itselläni. Muita oireita en vielä ole bongannut kuin erinäisiä outoja tunteita vatsassa. Huomenna ajattelin soittaa neuvolaan ja varata ajan ekaan käyntiin.
Jännittäviä aikoja elellään ja toivottavasti kaikki pikkuiset pysyy matkassa :)
 
Mäkin vielä puolesta puhun fb-ryhmästä. :) Siellä suurin osa ei ole kertonut raskaudesta ulkopuolisille ja vaikka joku puolituttu ryhmään osuisikin niin uskon että kaikki ollaan samassa veneessä eikä asioista hiiskuta ulkopuolelle. Tosi kiva ryhmä, niin iloissa kuin suruissa. Alussahan tässä tietysti ollaan kaikki.

Viestiä vaan @Pompulam tai mulle niin pystytään liittämään ryhmään. Sitä ei kukaan ulkopuolinen löydä eikä kukaan näe liittymistäsi.
@iK laitoin sulle yksityisviestiä ryhmään liittymisestä!
 
  • Tykkää
Reactions: iK
Täällä toinen varhaisultra toi huonoja uutisia mukanaan. Sydän ei sykkinyt ja alkio vastasi pienempiä viikkoja, kuin kuuluisi olla.

Perjantaina Naistenklinikalle ja sitten on kai edessä lääkkeellinen tyhjennys. Jos jotain hyvää on asiasta etsittävä, niin olen iloinen, että meni kesken heti alussa, eikä vasta myöhemmillä viikoilla. Laiha lohtu, mutta parempi kuin ei mitään.

Toivon teille kaikille ihanaa odotusta! ❤Toivottavasti näitä ei niin kivoja kuulumisia tulisi tähän ketjuun mahdollisimman vähän.

Ps. Jos jollain on kokemusta lääkkeellisestä tyhjennyksestä, niin mielelläni kuulisin. Ei ole yhtään hajua, mitä tuleman pitää..
 
Voi miten surullisia uutisia! @Medvind Voimia teille! Mulla oli elokuussa lääkkeellinen tyhjennys tuulimunaraskauden vuoksi. Olin kotona ja vuosin aika rankasti, en meinannut pysyä tolpillani. En ollut kuitenkaan kauhean kipeä. Aloin siitä viikon päästä vuotamaan rajusti ja sain tankkauksen ja yritettiin toisen kerran lääkkeellisesti tyhjätä loput raskausmateriaalista, mutta ei tyhjentynyt. Tämän jälkeen tehtiin mva-imu, joka hoito asian. Ei toimenpiteenä ollut kamala. Itkua kesti jonkun aikaa vielä sairaalakeikan jälkeen, mutta siitä alkoi myös toipuminen.
 
@Medvind onpa surullisia uutisia:(
Mulla oli 2015 tuulimunaraskaus, johon ekana kokeiltiin lääkkeellistä tyhjennystä. Lääkkeet ”toimi” vasta viikko niiden ottamisesta. Vuosin kotona todella paljon ja päädyin sit ambulanssilla sairaalaan. Siellä tehtiin kiireellinen kaavinta, jotta vuoto loppuis. Mulla ei siis lääkkeet tepsineet toivotulla tavalla. Jäi koko tapahtumasta melko huonot muistot.. toivon, että sulla menis kaikki hyvin<3
 
@Medvind Oon niin pahoillani. :cry:

Mulla kolme lääkkeellistä tyhjennystä ollut. Ensimmäinen 10v sitten mutta muistan että silloin oli järkyttävät kivut, sain kipupiikin sairaalassa ja vasta se helpotti. Kaksi viimeisintä viime vuonna kun todettiin tuulimunat. Ekassa kaikki meni hyvin ja vuoto oli normaalia menkkavuotoa hyytymien kanssa. Toisessa vuoto ei alkanut ihan heti ja lopulta vuoti 3 päivää niin runsaasti että side ei pitänyt 15 min kauempaa, kävin ultrattavana ja sain lisää cytotecia että kaikki tulisi kunnolla pois. Osastolta sain molemmilla kerroilla kotiin mukaan cytotecit ja yhden panacodin sekä ohjeet. Sai rauhassa ite päättää milloin ottaa tyhjennyslääkkeet. Opin sen että panacod kannattaa ottaa vasta sitten kun kunnon kivut alkaa, ohjeissa lukee että puoli tuntia ennen cytotecia mutta kun toisella kerralla pahimmat kivut ja vuoto alkoi vasta 12h cytotecien jälkeen.

Hurjasti tsemppiä!
 

Yhteistyössä