Heinäkuiset 2019

Moi! Tänään dpo 12 tuli haalea plussa. Olo on yllättävän luottavainen, mutta teen parin päivän päästä uuden ja katson onko vahvistunut :)

Amado / 1. lapsi / LA 9.7. / OYS

Oireina on pienet nipistelyt vatsassa, turvotus, väsymys ja kipeet tissit :rolleyes: Jännittää ja pelottaa kun kyseessä meidän molempien esikoinen, ei tiedä mitä odottaa :LOL:
 
@Pähkinäpuu mulla on kans aina iso maha ja tuntuu et tulee tosi aikaisin näkyviin jopa näiden läskien alta :LOL:
Nyt Toivon että pysyisi piilossa pidempään, luulen että tästä viidennestä ei enää ihmiset jaksa innostua :whistle:


Fb ryhmä kiinnostaa:) Toukokuisissa olin myös tän meidän nuorimman kanssa. Silloin perustin ryhmän itse mut nyt mulla ei aika eikä energia riitä siihen.


Oireita; mulla jomottelee menkkamaisesti alamahaa ja välillä pakko käydä tarkistamassa ettei menkat oo alkanut. Mullahan ei ehtinyt tuon kuopuksen jäljiltä alkamaankaan..
Valkovuotoa tulee holahtelemalla ja niitä repäiseviä vihlaisuja.. Vasen rinta on kipeähkö välillä.
Tänään taitaisi olla 4+1.
 
iK
@pillipöllö Kiitos! No näin mäkin oon järkeillyt. Luin jotain aiheesta tehtyä väitöstäkin..:LOL: Näiden emä oli ulkokissa, mutta mä ymmärsin että emältä saatu suoja riittää noin 12-viikkoiseksi ettei pennuille tule. Jos siis emällä on. Ja nämä eivät ole olleet pihalla tai syöneet raakaa lihaa, mikä on kai myös iso riskitekijä.
 
  • Tykkää
Reactions: pillipöllö
Moikka!

Hieman epäuskoisena tänne kirjottelen kun oma usko raskautumisen mahdollisuuteen on ollut todella koetuksilla. Meillä ehkäisy jätettiin pois 4/2017 ja kertaakaan en ole plussaa saanut. Tämän vuoden lokakuun alussa käytiin julkisella puolella lääkärissä, josta esim. verikokeiden kautta saatiin lähetteet lapsettomuushoitoihin. Viime aikoina ollut paljon väsymystä ja alavireisyyttä, minkä selitykseksi paljastui verikokeissa kilpirauhasarvon kohollaoleminen, johon lääkitys alkoi viikko sitten. Viime viikolla väsymys meni niin voimakkaaksi, että hakeuduin työterveyshuoltoon ja sain sairaslomaa. Mutta kuinkas sitten kävikään; perjantaina menkkojen ollessa päivän myöhässä tein raskaustestin huvikseen ja niihin tuli haaleat viivat testeihin (tottakai piti tehdä muutama testi kun niitä oli läjä kaapissa :LOL:)! Uskomatonta tässä on vielä se, että tässä kierrossa raskautumisen mahdollisuus oli pienin pitkään aikaan! Ovulaatiotestit näytti haamuviivat ti ja ke, ovislimaa tuli pe ja yhdynnät oli su ennen ovistestien haamuja sekä ovislimojen jälkeisenä sunnuntaina. Aiemmin aina pyritty ajoittamaan yhdynnät tarkemmin oviksen tienoille. Ehkä olikin siis hyvä että tää kierto tuntu jo hukkaanheitetyltä :ROFLMAO:

Samaan aikaan olen varovaisen sekaisin onnesta, mutta myös pelottaa kovasti jos tämä onkin tuulimuna tai menee kesken. Onneksi on vielä vähän sairaslomaa niin saa sulatella tätä juttua :love: Laskurin mukaan nyt 4+4, oireina väsymys ja rintojen, etenkin nännien hirmuinen arkuus, etova olo sekä ajoittaiset menkkamaiset alavatsakivut/nippailut.

Kuumeilija90 / 1.lapsi / LA 4.7. / PKSSK
 
Onnea muillekin plussanneille!:love:

Tuosta masun tulemisesta esille. Ekan kanssa sain salattua raskauden töissä rv21 asti :D toisen kanssa sai tehdä töitä, ettei paljastunut ennen nt-ultraa, ja ainakin yks oli jo arvellut löysistä vaatteista ja piilotteluyrityksistä huolimatta.. Nyt mulla onkin koko ajan ihan pieni raskausvatsapömppö-look-a-like, kun navan kohdilla on 4cm verran vatsalihasten erkaumaa :( kyllä tulee aika homma joskus kuntouttaa toi vatsa.. Edeltävästä synnytyksestä nyt 1v5kk, ei siis enää ilman kuntoutumista palaudu. Luulen, että ton erkauman takia tällä kertaa vatsa tulee hyvin aikaisin isosti esiin, kun ei ne vatsalihakset oo siinä jarruttelemassa sitä pullahtamista ja venyvät aiempaa helpommin :ROFLMAO::geek:
 
Moikka!

Viikko sitten sain testiin kaksi viivaa ja sen jälkeen on ollut pää aivan sekaisin. Kuluneen viikon aikana viivat ovat hyvin vahvistuneet ja tänään aamulla tasavahvat viivat testissä. 1,5 vuotta yritystä takana, joten todella uskomattomalta tuntuu:love: Samaan aikaa onnesta sekaisin ja huolesta suunniltaan.

Ovista en saanut tikutettua, mutta kierron perusteella tänään olisi rv 4+6, eli LA (ehkä) 2.7.
Ananasbananas/1.lapsi/LA 2.7.
 
iK
Mä en oo jostain syystä vielä varannut neuvolaa. Hassua, kun esikoisesta oli päivän myöhässä menkat niin tein plussatestin ja sit varasin neuvolan jne... miten sitä nyt on jotenkin epäuskoinen (n). Postissa pitäs tulla viikkonäytölliset digitestit. Ehkä mä sit semmosen jälkeen jo uskallan varata.

Meillä tehdään neuvolassa ensimmäisellä käynnillä varhaisultra. Se on kyllä ihanaa! Jos ei tehtäis niin menisin yksityiselle. Olis liian kova paikka kuulla vasta nt-ultrassa viikolla 12 että oliskin tuulimuna tms.:(
 
  • Tykkää
Reactions: jammaillen
Jäin nyt sittenkin miettimään sitä varhaisultraa.. Eka neuvolakäynti on siis rv8 ja seuraavalla viikolla lähdetään 3 viikon häämatkalle Aasiaan (tästä tulee mielenkiintosta, pitää aika tarkkana olla ruokien ym. suhteen (n)). Tiedustelin yksityisiltä lääkäriasemilta varhaisultran hintaa ja järkytyin kyllä kun hinnat on 200-250€ kokonaiskstannuksineen! Pitää vielä soittaa neuvolaan ja kysyä olisiko mitenkään mahdollista päästä julkisen kautta. Onko muuallakin varhaisultrat samoissa hinnoissa vai onko tää joku Pohjois-Karjalan juttu? :eek:
 
@Kuumeilija90 yhdellä pienehköllä paikkakunnalla sain maksaa 180e siitä, että sain varman sukupuolitiedon kuopuksesta.. Todella suolainen hinta! Julkisella siis se jäi rakenneultrassa vähän auki, ja koska mun oli PAKKO saada tietää se, niin menin yksityiselle :D Maksaa varmaan saman verran mitä varhaisultra.

Kunpa täälläkin ultrattais neuvolassa varhaisultratkin! Mä aattelin koittaa päästä sinne varhaisultraan jostain muusta syystä, vaikka määrittämään raskauden tarkemman keston :rolleyes::sneaky:
 
Eufemia / kuudes lapsi / la 11.7/ OYS


32vuotias suurperheen äiti pohjois-pohjanmaalta.

Minä jännään ihan sikana et joko tärppäs. Testit hiukan enteilee sitä mutta tänään vasta kp26 ja viivat todella hailuja ja selvää saa paremmin testiajan jälkeen. Mutta hailuraa punaista näen. Aamulla ajattelin taas testata kun noita testejä on jemmassa useampi.

Jos tärppi kävi niin laskettu aika on 11.7; onko sillä joku tarkoitus kun rv17+ menehtyneen Olavin laskettu aika ois ollut 8.7.18.

Pelottaa ja tulee varmasti sika vaikea raskaus.

Nyt vissii siis olis rv3+5

Oireita on ilmenny viime viikosta eteenpäin. Palelua, närästystä, unia, pahaa oloa, menkkajomotuksia, nenän tukkoisuutta, eilen töissä ollessa työkaveri oli käynyt tupakalla ja hyi kuinka se haisi pahalle.

Fb ryhmään liityn mielelläni jos joku semmoisen perustaa.
 
Jäin nyt sittenkin miettimään sitä varhaisultraa.. Eka neuvolakäynti on siis rv8 ja seuraavalla viikolla lähdetään 3 viikon häämatkalle Aasiaan (tästä tulee mielenkiintosta, pitää aika tarkkana olla ruokien ym. suhteen (n)). Tiedustelin yksityisiltä lääkäriasemilta varhaisultran hintaa ja järkytyin kyllä kun hinnat on 200-250€ kokonaiskstannuksineen! Pitää vielä soittaa neuvolaan ja kysyä olisiko mitenkään mahdollista päästä julkisen kautta. Onko muuallakin varhaisultrat samoissa hinnoissa vai onko tää joku Pohjois-Karjalan juttu? :eek:
Kyllä ne taitaa tuota hintaluokkaa olla muuallakin, jos aikaisemmista raskauksista oikein muistan. Onhan se kallista mut itse oon niin malttamaton etten jaksa odottaa sinne NT-ultraan, joka on täällä se eka. Toivottavasti pääset neuvolan kautta niin säästyy rahat :)
 
Itse olen menossa varhaisultraan Helsingin Perhe-Arteen jossa ultra on 62€+ 17€ toimistomaksu. Ultra tosin on kätilön tekemä, mikä tekee hinnasta halvemman vrt.lääkäri ultraisi.

Harmittaa kun Porvoon sairaalassa ei enää voi synnyttää, joten vaihtoehdot on HUS alueen sairaalat Hyvinkää, naistenklinikka, Jorvi tai sitten vaihtaa sairaanhoitopiiriä ja lähteä Kotkaan.

viskula/kolmas lapsi/ la 5.7? / en tiedä
 
Viimeksi muokattu:
Täällä kirjoittelee ikuinen pessimisti, joka kuitenkin uskalsi varata jo ensimmäisen neuvolan :D Tuntuu jotenkin mahdottomalta, että ensimmäisestä "tulee jos on tullakseen"-kierrosta tärppää ja menee hyvin loppuun asti. No katsotaan mitä tuleman pitää, nyt on alustavien laskelmien mukaan rv 5+1.

Neer / esikoinen / LA 1.7.
 
@viskula Hyvinkää on hyvä paikka synnyttää. Rauhallinen ja mukavat kätilöt. Just huhtikuussa siellä synnytin kuopuksen :)

@Eufemia85 kiva että täällä on muitakin suurperheellisiä:) Osanotto pienen menehtymisestä:cry:


Mä palelen ihan koko ajan. Sormet ja varpaat jäässä. Ääääääh.

Oli pakko taas nyt illalla testata. Hyvinhän tuo on taas vahvistunut :love:
 
iK
No pitääks munkin tänään varata neuvola kun tekin ootte jo varannu! :rolleyes: Tänään pitäs tulla postissa viikkonäytölliset digitkin.

Eilen tuli yhtäkkiä tunne että kääk, ihan alamaha vähän pömpöttää. Onkohan kuvitelmaa.. :D
 

Yhteistyössä