Heinäkuiset 2019

Ehkäpä teen sit noin! Oon kyllä maailman surkein valehtelemaan, vaikka varsinaisesti en nyt valehtelekaan, vaan jätän vähän kertomatta :ROFLMAO:

Mitäs te muut aiotte influenssarokotusten kanssa? Meidän koko perhe kävi eilen ottamassa.
 
Ehkäpä teen sit noin! Oon kyllä maailman surkein valehtelemaan, vaikka varsinaisesti en nyt valehtelekaan, vaan jätän vähän kertomatta :ROFLMAO:

Mitäs te muut aiotte influenssarokotusten kanssa? Meidän koko perhe kävi eilen ottamassa.
Mietinnässä on tuo rokotus, mutta en oo vielä varsinaisesti päättänyt. Ensi viikolla olisi niitä avoimia rokotuspäiviä, mutta 19.11. on eka neuvolakäynti niin sen varmaan saisi silloinkin halutessaan? Viime helmikuussa oli influenssaepäily, olin kaksi viikkoa poissa töistä, yli viikon kesti 40 asteen kuume ja aivan järkyttäviä päänsärkyjä oli, en kyllä sitä samaa haluaisi enää koskaan ja varsinkin nyt kun on raskaana.. Siitä taudista meni kiertokin aivan sekaisin kun kuume nousi ennen ovulaatiota, kierron pituus meni 80 silloin :confused:
 
Kiva kun fb ryhmä on perustettu. Yritin laittaa viestin, mutta en tiedä osasinko (n):):ROFLMAO: Ihanaa että vihdoin tullut oireita, mutta olen sairaalassa töissä ja oksettaa heti kun astuu ovesta sisälle, väsyttää niin paljon että iltavuoro meni eilen koomassa ja tänään nukuin aamulla pommiin. Heti kun listassa näkyy yövuoro. Menen hommaamaan lääkärintodistuksen ja pakko kertoa pomolle.
 
Mulla kanssa oli viime helmikuussa influenssa. Viikon joka päivä 40 asteen kuume ja järkyttävä olo. Töistä saisin vaikka heti piikin, mutta epäilyttää riskit ekalla kolmanneksella. Ajattelin ottaa neuvolasta rokotteen, kun eka käynti on 20.11.
 
Täällä myös turvotusta, joka ehkä tosin menee vähän turhan paljon parantuneen ruokahalun piikkiin :whistle: eilen tein digitestin, joka näytti raskaana viikot 1-2. Tämä sai nyt miehenkin lopultakin uskomaan että raskaana ollaan :ROFLMAO:

Mulla olisi tänään tiedossa juhlat joiden oli tarkoitus olla kosteat, saa nähdä miten tässä saa salaisuuden pidettyä o_O
 
viskula, mitä riskejä ekalla kolmanneksella?

Mulla on aikanaan ollut sikainfluenssa, ennen tamifluuta kuume pysyi 41’c muutaman päivän, lääke laski sitä 39’c nostaen tunnin päästä aina takaisin. En syönyt sitten enää särkylääkkeitä kun ei niistä mainittavaa hyötyä ollut. En kyllä sellaista haluaisi raskaana kokea mutta en ole koskaan tuota rokotustakaan ottanut. Nyt olen ajatellut että ei taida olla vaihtoehtoja, että se kai pitää ottaa. Mutta riskit...? (n)

Järkyttävän huono olo. Siinä kun eilen ei voinut pahoin niin tänään kostautuu. Onko jollain kokemusta niistä pahoinvointirannekkeista, onko niistä mitään iloa? Nenän tukkoisuus ei ainakaan auta tätä oloa nyt yhtään.
 
Heips. Plussasin viime keskiviikkona. Rfsu testillä selvän, mutta vaalean viivan. Sen jälkeen olen tehnyt pari varmistusta ja samanlaiset haaleahkot viivat tulevat. Ovat siis ihan värillisiä oikeita plussia, mutta mietityttää kun eivät ole tuon vahvempia/ vahvistuneet. Tänään siis 4+6. En halua vielä listoille aiempien keskenmenojen vuoksi, mutta mikäli tämä jatkuu, niin uskoisin la. Olevan 7.7. :) Iltatähteä täällä odotellaan (?)
 
iK
Onko täällä muita, joilla oireet aika vähäiset? Tuntuu että kaikilla jo mega huono-olo ja väsy. Mä oon yrittänyt kuumeisesti pohtia oliko mulla esikoisestakaan juuri oireita aluksi, mutta en yhtään muista. Eli mielestäni ei juurikaan.. Etin vanhan esikoisen ryhmän täältä, siihen olin kirjoittanut näin:

”Iltapahoinvointia oli aika reilusti tuossa viikoilla 9-12, mutta nyt tämän viikon alussa tuntuu lievittyneen?? Toisaalta yhtäkkiä tuntuu alavatsakin jo vähän kasvaneen, eli merkkejä on kyllä ilmassa. Yrjötä ei ole tarvinnut sentään, eli kuvotuksella on päästy... Hienoa päästä porukkaan kyllä mukaan! :) Itse tulen varmasti jonkin verran facebookkailemaankin, mutta toivottavasti myös täällä säilyy keskustelu.”

Että jos nytkin menis vaan vko9-12 pahoinvoinnilla niin se oli toki ok...
 
Viimeksi muokattu:
Onko täällä muita, joilla oireet aika vähäiset? Tuntuu että kaikilla jo mega huono-olo ja väsy. Mä oon yrittänyt kuumeisesti pohtia oliko mulla esikoisestakaan juuri oireita aluksi, mutta en yhtään muista. Eli mielestäni ei juurikaan.. Etin vanhan esikoisen tyhmän täältä, siihen olin kirjoittanut näin:

”Iltapahoinvointia oli aika reilusti tuossa viikoilla 9-12, mutta nyt tämän viikon alussa tuntuu lievittyneen?? Toisaalta yhtäkkiä tuntuu alavatsakin jo vähän kasvaneen, eli merkkejä on kyllä ilmassa. Yrjötä ei ole tarvinnut sentään, eli kuvotuksella on päästy... Hienoa päästä porukkaan kyllä mukaan! :) Itse tulen varmasti jonkin verran facebookkailemaankin, mutta toivottavasti myös täällä säilyy keskustelu.”

Että jos nytkin menis vaan vko9-12 pahoinvoinnilla niin se oli toki ok...
Minulla myös oireet aika vähäisiä. Lähinnä rintojen aristusta iltaisin painetta alavatsalla/turvotusta. Iltaisin olen ollut kyllä aika väsynyt myös. Tänään 5+4 menossa. Vähän mietityttää, mutta yritän ottaa rennosti, kun testeissä viivat ovat vahvistuneet hyvin ja eilen digi näytti 3+. Päätin lopettaa testaamisen ja jäädä odottelemaan. Ensi viikon ke päästään varhaisultraan, jännittää :whistle:
 
  • Tykkää
Reactions: iK
Mites muilla syöminen sujuu? Mulla ei oo vielä pahoinvointia, mut tuntuu siltä, että saa syötyä vaan ihan pieniä annoksia ku sit tulee jo ähky. Ennen mulla on ollu ihan kyltymätön nälkä ja pohjaton vatsa, ja vuoden sisään on muutama kilokin tullut kerättyä, niin tää on aika jännä :D
 
Kiva kun fb ryhmä on perustettu. Yritin laittaa viestin, mutta en tiedä osasinko (n):):ROFLMAO: Ihanaa että vihdoin tullut oireita, mutta olen sairaalassa töissä ja oksettaa heti kun astuu ovesta sisälle, väsyttää niin paljon että iltavuoro meni eilen koomassa ja tänään nukuin aamulla pommiin. Heti kun listassa näkyy yövuoro. Menen hommaamaan lääkärintodistuksen ja pakko kertoa pomolle.
Osasit, ja nyt oot ryhmässä, ehkä huomasit jo :D
 
Nonni täällä ollaan @iK :whistle: jospa sitä uskaltautuu jo mukaan. Tänään kyllä haen vielä jonkun testin. Mutta tiistaista asti testaillu ja viivat vaan vahvistuu :love:
4.lapsi/ la 12.7
Jokatapauksessa pelko on kamala että kesken menee jne. Ainut oire on se että väsyttää enemmän kuin ennen. Ennen jaksoi valvoa 22-23 ja herätä 5-6 aamulla mutta eilenkin kahdeksan jälkeen kaaduin sänkyyn ja heräsin viideltä :LOL: eli unta näemmä ainakin tarvii enemmän :) nyt menkkojen mukaan viikot olisi 4+4 mutta koska olen ollut kipeänä ja ne petikerrat:oops: muistaa, plus eka haamu minkä juuri ja juuri erotti herkällä testillä tuli tiistaina, niin veikkaisin lähemmäksi 4+0 tai 4+2. Taidan mennä vaikka tuon 4+2 mukaan nyt alkuun. Laskettu aika sen mukaan vielä :) eli menee pidemmän kuukautiskierron mukaan :)
 
Heippa kaikki!

Innokkaana tuun jo mukaan, vaikka viikkoja on vasta huimat 4+0. Malttamattomana olen tehnyt tämän viikon aikana jo useamman testin plussan perässä, ja sellainenhan sieltä lopulta tuli :love:

Plussa.jpg

iK, mulla on ollut vähäiset oireet sekä nyt että esikoisesta. Voimakkain oire on jatkuva menkkakipumainen kipu alavatsalla, joka on molemmissa raskauksissa alkanut jo paljon ennen plussaa. Alavatsan turvotus on toinen oire, johon nyt kiinnitin huomiota. Kaikki housut kiristää, vaikka paino ei ole noussut o_O

Jammaillen, ehdottomasti yrittäisin päästä varhaisultraan! Ja itseasiassa yritänkin :D Pääsin esikoista odottaessa noiden kipujen takia varmistamaan, että raskaus on oikeassa paikassa, ja samaa ajattelin pyytää tällä kertaa. Ollaan tosin muutettu tässä välissä Joensuusta pk-seudulle, joten saa nähdä riittääkö täällä resurssit moiseen palveluun.

Influenssarokotteen aion ottaa. Esikoisella on ensi viikolla 2v neuvola, jossa hän saa rokotteen, ja samalla ajattelin pyytää sen itsellenikin. Ollaan taas sairastettu jo useampi flunssa tässä syksyn aikana, eikä influenssa todellakaan ole toiveissa.

Kafi / 2. lapsi / LA 14.7.
 
Ehkäpä minäkin uskaltaudun listalle. Tänään jo tosi hyvin vahvistunut plussa. 2,5v ollaan enemmän ja vähemmän yritetty iltatähteä perheeseen. Näihin vuosiin mahtunut keskeytynyt keskenmeno, kaksi keskenmenoa ja ainakin kaksi kemiallista. Aika varovaisen onnellinen olen siis tästä yllättävästä käänteestä. Olin jo päättänyt, että nyt loppuu yritys ja hyväksytään se että meille ei enää vauvaa tule. Oli jo muita suunnitelmia ja ajatus aloittaa ehkäisy uudestaan seuraavien kuukautisten jälkeen. No yllättäin niitä ei nyt kuulunutkaan. Minulla nyt siis 5+0 ja la. 7.7. Saattaa tuosta vielä muuttua, koska sen ole ihan varma ovulaation ajankohdasta. Viizplus/7.7./Tays
 
Niin ja tuosta neuvolasta,mä varmaan tuossa puolentoista viikon päästä sanon neuvolassa samalla asiasta kun on tuo meidän vauvan neuvola käynti samalla :) sittenkin viikkoja vasta 5+ jotain niin ihan hyvin heillä siinä varmasti aikoja siihen kuukauden päähän varmasti on. Täällä yleensä eka neuvola on 8-9viikoilla :) mä en tiedä menenkö varhaisultraan,viimeksi sain kotona dopplerilla sydän äänet kuuluviin 8+5(luulin että oli viikkoja jo 9+2,kunnes varmistui nt ultrassa),toki pitkän etsimisen jälkeen. niin mietin että josko se riittäisi jos vaikka vähän ennen kymppi viikkoa saisi kotona sydän äänet kuuluviin niin sitten malttaisi odottaa nt ultraan rauhassa :unsure::rolleyes: toki nää on vielä vaan ajatuksia,näkee sitten mitenkä käy tässä muutaman viikon aikana että malttaako kuitenkaan :ROFLMAO:
 
iK
Oliks joku tehnyt digiä nyt vielä? Mulla nyt viikkoja 5+1 ja yks viikkonäytöllinen digi huutaa mun nimeä kaapissa. (n):D Sain sillä keskiviikkona pregnant 2-3 ja mietin koska olis potentiaalista saada 3+.... Periaattees kai vois jo, mut varmrmpaa olis vasta kohta. Mut silti tekis mieli jo..:whistle:
 

Yhteistyössä