~Heinäkuiset 2020~

Mä meinasin olla menemättä varhaisultraan ja ehkä skipata tällä kertaa dopplerinkin. Sain esikoisen raskaudessa dopplerills sydänäänet kuulumaan vasta rv12+ ja olin silloin nähnyt pikkutyypin jo ultrassakin ennen sitä :LOL:
 
Minäkin varovaisesti liityn ryhmään. Ikää 34 ja laskettuaika 11.7. Tämä olisi meidän neljäs kullanmuru. Isommat lapset olisi vauvan synnyttyä jo 15, 13 ja 10v
Jännitystä on ilmassa, koska keväällä todettiin viikolla 12 tuulimuna. Pettymys oli suuri. Niin monta kiertoa on yritetty ilman tuloksia, että olin jo aivan varma, että ei tässä enään raskauduta. Tämän kierron piti olla viimeinen jolloin yritetään, ja kappas!
Aika epäuskoinen fiilis vielä. Toivotaan että pysyy matkassa
 
@Minnimatilda onnea plussasta ja sormet ja varpaat ristissä et kaikki menee tällä kertaa hyvin<3

Minkäslaisia oireita teillä on ollut? Mulla oli eilen menkkamaista alavatsakipua ja samaan menkkamaiseen kipuun heräsin aamulla ja jännittäny et tuleeko ne menkat kumminkin, mut kipu ollut vaan hetken kestävää, eikä oo ollut samanlaista kramppikipua kun sillon viime viikolla. Ensimmäinen oksukin tuli aamulla. :sick: Myös rinnat on alkanut aristaa enemmän ja väsyttää. Tänään tuli myös mahdollinen työmatka eteen tosin ajankohdasta ei vielä tarkkaa tietoa ja lentämällä pitäis matkustaa, ni havahduin että matkustamisetkin täytyy jossain vaiheessa ottaa huomioon :D on tää kaikki niin uutta ja jännittävää :barefoot:
 
  • Tykkää
Reactions: Summer2
Minäkin varovaisin mielin liityn joukkoon:unsure: Tulin ensimmäisen kerran tasan vuosi sitten raskaaksi ja eka kolmannes meni tosi hyvin kunnes nt ultrassa todettiin että kaikki ei oo ok. Sitten tutkittiin ja ultrattiin ja pisteltiin ja kaikki käytiin läpi mutta syytä isolle turvotukselle ei löytyny. Vk15 pikkusen sydän sit kuitenkin luovutti ja kaikki alkoi alusta:cry: Nyt sitten viimein taas tärppäsi ja aivan uskomattomalla tuurilla täsmälleen sama LA kuin tämän vuotisella olisi pitänyt olla. Viimeksi ehkä innostuin liikaa ja pettymys oli valtava, nyt ainakin koitan ottaa varovaisemmin:giggle:

vallotus./31v./esikoinen/12.7.2020
 
@Minnimatilda onnea plussasta ja sormet ja varpaat ristissä et kaikki menee tällä kertaa hyvin<3

Minkäslaisia oireita teillä on ollut? Mulla oli eilen menkkamaista alavatsakipua ja samaan menkkamaiseen kipuun heräsin aamulla ja jännittäny et tuleeko ne menkat kumminkin, mut kipu ollut vaan hetken kestävää, eikä oo ollut samanlaista kramppikipua kun sillon viime viikolla. Ensimmäinen oksukin tuli aamulla. :sick: Myös rinnat on alkanut aristaa enemmän ja väsyttää. Tänään tuli myös mahdollinen työmatka eteen tosin ajankohdasta ei vielä tarkkaa tietoa ja lentämällä pitäis matkustaa, ni havahduin että matkustamisetkin täytyy jossain vaiheessa ottaa huomioon :D on tää kaikki niin uutta ja jännittävää :barefoot:

Lentää saa onneksi aika pitkälle, normaalisti edenneessä raskaudessa muistaakseni rv 36+0 asti! Me asuttiin Yhdysvalloissa kaksi ekaa kolmannesta esikoisen raskaudesta, ja lennettiin sieltä sitten rv 28+ Suomeen. Meni vielä oikein mukavasti ja vaivatta, vaikka lentomatka oli ~17h kahdella vaihdolla :D
 
Miulla epäsäännöllinen kierto nii on jotenkin todella vaikea arvioida laskettua aikaa, kun jos laskee edellisistä menkoista olis se 8.7. Mutta jos mahdollisen hedelmöittymispäivän mukaan niin 12.7. :D haluaisin niin jo tietää millä viikoilla sitä oikeasti mennään

@Hubbis oireita ei onneksi vielä kamalasti oo, mutt eiköhän tää tästä pahene jatkuva väsymys, etova olo ja menkkamainen särky etenkin vasemmalla puolella :D ja rinnat ajoittain muistuttavat olemassa olostaan.
 
Viimeksi muokattu:
Mulla nännit kipeytyny parin viime päivän sisään, mitään huonoa oloa ei oo. Välil pienii tuntemuksii eri kohissa alamahaa. Nyt 5+2. Oon varannu varhaisultran 7+3 päiville. Viikon päästä siitä eka neuvola :love:
 
Täällä ois rv4+5 ja muita oloja ei vielä kun tuo nivunen edelleen vähän kipeähkö, tissit kipeytyneet nyt viikonlopun aikana hieman. Muistelisin, että edellisissä raskauksissa alkanut rv5+ - 7+ pahoinvointi ja tissit niin arat että oksat pois.
Mielenkiinnolla jään odottamaan mahdollisia oireita.
 
Tulipas lannistunut olo, sain puhelun julkiselta puolelta että meille olisi joulukuun alkuun aika ensimmäisiin lapsettomuustutkimuksiin. Kerroin muuttuneesta tilanteesta, mutta nainen puhelimessa totesi jotenkin negatiiviseen sävyyn "no sitä ei vielä tiedä miten tässä käy, ei tätä aikaa kannata perua tässä kohtaa". No otin sitten tuon ajan meille kuitenkin varuiksi :( voi kuulemma perua pari päivää ennen..
 
Hei kaikki,
minäkin varovaisesti liittyisin joukkoon. Yli kahden vuoden yrittämisen jälkeen ihka ensimmäinen plussa ja vielä olen todella skeptinen, että kuinka tässä käy. Kovasti tekisi mieli iloita ja innostua, mutta järki sanoo, että joku on kuitenkin pielessä ja tulee keskenmeno tms. Niin vaikea kuvitella, että näin pitkän yrityksen jälkeen onnistaisi.
Esikoinen siis kyseessä ja la 12.7.
 
Onnea kaikille plussanneille ❤
@Minna5 ihana uutinen, että noin pitkän ajan jälkeen vihdoin onnistuitte. Ymmärrän huolen, se tuntuu muutenkin kestävän positiivisesta testistä elämän loppuun asti, huolen syy vaan vaihtelee.
@jennaemilia mulla on sama tilanne, että en tiedä raskauden todellista kestoa. Tänään soitin neuvola ajan ja sieltä sanottiin, että menee viimeisten kuukautisten mukaan ja tarkentuu ultrassa jos heittoa on yli 5 päivää. Tän mukaan mun la oli 1.7, itse uskon, että alkio on noin viikon pienempi. En tosiaan itse tiedä edes ovulaation ajankohtaa kun en bongannut sitä. Testi oli kp 30 nega ja kp 32 haalea viiva. Normi kierrot ollu nyt 27 päiväisiä.
 
Oireista täällä kysyttiin. Mulla on välillä ihan älyttömiä alavatsakipuja. Esiintyy varsinkin yöllä ja kestää ehkä noin 5-10min. Neuvolaan soittaessa mainitsin näistä ja siellä sanottiin, että kohdun kasvaminen voi niitä aiheuttaa. Mua on myös ruvennut janottamaan enemmän. Rintoja ja alavatsaa kutittelee silloin tällöin. Ja rinnat ruvennut kasvamaan :D siinäpä ne suurimmat oireet.
 
Mulla ei oo hirveästi oireita, ihme kyllä ei oo vielä hirveesti etovaa oloakaan. Heti tietenkin mietin että onko kaikki hyvin jne... Toivotaan! Pissalla ainakin saa ravata ja ruokamielihaluja on. Kaikki suolainen maistuis! Väsyttää myös entistä enemmän. Tänään siis 5+0 että kyllä niitä oireita ehtii vielä tulla. :rolleyes:
 
@Summer2 lueskelinkin finskin sivuilta että aika pitkälle sitä voi lentää ilman mitään todistuksiakaan ja ei ole onneksi noin pitkä lento tiedossa kun sulla oli. :)

Täällä myös tosi epäsäännöllinen kierto, mut oviksen bongasin digiin kp21 ja hedelmöittyminen ois ollut kp22 tai kp23. Myös mulla kp30 nega ja plussasin haamujen haamun kp31 illalla ja kp32 aamulla oli vahvempi viiva ja jotakin mahdollista kiinnittymisvuotoa. Oon laskenut tosta kp22 et se oli hedelmöittymisajankohta ja siitä sitten noi viikot. Vielä en oo neuvolaan soittanut tai varhaisultraa varannut, mut ehkä loppuviikosta uskallan jo sinnekin soitella.:)

Mullakin noi alavatsakivut ollut kestoltaan just tommosia 5-10min ja sit mennyt ohi.
 
  • Tykkää
Reactions: Summer2
Moikka!
Ehkä uskallan jo liittyä mukaan, tein positiivisen testin sunnuntaina ja eilen vielä varmistuksena digin joka näytti viikkoja 1-2. Jännittää kyllä tosi paljon, mutta on tätä odotettu ja toivottu. :) Kiva päästä jakamaan ajatuksia teidän kanssa täällä ja toivottavasti myös myöhemmin fb-ryhmässä.

Anzkuliina/24v/esikoinen/15.7
 
  • Tykkää
Reactions: Mini-n-n
Varovaisesti taas kurkin taustalta.. Lämpimät onnittelut kaikille plussanneille!

Itse tein eilen vahvan plussan, la 10.7 suunnilleen. Pari kuukautta sitten kirjoittelin muutaman viestin toukokuisissa, meni kesken vähän päälle rv6. Yhden menkat välissä ja taas tärppäsi. Viime plussassa oli vahvat oireet heti, erityisesti voimakas rintojen aristus. Nyt ei mitään, menkat vaan oli myöhässä. Ja no, kovan flunssan sain vaikka juuri sairastin muutama viikko takaperin, mutta ei välttämättä liity tähän toki. Eilen yöllä heräsin 5min vatsakramppiin. Odotellaan ja katsellaan.

Kiinnostaa kyllä facekin, jahka pidemmälle päästään. Nyt odotan neuvolan ajanvarauksenkin kanssa vähän pidempään, ettei tarvi sit soitella perään ainakaan. :love:

Esikoinen toiveissa ja ikää 30v.
Tsemppiä kaikille :love::oops:
 
Ihanaa, kun meitä kertyy tänne tasaiseen tahtiin ja toivotaan, että myös pysytään täällä:love: Jotenki epätodellinen olo edellee, mutta kyllä tämän jo alkaa sisäistämään:barefoot:Ihan eri tunne kuin aikaisemmista epäonnisista raskauksista.

Oireista: Mulla iskeny ihan hullu luomu mustikkamehun himo, juustuu kans vetäny slaissin jos toisenkin aina välillä.
Eilen oksensin pariin otteeseen. Ja pahoinvointi on pikkuhiljaa pahenemaan päin, eikä haittaa:p
Rinnat on pinkeet ja alavatsa kipuilee ja sellanen paineen tunne kokoajan. Housut kiristää ni pidän vaan pieruverkkareita. Välillä sitä pelästyy, että nytkö ne menkat sit alkoikin, mutta onneks kyse on ollu vain vv:sta. Niin ja aikamoinen ummetus iskeny. Tänää aloitan luumumehu kuurin. Pääsärkeny jo viikon ja pieni flunssa iskeny.
Mitä mieheeni tulee, niin on kyllä ihan onnessaan. Antaa masulle pusuja samassa kuin minullekin. Seuraa eri sivustoilta alkion kehitystä viikko viikolta mitä tuleman pitää. Herkistyy siinä missä minäkin.:barefoot::ROFLMAO:
Jännitetään yhdessä tulevaa ensi perjantain ultraa. Kunpa kaikki olisi hyvin. ❤
Milloin (jos olet menossa) muilla eka ultra-aika?:)
 
Mä just peruin mun varhaisultra-ajan, koska pääsenkin gynen polille la:n tarkistukseen. Keskenmenon jälkeen ku ei niitä menkkoja tullut ennen tärppiä. Toivon vaan niin kovasti että kaikki on hyvin. Mulla ei tuota pahoinvointia oikein oo vieläkään että se tietenki mietityttää. Onhan nyt vasta 5+1 mut silti... :unsure:
 
Hei, oletteko menossa varhaisultraan kunnalliselle, jos sitä siis kunnassanne järjestetään vai yksityiselle?
Mä olin aina elänyt siinä luulossa, että meidän kaupunki tarjoaa varhaisultran ennen NT ultraa. Nyt sitten aikaa varatessa ilmeni, että ensimmäinen käynti oliskin terveydenhoitajalle?
Tiedättekö te, joilla on jo ennestään lapsia mitä tuolla ensimmäisellä terkkarikäynnillä sitten tehdään? Katsotaanko mun painot jo yms? Onko teillä tullut mies mukaan jo tuohon terkkarikäyntiin? Mitä siellä tehdään, kerran ei ultrata?
Lääkäri aika kuulema varataan tuolla terkkarikäynnillä rv8-10.
 
Meillä ainakaan ei kunta tarjoa varhaisultraa. Ekalla neuvoläkäynnillä katsotaan meillä ne valmiiksi kotona täytetyt laput ja puhutaan liibalaabaa sekä tehdään lähete nt-ultraan. Pissa stixataan ja otetaan hb ja mitataan RR niinku joka kerralla sen jälkeenkin.
Mies ei oo ollut mukana muuta kuin ultrissa, hyvä niin koska miehelle siellä neuvolassa ei kyllä oo tarvetta. Ellei sitten välttämättä joku halua miestä sinne kuuntelemaan. :)
 
Meillä on eka neuvola 2 viikon päästä, joku tämmöinen terkkarin 1,5h aika jossa käydään läpi asioita ym. Mulla ainakin sanottiin että puoliso ehdottomasti mukaan tänne ja jos ei pääse niin sitten kaveri, tosin tää on ensimmäinen raskaus niin kaikki on ihan uutta :) Toivon kovasti, että pääsisi ultraan ennen joulun pyhiä ja voisi jouluna kertoa sukulaisille asiasta.
 
Meillä (Oulussa) menee kans niin että neuvolassa tehdään ihan perusjuttuja, lähinnä puhutaan ja ultrat on sitten erikseen ja neuvolalääkärit myös. Joissain kunnissa käsittääkseni jopa ultrataan neuvolassa mut varmaan vain harvoissa.

Mun mies oli sillon viimeks ekalla neuvolakäynnillä mukana ja vaikka ei se siellä periaatteessa mitään tehny (tai no ei sen enempää paljon ku minäkään) niin kyllä se musta sillon oli ihan hyvä, kun siinä hänkin pääsi vähän enemmän mukaan siihen raskauteen kun muuten ei oo miehille ehkä niin konkreettinen juttu. Niin ja kuunneltiin sydänäänet siellä niin se oli ihan kiva, ja tosiaan varattiin kaikki ajat ja seulat ym. mutta eipä siellä muuten mitään kovin ihmeellistä tapahtunu. Ehkä nyt tällä kertaa en ottais miestä mukaan mut toisaalta jos oon ihan hermoraunio itkupilli niin voi olla että joutuu lähteen henkiseksi tueksi:rolleyes: On jääny nimittäin vähän lääkäriahdistus viime raskauden aikaa ja aloin mm. työterveyden odotusaulassa itkee viime kesänä vaikka jotain rannekipua olin siellä vaan näyttämässä :LOL:
 
Lasten isää en koskaan ottanut mukaan neuvolaan ja mitä nyt muistelen, niin ei se ekan käynnin jälkeen niin konkreettiselta tuntunut edes itsestä jos puhutaan vaan tyyliin margariinista mitä leivän päällä kannattas nyt jatkossa käyttää. Anteeks mun skeptisyys, johtuu täysin maalaisneuvolasta jossa pikkupaikkakunnalla asuessani kävin.

Tiiän tapauksia joissa pariskunta neuvolassa kastaa yhdessä ne tutkimustikutkin siihen tulevan äidin pissaan neuvolassa, mut joo ei tuu kyseeseen mun elämässä... Hienoa silti että meitä on erilaisia kuitenkin ja vielä hienompaa jos mies haluaa messiin.

Tämän lapsen isä haluaa nyt myös. Onneks on nyt eri neuvola sentään, katsotaan pääseekö hän töiltään mukaan
 

Yhteistyössä