~Heinäkuiset 2020~

Moikka kaikille! 2.11. eli pyhäinpäivänä tein positiivisen testin, aika haamu viiva, mutta nyt tänään viikko sen jälkeen tein niin hyvinkin näkyvä plussa. Eri laskutapojen mukaan la olisi 10-12.7. Jännittää kaikki, on esikoinen tulossa. Eniten jännittää ettei olisi tuulimuna tai tulisi keskenmenoa, mutta eipä niitä voi ennakoida... Ruokavaliosta yms. tiedän ottavani liikaakin stressiä... Ja stressaava kun olen ja sitten stressaa sitäkin ettei saa stressata.
Miettinyt kovasti pitäisikö varata yksityiseltä varhaisultra. Ensi vkon torstaina on soittoaika äitiysneuvolan th:lle. Oireita on ollut jo viikko ennen menkkojen oletettua alkua, lähinnä menkkamaista jomotusta ja se on jatkunut yhä, vaihtelevasti. Lisäksi nyt ollut pari päivää jo rinnat arkoina. Ainiin ja olen 29-v.
 
Viimeksi muokattu:
Moikka kaikille! 2.11. eli pyhäinpäivänä tein positiivisen testin, aika haamu viiva, mutta nyt tänään viikko sen jälkeen tein niin hyvinkin näkyvä plussa. Eri laskutapojen mukaan la olisi 10-12.7. Jännittää kaikki, on esikoinen tulossa. Eniten jännittää ettei olisi tuulimuna tai tulisi keskenmenoa, mutta eipä niitä voi ennakoida... Ruokavaliosta yms. tiedän ottavani liikaakin stressiä... Ja stressaava kun olen ja sitten stressaa sitäkin ettei saa stressata.
Miettinyt kovasti pitäisikö varata yksityiseltä varhaisultra. Ensi vkon torstaina on soittoaika äitiysneuvolan th:lle. Oireita on ollut jo viikko ennen menkkojen oletettua alkua, lähinnä menkkamaista jomotusta ja se on jatkunut yhä, vaihtelevasti. Lisäksi nyt ollut pari päivää jo rinnat arkoina. Ainiin ja olen 29-v.
Täällä aika samanlaisia ajatuksia ja mietteitä, esikoinen tulossa täällä myös :) Ja juuri nuo, että meneekö kaikki hyvin vai tuleeko ongelmia, tuulimuna, keskenmeno, kohdun ulkoinen tms. Ja ruokavalio täälläkin pitäisi saada kuntoon, ei oo paras mahdollinen tällä hetkellä. Mutta en tiedä miten siihen ehdin panostaa kun on niin kauhean kiireinen elämäntilanne, oon työharjoittelussa kokopäiväsesti, ja sen lisäks 2 työtä... Sen takia olinkin hyvin ihmeissäni että tulin raskaaks ylipäätään. Siinä mielessä vaikka yleensä stressaan juurikin sitä ettei sais stressata, niin nyt se on vähän helpottanut jos kerran raskaaksikin voi tulla tämmösen stressin keskellä... Mutta toki nyt pitäs sit yrittää rentoutua enemmän ja huolehtia omasta hyvinvoinnista paremmin että sitten toivottavasti vauvakin voisi paremmin tuolla sisällä. Oon myös miettinyt tuota varhaisultraa että kannattaisiko se että ei tarvisi niin kauaa odotella tietoa onko kaikki ok (n) Mulla vielä toi mun ikä 39v vaikuttaa mun pelkoihin kun liikaa lukenut kaikenlaista... Mut sit taas toisina hetkinä on vaan ihan älytön onnellisuus että oon raskaana ja näin nopeasti vielä, tätä on hyvin vaikea uskoa ja sisäistää. ne pienet hetket kun se uppoaa tajuntaan on niin onnellisia. :love: Että pitää nyt yrittää vaan nauttia tästä ajasta ja tunteesta että tuolla sisällä kasvaa joku ihana pieni ihmisalku :love: Toivon sinnekin onnellista odotusta ja toivottavasti kaikki menee hyvin :love:
 
Samaistun tohon stressaamiseen, mutta yritän rentoutua ja ajatella positiivisesti. Ruokavaliossa ois myös parantamista, kasviksia pitäis syödä enemmän mutta pitkien työpäivien jälkeen ruokaa laittaessa menee niin helposti sieltä mistä aita on matalin...

Ollaan puhuttu miehen kanssa, että varattaisiin aika varhaisultraan, minkä jälkeen kerrottais vauvasta läheisimmille. Oletteko jo muut kertoneet ja jos olette, niin miten? Meillä mies haluaa ehdottomasti kertoa kasvotusten, minkä ymmärrän mutta haluaisin niin kertoa jo omalle äidille... Tänään mietittiin myös niin onnellisena sitä, että toivottavasti vuoden päästä saadaan viettää miehen ekaa isänpäivää kun on esikoinen kyseessä myös omille vanhemmilleni tämä on ensimmäinen lapsenlapsi ❤
 
@Anzkuliina meilläkin tää ois mun vanhemmille ensimmäinen lapsenlapsi. Nehän on jo luovuttanut meidän suhteen ja kutsuu meidän kahta koiraa lapsenlapsikseen. Että tää tulee varmasti olemaan niille shokki, mutta positiivinen sellainen. Oon ite kertonut kahdelle läheiselle ystävälle joille kerroin myös siitä että yritetään vauvaa, muille ei olla kerrottu, edes vauvan yrittämisestä. Halutaan odottaa ainakin ensimmäistä ultraa ja seulontaa että kaikki ois hyvin. Sitten vasta uskalletaan kertoa tästä. Vaikeeta tulee kyllä varmasti olemaan kun tekis mieli huutaa koko maailmalle tästä. :ROFLMAO: Että ymmärrän kyllä hyvin jos on vaikeaa odottaa :love:
 
FB ryhmään liittyminen!
Eli minulle nimi millä löydän facebookista ja laitan kaveripyynnön jotta saan kutsuttua ryhmään.

Nyt tulee paljon viestejä ja melkein jokaiselle joutuu selittää tämän saman asian. Eli huomioikaa tämä jos haluatte liittyä kiitos! :)
 
  • Tykkää
Reactions: mimmik
Samaistun tohon stressaamiseen, mutta yritän rentoutua ja ajatella positiivisesti. Ruokavaliossa ois myös parantamista, kasviksia pitäis syödä enemmän mutta pitkien työpäivien jälkeen ruokaa laittaessa menee niin helposti sieltä mistä aita on matalin...

Ollaan puhuttu miehen kanssa, että varattaisiin aika varhaisultraan, minkä jälkeen kerrottais vauvasta läheisimmille. Oletteko jo muut kertoneet ja jos olette, niin miten? Meillä mies haluaa ehdottomasti kertoa kasvotusten, minkä ymmärrän mutta haluaisin niin kertoa jo omalle äidille... Tänään mietittiin myös niin onnellisena sitä, että toivottavasti vuoden päästä saadaan viettää miehen ekaa isänpäivää kun on esikoinen kyseessä myös omille vanhemmilleni tämä on ensimmäinen lapsenlapsi ❤
Meille myös esikoinen ja mun vanhemmille eka lapsenlapsi. Olis ihanaa kertoa jo varhaisultran jälkeen mutta en tiiä uskalletaanko :cry: ei millään malttais olla kertomatta!!! :ROFLMAO::ROFLMAO: n. viikon päästä mulla varhaisultra. Np ultra ja seulonnat taitaa mennä niin lähelle joulua että jännittää saako niistä edes tuloksia ennen joulua kun haluis sitä ennen kertoa o_O

Hei te jotka tiedätte, kun on noi seulonnat niin kun on np ultra niin saako sillon tietää sen verikokeen ja niskapoimu tulokset heti siinä ultrakäynnillä vai pitääkö niitä tuloksia jotenkin ootella?
 
  • Tykkää
Reactions: Shibali
Meille myös esikoinen ja mun vanhemmille eka lapsenlapsi. Olis ihanaa kertoa jo varhaisultran jälkeen mutta en tiiä uskalletaanko :cry: ei millään malttais olla kertomatta!!! :ROFLMAO::ROFLMAO: n. viikon päästä mulla varhaisultra. Np ultra ja seulonnat taitaa mennä niin lähelle joulua että jännittää saako niistä edes tuloksia ennen joulua kun haluis sitä ennen kertoa o_O

Hei te jotka tiedätte, kun on noi seulonnat niin kun on np ultra niin saako sillon tietää sen verikokeen ja niskapoimu tulokset heti siinä ultrakäynnillä vai pitääkö niitä tuloksia jotenkin ootella?

Sen niskapoimun paksuuden saa tietää heti siinä ultratessa. Verikokeiden tulokset varmaan riippuu siitä millon ne on otettu, mutta ei nyt välittömästi ainakaan samalla hetkellä otettaessa niistä tietoa saa
 
Milloinhan uskaltaisi varata ajan varhaisultraan? Nyt rv 5+1. Kuopuksen kohdalla kävimme rv 8, mutta nyt ei malttaisi odottaa niin pitkälle. Itsellä jäänyt niin pelko keväisestä tuulimunasta, joka todettiin vasta niskapoimu-ultrassa. Haluaisin niin nopeaa tietää, onko sisälläni oikeasti elämää.
 
Tervetuloa uusille :love:

Isänpäiväkuulumiset täältä, pahoinvointi alko tänään (5+3)
Huomenna on sitten verikokeet jossa otetaan muutamia juttuja, mut tärkein se glukoosiarvo ehkä.
Kun mullahan oli aijemmissa raskauksissa radi (vaikka ei ollu minkäänlaista riskitekijää) Sokerimittari löytyy kotoa ja jotkut paastoarvot onkin ollu vähän koholla. Ennenku "pääsen" (joudun) :LOL: taas viralliseen sokerirasitukseen ni katotaan toi gluk. vaan.
No mutta eiköhän tässäkin taas radi todeta ja ihan vaan sen takia et mulla on varmaan normaalistikki noi paastoarvot viturallaan.....
 
Tää on kyllä jännä, että pahoinvointi/ällötys on varsin vahvasti läsnä jo nyt (haamun tein perjantaina 8.11), ja tulee mieleen hyvin menneet raskaudet. Keskenmenneissä ei ihan näin voimakasta oo ollu, eli jännityksellä odotan mitä tuleman pitää.

Miua rassaa taas kovasti tää, kun en yhtään tiedä viikkoja. Neuvolan kaavalla niitä on varmaan puolet enemmän kun oikeesti, ja muutenkin on niin arvailua. Varhaisultra houkuttelis toisaalta jälleen, mutta en sitten tiedä. Tietäis kyllä vähän viikkoja, mutta kaksi lasta, työ, koti ja raksa pitää niin kiireisenä että aika kiitää vauhdilla ja kohtahan se oliskin sitten nt-ultra. Mutta sitten taas olis karmivaa jos selviäis vasta sillon tuulimuna. :cry:
 
Täällä aika samanlaisia ajatuksia ja mietteitä, esikoinen tulossa täällä myös :) Ja juuri nuo, että meneekö kaikki hyvin vai tuleeko ongelmia, tuulimuna, keskenmeno, kohdun ulkoinen tms. Ja ruokavalio täälläkin pitäisi saada kuntoon, ei oo paras mahdollinen tällä hetkellä. Mutta en tiedä miten siihen ehdin panostaa kun on niin kauhean kiireinen elämäntilanne, oon työharjoittelussa kokopäiväsesti, ja sen lisäks 2 työtä... Sen takia olinkin hyvin ihmeissäni että tulin raskaaks ylipäätään. Siinä mielessä vaikka yleensä stressaan juurikin sitä ettei sais stressata, niin nyt se on vähän helpottanut jos kerran raskaaksikin voi tulla tämmösen stressin keskellä... Mutta toki nyt pitäs sit yrittää rentoutua enemmän ja huolehtia omasta hyvinvoinnista paremmin että sitten toivottavasti vauvakin voisi paremmin tuolla sisällä. Oon myös miettinyt tuota varhaisultraa että kannattaisiko se että ei tarvisi niin kauaa odotella tietoa onko kaikki ok (n) Mulla vielä toi mun ikä 39v vaikuttaa mun pelkoihin kun liikaa lukenut kaikenlaista... Mut sit taas toisina hetkinä on vaan ihan älytön onnellisuus että oon raskaana ja näin nopeasti vielä, tätä on hyvin vaikea uskoa ja sisäistää. ne pienet hetket kun se uppoaa tajuntaan on niin onnellisia. :love: Että pitää nyt yrittää vaan nauttia tästä ajasta ja tunteesta että tuolla sisällä kasvaa joku ihana pieni ihmisalku :love: Toivon sinnekin onnellista odotusta ja toivottavasti kaikki menee hyvin :love:
Ns. Mukava kuulla et muutkin ressaa, mutta toivon sinulle myös onnea ja yritetään nauttia ja edes vähän olla ressaamatta. :)
 
FB ryhmään liittyminen!
Eli minulle nimi millä löydän facebookista ja laitan kaveripyynnön jotta saan kutsuttua ryhmään.

Nyt tulee paljon viestejä ja melkein jokaiselle joutuu selittää tämän saman asian. Eli huomioikaa tämä jos haluatte liittyä kiitos! :)
mites sulle saa laitettua viestin täällä? Yritin jo ja pelkään että meni ”julkiseksi” niin poistin, huoh :-D
 
@Minnimatilda Mulla on samat päivät tänään eli 5+1 ja varasin varhaisultran 27.11. Terveystalon sivuilla lukee et varhaisultra tehdään viikoilla 6-11 eli heti kun sydän alkaa lyödä niin sen pitäis selvitä että onko siellä pikkunen vai pelkkä istukka. Mua ainoostaan mietityttää se että kun viimeksi varhaisultrassa kaikki oli hyvin ja mitään mahdolliseen keskenmenoon viittaavaa ei ollu niin tuli liiankin turvallinen olo ja sit kun NT-ultrassa näkyi tosi suuri turvotus niin pudotus oli ihan valtava... Mutta kyllä mää nyt silti päätin käydä siellä varhaisultrassa ihan vaan varmistamassa että onko tuulimuna vai ei.
 
Eipä siitä pikku alkiosta mitään poikkeavuuksia ikävä kyllä vielä varhaisultrassa näy, siksi se nt-ultra onkin viikon 12 tienoilla. Se, että alkio on kohdussa, syke ja pää-peppumitta on nää mitä varhaisultrassa katotaan jos pystytään. Niskaturvotusta ja rakennepoikkeavuuksia se ei sulje vielä pois.
 
Moikka, liittyisin myös mukaan :) Plussan sain lauantaina ja viiva on vahvistunut. Viikonloppuna oli aikaa kuulostella tuntemuksia, vatsassa menkkamaista jomotusta ja eilen illalla äityi kovaksikin, ehdin jo säikähtää... Mutta toistaiseksi raskaana ollaan :love:

Lasketusta ajasta en ole varma, vaihtelee vähän laskureiden mukaan.

rommm/28v./esikoinen/16.7.
 
@Minnimatilda Mulla on samat päivät tänään eli 5+1 ja varasin varhaisultran 27.11. Terveystalon sivuilla lukee et varhaisultra tehdään viikoilla 6-11 eli heti kun sydän alkaa lyödä niin sen pitäis selvitä että onko siellä pikkunen vai pelkkä istukka. Mua ainoostaan mietityttää se että kun viimeksi varhaisultrassa kaikki oli hyvin ja mitään mahdolliseen keskenmenoon viittaavaa ei ollu niin tuli liiankin turvallinen olo ja sit kun NT-ultrassa näkyi tosi suuri turvotus niin pudotus oli ihan valtava... Mutta kyllä mää nyt silti päätin käydä siellä varhaisultrassa ihan vaan varmistamassa että onko tuulimuna vai ei.
Me varattiin kans eilen varhaisultra ja se on samana päivänä eli 27.11. ;) Varasin myös tänään ensimmäisen neuvolan, niin jännää. :love: Onko muilla ollu menkkamaisia jomotuksia ja ylipäätään alavatsan kipuilua välillä? Kuulema normaalia, mutta aina pistää miettimään. Tänään tuli myös ihan pieni tippa verta, säikähdin kun mulla ei ollu mitään kiinnittymisvuotoakaan mutta yritän ajatella normaaliksi oireeksi... Tää on kamalaa kun on 1.raskaus kyseessä niin kaikki oireet analysoi liian tarkasti :LOL:
 
Täällä onkin ollut näemmä juttua noista alavatsakivuista. Niiden kanssa olen tässä paininut minäkin ja täytyy sanoa, että välillä vähän huolettaa. Mulla päivän aikana useampi kova kramppi, joka kestää keskimäärin 5min. Mut ei kyllä ole mitään pientä jomottelua, vaan ihan saattaa melkeinpä hikikarpalot nousta otsalle kun niin kovasti sattuu. Joka kerta vaistomaisesti kuulostelee, alkaako vuotamaan. Toistaiseksi ei ole tullut lainkaan verta, joten kai kaikki ok. Ihmeellisen kipeää vaan tekee.

Ei muita oireita kuin tämä ja kosketusarat nännit. Odotan vielä pari päivää ja sit voisin leikkiä upporikasta ja rutiköyhää ja tulla faceryhmään :whistle:
 
Täällä onkin ollut näemmä juttua noista alavatsakivuista. Niiden kanssa olen tässä paininut minäkin ja täytyy sanoa, että välillä vähän huolettaa. Mulla päivän aikana useampi kova kramppi, joka kestää keskimäärin 5min. Mut ei kyllä ole mitään pientä jomottelua, vaan ihan saattaa melkeinpä hikikarpalot nousta otsalle kun niin kovasti sattuu. Joka kerta vaistomaisesti kuulostelee, alkaako vuotamaan. Toistaiseksi ei ole tullut lainkaan verta, joten kai kaikki ok. Ihmeellisen kipeää vaan tekee.

Ei muita oireita kuin tämä ja kosketusarat nännit. Odotan vielä pari päivää ja sit voisin leikkiä upporikasta ja rutiköyhää ja tulla faceryhmään :whistle:
Sinun alavatsakivut kuulostaa tutuilta. Minulla oli tuollaisia varsinkin yöaikaan. Nyt ne on vähän vähentyneet. Neuvolaan kun varasin aikaa, kysyin samalla näistä kivuista. Kuulemma aivan normaalia. Toisilla kivut tulee lievempinä ja toisilla kovina.
 
Mäkin kuulun tohon stressaamisesta stressaamiseen. Ja mielialat ja tunteet vaihtelee siihen malliin ettei itekkää pysy mukana että mikä on raskaudesta ja mikä on työstä johtuvaa.

Mä oon kertonut kahdelle läheiselle ni on ollut sitten joku kelle voi avautua tuntemuksista ja kasvotusten oon kertonut. Toinen ties jo meidän yrittämisestä. Mies haluaa hillitä kertomista, kun haluaa ensin vahvistuksen että kaikki hyvin.
Tänään varasin neuvolan mihin on nyt sitte kolme viikkoa aikaa. :love:
 
  • Tykkää
Reactions: Miracled
Mäki oon aika kova ollu stressaamaan asioista (n) :LOL:
Täällä lievää etovaa oloa ja välillä pitäny oksentaa mut ei ainakaan niin usein mitä esikoisesta sillon , ainakaan vielä :oops: :rolleyes:
Mullaki välillä alavatsakipuilua ja sit tuikkauksia tuonne alhaalle :unsure: :LOL:
Ummetus on vaivana ja ennen ku tein testiä niin arvasin vähä et olisinko raskaana ku maha oli niin löysällä mitä viime raskaudessakin alussa :eek: :D
Täällä ois tosiaan vasta 5.12 se eka neuvola , toivottavasti vaan kaikki menis hyvin ♥ :love::barefoot:

Se ryhmä facessa myös kiinnostaa liittyä, ite en oo kertonut ku parille läheiselle kaverille tällä hetkellä :)
 
Ne alavatsakivut on kaikenlaisina hyvin normaaleita. Sanoisin, että niin kauan kun ei vuoda verta, niin olkaa niistä vaan onnellisia :LOL: ne on merkki siitä, että istukka kasvaa kohdunseinään ja että kohtu kasvaa. Se kova toispuoleinen kipu voi olla huono juttu, merkki kohdunulkoisesta raskaudesta. Muuten voi tuntua kohdunkannattimissa ja kohdussa kaikenlaisina tuntemuksina. Mä mietin päinvastoin pitäiskö olla huolissaan, kun niitä kipuja on huomattavasti vähemmän kun edellisellä kerralla! Tuskin tarvii, mikä vaan voi olla normaalia
 
Jospa mäkin uskaltautuisin liittyä mukaan, vaikka maaliskuisen kemiallisen jälkeen onkin jotenkin paljon epäluottavaisempi olo. Mutta tällä kertaa ekakin viiva lauantaina kp31 oli vahvempi ja aamulla testasin uudelleen ja oli vahvistunut. :love:

Epäuskoinen olo, ollaan oltu yli 2v ilman ehkäisyä ja säännöllisellä kierrollakin vähän päälle vuosi. Ja tuloksena on ollut vain tosiaan tuo kemiallinen, mikä lähti vuotamaan 5+0. Tänään viikkoja 4+5 joten katsotaan päästäänkö pidemmälle. Uskaltauduin varaamaan kuitenkin varhaisultrankin 4.12., kun silloin oli tekijänä tarjolla lempparigyne. Neuvolaan soittamisen kanssa odotan kyllä varmaan ainakin rv6 asti.

Oireista: ennen plussaa jo alkoi repäisy-/vihlaisukivut munasarjoissa joista aloin ylipäätään epäillä tärppiä. Ne jatkuu vieläkin satunnaisesti. Alamahajomotuksia ja painetta on. Ajoittain palelee ja pissattaa vähän useammin. Väsyttää aiemmin illalla ja herään aiemmin aamulla.

@Mini-n-n Laitan sulle yv fb-ryhmään liittymisestä. Syteen tai saveen! Kemiallisestakin ehdin jo marraskuisten fb-ryhmässä pyörähtää ja sain sit pakittaa ulos. Mut nautitaan nyt kuitenkin. :)

@succubus
VernaMaria/32v/toinen/16.7.
 
Arooni/24v/esikoinen/15.7

Heippa kaikille! Minäkin uskallan liittyä jo mukaan. :love: Plussasin selkeän plussan viime torstaina ja nyt se alkaa pikku hiljaa tuntua todelliselta. Uskaltauduin varaamaan jo ensimmäisen neuvolan ja varhaisultraankin aika 30.11. Voi kun sitä voikin olla niin onnellinen ja huolestunut samaan aikaan!

Minullakin ollut vatsakipuja ihan siitä asti kun plussasin. Ei kovin kovia, mutta vähän samantapaista jomotusta ollut kuin menkkojen aikaan. Kiva kuulla, että on normaalia. Muuten oireena onkin ollut vain hieman normaalia aremmat rinnat. Nyt sitä jo pohtii, että onko tämä oireettomuuskin merkki jostain... :rolleyes: No, alussahan sitä ollaan joten ehtii monet oireet vielä alkaakin.
 

Yhteistyössä