~Heinäkuiset 2020~

Jos viikkonäytöllinen on näyttänyt jo 3+ niin silloinhan sulla on viikkoja vähintään 5+ :) koska testi näyttää viikot hedelmöittymisestä laskien ja raskausviikot lasketaan edellisten kuukautisten ekasta vuotopäivästä.

Heips pitkästä aikaa!
Mulla varattuna 3.12 varhaisultra ja määritellään siinä kuinka pitkällä raskaus on. Ei tullut siis edellisen keskenmenon jälkeen menkkoja ollenkaan. Itse epäilisin olevani rv 6+4, mutta th meinasi, että voisi olla vasta 4+4. (n) miten tuo kuuluu laskea, kun menkkoja ei ole tullut välissä. Lasketaanko vuodon eka päivä kp1 vai vasta vuodon loputtua? Itselläni jotenkin kaikki ovisoireet yms sopisi siihen, että kp1 on tuo eka vuotopäivä. Clear bluen viikkonäyttökin näytti 3+ pari päivää sitten. No 3.12 selviää enemmän ja toivottavasti silloin kaikki on kunnossa.:love:

Onnittelut kaikille plussanneille ja hyville ultrauutisille ;)
 
Heippa, olen 26v jo ennestään 2 lapsen äiti Pohjois-savosta. Nyt olisi mahdollisesti kolmas tulossa ja uusioperhe elämää eletään. Keskenmenon koin maaliskuussa ja siitä asti ollaan yritetty ja nyt tärppäsi ehkä? Viikkoja vasta 4+3 joten todella alussa. Mulla on ollut kierto vain 23päivää, mutta digitesti näytti raskaana 1-2 viikkoa, että ovulaatio on varmaan ollut myöhemmin kuin kierto antaa ymmärtää. oireita ei oikeastaan ole ja se huolestuttaa.
Fb ryhmään olen kiinnostunut liittymään :)

Minut voisi lisätä listaan Baarbi/26v/kolmas/La 17.7.2020
 
Viimeksi muokattu:
Äh tää on kyllä niin huolestuttavaa aikaa kun koko ajan pelkää ja nyt taas tuli kirkasta punasta vuotoa ja kun ei tiedä onko kohdusta vai limakalvoista peräisin. O Onko siihen mitää kotikonstein tietää kummasta olis kyse? Vai onko ainoo et käy gynellä? (n)
Eipä tuohon oikein kotikonsteja ole, ja joskus se jää gyneltäkin epävarmaksi, että mistä se vuoto tarkalleen on peräisin, jos ei jotain selkeää hyytymää esim näy kohdussa. Tsemppiä ja toivotaan parasta! ❤
 
  • Tykkää
Reactions: Hubbis
Suhteellisen pieniä oireita itelläkin on, mutta kuitenkin joitain lieviä ja tuttuja edellisestä, ettei täysin oireettomaksi voi sanoa. Niitä alamahajomotteluita ollut ja eilen selkääkin kyllä juili tovin. Nenän limakalvot kuivat ja nenä tukkoinen (täysin sama oli viimeksi). Ajoittain palelee ja tulee vihlaisuja munasarjan seutuun. Jos ruokailuvälit venyy, niin saattaa tulla todella lievä ällö olo.

Kattelin edellisestä raskaudesta muistiin laittamiani oireita, niin silloin oli isompi etominen alkanut joskus rv8 ja oksentanut olin ekan kerran rv10, kovin usein en onneksi edes oksennellut. Eli täytyy koittaa olla tyytyväinenkin lievistä oireista. Häpyliitoskivut kun kuitenkin leimasi raskautta puolivälistä loppuun. :confused:
 
@Aurorials no niin mäkin aattelin tosta digitestin ohjeista. Th vaan oli jotenkin niin sitä mieltä ettei voi vielä olla niillä viikoilla.. (n) Vaikeeta vaan laskee, kun ei niitä menkkoja keskenmenon jälkeen tullut. No ultrassahan kaikki selviää, kun jaksais sinne asti ootella. :rolleyes:
 
Yleensä ei kuunnella, sillä on hyvin todennäköistä ettei niitä kuuluisi vielä sillon, koska vauvan alku on niin lantiosi piilossa vielä silloin. Mulle ainakin esikoisen raskaudessa sano neuvolatäti suoraan etteivät edes yritä kuunnelle, koska aiheuttaa vaan turhaa stressiä äidille jos niitä ei saada kuuluviin vielä niin aikasessa vaiheessa. Ja mulla esimerkiksi itellä on tota rasvakerrosta sen verran paljon että tais olla rv12 ennen kun ne saatiin kuuluviin. Tosin pääsin ultrattavaks jo aikasempaa kun pelkäsin kovasti kohdun ulkopuolista raskautta kun oli viiltävä toispuoleinen kipu koko ajan.
 
Tietääkö kukaan kuunnellaanko ensimmäisellä neuvola-ajalla sydänääniä? Oon niin malttamaton ja hieman pelokas, jonka takia haluaisin saada lisää varmuutta raskauteen..:unsure:
En muista ootko puhunut ootko menossa varhaisultraan mutta varaa sinne aika jos et oo vielä varannut? Siellä kuullaan samalla sydänäänet, kunhan ei varaa liian aikaiseen ajankohtaan :) mä oon menossa nyt keskiviikkona, jännittää kuuluuko vaikka pitäs kyllä kuulua kun tulee 7+3 kun meen.
 
Mulla varhaisultra myös ensi viikolla jolloin 6+3, toivottavasti se ei ole liian aikaisin.

Ne ketkä menee varhaisultraan niin aijotteko mennä yksin vai tuleeko mies / kaveri tmv. mukaan? Haluaisin ottaa miehen mukaan henkiseksi tueksi.

Entäs ensimmäiselle neuvolakäynnille? Mulle sanottiin että miehelle ihan turhaa tulla mukaan koska sielä on pelkkiä paperihommia :D muille käynneille pitää sitten tulla.
 
@Pandora2019 kyllä silloin yleensä kai kuuluu jos oon lukenut oikein mutta jos ei kuulu niin ei pidä huolestua vielä vaan mennä myöhemmin uudestaan :)

Mä meen yksin varhaisultraan mutta miehen voi hyvinkin ottaa mukaan :) vien sitten kuvia miehelle. Mulla mies tulee mukaan ensimmäiseen Neuvolaan, aattelin jos siellä varataan joitain aikoja eteenpäin niin helpompi kun on molemmat paikalla. En kyllä tiedä varataanko :ROFLMAO:
 
Mulla varhaisultra myös ensi viikolla jolloin 6+3, toivottavasti se ei ole liian aikaisin.

Ne ketkä menee varhaisultraan niin aijotteko mennä yksin vai tuleeko mies / kaveri tmv. mukaan? Haluaisin ottaa miehen mukaan henkiseksi tueksi.

Entäs ensimmäiselle neuvolakäynnille? Mulle sanottiin että miehelle ihan turhaa tulla mukaan koska sielä on pelkkiä paperihommia :D muille käynneille pitää sitten tulla.
Mies tulee mukaan molempiin, omasta halustaan ja innostaan. Toivoin kyllä, että tulee mutta kyselin asiasta tosi vaivihkaa. Perus naisen ajattelutapa :whistle:;)
 
Mulla on varhaisultra viikkojen varmistamiseksi 4.12 ja mies tulee mukaan sinne. Sekä muihin ultriin. Neuvoloihin en haluu miestä mukaan.
Tein eilen vielä yhden testin ja viiva oli tummunut. Joten toiveikas olen, viimekerralla kun sitten, todettiin että alkio ei ole kasvanut ja sykettä ei löytynyt ei myöskään viivat tummuneet. Joten toiveikkaana olen.
 
Mun mies on tosi ns. käytännönläheinen ja vaikka onkin ihan messissä lapsiasiassa niin ei jotenkin yhtään ymmärrä esim. tarvetta varhaisultralle tai ole innoissaan tulossa neuvolaan tai ultraan. Se vähän harmittaa.

Kun sanoin, että myöhemmin sit kuunnellaan sydänääniä niin ei oikein sitäkään pitänyt juuri minään ja kuulemma ultrakuva riittää, vaikka kai se nyt on eri asia nähdä siinä tilanteessa näytöltä eikä vaan kuvana. No, ei siinä, sanoin että ultraan on tultava mukaan ja piste. Josko se siellä sitten konkretisoituisi hälle ja olisi jatkossa innokkaampi. Tiedän siis, että jos menen esim. varhaisultraan niin mies pitää sitä turhana rahan haaskauksena eikä tule mukaan.

Ja siis nyt toi siippa kuulostaa ihan hirviöltä, ei sitä missään nimessä ole, mutta tätä hommaa ja esim. sen merkitystä mulle ei nyt oikein tajua, vaikkei sinänsä pahaa tarkoitakaan. Onko muilla vastaavasta kokemuksia ja onko tilanne muuttunut, kun raskaus etenee ja konkretisoituu paremmin myös isälle?
 
@Liisa85 mulla miestä ei oikein nyt alkuun oikein innosta tulla muutakuin "pakollisiin", ja kun mua itseänikään ei haittaa tuleeko varhaisultraan niin sanoin hänelle että saa valita tuleeko vai ei että mulle on ok jos ei tuu ja ilmotan sitten vaan hänelle tilanteen ja vien kuvia :LOL: myöhempiin ultriin sanoin haluavani hänet mukaan :) ihmisiä on niin erilaisia eikä se tarkoita että ei olisi innostunut
 
Kiitos vastauksista - eli kaikkia eri tapoja löytyy. Hyvä :D

@Liisa85 Ajattelin itse niin, että just sielä ultrassa / ultrissa se konkretisoituu miehelle. Ehkä heidän on vähän vaikeampi sisäistää tämä asia, kun ei vielä ole näkyvää mahaa tmv. Jos saat miehesi mukaan niin ehkä hänen näkemyksensä muuttuu / hän alkaa ymmärtämään sinua ja tilannetta paremmin :)

Mietin että pitäsi varmaan alkaa lukemaan jotain kirjallisuutta aiheesta... :D Onko teillä mitään suosituksia? Varsinkin isälle? Varmaan se "What to expect when you are expecting" pitää nyt ainakin hommata.
 
Juuri kerkesin sanoa, että ei juuri mitään raskausoireita ole ni tämän aamun olen oksentanu ja ruoka ei oo pariinpäivään maistunu ollenkaan. Väsymystä on myös ollut enemmän, mutta ei ihan kuolemanväsymystä. Rinnat on vähän turvoksissa, mutta ei kipeät ollenkaan. Rintojen arkuus on mulla yleensä ollut ensimmäinen raskausoire kaikissa kolmessa raskaudessa.

Työskentelen lähihoitajana luojan kiitos mielenterveyskuntoutus yksikössä joka on helppoa työtä niin pystyy työskentelemään vaikka välillä oksentaisikin. :D
 
Heippa kaikille!

Muutamana päivänä oon täällä käynyt jo kurkkimassa, mutta jos nyt uskaltautuisin kirjoittelemaankin
Elikkä siis meille olisi toinen lapsi tulossa, esikoinen syntynyt 7/18 ja nyt jos kaikki menee hyvin tulisi tasan kahden vuoden ikäero lapsille
Luultavasti tänään 5+0 eli laskettu aika 21.7.
Ekassa raskaudessa kärsin voimakkaasta pahoinvoinnista johonkin viikolle 13-14, joka päivä kauhulla oon odotellut koska se oksennusrumba taas alkaa. Pitäisi jaksaa tuon taaperonkin kanssa puuhailla päivisin
Faceryhmä kiiinnostaa kovasti jos on vielä tilaa.

Iipsu/25/toinen/ la 21.7
 
Hei,
olen seuraillut taustalla ja jännittänyt tätä omaa tilannetta. Hirmuisesti onnea kaikille uusille tulokkaille ja täällä on keskustelu käynyt tosi vilkkaana.
Tänään oli varhaisultra ja kaikki kunnossa. Aivan älytön helpotus! Olen ollut täysin varma että kemiallinen raskaus tms. kun oireet olleet todella vähäiset.
Nyt ehkä uskaltautuisin mukaan faceryhmään eli laittelen viestiä ja jos minut voi lisätä listaan?

Minna5/32/esikoinen/la9.7.
 
  • Tykkää
Reactions: Liisa85
Moikka kaikille. :D
Taustalla alusta asti seuraillut ja ny uskaltaudun tänne itekki liittymään ja kirjoittelemaan. Vielä kovin epäuskoinen olo, että voinko tosiaan olla raskaana ja onhan se pikkuinen oikeassa paikassa kyydissä. :)
Huomenna olis vru ja sais vähän tietoa ja ehkä huokaista helpotuksesta, jos sielä elämää näkyy oikeassa paikassa. Tänään vkoja on 6+6 ja pikkusen mietityttää, kun pahoinvointi tai oikeastaan se etova olo on hiukka hiipunut. Mutta tissit on kyllä edelleen herkät ja turvotustaki löytyy.:D
On kyllä ollu mukava lukea noita teidän juttuja ja myötäelää mukana, keräten rohkeutta liittyä joukkoonne. :whistle:
 
Mielenkiinnolla olen seuraillut keskustelua toisessa ketjussa rokotuksiin liittyen. Itse kävin influessarokotteen ottamassa, kun työpaikalla sen pystyi yhtenä päivänä ottamaan. Itse en sitä sen suuremmin siinä hetkessä pohtinut, muuten kuin tarkistin, että sitä suositellaan raskaana oleville. Ymmärtääkseni suositus rokotukseen perustuu siihen, että influenssa voi olla erittäin rankka, erityisesti raskaana oleville. Samaan hyömyyn patistin myös puolison otamaan rokotteen, jotta tartunnan riski olisi myös pienempi, kun lähipiirikin on rokotettu. Mitäs täällä siitä ajatellaan, oletteko influenssarokotteen ottaneet?
 
Mä joudun ottaa työn puolesta influenssa rokotuksen, mutta muuten en ottaisi. Enkä oo ottanu aikaisemminkaan, enkä lapsille. Tiedän, olen hieman skeptinen näiden asioiden suhteen. Tosin mielipiteeseeni saattais vaikuttaa myös jos asuttais jossain suuressa kaupungissa tms. Asumme niin peräkylällä, että täällä ei montaa(kirjattua) influenssa tapausta ole aikaisemminkaan ollut.
 

Yhteistyössä