~?~?~Heinäkuun clomilaiset~?~?~

Alotampa tälle kuukaudelle uuden pinon, kun tuolla kesäkuun ketjulla on taasen aika kivasti pituutta :)

Täällä vähän vihloo/nippailee tuosta vasemman puolen munasarjan kohdalta (tai jostain siitä main) josta oli se yks follekkeli lähteny kasvaan, muita oireitapa ei tällä hetkellä ookkaan. Rupesin tässä miettiin, et pitäsköhän mun soittaa äitiysneuvolaan ja kysyä ultraisko ne torstaina kp15, et jos siellä sittenkin on lisäclomien ansiosta lähteny kasvaan useampi follekkeli, kun mulla on tuo toinen seuranta ultra vasta 11.7:ttä kp20 ja sillon on kyllä jo ovulaatiokin tapahtunu mikäli menee vähänkään samanlai kun eka clomikierto. Ja toi Väestöliitto on "kesälomalla" koko heinäkuun ja se meijän lääkäri vaan tulee käymään tuollon 11.7:ttä sielä ja samalla kurkkaa mitä sielä on tapahtunu.

Mulla viime kierrossakin lähti vasta lisäclomien ansiosta kasvaan yks follekkeli ja sen koko oli tuossa toisessa ultrauksessa 14mm:ä ja nyt meillä on jo siellä tavallaan valmiina yks follekkeli jonka koko oli n.7mm ekassa ultrauksessa. Ja eka clomi kierrossa ja ekassa ultrauksessa ei ollu tapahtunu mitään. Ääh tulipas sekavaa tekstiä :ashamed: Toivottavasti joku ymmärtää mitä ajan takaa ;) Mutta en sit tiejä, et rupeekoisko ne ultraan neuvolassa tai ultraiskohan ne tk:ssa? hmm...
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 03.07.2006 klo 10:09 lumikko kirjoitti:
Heippa!

Mulla on nyt piinaviikko käsillä. Menkkojen pitäisi alkaa tällä viikolla. Mitä tietysti toivon, että ei tapahdu. Päätin, että en testaa ennen sunnuntaita.
lumikolle pidän peukut pystyssä, et nyt tärppäis bdbdbdbd :hug:
 
Siirryn myöskin tähän heinäkuun pinoon...
Mulla eka clomiton päivä tänään eli kp10..tupla-annos clomeilla sai aikaan sukomattoman tuskaiset kuumat hölähdykset aika ajoin, ihan kun ei muutenkin ois jo lämmin :LOL:
Eilen myöskin iski karmee päänsärky ja alko vetää näkökentässä lievää salamointia. oon ymmärtänyt, ettei clomeja sais näköhäiriöiden ilmaannuttua jatkaa?? onko jollain kokemuksia/tietoa? tosin meni ohitse aika nopeeta. Uni ei vaan tahdo tulla kun kuumat aallot pistää olon tuskaiseksi.
No, nyt sitten ootellaan, josko ovista olis tässä kierrossa tarjolla..

aurinkoa tyttöset! B) B)
 
lumikko


lumikolle pidän peukut pystyssä, et nyt tärppäis bdbdbdbd :hug:
[/quote]

Kiitos! Kyllä minäkin sitä niin kovasti toivon, vuosi kun on tässä yritystä takana. Ollaankin molemmat tuolla piinailijoissa viikolla 27.

Ei ole pahemmin menkkamaista oloa, mutta eipä ollut viimeksikään. Menkat vaan sitten alkoi. Jotain positiivistakin, en ole ollut niin alamaissa tässä clomikierrossa kuin viimeksi. Mietin, että jos nyt ei tärppää niin sitten soitan gynelle ja pyydän, että tehdään ultra seuraavassa kierrossa. Toivottavasti se ei vaan ole lomalla.

Onko täällä muita jotka ovat käyneet yksityisellä gynellä lääkäriasemalla? Miten se homma siellä toimii, kun mun gyne on ainakin vain parina päivänä viikossa paikalla. Ottaako joku toinen gyne sitten sen ultaran vai onko päivän päälle?
 
Hyppään mäkin tähän pinoon B)

Mulla on nyt kp 15. Tein aamulla ovistesti, joka näytti haamua. Illalla tein vielä uuden testin ja se oli kyllä ehkä vähän vahvempi haamu, ei paljon puuttunut kontrolliviivasta. Pitää vielä huomenna tsekata, mitä silloin näkyy. Kp 11 follikkelien halkaisijat oli 10mm. Lekuri sanoi, että kasvavat noin 1,5 mm-2 mm päivässä ja irtoavat noin 18-20 mm kokoisina. Eli ton laskujen mukaan, mulla olis nyt 16-18 mm, eli pikkuhiljaa pitäis ovistesti olla plussa, jos ne tosiaan aikoo irrota..
 
Viikonloppuna otin viimeset clomit ja nyt odotellaan tulosta. Viime kierrossa ovulaatiota ei tapahtunut yhdellä pillerillä, joten nyt kokeiltiin kahdella. Ovistestit ja pupuilu alotetaan torstaina.

Peukkuja kaikille :attn: :heart:
 
surffaaja
Löytyipä netistä muita samassa tilanteessa olevia. Neuvokaas nyt, kun minua ihmetyttää, että minulle ei puhuttu lääkärissä mitään ultraamisesta, kun sain clomit. Nyt olen kaksi kuuria syönyt ja huomenna alkaa menkat, jos alkaa. Ekan kuurin jälkeen tein positiivisen testin, mutta vuoto alkoi pian ja raskaus loppui alkuunsa. Nyt kuitenkin pelottaa, kun ei ole ollut mitään kontrollia. En nyt kuiteskan haluaisi nelosia tai viitosia..
 
lumikko
\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.07.2006 klo 07:25 surffaaja kirjoitti:
Löytyipä netistä muita samassa tilanteessa olevia. Neuvokaas nyt, kun minua ihmetyttää, että minulle ei puhuttu lääkärissä mitään ultraamisesta, kun sain clomit. Nyt olen kaksi kuuria syönyt ja huomenna alkaa menkat, jos alkaa. Ekan kuurin jälkeen tein positiivisen testin, mutta vuoto alkoi pian ja raskaus loppui alkuunsa. Nyt kuitenkin pelottaa, kun ei ole ollut mitään kontrollia. En nyt kuiteskan haluaisi nelosia tai viitosia..
täällä on keskustelut paljon aiemmin näistä ultara jutuista. joillekin on määrätty ultat toisille ei. itse kuulun siihen joukkoon jolle ultraa ei ole määrätty. mutta menin sitten muuten vain toiselle gynelle ja se otti ultran. siinä nähtiin, että vastetta oli tullut ja se sanoi, että ultraa ei tarvitse ottaa jatkossa. kehoitti tekemään ovulaatio testejä, jotta nähdään saadaanko jatkossakin vastetta clomeille. lääkärit ilmeisesti ajattelevat hieman eri lailla asioista. ja kaippa se on myös clomien annostuksesta kiinni.mutta jos haluat niin voithan varata ajan ultraan.
 
lumikko Niimpä näimmä ollaankin :wave:

Onnellinen79: Toivotaan nyt parasta, et sieltä ainakin yks lähtee irtoon bdbd Jänskättää kyllä sun puolesta :)


pietu: Mulla vihlo eilen vasemmalta puolelta tuosta jostain munasarjojen kohdalta (josta se yks follekkelikin oli lähteny kasvaan). Ekassakin kierrossa vihlo välistä hetkellisesti kans.

surffaaja: Juu kaikki lääkärit ei määrää seuranta ultraa jota kyllä itse ihmettelen! Ite en tosin edes uskaltanu ajatellankaan, että aloittasin clomit ilman kotrollia, mutta se ultraus sun kohdalla on nyt vähän myöhässä, jos huomenna pitäis kuukaitisten alkaa, paras aika seuranta ultralle on kierron 10-12 päivinä. Mutta jatkossa, jos nyt ei tärppää voit käydä muualla ultrassa mikäli clomien määräjä ei rupea ultraamaan, mutta toivotaan parasta, et se tärppi kävis nyt :hug:

Omaan napaan: Eka kierto mulla oli 1 tabletti/päivässä kierron 3-7 päivinä + lisäclomit 1 tabletti/päivässä kierron 10-14 päivinä ja niillä saatiin ovulaatio tapahtumaan, mutta eipä sitten kuitenkaan tärpänny :'( :/ Ja nyt tämä toinen kierto on ollu 2 tablettia/päivässä kierron 3-7 päivinä + lisäclomit 1 tabletti/päivässä kierron 9-13 päivinä. Tänään otin viimesen lisäclomin ja torstaina käyn tk:ssa (kun väestöliitto on kesälomalla) ultrassa tai toivon ainakin, et ne osaa myös tk.ssa ultrata, kun en raaski mennä yksityiselle. *mullako ennakkoluuloja tk:n lääkäreitä kohtaan :whistle: *
 
nyt kp 16. eilen sain ovistestiin melkein yhtävahvat viivat ja tänään tulos olikin aamulla selkeä haamu. en nyt sit tiiä, että riittikö mun elimistöni LH-pitoisuus irroittamaan munasolua vai ei, koska ei ne kyllä ihan yhtä vahvat ne viivat ollu. Oli vähän ikävät fiilikset aamulla, kun olin ihan varma, että se viiva oli nyt ollu tosi tumma :ashamed:

Tänään alamahaa on kyllä vihlonu/ ollu painon tunnetta, varsinkin vasemmalla puolella. en nyt ihan tarkkaan, muista, mutta oliskohan ollu just tuo vasen puoli missä oli kaks rakkulaa ja oikealla puolella yks.

Todellinen piina siis alkaa tästä.. Parin viikon päästä toivottavasti iloisemmissa merkeissä ;)
 
pietu
Oikeasti kohta itkettää, kun en ota selvää onko tämä nyt jotain tulehdusta.. :( Kutittaakin..

Voikohan nuo kivut olla miten voimakkaita.. hitto vieköön, jos se tähystys on nyt jotain tehnyt.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.07.2006 klo 21:16 pietu kirjoitti:
Oikeasti kohta itkettää, kun en ota selvää onko tämä nyt jotain tulehdusta.. :( Kutittaakin..

Voikohan nuo kivut olla miten voimakkaita.. hitto vieköön, jos se tähystys on nyt jotain tehnyt.
:/ :hug: Tuo kutina kyllä kuulostaa aika epäilyttävälle ainakin näin mun korvaan :/ En tiejä sitten ja muuten noita kipujahan voi kyllä olla aika voimakkainakin joillakin, mutta kantsisko sun kysästä sun lääkäriltä mitä se on asiasta mieltä. :hug:
 
Onnellinen Samoissa fiiliksissä oltiin meilläkin viime kierrossa. Olin aivan varma, että nyt tapahtuu jotain, kun viivat olivat melkein yhtä vahvat. Seuraavana päivänä kuitenkin tikussa ei näkynyt edes haamujen haamua. Soitin Naistentaudeille ja sieltä sanottiin, että ensi kierrossa nostetaan clomeja kahteen tablettiin. Huomenna alotan ovistestailun. Katsotaan miten käy... Pitäkää rintsikoita :wave:

Pietu Onhan se mahdollista, että tähystyksen yhteydessä on alapäähän menny jotain pöpöjä. Mutta kyse saattaa kanssa olla ihan vaan pienistä haavaumista emättimessä ja kohdun kaulassa, joita tähystyksen tuoksinnassa on tullut. Sinuna menisin kyllä tarkastuttamaan tilanteen vaikka ihan terveyskeskuslääkärillä. Tulehdukset alakerrassa ei ole hyvä juttu....

Miulla on kyllä clomien aikana ja niiden jälkeen kovastikin tuntemuksia alavatsalla. Nyt on kova painon tunne vasemmalla, jossa follikkeli ilmeisesti tässä kierrossa kehittyy.

Kovat tärähdykset tuntuvat todella pahalta, tuntuu että lähtee ilmat keuhkoista. Oltiin Tuskassa miehen kanssa ja tottakai piti ängetä lavan eteen :kieh: Joku takanaolija tönäisi vahingossa täydellä miut lavaa vasten. Tuntui aika häijyltä... Mies oli heti suojelemassa ja ärisemässä tyypille :heart: Sain oikein rauhotella, ettei se nyt niin paha juttu ollut :) <br><br>
 
RouvaHuldaHuoleton
Masentuneet terveiset meiltäpäin. En jaksa enää laskea päiviä tai kytätä oireita, syön vaan kiltisti lääkkeitä uskomatta niiden tehoon. yksilapsisiksi jäädään, mutta onneksi yksikin on jo enemmän kuin koskaan uskalsin toivoa. Olo on sekava, luovuttanut ja iloton, siis liittyen tähän toisen lapsen saamiseen. Juuri nyt en kestä edes lukea vauvauutisia lehdistä saati olla iloinen tuttavien vauvoista. Hyvät ystävät ja sisarukset on eri asia.

Anteeksi vuodatus, mukavaa jatkoa kaikille. Lueskelen varmaan palstaa, ehkä kirjoittelen kuulumisia jos jaksan. kiitos kaikille tuesta ja kannustuksesta.
 
minäkinkö
Hei RouvaHuldaHuoleton

Mulla on samanlaiset apeat tunnelmat.. Kun ei onnistu niin ei onnistu.
Mulla on lapsia ed. liitosta, mutta nykyinen mieheni on lapseton, ja syytän itseäni siitä, etten pysty hänelle näköjään sitä onnea suomaan. Tuntuu, että tämä asia on mulle raskaampi kuin hänelle. On se hänellekin raskas, mutta hän sanoi, että tärkeintä on se että me ollaan yhdessä ja onnellisia, ja jos Luoja ei meille lasta suo, niin siihen on tyytyminen. Viisaita sanoja, mutta mulla on paha mieli..

Hohhoijaa, maailmaan syntyy niin paljon lapsia, joita ei vanhemmat halua, miksi, miksi...

Toivon sinulle voimia jaksaa kantaa asiaa mielessäsi ja toivon teille onnea jos vaikka kuitenkin tärppäis..

 
Kiitoksia kannustavista kommenteista kaikille.. Hiivaa tämä taitaa ainakin olla, kun Canesten auttaa. Minullakin vasemmalla puolella vihlontaa. Toisaalta olen syönyt taas vähän sopimattomia (viljatuotteita ja imelää lähinnä) ja sen vuoksi turvottaa ja suolikin solmussa :( Aina ei oikein erota, että mikä on suolikipuilua ja mikä jotain muuta..

Toi tuo hiivaongelma mieleen, että kunhan eivät nuo diapeteslääkkeet edesauttaneet tähän vaivaan.. hiiva, kun voi tulla myös sokeriaineenvaihdunnallisiin ongelmiin liittyen.

Ja Hulda.. sitä vartenhan täällä ollaan, jotta saa purkautua :hug:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 05.07.2006 klo 13:07 mimoniandra kirjoitti:
Onnellinen Samoissa fiiliksissä oltiin meilläkin viime kierrossa. Olin aivan varma, että nyt tapahtuu jotain, kun viivat olivat melkein yhtä vahvat. Seuraavana päivänä kuitenkin tikussa ei näkynyt edes haamujen haamua. Soitin Naistentaudeille ja sieltä sanottiin, että ensi kierrossa nostetaan clomeja kahteen tablettiin. Huomenna alotan ovistestailun. Katsotaan miten käy... Pitäkää rintsikoita :wave:

Pietu Onhan se mahdollista, että tähystyksen yhteydessä on alapäähän menny jotain pöpöjä. Mutta kyse saattaa kanssa olla ihan vaan pienistä haavaumista emättimessä ja kohdun kaulassa, joita tähystyksen tuoksinnassa on tullut. Sinuna menisin kyllä tarkastuttamaan tilanteen vaikka ihan terveyskeskuslääkärillä. Tulehdukset alakerrassa ei ole hyvä juttu....

Miulla on kyllä clomien aikana ja niiden jälkeen kovastikin tuntemuksia alavatsalla. Nyt on kova painon tunne vasemmalla, jossa follikkeli ilmeisesti tässä kierrossa kehittyy.

Kovat tärähdykset tuntuvat todella pahalta, tuntuu että lähtee ilmat keuhkoista. Oltiin Tuskassa miehen kanssa ja tottakai piti ängetä lavan eteen :kieh: Joku takanaolija tönäisi vahingossa täydellä miut lavaa vasten. Tuntui aika häijyltä... Mies oli heti suojelemassa ja ärisemässä tyypille :heart: Sain oikein rauhotella, ettei se nyt niin paha juttu ollut :)
Miten sait tietää, ettet ovuloinut? Oliko sulla kontrolliultraa? Näkyikö siellä kasvamassa olevia follikkeita, jotka ei sit irronnu, vai? Vai tehtiinkö sulle se verikoe?

Tietääkö joku muuten mikä se verikoe on, jolla ovulaatio vahvistetaan olleeksi? Millä kiertopäivillä ko. testi voidaan tehdä? mietin, että pitäisköhän pyytää lääkäriltä lähetettä siihen testiin, niin sai varmuuden, onko ovis ollu vai ei.
 
Tuomenmarja
Popsin clomeja toukokuun lopussa ja taisin kävästä täälläkin. Muistaakseni myös ilmoitin onnellisen tuloksen alkaneesta raskaudesta juhannuksen jälkeen. Jostain syystä en vain osannut riemuita raskaudesta... Eilen eli rv 6+0 sainkin sitten keskenmenon. Tänään pääsin lääkäriin ja kaikki oli tullut luonnollisesti ulos. Siitä olen kiitollinen. Henkisesti silti rankkaa...

Lohduksi lääkäri sanoi, että clomit (2tbl/pv) olivat kuitenkin auttaneet ja niitä voidaan varmaankin kokeilla taas syksyllä.

Miten ihmeessä te muut jaksatte sitä tuskaa, et jos nyt vaikka onnistais, niin taas saiskin km:n?!

Ja miten kauan ootte syöneet clomeja kaiken kaikkiaan? Sellanen ssuositus kai on että 6kk peräkkäin. Ite söin ensin 4kiertoa 1tbl/pv ja sit parin kk:n tauon jälkeen 2 kiertoa 2tbl/pv ja viimesellä kierrolla tulin raskaaksi. En kai mä voi loppuelämääni näitä popsia?

Mulle ei oo missään vaiheessa tehty mitään tutkimuksia. Mulla on yksi onnistunut clomiraskaus. Siksi itselläkin oli niin suuri luottamus näihin pillereihin tälläkin kertaa.

En siis nyt popsi mitään, vaan pidän kai jotain taukoa?!

Toivon teille kaikille paljon onnea ja samalla voimia piinailujen parissa! Ja tietenkin oikein paljon PLUSSIA!!!

Tuomenmarja
 
moikka
toinen clomikierto menossa,syön vielä to ja pe.kun olen lukenu noista ovis ajankohdista,niin mammaksilla lukee että 24-48h kuluessa,kun viivat yhtävahvat.no,sit jollain toisella sivustolla luki että 24h ennen ovista,olisi hyvä pupuilla...siis millonka se olisi hyvä aika.ei olla enää mitään kiihkeitä nuoria,siis "ei se määrä,vaan se laatu"...millonka sitä tärpin kannalta,ois hyvä pupuilla?ja autaako pelkät clomit,pitäskö olla jotain muuta pilleriä?
onko teillä ollu ennen tädin tuloa selvät raskaus oireet,kun mulla viimeks oli ja sain haamun kp 27.ja ihan oli raskaus olo.parin pvän päästä se olo loppui kuin seinään ja siitä parin pvän päästä alkoi menkat.vai tekeekö clomit tämmöstä?
 
moikka
simpoissa ei vikaa...lekuri sanoi että minusta johtuu tämä...
tuli mieleen,et jos ei pupuile kun esim.joka toinen päivä,niin onko simppoja enempi sillon ja onko ne laadukkaampia?
 
lumikko
niin se ovulaatiotestihän näyttää sen, että 24-36 (72) tunnin kuluttua ovulaatio tapahtuu. eli silloin kun saat sen plussan siihen testiin ovulaatio ei vielä tapahdu. siihen aikaan kannattaa yhdynnät ajoittaa.
 
lumikko
Onnellinen 79: ovulaatio varmistetaan sellaisella verikokeella kuin progesteroni, se otetaan muistaakseni kp 21 tai sitten kp 23. en nyt ihan tarkkaan muista. multa otettiin kaksi koetta muutaman päivän välein.
 

Yhteistyössä