~?~?~Heinäkuun clomilaiset~?~?~

heips!
minulle määrättiin eilen clomit, ja haluisin kuulla kokemuksia?
onko kierto muuttnut? onko haittavaikutuksia?
ja jos täällä tiedätte niin miten ollaan raskauduttu clomeilla, ja monenennella kierrolla???


KIITOS OIKEIN PALJON JOS JAKSATTE VASTATA
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 13.07.2006 klo 11:20 nonna kirjoitti:
heips!
minulle määrättiin eilen clomit, ja haluisin kuulla kokemuksia?
onko kierto muuttnut? onko haittavaikutuksia?
ja jos täällä tiedätte niin miten ollaan raskauduttu clomeilla, ja monenennella kierrolla???


KIITOS OIKEIN PALJON JOS JAKSATTE VASTATA
Minulla ei kiertoon ole vaikuttanut mitenkään. Ensimmäissä kierrossa vähän kasvojen iho reagoi, mutta siitä se meni ohi sekin.

Raskautunut en ole vielä. Kolme kiertoa takana :(
 
Heipä hei! kysymystä heittelisin taasen ilmaan minua viisaammille.. =)

Elikkä mitenkä ne ovistestit oikein loppujen lopuksi toimivat. Näyttääkö plussaa ovulaation jälkeenkin jos on tärpännyt vai laskeeko joka tapauksessa hormoonit ales heti oviksen oltua???? Olipa sekavasti esitetty asia taas, mutta toivottavasti ymmärtää ees joku =)
Tämä kysymys siksi, että joufduin työreissulle just laskelmieni mukaan silloin, kun ovis piti olla. Oli oireitakin, mutta oli myös toisena päivänä, jolloin pääsin jo kotiin ja päästiin hommiin.. en siis ehtinyt tehdä ovistestejä riittävästi..
 
Mä oon ymmärtänyt että ovistestit näyttää plussaa pidempäänkin kuin sen yhden kerran. Eli Lh-hormoni ei yhtäkkiä oviksen jälkeen laskisi. Mahtaako ovistestien ohjeissakin lukea, ettei ekan vahvan plussan jälkeen tarvi enää testata.

kp2 ja huomenna taas clomeja... Nyt ainakin tiedän mitä tiedossa, mielialojen heittelyä yms. Täytyis muistaa soittaa se seurantaultra... Mielikin jo kohonnut, taitaa liittyä nää kp1 masennukset myös pms-oireisiin.
 
Tätä on vaikea uskoa...

Testasin tänään kp 29 selkeän haamun!!!! Uskomatonta! Takana kohtukuolema marraskuussa ja sen jälkeen yritystä. Terot takana, joista ei juurikaan apua kiertoon. Nyt eka kierto clomeja ja heti tärppäsi!! Aivan upeat fiilikset! Täytyy nauttia tästä hetkestä =) =) =)
 
lumikko
Onnellinen79: erittäin paljon onnea! :heart:

itse kävin lääkärillä kun kuukautisia ei alkanut kuulumaan vaikka oli menossa jo kp 37. sain terot joilla kuukautiset taas käynnistellään.taas tämä homma alkaa alusta.
 
Tuhannesti onnea onnelliselle!! :hug: :heart:
Ihanaa kun täälä plussatuuli vihdoin puhaltaa, nyt se varmasti koskettaa muihinkin eli tsemppiä kaikille! Mulla alkaa huomenna rv8 ja tähän asti on mennyt kaikki hyvin =) Muistakaa; kyllä se vauva saa vielä alkunsa jossain välissä yleensä suurimmalla osalla lapsettomuudesta kärsivilläkin :flower:
 
lumikko
\
Alkuperäinen kirjoittaja 13.07.2006 klo 11:20 nonna kirjoitti:
heips!
minulle määrättiin eilen clomit, ja haluisin kuulla kokemuksia?
onko kierto muuttnut? onko haittavaikutuksia?
ja jos täällä tiedätte niin miten ollaan raskauduttu clomeilla, ja monenennella kierrolla???


KIITOS OIKEIN PALJON JOS JAKSATTE VASTATA
Ekassa clomi kierrossa sain aika paljon sivuoireita. Kuumia aaltoja oli, emättimen kuivuutta ja sen seurauksena sitten hiivatulehdus. mieliala heitteli myös aika lailla. joten eka clomi kierto ei ollut helppo. toisessa kierrossa sivuoireita ei ollut juuri ollenkaan, hieman kuumia aaltoja, mutta ei niin paljon ja niin rajuja kuin ekassa kierrossa. molemmilla kierroilla tikutin oviksen kp 17. toisella kierrolla vaan jäi menkat sitten taas tulematta ja nyt menossa taas terolutit niiden käynnistämiseksi. mulla taustalla pco. itse siis olen syönyt kaksi clomi kiertoa ja ilman tulosta. kolmatta alottelen kunhan saadaan menkat taas käyntiin.
 
lumikko
\
Alkuperäinen kirjoittaja 13.07.2006 klo 14:31 Ilona kirjoitti:
Heipä hei! kysymystä heittelisin taasen ilmaan minua viisaammille.. =)

Elikkä mitenkä ne ovistestit oikein loppujen lopuksi toimivat. Näyttääkö plussaa ovulaation jälkeenkin jos on tärpännyt vai laskeeko joka tapauksessa hormoonit ales heti oviksen oltua???? Olipa sekavasti esitetty asia taas, mutta toivottavasti ymmärtää ees joku =)
Tämä kysymys siksi, että joufduin työreissulle just laskelmieni mukaan silloin, kun ovis piti olla. Oli oireitakin, mutta oli myös toisena päivänä, jolloin pääsin jo kotiin ja päästiin hommiin.. en siis ehtinyt tehdä ovistestejä riittävästi..
ovulaatiotestit ilmoittavat muutaman hedelmällisimmän päivän. eli niitähän tehdään siihen asti, että se on positiivinen ja sen jälkeen olet hedelmällisimmälläsi 24-36 tai testistä riippuen 72 tuntia. ja tuohon aikaan on hyvä ajoittaa yhdynnät. siittiöthän elävät noin 1-5 vuorokautta.
 
tein perjantaina ovis+.pupuilua ke-la.ja nyt ei sit vuorotöidemme takia olla voitu pupuilla.ja tänään kipuilua molemmissa munasarjoissa.eillen tuli hippusen punasta... mulla kp28-32. toinen clomi kierto menossa(kp3-7)
voiskohan tärpätä??
ja kertoisko joku mulle,miten tehään ja koskeeko aukiolo uä?
onnea plussanneelle :flower:
 
Mulle on tehty tuo aukiolotutkimus ja se tehtiin silleen, et lääkäri ruiskutti keittosuolaliuvosta kohtuun josta se sitten lähti munanjohtimia kohti ja samalla ultralla katso, et meneekö kulpat munanjostimesta hyvin läpi. Tutkimus ei sinällään ollu sen suurempi, mut mulle tälläsenä kipuheikkona, se tietty oli tosi inhottava, kaikista eniten sattu se kun painetta meni kohtuun. Mutta se oli suht nopeeta ohitte. :hug:

Ja siis jos perjantaina teit ovisplussan ja harrastitte seksiä keskiviikkosta lauvantaihin, niin kyllähän se voi olla tärpänny :) Siittiöt, kun elää 3-5 vuorokautta ja poika siittiöt kuolee nopeempa, mutta ovat nopiampia uimaan taasen, kun tyttö siittiöt elävät kauvemmin ja uivat hitaampaa :)
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.07.2006 klo 21:53 himmeli kirjoitti:
ja kertoisko joku mulle,miten tehään ja koskeeko aukiolo uä?
minnuu ei koskenu se veden laittaminen, mutta kun laittoivat katetrin kohtuun ennen tutkimusta niin se kirpaisi kovaa :'( Loppu ei tuntunu miltään.
 
Mulla oli eilen ultra ja siellä näkyi nyt yksi hyvin kehittynyt munasolu :) Mullahan on tähän asti ollut niin ettei Clomifenista ole ollut vastetta ja aloitin Metformiinin tehostamaan tuota lääkettä. Taitaa olla ollut apua tuosta metformiinista :) Nyt sitten teen ovistesteja. Tänään ei ainakaan ollut plussaa. Ensi kierrosta mulla onkin sitten taas taukoa Clomifeneista kun on tulossa laparoskopia. Nyt toivon vain kaikkea parasta että tärppäisi, kun yritystä on takana jo 1v2kk. Pidän teille muille myös peukkuja!!
 
lumikko
kyllä tää elämä tuntuu taas olevan niin vaikeeta. itkettää aivan hirveesti. eilenkin illalla istuin sohvalla ja itkin. ja sitten vielä illalla nukkumaan mennessä uudelleen. nyt tuntuu, että on taas vaikeempi kausi menossa. tää on tätä vuorístorataa, mutta ei millään jaksaisi. nyt pitäisi olla loma ja nauttia siitä, mutta minä vaan stressaan tätä vauva asiaa. miten teillä muilla? onko teillä tietoa kuinka moni clomien syöjistä tulee raskaaksi esim neljän kuurin aikana?
 
Minullakin jo kaksi takana. Minusta tuntuu, että syön ihan turhaan.. Päässäni soi vain lääkärin sanat: "Miehellä on niin huonolaatuista, että on epätodennäköistä, että olisitte raskaana..." Ihan kiva. Antaa toivoa ihan #&%?$!*. Miksi sitten määräsivät mitään, jos kerran ei ole hyötyä edes todennäköisesti... :(
 
Heippa kaikille!Voisinkohan liittyä seuraanne jännäilemään?tai oikeastaan tässä ei ole mitää jännäämistä...ei meille sitä vauvaa kuitenkaan tule :'(
Alkaa mieli olla jo vähän maassa kolmas clomikierto meneillään ja yritystä takana jo 6/05 alkaen. Tosin yksi tm raskaus on ollut välissä. Juu, minuakin kiinnostaisi kovasti, että on kukaan plussannut myöhäisimmillä kierroilla samalla annostuksella?

Nyt nauttimaan kesäpäivästä :wave:
 
Liityn minäkin joukkoon... Lueskelemassa olen käynyt aina välillä, mutta jos tässä vähän tätä meidänkin tarinaa.

Pillerit jätin pois 12/2004 ja siitä saakka sitten on yritetty vauvaa hankkia. Tänä keväänä sain lääkäriltä clomifenit käyttöön ja kaksi ensimmäistä kiertoa otin niitä 1 tbl 3-7 pvänä ja sitten kolmannen kierron 5-9 pvänä. Kolmannella tärppäsi, mutta olikin sitten loppuviimeksi kohdunulkoinen ja jouduin laparoskopiaan toukokuussa. Oikea munasarja jouduttiin poistamaan kokonaan. Jälkitarkastuksessa tutkittiin ultralla vasenta munasarjaa ja sen todettiin olevan rakkulainen, mutta auki. *huoh*

Kuulemma nyt odotellaan vuoden vaihteeseen saakka, koska kaikki arvot ovat ookoo. Mutta ei vaan tärppää. Olin sitten itse niin pahis, että olen nyt syönyt viimeisen clomi -erän kp 5-9 ja katson mitä tapahtuu. Jos ei mitään, niin sitten odottelen kiltisti sitä vuodenvaihdetta.

Tämän kohdunulkoisen kautta pääsin siis heti "jonon ohi" julkiselle hoitoon. Onneksi pääsin, ettei enää tarvitse turhia odotella. Ikää kun on syksyllä 29 vuotta.
 
Tässäpä meidänkin juttua, ollaan yritetty kakkosta 6/2004 asti. Joulukuussa sain keskenmenon ja sit ohjeen et yrittää luomuna kesään asti ja jos ei tärppää niin sitten yhteyttä lääkäriin. No nyt söin ekan clomi kuuriin ja ei ollu kypsyny kun yksi munarakkula ja sekin oli vaan sentin läpimitaltaan ja lääkärin mielestä ei ollu tarpeeksi iso et ei tässä kuussa ainakaan nyt onnistu. Seuraavaan kiertoon sain uuden annostuksen clomeista eli 2 tbl pv ja kierron 3-7 pv. Ja jos ei sitkään kypsy tarpeeksi niin sit se metaformiini avuksi. kyllä tässä jo plussa uutisia kaipaisi.... Tsemppiä kaikiille saman asian kanssa tuskailijoille!!!
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.07.2006 klo 11:06 lumikko kirjoitti:
kyllä tää elämä tuntuu taas olevan niin vaikeeta. itkettää aivan hirveesti. eilenkin illalla istuin sohvalla ja itkin. ja sitten vielä illalla nukkumaan mennessä uudelleen. nyt tuntuu, että on taas vaikeempi kausi menossa. tää on tätä vuorístorataa, mutta ei millään jaksaisi. nyt pitäisi olla loma ja nauttia siitä, mutta minä vaan stressaan tätä vauva asiaa. miten teillä muilla?
Samat fiilikset täälläkin on välillä. Veetuttaa niin viimesen päälle, että itku tulee väkisinkin. Meillä on käyty jo moneen otteeseen keskustelut siitä, että mitä jos meille ei vauvaa tule ollenkaan. Se helpottaa oloa, että ollaan naimiiin menossa syksyllä ja sitten voi harkita adoptiota.

Mietin myös mitä kaikkea voin itse tehdä raskautumiseni eteen. Lopettaa tupakan poltto, laihduttaa, syödä terveellisesti... Kaikki on askel kohti mahdollista vauvaa :heart:
 
Mie häippäsen tästä pinosta. Lääkärin kanssa yhteisymmärryksessä lopetettiin clomit, kun niistä ei ollut mainittavaa apua. Odotetaan syksyä ja IVFää.

Kiitos teille kaikille mielettömästä tuesta ja yhteishengestä :heart: Ja kaikille oooooikein paljon vauvaonnea ja plussatuulia :flower: :heart: :heart:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.07.2006 klo 15:41 Roses kirjoitti:
Tässäpä meidänkin juttua, ollaan yritetty kakkosta 6/2004 asti. Joulukuussa sain keskenmenon ja sit ohjeen et yrittää luomuna kesään asti ja jos ei tärppää niin sitten yhteyttä lääkäriin. No nyt söin ekan clomi kuuriin ja ei ollu kypsyny kun yksi munarakkula ja sekin oli vaan sentin läpimitaltaan ja lääkärin mielestä ei ollu tarpeeksi iso et ei tässä kuussa ainakaan nyt onnistu. Seuraavaan kiertoon sain uuden annostuksen clomeista eli 2 tbl pv ja kierron 3-7 pv. Ja jos ei sitkään kypsy tarpeeksi niin sit se metaformiini avuksi. kyllä tässä jo plussa uutisia kaipaisi.... Tsemppiä kaikiille saman asian kanssa tuskailijoille!!!
Mikä kp kontrolliultra oli? Mulla oli kolme 10 mm rakkulaa kp 11. Ovis sitten tapahtui kp 16 eli kierto avistuksen venyi. Raskaana kuitenkin olen nyt rv 4+6 :) =)
 
lumikko
[

[/quote]

Mikä kp kontrolliultra oli? Mulla oli kolme 10 mm rakkulaa kp 11. Ovis sitten tapahtui kp 16 eli kierto avistuksen venyi. Raskaana kuitenkin olen nyt rv 4+6 :) =)
[/quote]

kuinka monta kierto söit clomeja ennekuin tulit raskaaksi ja millä annostuksella? itselläni nyt takana kaksi clomi kiertoa yhdellä tabletilla, kolmas alkaa kohta ja edelleen yhdellä tabletilla. ekassa kierrossa olin ultrassa ja siellä näkyi yksi rakkula, mutta tulosta ei silti tullut.
 
Paljon onnea, Onnellinen79! =)

Sulta olisin vielä kysynyt, että tunsitko ovulaation jotenkin tärppikierrossa? Mietiskelen täällä taas omaa tilannettani. Mulla on jo 3. clomikierros meneillään... Sitä ovulaatiota tässä odottelen. Mulla sitä ei luultavasti ole lääkityksestä huolimatta tapahtunut.

:'(

Nyt on kp11 ja tällä kertaa mulla on ollut nipistyksiä munasarjojen kohdalla jo monta päivää. Edellisissä kierroissa nipistykset ja painontunne tulivat vasta paljon myöhemmin, ja silloin ultrassa todettiin kp15 munarakkuloita olevan paljon, mutta epäkypsiä (suurin 10,2mm). Pohdin tässä, että olisko ne nyt paremmin kehittyneitä, kun nipistelee jo! Ja ovistestit aloitin eilen, heti tuli melko vahva testiviiva, samoin tänään, mutta ei ihan yhtä vahva kuin kontrolliviiva. Muistaakseni aiemmissa kierroissa näin aikaisin ei ole tullut tikkuun juuri mitään. Eli jokohan nyt...? :whistle:

Pitäkää kiltit peukkuja mulle, olen ollut tosi masentunut tämän vauva-asian takia. :ashamed:
 

Yhteistyössä