Heinäkuun hellemasut-HEINÄKUUSSA!

Joo ei meilläkään paljoa, yksi lyhythihainen ja lahkeinen haalari, muutama body.
Tänään olisi hyväpäivä synnyttää, nimim. nukuin miltei kellon ympäri :LOL: pari lasta meillä on syntynyt 6. päivä ihan ilman käynnistystä tms, eri vuosina ja kuukausina toki. Tänään olisi papan synttärit ja serkun myös, hyvin mahtuisi yksi tyyppi lisää juhlimaan :ninja:
 
Moi, täällä pötkötellään vauvan kanssa osastolla. Synnytys pamahti käyntiin aamulla klo 9 muutaman minuutin välein tulevilla supistuksia ja sairaalaan tultiin 11 jälkeen. Poika oli ulkona 15.24. Ponnistus oli rankka ja meinas usko loppua kun vauva oli väärässä tarjonnassa. Menetin reilusti verta ja sain vielä kestokatetrin joka ainakin huomiseen.

Mulle saa päivittää siis Poika/41+2/4130g,54cm.
 
  • Tykkää
Reactions: Toivottavasti
Onnea keepgoing, oli jo aikakin :)!!!! Tsemppiä toipumiseen.

Mä olen tänään ollut kyllä vähän masentunut kun olen odottanut että saa tämän mahan pois ja pystyn taas tekemään pian normaalisti asioita, mutta nyt kun joudun sektioon niin toipuminen kestää kauemmin. Ahdistaa ajatus... no huomenna on taas uusi ehkä parempi päivä ja eihän tässä ole kuin paripäivää enää.

Ipna 39+0
 
  • Tykkää
Reactions: Salla07
Ipna, eihän kaikki sektiot ole kauhutarinoita, osa paranee supernopeaa, tarvii vaan vähän lääkkeitä ja ainoastaan nostokielto muistuttaa siitä :)
Huomenna kontrolliverikoe rautatiputuksesta ja tiistaina neuvola.
 
Onnea keepgoing!! :love:

Täällä tänään pesty ikkunoita ja käyty saunassa, vihloo kohdunsuulle muttei muuta.. Saas nähdä jos vaikka ensi yönä käynnistyisi, mä olisin jo ihan valmis tosi toimiin. :rolleyes: Toi kuumuus on ihan hanurista, jalkaterät on alkaneet turpoamaan oikein nätisti ja yöt on mitä mielenkiintoisimpia o_O

Minnimys & Mölli 38+6
 
Onnea keepgoing! :love:

Kivakiva... jättipä sitten nukkumatti mut välistä tänä yönä. :mad: En siis silmäystäkään oo nukkunu. Ja aamulla ois neuvola klo 9, joten eipä sit aamustakaan nukuta pitempään. Ja auta armias jos erehtyy päivällä nukahtamaan, niin ens yö menee taas kukkuessa.
Eihän tässä, jos vaikka supistelis lupaavasti, mut kun ei mitään tuntemuksia oo, et ois lähiaikoinakaan syntymässä..!
Ja ihme pyöriäinen on tää vauveli.. illalla luin kirjaa sohvalla, niin varmasti oli jossain vaiheessa poikittain tuolla mahassa. Alamaha oli siis ihan "tyhjä". Saas nähdä miten päin siellä aamulla ollaan.(n)

Josko lähtis paremmalla onnella unta yrittämään.. :confused:

Susunasu 39+3
 
Näköjään ei ollut tullut tekstiä aiemmin...
Onnea uusille!!

Eilen huomasin järkyttyneenä ison raskausarven alavatsassa...no eipä tuo mitään. Sektio haavakin siellä jossain on :)

Kaalimaankakara; itseäni alkoi pelottaa myös tuo sektiohaavan arpeutuminen. Sitä ei taida nähdä etukäteen mistään. ..muutenkin mietityttää kestääkö kohtu käynnistystä, esikoinen 1, 7v....täytyy ottaa polilla puheeksi...kuolemanpelko muutenkin ajatuksissani viime kerrasta :/

Minnie ja Hippu 38+3
 
keepgoing paljon onnea tulokkaasta ! ❤ sektio haavasta kun puhui joku niin paraneminen on kans yksilöllistä.. mutta yleensä suurimmalla osalla se lähtee hyvin käyntiin. Mulla nyt 2 sektiota takana ja hyvin molemmista parantunut. Sektio tehtiin 25.6 ja ei kyllä tunnu mitään kipua ym enää missään... haastavaa tietty haavalle on tää helle... mutta ilmakylpyjä otetaan vauvan kans kilpaa... kyl se tästä. :LOL: Tänään turussa vielä aurinkoa sitten luvattu sadetta ja viileämpää... kelpaa mulle. Mukavaa alkavaa viikkoa kaikille. :ROFLMAO:
 
Näköjään ei ollut tullut tekstiä aiemmin...
Onnea uusille!!

Eilen huomasin järkyttyneenä ison raskausarven alavatsassa...no eipä tuo mitään. Sektio haavakin siellä jossain on :)

Kaalimaankakara; itseäni alkoi pelottaa myös tuo sektiohaavan arpeutuminen. Sitä ei taida nähdä etukäteen mistään. ..muutenkin mietityttää kestääkö kohtu käynnistystä, esikoinen 1, 7v....täytyy ottaa polilla puheeksi...kuolemanpelko muutenkin ajatuksissani viime kerrasta :/

Minnie ja Hippu 38+3
Mulla ei ollut kyse sektio haavan arpeutumisesta vaan että en avautunut kuin 1cm sormella auki... Mitään ei tapahtunut vaikka kauheet supistukset 3 vrk. Kätilö teki tutkimuksen ja huomasi että kohdunsuulla arpeutumaa joten siksi mun kohtu meinas ns. Räjähtää kun vauva ei päässyt kanavaan vaikka kuinka puski. Kivut oli Järkyttävät! ! Eli mulla on se on jokin synnynnäinen vika... 2 sektiota takana... ei sellaista oo huomattu aiemmin. Lapsia nyt en oo enää tekemässä... esikoinen 9v ja nyt tämä tuore vauveli. Sterilisaatio mulle tehtiin samalla. Voimia sinulle ja kaikki menee varmasti hienosti
 
Nyt mulle peukkuja, supistellut puoliltaöin saakka noin 10min välein. Välillä sattuu selkään enemmän ja välillä vähemmän, pari tuntia sain torkuttua. Jos kävelis tuon vajaat 3km labraan jos vähän saisi vauhtia vaikka.
 
Salla joo mä tiedän että toiset parantuu tosi nopsaan... jotenkin vaan sitä ajattelee että siinä kestää kauan ja kun on noi kaksi tyttöä tuossa jo jotka odottaa että äitin maha on poissa ja äiti pystyy touhuamaan taas normaalisti heidän kanssaan... mitään suunnitelmiakaan ei oikein pysty tekemään kun ei tiedä miten sitä toipuu. Lähinnä tarkoitan kesäloma reissuja joissa joutuu kuitenkin kävelmään jonkin verraan. Uimaankaan ei varmaan saa mennä vähään aikaan.... noh eiköhän se tästä... kaksi yötä enää... missäköhän vaiheessa alkaa kunnolla jännittämään....

susunasu hassu vauva sulla jos vielä noin paljon pyörii... itsellä tämä on ollut jo tässä asennossa tosi pitkään. No jospa kuitenkin tajuaisi sulla mennä lopulta pääalaspäin

Ipna 39+1
 
EX4
Onnea KeepGoing!

Täällä on lähtenyt ihan hyvin arki rullaamaan pikkusen kanssa. Nukkunut runsaasti ja syö paljon :D

synnytyksestä voin lyhyesti kirjoittaa. 22.30 aikoihin epäsäännölliset supistukset alkoivat muuttua säännöllisiksi ja samalla alapää tuntui halkeavan. Odottelin siinä että supistukset kovenee ja tulee tiheämmin. Kello taisi olla 00.00 kun oltiin sairaalassa, totta kai kivut olivat hirvetä mutta ajatuksella " Tämä on vain hyväksi pian nähdään vauva" on ollut joka synnytyksessä ja kun ajattelee ja hengittelee. Taisin olla sairaalaan mennessä n. 3 cm auki ja jäinkin sinne. Mies hieroi selkää ja käveltii väkisin sairaala ympäri vaikka kipu onkin turruttavaa. Tilanne eteni suht nopeasti ja 03 aikoihin olin jo 7cm auki ja loput 3cm menikin 1,5h. Halusin synnyttää ilman kivunlievityksiä tämän viimeisen lapsen, minulle on aina ollut hankala löytää sopivaa puudutetta ja epiduraali ei sovi ollenkaan. Sisulla ja pienellä raivolla tuli poika ulos. Totta kai se kivun määrä sai välillä tunteeseen että "Nyt perkele joku lääke tänne"

ipna minulle on tehty nyt kuudesta synnytyksestä kahdella kertaa sektio. Ja sektion jälkeiset ajat ovat olleet kuin yö ja päivä. Ensimmäinen sektio oli kiirreellinen vauvan sydänäänien heiketessä. Se kipu oli aikamoista mutta kipulääkettä sai ainakin aina lisää leikkauspäivänä kun vain pyysi. Nopesti sitä käskettiinkin seisomaan ja kävelemään jotta tavallaan parantuminen alkaa. Kipulääkkeitä vähennetääm päivittäin. Kävellessä minulla tuntui siltä että haava repeisi mutta eihän se mihinkään revennyt. Tosiaan pitää olla varovainen ettei nosta mitään, lapset ymmärsi tämän hyvin kun vaan toistin että nyt äiti ei saa nostaa. Suunnitelmia en itsekkään ollut tehnyt lähiviikoille, särky oli pahimillaan ensimmäisenä viikkona ja sanotaan että kivuton olin n. 3vko päästä
Toinen oli myöskin kiirreellinen syy oli ettei edistymistä tapahtunut ollenkaan. Minut jouduttiin nukuttamaan syynä että puudutteet aiheutti vakavia verenpaineenlaskuja ja omien sydänlyöntien hidastumista sillä hetkellä. Heräämössä tunsin painetta haavassa ja hurjaa kipua tulloin oli kipupumppu käytössä joka oli pelastus. Haava vuosi leikkauspäivän illalla runsaasti sillä kertaa oli kateri seuraavaan päivään kun ei oikein saanut liikuttua. Seuraavana päivänä liikkeelle ja kipeätä teki. Sillä kerralla 2vko oli kovia kipuja ja 4-5vko olin kivuton. Sektiot ovat niin erilaisia kaikilla, menet vain hyvillä mielin ja älä pelkää liikaa! :)

Tsemppejä masuilijoille!

EX4 ja Eppu 4vrk
 
Vannila millä viikoilla sun aiemmat lapset ovat syntyneet? Mitäs ajatuksia sulla mahdollisesta käynnistyksestä?

Jammaillen 41+3
Esikoinen syntyi 40+3 ja pikkukakkonen 41+2. Käynnistykseen en haluais ollenkaan, mutta nyt näyttää kyllä vahvasti siltä että sinne mennään. Toivon, jos käynnistykseen joudun, että aloitetaan hommat viimeistään perjantaina eikä sitten vetkutella viikonlopun yli.
Vaikka tuntuu, että fyysinen kunto kestää, niin pää ei!
Millaiset fiilikset siellä?

Ipnalle kiitokset tsempeistä :)
 
Kiitokset Ex heinäkuun pinosta ja valtavasti onnea kaikille uusille vauvan jo maailmaan saaneille! Malttamattomuus kasvaa synnytystarinoita lukiessa. :)

Täällä huomenna viikot 38+0 ja raskaus alkanut viime aikoina jo (vihdoin) tuntumaan. Kipeähköjä supistuksia tulee iltaisin ja viiltokivut sekä paineen tunne alapäässä kasvaa. Vielä olen sitkeästi kävelylenkkejä tehnyt, mutta parin viikon takainen salikerta jäi kyllä tämän raskauden viimeiseksi sitä seuranneiden kipujen vuoksi. Jalkakrampit etenkin öisin vaivaa myös ja tosiaan selkään ja lantioon kohdistuvat vihlonnat.

Tasan viikko sitten käytiin ultrassa ja yhtä sirolta vaikuttaa tämäkin tulokas kuin esikoinenkin. Painoarvio viikolla 37+0 oli 2,2 kg, joten kovasti toivon, että tämä kuitenkin täysiaikaiseksi jaksaisi mahassa majailla ja olisi syntyessään lähempänä kolmea kiloa. Esikoinen painoi täysiaikaisena syntyessään 2,8 kg. Uusi painokontrolli saatiin viikolle 39+1, jossa lääkärin mukaan nähdään, ellei sitten vauva ole jo maailmassa. Kohdunkaula oli myös pehmeä ja kohdunsuu sormelle auki. Ihan eri lailla jännittää nyt päivien kuluminen kuin ekalla kertaa! Yöt sujuu levottomasti olotiloja kuunnellen ja vessassa rampaten. En ymmärrä, miten näin kamalasti olen alkanutkaan synnytyksen alkua jännittämäänkään. Sairaalakassinkin jopa jo pakkasin!

Hyviä vointeja meille heinäkuun lopuille odottajille!

Littlelion 37+6 vielä hetken
 
Huomenta!

Ihanaa KeepGoing, että ootte päässeet jo kotiin! Se oli nopeaa toimintaa :)

(.)
Nyt se kamelin selkä katkes. Mä oon niin kypsä, fyysisesti (paitsi kohdunsuun tilanteesta ei oo hajuakaan) ja osin henkisestikin. 1,5 viikkoa sitten tää alkoi niillä supistuksilla ja nyt on menty tää aika enemmän ja vähemmän kovilla. Kipeitä supistuksia on sen perjantaiaamun jälkeen ollut ehkä maks 10, mutta mitään ei pysty tekemään ilman, että vatsalle tulee aivan helvetillinen paine. Istuminen on kamalinta, mutta toisaalta niin on seisominenkin. Ja välillä makaaminenkin. Liitoskivut on vielä ihan siedettäviä, mutta sängyssä kääntyminen alkaa silti olla jo ihan suoritus.

Kamalinta kuitenkin tässä on se, että mies on totaalisen sidottu kotiin nyt, kun esikoisen kesäloma alkoi. Se ei voi mennä mihinkään omiin menoihinsa illalla, koska mä en selviä esikoisen maratonnukutuksista. Eilen yritin olla urhea vaimo ja otin lapsen iltahommat hoitaakseni, jotta voin näyttää miehelle että senkun menee vaan harrastukseensa joka on just nukutusaikaan. Jepjep. 1,5 tuntia myöhemmin tulin ulos lapsen huoneesta jalat puutuneina, mulla oli niin huono olo että melkein oksensin ja keskikropalla meni ainakin puoli tuntia rentoutua siitä jumista. Ja luonnollisesti lapsi ei vielä siinä vaiheessa nukkunut. Ei pysty, ei kykene. Sais mun puolesta tuo 3-v. jo ruveta menemään nukkumaan vähän nopeammin. Eikä se eilenkään riekkunut ja riehunut. Se ei vaan nukahtanut.

Eipä sillä, ei tässä itekään voi enää mihinkään lähteä. Oltiin viikonloppu maalla (tuossa 60 kilsan päässä) ja kotimatka oli kyllä aivan helvettiä jo. Eli ei autoilua enää. Tai kaupassa käyntiä. Jos se viime viikkoinen Prisma-reissu oli vielä hauska, niin eilinen ei ollut enää edes melkein viihdyttävä. Itseltä jää siis mm. kaverin polttarit väliin, koska sinne pitäis mennä autolla useampi kymmenen kilsaa ja puuhailla ulkona ja varmaankin istua ja sitä rataa. No thanks.

Perjantaina saadaan esikoinen anopille hoitoon viikonlopuksi. Anoppi halusi sen sinne yökylään kahdeksi yöksi eikä saada kuulemma hakea ennen sunnuntai-iltaa. Jes! Mies meinas, että mentäis leffaan, mutta mä saatan aloittaa jo perjantaiaamuna saunan siivoamisella ja jatkaa päivää käymällä lähikaupassa ostamassa useamman kerran jotain pientä ja kävelen ton 7 kerrosta portaita aina kotiin. Ja torstain äitipolikäynnillä pyydän pari kolme pyöräytystä sen yhden sijaan.

Mutta käynnistystä en kyllä sittenkään vielä halua, koska omat supistuksetkin on ihan riittävän kamalia sitten kun ne kunnolla alkaa. Että vähän on ristiriitaista :D

Parempaa tiistaipäivää kaikille!

Anskutin ja Muikku 37+5
 
Tsemppiä Anskutin! Ei kuulosta hyvältä sun olot. Itse kyllä periaatteessa pystyn vielä tekemään juttuja ja käymään kaupassa. Välillä on vaikeampaa ja välillä on helpompaa riippuu niin päivästä ja kellonajasta. Olo on todella vaihteleva välillä tuntuu että voisi tehdä ihan mitä vaan ja hetkenpäästä olo on sellainen etten tee sitten yhtään mitään.

Keepgoining jopas oli nopea kotiutuminen! Ihanaa että noin nopsaan pääsit kotiin. Itsellä kun menee parhaassa tapauksessa se 3 vuorokautta ja pahimmassa tapauksessa pidempään. Nyt jo ahdistaa tuo sairaalassa olo aika.

Huomenna se päivä sitten koittaa... tänään vien tytöt mun vanhemmille hoitoon ja huomenna sitten aamusta sairaalalle (pitää muistaa tänään soittaa olenko eka jonossa). Kääks!!!!

Ipna 39+2
 
Ipna, sektionkin jälkeen voi kotiutua nopeammin kuin kolmessa vuorokaudessa. Mä kotiuduin 2 vuorokauden jälkeen :) pitää vaan osata itse kysyä kotiutumisesta, jos tuntee olonsa sellaiseksi, että pärjää jo kotonakin :) tsemppiä!

Onnea kaikille vauvan saaneille ja tsempit kaikille loppumetreille! :)

Oli pakko tulla Ipnalle huutelemaan tuolta kesäkuisista :D

Pihla ja poika 7vko
 
Aah kiitos Pihla, mulle tosin on äippäpolilla sanoneet että 3 vuorokautta pitäisi olla tuolla. No pitää katsoa miten sitä alkaa voimaan, minähän haluan kotiin mahdollisimman pian. Tietty kaikki oman ja vauvan voinnin ehdoilla.

Huomenna klo 11 sitten alkaa tapahtumaan... tytöt on viety nyt mummulaan ja nyt on vain odottelua ;).... pitää tytöille ommella isosiskopaidat vielä.

Vielä ei jännitä mutta katsotaan aamulla sitten. Päivittelen varmaan tilanteen sitten jossain vaiheessa myöhemmin huomenna illalla.

Tsemppiä kaikkille!
 
Heipparallaa täältä hiljaisuudesta!

Muutto tosiaan takana jo hyvän aikaa sitten, mutta nettiongelmat jatkuvat yhä. Välillä toimii, mutta useimmiten ei. Melkoinen rääkki tämä nettipimentokin :)

Tosiaan, kiva oli lukea monen jo vauvautuneen. Onnittelut kaikille! Muille hirmuisesti tsemppiä jaksamisten kanssa. Itsekin kävin tänään äitipolilla painokontrollin merkeissä ja lääkäri oli mittaavinaan jo neljän kilon lukemia. Hitsi vie, oli melkoinen järkytys. Hyvän aikaa piti odotella toistakin lääkäriä, joka varmistaisi lukemat. Tämä ei onneksi saanut kuin 3,660kg lukemat. Tästä hyvästä viikon päästä käynnistys edessä ja itselläni hieman ristiriitaiset fiilikset. Toisaalta tuntuu hyvältä ajatus, että tätä ei kestä enää kuin reilun viikon. Sekin hirvittää, että onko käynnistetty synnytys niin hirveetä kuin sanotaan...

Lapanen 38+0
 

Yhteistyössä