Heinäkuun hellemasut-HEINÄKUUSSA!

Astrealle onnea rouviintumisesta! :)

Ja onneksi kaalimaaankakara ei tulehdusta ollut. Varmasti kyl kipeetä tekee, jos vatsalihakset on revähtäneet. :/

( . ) limatulppaa irtosi ainakin osittain wc käynnillä. Et mahikset vielä ois, et itsekseen käynnistyis synnytys. Ainakin esikoisen kohdalla limatulppa irtosi ja supistukset alkoi aika lähekkäin. Sienimetälle lähtee vauhtia hakemaan. :)
 
Onnea astrea!!!

Hyvä ettei ollut tulehdusta kaalimaankakara!

Meillä vauva syö ja nukkuu, eilen illalla itki ilmavaivoja. Mutta nyt päivällä syö ja nukkuu. Itsellä suhteellisen hyvä olo. Sängyssä kääntyminen kyljelleen on vaikeaa samoinkuin ylösnouseminen. Mutta onko se mikään ihme kun leikattu. Haava kiristelee välillä mutta kuuluu asiaan.

Anskuntin arvaankin mistä ryhmästä puhut ;), mun rakas harrastus....

Tsemppiä kaikille vauvaa vielä odottaville ja vauvautuneille!

ipna ja poika 3vrk
 
Isot onnittelut kaikille vauvautuneille :love: ja erikoisonnittelut astrealle rouvautumisesta :)

Meillä on unirytnmit pyllyllään kuten huomaa että täällä yöaikaan nyt kirjoitan. Pääpiirteittäin vauva pitää yötä päivänään mutta mites lähdet vielä tän ikäisen rytmejä/rytmittömyyttä korjailemaan :cautious: Päivällä on yritetty "valvottaa" mutta eihän tuo onnistu ja nyt sitten taas kun kello löi yksitoista illalla niin poika virkistyi ja valvoo nyt neljättä tuntia putkeen.
Mahavaivaa on jonkin verran, vauva ähertää päivittäin naama punaisena eikä meinaa ilmaa tai kakkaa tulla, huutaa myös silloin mahavaivaa. Meinasin hakea apteekista cuplatonia tms. Onko kokemusta noista ja kumpi parempi cuplaton/disflatyl ja auttaako oikeasti? meinasin vaan ettei mahavaivat pahene ja onko tod. apua..
Tää vauva-arki menee tosi nopeesti. Todella raskasta välillä valvoa yms. mutta mitään en vaihtaisi muuhun tilanteeseen.
Vauvalle tullut aikamoiset näppylät naamaan, varmaan sitä hormoninäppyä. Näpyt tulee ja menee, nyt taas kukkii ihan punaisena ja muutama samanlainen tuossa rinnassakin.
Mulla on lähtenyt painoa n. -14-15kg siitä kun menin synnytyslaitokselle. Joitakin kertoja ollaan vaunuteltu ja tavoitteena olis alkaa liikkumaan enempi ja parantamaan kuntoa ja tiputtamaan vielä painoa. on vaan nuo huonot säät ja vauvan rytmi verottaneet aika paljon ulkoilua kun pitää itsekin sit päivällä nukkua edes vähän.
Eiköhän tää tästä kun vauvalle tulee ikää niin ala yöt nukuttamaan ja taas täytyy sanoa että onneks meita on kaksi hoitamassa tuota pikkumiestä.
Ihanaa heinäkuuta kaikille ja synnyttämättömille tsempit loppurutistuksiin ja itse hoohetkeen.

StaRR ja poika reilut 1kk
 
Star, tutulle kuullostaa tuo teidän vauvan uni/valvomis rytmi. Mulla eka lapsi oli sellainen, että heräsi joka ilta 10-11 välillä valvomaan/itkemään ja sitä itkua/kitinää/ähinää riitti joka yö 4-5 asti. Sillä tosin oli ihan koliikkia, josta siis itku johtui. Mistään cuplatoneista tai muista lääkkeistä ei ollut apua. Apu löytyi lopulta vyöhyketerapiasta, jonne vajaan 2 kk iässä vauvan vein. Ekan kerran jälkeen hieman paheni huudot ja heti seuraavasta kerrasta loppui kuin seinään. Kannatan kokeilla!

Täällä nukuttu loistavasti kaksi viime yötä. Ei ole närästänyt ja wc:ssäki käynyt vaan 1-2 kertaa yössä.

Tänään 41+0 poksista vaan...

Pikkasen alkaa turhauttaa! Tosin ei se vauva varmasti synnykkää, kun täs kaikkee härdelliä ja stressiä niin paljon. Jalat edelleen aivan tulessa kävellessä. Ei oikein onnistu enää lenkit eikä kotityötkään.
 
Astrea onnea rouvautumisesta <3 !

StaRR ihanaa, että saat rauhassa elää vauvan rytmissä ja että kaksistaan hoidatte pikkumiehen :) Mun täytyy sanoa, että mä olen niiiiin päiväihminen, että varmaan kuolisin jos yöt pitäis valvoa :eek:ja tietysti kun tuo esikoinenkin tuossa pyörii, niin ei siitä varmaan mitään tuliskaan. Mutta eiköhän se teidänkin pieni hoksaa sen "normaalirytmin" jahka vähän alkaa hämärtyä lisää.

( . ) *alkaa olla jo vähän pullukka olo...*
Eilen vietin pari tuntia kirppiskierroksella ja siihen päälle reilun pari tuntia miehen joukkueen peliä kattomasssa kentän reunalla. Loppuilta olikin sitten jo aika napakkaa supistelua sekä selän että vatsan puolella. Nukkuminen kuitenkin lopetti ne olot, mutta kai tää tästä jossain vaiheessa lähtee käyntiin. Limatulppaa tuli (taas) illalla jonkun verran joten senkin puolesta alkaa h-hetki lähentyä. Ja pötsi on aivan jäätävän kokoinen :LOL: Voisin koittaa napata kuvan teille tänään. Mieskin sanoi jo eilen että oon vähän sen näköinen, kuin ois aika raskas olo. Oh, thanks.

Nyt viettämään tän viikonlopun viimeistä rauhallista päivää ja ompelukoneen ääreen. Puoliltapäivin lähdenkin sit viemään miehen lääkäriin kun se teloi itteään sen verran kovin eilisessä pelissä...Illalla haetaan sit ipana pipana kotiin ja kyllä sitä onkin jo ikävä vaikka on ollut ihana olla tässä hiljaisuudessa ja rauhassa hetki :)

Anskutin ja Muikku 38+3
 
Onnea Astrealle aviosäätyyn astelemisesta ja onnea kaikille vauvautuneille!

StaRR: Olen kanssa yrittänyt nyt koko loppuraskauden psyykata itseäni siihen, etyä vauvan virkein aika tulee alussa olemaan 23-05 välillä, koska siihen aikaan hän nytkin jatkuvasti masussa möyrii.

Viime yönä näin unta synnytyksen käynnistymisestä. Kyseisessä unessa itkin ilosta, kun lapsivedet menivät. Oikeassa elämässä merkkejä lähestyvästä synnytyksedtä ei juurikaan ole. Limatulppaa on nyt parisen viikkoa tullut välillä enemmän ja välillä vähemmän. Tänään taas oli isompi klöntti alkkareissa. Yhtään kivuliasta supistusta ei ole ollut, mutta vauva välillä vääntää itseään asentoihin, jotka venyttävät vatsanpeitteitä kipeästi. Tämän viikon neuvolassa masun kasvu oli entistä kauempana alakäyrän alla ja sf-mitta 28. Koska vauva kuitenkin mitattiin viimeksi vajaa pari viikkoa sitten 3.2kg:n painoiseksi ja silloin viikossa kasvua oli tapahtunut 250g, en ole huolissani.

Pitkät kävelyt itsekseni olen nyt jättänyt pääsääntöisesti pois, koska ne väsyttävät niin, etten sitten jaksa loppupäivänä touhuta oikein mitään. Koiran/miehen kanssa tulee käveltyä sellaisia 4-7km:n lenkkejä, mutta ei joka päivä. Välillä on päiviä, jolloin muutaman sadan metrinkin kävely hengästyttää tosi paljon ja silloin pyrin lepäämään.

Vointi on kaiken kaikkiaan edelleen erinomainen. Ainoastaan närästys iltaisin vaivaa ja pyrinkin syömään kevyemmin iltaisin ja välillä nukun ylävartalo tuettuna ylöspäin, mikä auttaa selvästi. Voinnin puolesta vauvalla ei siis ole kiirettä tulla, mutta kyllä hänen tuloaan silti malttamattomana odotan. Kipujen puolesta synnytys ei pelota, mutta pelkään kohtukuolemaa ja vauvan hapenpuutetta synnytyksessä. Lisäksi hiukan pelkään sitä, että niiden pelko tekee minusta hysteerisen ja paniikkisen synnyttäjän. Onneksi mies on luonteeltaan rauhallinen eikä ahdistusherkkä, joten eiköhän siitä selvitä.

Nohmu ja Untuvapallo 39+5
 
Onnea astrea!! :love:

Aavistelen myös että meillä vauva tulee olemaan yökukkuja, kun mahassa möngertää aina 00-03 välisenä aikana vilkkaimmin o_O

(.) Tästä on tulossa huono päivä. Väsyttää aivan tolkuttomasti, ihan veto pois. Koko yön jomotti alaselkää sekä kylkiä ja särkee edelleen. Häntäluun ympäristökin kiristää ja Möllin pää painaa tosi alhaalla. Hassua tuntea pään liikkeet tuossa melkein häpyluun päällä :D Myös kovin on etovan oksettava olo koko ajan ja nieleskyttää koko ajan. Hassua kun eilen olin niin virtaa täynnä ja jaksoin miehen kanssa kirmailla ympäri keskustaa yömyöhään ja tänään olo on aivan töttöröö. Röhnötän hyvällä omalla tunnolla sohvalla kyllä koko päivän :rolleyes: Ja huomenna olisi laskettuaika!! Jännää!!

Minnimys & Mölli 39+6 huomenna poksuu poksuu poksuu!!
 
Nohmu hienoa että vointi hyvä helpottaa kummasti loppuaikaa.

Tsemppiä Anskutin loppuaikoihin... samoin riikkunen tuo että on jo ns. yliajalla on ihan hirveää odottelua. Toivotaan että jotain alkaa tapatumaan.

StaRR meillä on kans öisin masuvaivaa, mutta luulen että johtuu suurilta osin väärästä imuotteesta joka nyt on saatu korjattua eikä ilmaa mene mahaan niin paljoa eli meillä myös cuplatonit käytössä tällä kertaa (muilla ollut dysflatonit vai mikä lienee se nimi nyt onkaan). Ne auttaa osittain mutta onhan se ihan kamalaa katsoa kun vauvalla on kipuja. Olen kovin toiveikas ensiyön suhteen nyt kun oikea imuote on kunnossa. Päivisin tuo onkin hyvin tyytyväinen vauva joka syö ja nukkuu. Öisin on myös jotenkin hyvin läheisyyden kaipuinen ja nukkuukin mun kyljessä kiinni (eli äiti ei sitten nukukaan niin hyvin). Tutti otettiin käyttöön ja se tuntuukin vähän helpottavan. Isä hoitaa pahimmat hyssyttelyt kun itse olen sen verran toipilas vielä leikkauksen jäljiltä. Hormoninäppylöitä tuli meillekin jo nyt muistan esikoisen jolla oli välillä tosi pahana ne.

Paino on jo sama kuin ennen raskautta ja imetyksen myötä varmaan tippuu vielä vähän (jollen tosi pahasti sorru kaikkeen makeaan tai rasvaiseen).

On tämä vaan yhtä ihmeellistä joka ikinen kerta <3....

Ipna ja poitsu 4vrk
 
  • Tykkää
Reactions: kaalimaaankakara
Onnittelut Astrealle rouvaksitulosta! Ja mukava, kun jo vauvankin saaneet jaksavat kuulumisiaan päivitellä.

Nohmu, sun olot ja jaksamiset ovat niin omani kaltaisia, että välillä hymyilyttää. :) Myös tuo vatsan koko on lähes identtinen, kun itselläni tämän viikon neuvolassa mitattiin 27 cm, kokoarvio tosin edellisviikolla oli vain sen 2,2 kg. Mutta itsellä kun yksi aivan vastaava raskaus jo taustalla, en minäkään ole osannut huolestua vatsan koosta. Hyvä näin. :) Ja pienestä rääpäleestäkin näyttää hienosti kasvavan ikäluokkansa pisimpiä lapsia kuten esikoinen on opettanut.

Täällä siis tänään viikot 38+5 ja olot pääosin erittäin hyvät. Lenkkeilen päivittäin, mutta matkat lyhentyneet sillä seurauksena on järjestään supistelua. Pe-la välisenä yönä tehtiin jo retki äitipolillekin, kun nelisen tuntia oli tullut tiheitä (3 min välein) supistuksia. Käyrillä käytiin tunnin verran asiaa tarkkailemassa ja supistukset tosiaan tulivat n. 3 min välein ja kestoakin alkoi olla. Pehmeää kohdunkaulaa oli kuitenkin jäljellä vielä noin sentin ja kohdunsuu vain sormelle auki, niin lähdettiin kotiin. Siinä supistukset sitten kuitenkin n. 7 h yhtäjaksoisen ajan jälkeen katosivat eikä uusia ole näkynyt.... Keskiviikkona meillä on uusi kasvukontrolliultra, joten ehkäpä siellä kuulee myös uutisia muuten alapään tilanteesta. Itse olisin ollut jo aivan valmis tositoimiin!

Jaksuja kaikille lopuille heinäkuisille!

Littlelion 38+5
 
Tästä kuvasta tuli nyt ihan superiso, mutta tässä on mun pötsini tänään päivällä kun saattelin miestä lääkärireissulle. Puuh.

Nyt illalla supisteli jo ihan levossakin kun makoilin tuolla sängyllä tovin ja taidan ilmoittaa äidille, ettei varmuuden vuoksi ainakaan laita puhelinta äänettömälle yöksi :D

2015-07-12 12.33.24.jpg


Anskutin ja Muikku 38+3
 
Huijui kun täällä tuntuu olevan monella lähtökuoppien kaivaminen jo hyvällä mallilla! Ite kun alan tyytymään ajatukseen että kuukausi tässä vielä vierähtää... :sleep:
Vatsan kiristelyä ja kovettumista tuntuu rasituksessa mutta liitoskipuja kummempaa tuolla alempana ei tapahdu.

Eilen käytiin pariin otteeseen tangomarkkinoilla kääppäilemässä ja yöllä/tänään se on tuntunut! Jalat kipeät ja liitoskivut ovat palanneet, parit päikkäritkin on tullut vedettyä. Unto tuntuu viettävän jonkinsortin "krapula"päivää, sen verran hiljaista on ollut. Tarpeeksi niitä liikkeitä tulee mutta ei mitään kunnon mylläystä mihin on tottunut.

Kiitos onnitteluista!

Nyt nukkumaan...
 
Huomenta!! Vauveli nukkuu yleensä hyvin yöt nyt oli toista... Olen ihan pihalla. Täyttä unta itsellä ehkä 2.5h... kai ia tässä kittaan tänään ohjelmassa mm isyyden tunnustus sossussa klo 10. Saa vastailla Hassu ihan kysymyksiin. kaupungilla haahuilua. Kivut on helpottanut... mulla repee se vatsalihas sektion jälkeen... nyt helpottanut. Kivaa alkavaa viikkoa jälleen!
 
Hei, poli takana ja huomenna aamulla kypsyttelemään paikkoja tableteilla. Olisin voinut jo tänään jäädä. Epäkypsät paikat tällä hetkellä. Vauvan kasvu alkanut hidastumaan :/ Arvio nyt 3100g. ..

Toivottavasti ohi nopeasti, mitä vähän epäilen...
Voimia kaikille vauva arkeen ja synnyttämään meneville!

Minnie ja Hippu 39 + 4
 
  • Tykkää
Reactions: Salla07
Minnie: täällä kanssa olis tiedossa huomenna kypsyttelyhommia, jos vaan ei ole ruuhkaista, jolloin saattaa siirtyä...vähän jo pistää jänskättämään, kun kaksi aiempaa käynnistystä menneet ihan kohtalaisen hyvin...kun tiedän kuitenkin mitkä on riskit...ja paikat varmasti yhtä epäkypsät kuin puoltoista viikkoa sit...nyt rv 39+1.
 
  • Tykkää
Reactions: Salla07
tää ei synny ikinä, ja mä alan taas saada myrkytysoireita. ihan niinkun kolmosta odotellessakin näillä samoilla viikoilla.

viikossa painoa 1.4kg, paineet nousussa, päänsärky joka ei mene pois vaikka maksimit panadolia otettu ja silmissä vilisee, pissa yhdellä plussalla.

huomenna aamusta äitipolille tarkistukseen, mikäli yöllä ei olo muutu pahemmaksi tässä illan/yön aikana.
toisaalta iik, jos tää onkin vika päivä raskautta, mutta toisaalta superjee, jos huomenna käynnistettäisiinkin niin pääsisi näistä oloista.

39+3 tänään
 
Onnea astrealle rouvautumisesta!
Onnea kaikille vauvautuneille ja tsemppiä vielä lähetystä odottaville.

Paljon on tapahtunut, mutta mistähän sitä alkaisi kirjottaa... Voisi vaikka jonkinlaista synnytyskertomusta väsätä tänne luettavaksi.
Synnytys alkoi 28.6 ( viikolla 38+2) aamulla klo 8. Supistukset tulivat heti säännöllisinä 5 min välein. Mentiin synnärille puolenpäivän jälkeen, jossa meni melkein heti lapsivedet. Kohdunsuu oli 5 cm auki. Siitä supistukset sitten voimistuivat ja hetken päästä olinkin jo 10 cm auki. Tyttö syntyi 14:16. Vauhdilla meni loppu. Ilokaasua ehdin saamaan ja spinaalikin juuri kerittiin pistää (muttei juuri ehtinyt enää vaikuttaa). Synnytys kesti siis kaikkinensa 6h 25min ja oli mukavan nopea toimitus verrattuna ensimäiseen (yli 12 h). Vauvalla oli syntyessään napanuora kolmesti kaulan ympärillä ja menetti vähän pisteitä värin vuoksi. Synnärillä oltiin vähän sitten tavallista pitempään kun joutui valohoitoon korkeiden bilirubiiniarvojen (keltaisuuden vuoksi). Paino lähti myös liian jyrkkään laskuun syntymän jälkeen ja sitä seuraillaan edelleen tiheämpään neuvolassa siihen asti, kunnes 3 kg tulee täyteen.

Vauva-arki on kotona lähtenyt mukavasti vauhtiin ja tällä hetkellä meillä on ainakin ihanan "helppo" vauva. Syö ja nukkuu pitkiä pätkiä (välillä herätellään syömään jos liian pitkiä) eikä "turhia" itkeskele. Saa nähdä mitä tulevaisuus tuo tullessaan. D-vitamiini aloitettiin eilen kun tuli 2 viikkoa ikää eikä siitä ainakaan vielä vatsavaivaa...

Toivottavasti ja tyttö 2 viikkoa
 
Sallalle tsemppiä! Toivotaan mieluisaa lopputulosta :) Aika ristiriitaiset on nää loppuhetket kyllä täälläkin. Fiilis on kaikenaikaa "Jee, ihan kohta, mutta KÄÄK!"

Minnielle ja Pajunkissalle tsempit kypsyttelyhommiin!

Toivottavasti aikas vauhdikkaasti teillä on tultu maailmaan! Mukava kuulla, että arki on alkanut hyvin ja vauva viihtyy :) toivotaan, että jatkuu samalla menolla!

( . )
Melkoista menoa on ollut jo kaksi päivää, mutta ei vaan ota tuulta alleen. Alkuun tuli kipeää supparia vaan rasituksessa, nyt niitä on tullut jo sit istuessa ja välillä levossakin. Mutta edelleen vaan muutamia päivässä ja siihen päälle sitten tosi napakat mutta fiilikseltään erilaiset harjoitussupparit. Pohdin kyllä, että jos perjantaiaamuun mennessä ei oo ottanut kunnolla tuulta alleen, meen näytille ihan vaan että tietää onko siellä jotain tapahtunut.

Sen sijaan noi liitoskivut on lähteneet ihan uusiin sfääreihin. Tähän asti, ja esikoisenkin raskaudessa ihan loppuun asti, ne kiusas lähinnä kun käänsi kylkeä sängyssä. Nyt säteilee jo pitkälle sisäreiteen ja tuntuu ihan koko jalkovälissä. Au. Mutta sekin kipu on ihan selkeesti siitä liitoksesta johtuvaa, eikä supistuksista.

Viimeisten hetkien kunniaksi mä oonkin sit ruvennut tuuppaamaan kalenteria aivan täyteen menoja. Ois vähän leffaa ja ostosreissua ja kyläilyä ja mansikkamaallekin pitäis edelleen mennä :D Sovittiin jo kavereiden kanssa päivällinenkin siihen ravintolaan, jossa kävin puuskuttamassa esikoisen suppareita lounaan merkeissä. Kaverit silloin reilu 3 vuotta sitten kattoi mua vähän pitkään, että pitäiskö mun olla menossa johki sairaalaan vaikka...Kokeillaan toimisko se tänkin tulokkaan kanssa :D

Lääkkeistä oon taas vähentänyt metformiiniannosta ja huomenna se jääkin kokonaan pois. Samaan aikaan sokeriarvot on tulleet alaspäin. Tekis mieli sanoa, että mitäs helsvettiä...

Kodin todo-lista alkaa uhkaavasti lyhentyä kun viime yönä jynssäsin jo unen puutteessa vessan putkia ja seiniä myöten tiskiharjalla ja rätillä (no seiniin käytin vaan rättiä). Enää ois sauna ja ikkunat :D Kehdon petasin tänään loppuun kun sunnuntaina sain sinne pehmusteet valmiiksi ja nyt on aivan kaikki vauvan vaatteetkin jo pesty äitiyspakkauksen kamppeita myöten.

Ihanaa loppuviikko kaikille! Toivotaan, että aurinko vähän pilkistelee samaan tapaan kuin tänään. Oli aika ihana päivä, vaikka olikin vähän viileää.

Anskutin ja Muikku 38+4
 
Littlelion: On kyllä tosiaan hauskaa lukea sellaisen henkilön kuulumisia, jolla raskaus etenee hyvin samankaltaisesti. Lohdullista on myös se, että jollain toisellakin on yhtä pieni masu.. =) Tuo kyllä varmasti auttaa, kun taustalla on yksi aiempi raskaus, niin ei tule niin paljoa turhaa huolta. Itselläni on onneksi ollut noita ultria aikas tiiviisti ja kyllähän sen masussa tuntee, että vauva kasvaa. Nykyisin potkutkin ovat paljon voimakkaampia. Ihan uteliaisuutta: ootko itse raskautta edeltävästi kovin kevyt/pienikokoinen vai enemmän pitkäselkäinen vai millaisella rakenteella olet pienen masusi ja vauvasi kasvattanut? ;) Itse olen lähtökohdilta aikas tavallisen rakenteinen (pituus 173cm, paino 63-65kg), lantio on varmaankin aikas normaalilevyinen (n.90cm) ja selkä on suhteellisen pitkä. Ylimääräistä mahaa ei raskautta edeltävästi ollut lainkaan vaan kylkiluut törröttivät ja kylkiluut ovatkin olleet aina pari kokoa liian isot. Olen siis kai aika isoluinen, mutta hoikka nainen. Jotenkin olin aina kuvitellutkin, että tuolla jossain on tilaa ja näin ollen kasvatan pienen masun.. =P

Toivottavasti: Nopeasti olet homman hoitanut kotiin! =)

Anskutin: Toivottavasti tuttu ravintola taas toimii ja asiat lähtevät kunnolla etenemään. Voin vain kuvitella, miten turhauttavaa tuollainen välitila on.

Mulla poksuu tänään 40+0!!!! Jännää!!! Kohta, kohta, kohta vaan koska? Itse oon koko raskauden ajan veikannut, että tulokas tulisi maailmaan tämän viikon to-pe välisenä yönä aamuyön puolella. Tällä hetkellä mikään oloissa ei kyllä lupaa sitä, mutta pidetään peukkuja, että olisin oikeassa. Ainakin olen tämän viikon aikataulut suunnitellut sen mukaan... :p
 
Noniin.. osasto niin piukassa ettei varmuudeksi käynnistämään ala tällä hetkellä.
Painoarvio 3.8kg, se mun minivauvasta. 3cm auki jo, kanavaa vähän mutta pari minuuttia pyöritteli ja venytteli sitä ja veristä vuotoa alkoi tulla. Toivotteli ensiyönä tervetulleeksi omien suppareiden voimalla, tilanne on oikein kypsä sille.
 
Toivottavasti aika nopeasti pikkuinen on tullut maailmaan! Toivottavasti täälläkin menisi samanlailla, mutta puudutteen kera kiitos :rolleyes:

Eilen tosiaan tuli ja meni laskettuaika ja yhdessä kasassa edelleen. Huoh. Lähdettiin käymään minireissulla Porvoossa ja kun ajeltiin vanhassa kaupungissa mukulakivetyksellä niin olot oli jo todella lupaavat ja luulin että viime yönä olisi päässyt jo synnyttämään. Olot kummiskin loppui kuin seinään, taas. o_O Mölli myös möykkäsi ja jumppasi mahassa eilen ihan uskomattoman kovaa ja kipeästi, miehen piti pitää ihan kyljistäni kiinni kun näytti ja tuntui siltä että koipi tulee kohta läpi ja lujaa ja sattui niin pirusti.
Tänään olisi tarkoitus mennä päiväksi Suomenlinnaan piknikille ja kävelemään saarta veren maku suussa ympäri että oloissa tapahtuisi edes joku edistys, ja myös samalla katsastamaan meidän ensi kesän hääpaikka :love: Alan kyllä pikkuhiljaa asennoitumaan ettei tämä täältä ominavuin ulos tule, alkaa pikkuhiljaa kikat ja poppaskonstit loppumaan :cautious:

Minnimys & Mölli 40+1
 
Toivotaan, tänään olisi vielä lastenhoitajatkin hollilla hyvin eli valmiina meillä jo nyt :D
Lupaavat selkäkivut kyllä jäi, ei ole loppuneet vielä yhtään. Pääsin lääkärin huoneeseen sisään, pari sanaa vaihdettiin ja samassa se sanoikin että nyt pyöritellään reilusti että tuut yöllä sitten. Luultavimmin on alkava raskausmyrkytys (odotellaan labroja vielä tässä), että tiukka seuranta ja jos tarvii käynnistää niin superhelpolla lähtee tulemaan. 39+4 taitaa nyt olla
 
Mulla nyt ei sinänsä vielä ahista tämä raskaus mutta eilen ystävätär kävi kylässä ja kertoi että oman raskautensa aikana joku lääkäri oli neuvonut käymään kävelemässä pitkillä askelilla niin että vartaloon tulee kiertoa. Sen kuulemma pitäis kypsyttää paikkoja, tiedä sitten kuinka paikkansa pitävää tuo on.

(.) Eilisellä aamulenkillä jäin paljon ukosta jälkeen ja otin 20m hölkkäaskeleita. Siinä vaihees ei tuntunut ollenkaan pahalta mutta siitä reilun tunnin päästä alkoi tuntumaan selässä ja ekan kerran oli todella, TODELLA tuskainen olo. En meinannut autossa pystyä istumaan ja epämääräinen inha olo jatkui koko illan niin että ilmoitin etten tänään halua jäädä sitten yksin. Nyt ei sitten mitään erikoisempaa oloa ja untokin jytää taas normisti. Näillä mennään...

Astrea 37+3
 

Yhteistyössä