Heinäkuun hellevauvat 2017

:love: Laskettu aika Heinäkuussa 2017

Tiedot muodossa: Laskettu aika / nimimerkki / ikä / synnytyssairaala / monesko lapsi/synnytys

Tiedot punaisella värillä korostettuna, niin listan päivittäjä huomaa ne helpommin. Tekstin väriä saa muutettua pisaran kuvasta painamalla.
 
Viimeksi muokattu:
Hellevauvaa odottavat:
30.6.

Aamu1979 / 37 / ? / 2.lapsi
hennapenna
1.7.
tinzu83 / 33 / TYKS / 5.lapsi
Tyyppinen / 31 / - / 3.lapsi
2.7.
Amalia89 / 26 / MKS / 3.lapsi
Auraheleena
Fatima82 / 34 / TAYS / 3.lapsi
Kookospieni / 26 / TAYS / 3.lapsi
MannaManna / 30 / ? / 2.lapsi
Marjiss / 38 / LS tai TYKS / 4.lapsi
Nuu_Nuu / 29 / ? / 3.raskaus
Viviancharlotta / 23 / TAYS / 1.lapsi
3.7.
Alppiina / 34 / P-HKS / 3. lapsi
fiufiu / - / - / 1.lapsi
nannikaroliina / 24 / ? / 1.lapsi
4.7.
Lyllis / 29 / OYS / 3.lapsi
Orchidea81 / 34 / Satks / 3.lapsi
Pyllerölyllerö
tiitu / - / Tyks / 1.lapsi
Yrittäjä J / 38 / KYS / 3.lapsi
5.7.
marjaana87 / 29 / - / 2.lapsi
6.7.
Lumina82 / 34 / KOS / 2.lapsi
7.7.
Henttu86 / 30 / SEKS / 4.lapsi
idasofiia / 24 / Satks / 2. lapsi
8.7.
elinaako /24 / LKS / 1.lapsi
Karen_85 / 31 / OYS / 3. lapsi
sandem / 26 / TYKS / 3.lapsi
Tamlin / 39 / MKS / 3.lapsi
9.7.
elwiira / 35 / Khks / 4.lapsi
10.7.
Annippa / 22 / TAYS / 1.lapsi
11.7.
Emmentaali / 27 / OAS / 1.lapsi
12.7.
auringonlapsi92 / 24 / VKS / 1. lapsi
Mohair / ? / ? / 3.lapsi
Napurin / 25 / E-KKS / 1.lapsi
13.7.
Friquet / ? / - / 2.lapsi
samsukka / 33 / ? / 5.lapsi
tiuhtiviuhtilainen / 27 / ? / 1.lapsi
14.7.
Elviira28 / 28 / JS, LS tai NKL / 3.lapsi
heinäkuinen86 / 30 / K-SKS / 1.lapsi
Minmar / 33 / LS tai JS / 1. lapsi
15.7.
momtobe / 36 / ? / 1.lapsi
Pikkuronsu / 36 / TYKS / 3.lapsi
16.7.
heinämama89 / 27 / TYKS / 1.lapsi
kuurankukkanen / 23 / OYS / 1.lapsi
pure love / 35 / OYS /
17.7.
17kaksoset / 23 / E-KKS / 1.&2. lapsi
karvaturri / 35 / ? / 1.lapsi
Memmuuu / 32 / SEKS / 1.lapsi
NoBlood / 27 / KYS / 1.lapsi
Sinitar / 29 / HYS / 1.lapsi
18.7.
Sissiko. / 27 / ? / 2.lapsi
19.7.
Eep / 24 / P-KKS / 1.lapsi
Hemmpsu / 24 / HYS / 1.lapsi
Kuurankukka85 / 31 / LS / 1.lapsi
Yasmu / ? / ? / 1.lapsi
20.7.
Hkolmonen / ? / MKS / 3.lapsi
neitimyy / 28 / TAYS / 1.lapsi
saraheinä / 32 / oys / 5.lapsi
21.7.
22.7.

Heinähei / 36 / SATKS / 5.raskaus
nina89 / ? / ? / ?
Tuikki / ? / TYKS / 1.lapsi
wonderful052 / 29 / P-HKS / 3.lapsi
23.7.
Felessa / 30 / KYS / 2.lapsi
KapuH / ? / ? / 3.lapsi
24.7.
Johka / 29 / KOS / 2.lapsi
pempppu / 23 / KYS / 1.lapsi
25.7.
Besos / 41 / ? / 3.lapsi
Heinis2017 / 26 / OYS / 1.lapsi
Odottaja-17 / 26 / TAYS / 1.lapsi
tiiiira / 28 / OYS / 2.lapsi
26.7.
Kultapallero / 29 / ? / 1.lapsi
27.7.
Jensku1978 / 38 / ? / 2.lapsi
janikainoelise / 17 / SATKS / 1.lapsi
muumimamma_93 / 23 / JS / 3.lapsi
28.7.
Ninnuuu / 23 / KHKS / 1.lapsi
29.7.
sisuinen / ? / ? / 3.lapsi
30.7
Idanniina / 21 / KOKS / 1.lapsi
31.7.


LA tarkentuu myöhemmin:
shamaani / 24 / HYS / 1.lapsi

Synnytyssairaalat:
E-KKS: Etelä-Karjalan keskussairaala, Lappeenranta
HYS: Hyvinkään aluesairaala
JS: Jorvin sairaala, Espoo
KAKS: Kainuun keskussairaala
K-HKS: Kanta-Hämeen keskussairaala, HML
K-PKS: Keski-Pohjanmaan keskussairaala
KOKS: Kymenlaakson keskussairaala, Kotka
KOS(/H): Kätilöopisto (/Haikaranpesä), HKI
K-SKS: Keski-Suomen keskussairaala, Jyväskylä
KYS: Kuopion yliopistollinen sairaala
LKS: Lapin keskussairaala
L-PKS: Länsi-Pohjan keskussairaala
LS: Lohjan sairaala
MKS: Mikkelin keskussairaala
NKL: Naistenklinikka, Helsinki
OAS: Oulaskankaan sairaala, Oulainen
OYS: Oulun yliopistollinen sairaala
P-HKS: Päijät-Hämeen keskussairaala, Lahti
P-KKS: Pohjois-Karjalan keskussairaala, Joensuu
PS: Porvoon sairaala
SATKS: Satakunnan keskussairaala, Pori
SEKS: Seinäjoen keskussairaala
SKS: Savonlinnan keskussairaala
TAYS: Tampereen yliopistollinen sairaala
TYKS: Turun yliopistollinen keskussairaala
VKS: Vaasan keskussairaala
 
Viimeksi muokattu:
Kivaa Fatima, mä tuun mukaan!
7.7./Sokeripala/34/NKL/3. lapsi
Heh, mehän ollaan aika samiksia :)

Totta puhuen la on melkoista arvailua kun kierto ihan sekaisin mut laskin sen siitä kun sain 24.10. ekan haalean haamuviivan testiin. Jos se ois ollut DPO10 niin siitä hedelmöittyminen 14.10. ja siitä laskien nyt ois 3+6 ja laskettu aika 7.7.
Pidän nyt tota kunnes toisin todistetaan. Jos nyt sinne asti päästään - mulla on ollut plussapäivästä asti sellaista ruskehtavaa niukkaa tuhruvuotoa joten huonolla tuurilla tää lysti loppuu lyhyeen :unsure:
Mutta viivat on voimistuneet kumminkin joten toistaiseksi oon raskaana (y)

Tuo heinävauva ois kyllä niin hieno asia ihan ajoituksen puolestakin! Pikkukoululaisen ja eskarilaisen äitinä sitä alkaa heti miettiä miten sais olla koko kesän kotona, ei tarttis säätää lomien ja lastenhoidon kanssa ja kouluun lähtevällä kuopuksella -tai siis keskimmäisellä :) - ois äiti kotona...
Parempi ois olla kumminkaan liikaa innostumatta vielä.
Minkä ikäisiä sun Fatima lapset on?
 
Täällä kans yksi odottaja joka haluaa liittyä mukaan! Eka testi tehty päivää ennen mun syntymäpäivää ja 4 päivää ennen menkkojen alkamispäivää, oli niin selvä etei tarvinnut miettiä onkohan se plussa vai ei. Mutta on sitä tullut silti testailtua pari kertaa sen jälkeenkin eikä mitenkään oo raskaanaoleva olo

Mulla on kaksi lasta, 4,5v ja 2,5v tytöt. Tulee olemaan aivan erilaista vauva-arki kun viimeksi. Nyt kuitenkin lapset jo aika omatoimisia. Itse olen yksityinen pph tällä hetkellä mutta saattaa olla että tän elämäntilanteen muutoksen takia saatan mennä päiväkotiin töihin alkuvuodesta äitiysloman alkuun saakka. Sen näkee sitten!

Sokeripala onneks toi vuoto on yleensä alussa harmitonta ja jos vielä viivat vahvistuu niin uskon että kaikki on hyvin Mulla molemmissa raskauksissa ollut ruskehtavaa vuotoa joskus viikoilla 7-9 ja molemmat sujuneet normaalisti.

Joko teillä on paljon oireita? Mulla aika vähän, rinnat vähän turvonneet, nännit arat ja vatsa juilii välillä. Lievää pahoinvointia ajoittain ja pientä matkapahoinvointia. Ja näläntunne on tosi voimakas välillä! Tuntuu myös että hermot menee pienestäkin asiasta ja välillä on väsynyt.

2.7.2017/Kookospieni/26/TAYS/3.lapsi

4+4
 
Viimeksi muokattu:
Moikka vaan! Meillä lapset 9vee ja 3,5vee, joten vähän on ikäeroa. Itsellä aika hektinen tilanne niin töiden kuin opiskelujenkin suhteen, en oikein tiedä miten äippälomailu sopii sitten tähän kuvioon, mutta epäilen,että jos yritystä olisi vielä siirretty eteenpäin niin mun kroppa ei olis enää "jaksanut" raskausaikaa jos ikää olisi paljon tätä enempi. Edellinen raskaus otti aika koville. Mulla on ollu tosi rajut pahoinvoinnit aiemmissa, joten sitä odotellessa... Toistaiseksi ei vielä kummemmin oloja. Paitsi yleensä palelen jatkuvasti niin nyt on koko ajan tosi kuuma ja posket hehkuu punaisena...
 
Hei hyvä, oonkin odottanut et milloin heinäkuisten keskustelu tehdään (en saanut itse aikaiseksi)! Täälläkin kolmatta lasta odotellaan, ennestään meillä on 1- j 2-vuotiaat tytöt :) Edelliset raskaudet olivat hyvin samanlaisia ja tässä jo kovasti odottelen et jokohan se huono olo sieltä kohta taas tulee..Jos ei tule niin voi olla toisaalta vaikea nauttia siitäkään ja pelottaa ettei tuolla mitään elämää olekaan. Alkuraskauden ultraa vielä mietin että raaskinko :)
Kiva kun teitte tämän ketjun!
2.7.2017/ Amalia89 / 26v / MKS / 3.lapsi
 
Tervetuloa Amalia89. :) Samoja ajatuksia itsellä myös tuosta pahoinvoinnista, jatkuvaa etovaa oloa ollut aiemmissa ja toivottavasti ei tuu nyt mutta sit alkaa tosiaan miettiin et onko kaikki hyvin. Molemmissa alkanut rv 7 eli ootellaan alkaako viikon päästä!

Varhaisultrassa ollaan käyty aiemmissa raskauksissa rusehtavan vuodon takia mutta nyt koitan malttaa mieleni ja sen sijaan tilasin ebaysta dopplerin :LOL:

Milloin olette ajatelleet kertoa tutuille? Itse oon muutamalle kaverille kertonut mutta omille vanhemmille kerrotaan varmaan vasta ultran jälkeen, samoin lapsille.

Mini 4+5
 
Itse olen aiemmista kerroista päässyt ilmaiseksi varhaisultraan (lapsettomuustaustaa ekan lapsen kohdalla ja toinen olikin sitten tjot-yllätys mistä ei ollut varmuutta et miten pitkällä on), mut nyt pitäisi sitten itse maksaa kun oli kerrankin tälleen ihan "oppikirjan" mukaan tapahtunut raskautuminen. Mut jos ei mitään oireita tässä kohtapuoliin ala kuulua niin voihan se olla että sitä on valmis maksamaan mielenrauhasta :)

Parhaalle kaverille olen kertonut ja kuopuksen fb ryhmässä kun pakko oli päästä johonkin purkamaan, mutta en vielä muille. Senkin takia varhaisultra houkuttelee niin voisi sitten kertoa tuleville isovanhemmille isänpäivänä (esikoisesta kerrottiin äitienpäivänä) :)
 
Tervehdys kaikille. Kiva kun tämä ketju perustettiin! Odotan, ainakin niin kauan kuin toisin todistetaan, kolmatta lastani, la 3.7.2017. Minulla on 6v. ja 4v. lapset entuudestaan. Kolmatta raskautta ehdittiin yrittää vain hetki, kun jo yk 2 tärppäsi. Tosin nyt jännittää, että onko siellä todella kyytiläinen matkassa. Aikoinaan esikoista yrittäessä minulla oli yksi varhainen keskenmeno. Varhaisultaan aion mennä, jotta toivon mukaan sen jälkeen uskallan paremmin uskoa tähän raskauteen. Oireita ei oikeastaan vielä ole, mitä nyt pientä nipistelyä ja vihlontaa silloin tällöin alavatsassa. Aiemmissa raskauksissa olen ollut pahoinvoiva, varsinkin toista lasta odottaessani pahoinvointi oli voimakasta. Harmittaa, kun en ole silloin laittanut mihinkään ylös, että milloin pahoinvointi alkoi. Nyt joka päivä odotan jo huolestuneena, että missä se pahoinvointi viipyy... Vaikka toisaalta ei todellakaan haittaisi, jos koko raskaus menisi ilman pahoinvointeja, kunhan siellä vaan kyytiläinen pysyy mukana!!

Me ei olla kerrottu kuin yhdelle ystävälleni tästä raskaudesta eikä varmaan kerrotakkaan kellekään ennen varhaisultraa. Sen jälkeen sitten voisi pikku hiljaa kertoa. Ootteko vielä soittanut neuvolaan? Mä odottelen senkin kanssa. Ajatus siitä, että joutuisin sitten perumaan neuvola-ajan on niin epämiellyttävä, että mielummin odottelen vielä.

3.7./Alppiina/34/P-HKS/3. lapsi
 
Tervetuloa Alppiina! Meillä kans tärppäs jo toisesta kierrosta tämä raskaus, edellisetkin ekasta ja kolmannesta. Mulla muuten pahoinvointi alkanut lähes tasan 6+0 molemmissa eli pelkään jo valmiiksi et se alkaa pian. Edelliset raskaudet menneet samalla kaavalla aikalailla. Tosin toisen synnytys meni tosi paljon nopeammin ja pieni syntyi kotiin. :ROFLMAO: Mies sano että nyt sitten lähdetään ekasta supistuksesta sairaalaan. Sairaalaan ajaa 10min...

En ole soittanut neuvolaan vielä kun mun neuvontapalvelut on toisella paikkakunnalla ja nyt pitäis ne siirtää omaan kuntaan. Toisaalta mikäs kiire tässä. :LOL: Eikös se eka käynti olekin vasta joskus 9 viikolla?

Täällä on alkanut mielialaoireet, huoh.

Aika hauska muuten että tähän asti meillä kaikilla on kolmas lapsi tulossa (y);)

Onko kellään kiinnostusta fb-ryhmän perustamiseen? Ainakin jossain vaiheessa :)
 
Täällä kans tulee uusi mukaan! 4.7.2017/tiitu/Tyks/1.lapsi. Onko muita kenellä on oireet hävinnyt. Kirjoitan tän mun ekan viestin puhelimella ja kun koneen avaan niin avaan itseäni vähän paremmin. mutta tosiaan nyt pari pv ennen ku menkat piti alkaa ni tissit oli älyttömän kipeät, mutta nyt kun on plussa tullu ni ainoastaan nännit vähän enää kipeät. Heti sitä ajattelee, et jos se on menny kesken.... ja vaivaako muita unettomuus? mulla on viides yö kun en saa unta :/ ja pyydä anteeksi jos te muut ootte kirjotelleet näistä jo. Tosiaan nyt mulla on kiirus ja etsin vain tän ryhmän ja haluan heti jakaa tän teidän muigten heinäkuiden kanssa :) :)
 
Kai se olisi uskallettava hypätä tänne odotuspuolelle :) Näillä näkymin viides viikko menossa, LA olis 2.7 Missä vaiheessa olette neuvolaan ottaneet yhteyttä? kolmas lapsi jo mutta olen autuaasti unohtanut kaiken :) Kotoa löytyy pojat 10v ja 4v. 2.7/teris/3, Kh-ks
 
Kivaa! Lisää plussanneita!

Neuvolaan yritän soittaa maanantaina. Puhelinaika siellä olis 11-12 ja töissä vaan niin hektistä, että tahtoo unohtua noi puhelinajat ja vasta kotiin lähtiessä muistaa, että ainii.... Mutta yritän kyllä ens viikolla muistaa soittaa.

Raskaudesta kerrotaan aikaisintaan jouluna. Mä en jaksa yhtään ylimääräistä hössötystä, joten pitkitetään niin pitkään ku kyetään. Aika kivakin kun on miehen kanssa yhteinen salaisuus. :cautious:

Mä en oo kyllä yhtään vielä sisäistänyt tätä raskausasiaa. Tänään töissäkään en oikeestaan edes muistanut, että oon raskaana... Mutta eiköhän se tässä parin viikon sisällä painu hyvinkin syvälle mieleen kun 24/7 oksentelu alkaa. :sick:

FB-ryhmä olisi kyllä hyvä juttu. Itse kirjoittelisin paljon mieluummin siellä kun täällä pelkään, että jos joku tuttu sattuisikin seurailemaan näitä palstoja ja tunnistaisi minut. Joutuu aika tarkkaan miettimään kuinka paljon uskaltaa täällä kirjoitella mitään "paljastavia" taustatietoja yms. Tosin pitäisikö sen ryhmän perustamisen kanssa odotella vielä hetki, että vähän enemmän ehtii tulla heinävauvan odottajia mukaan, jotta siellä kaikki olisi sitten "alusta asti"?
 
Hei täällä on jo heinäkuisten ketju! Mä kans mukaan
4.7./Orchidea81/34/Satks/3.lapsi
Neuvolan laskuopin mukaan laskettu aika olisi ihan jotain muuta mutta kun ovis ei tullut tässä kierrossa silloin kun piti. Ajattelin varata alkuraskauden ultran yksityiseltä niin saan jonkun mielenrauhan, tulee siinä sitten oikea LAkin varmaan samalla.

Mulla on kokoajan alavatsa sen verran arka etten yhtään pysty kyllä unohtamaan tätä raskausasiaa. Tein lisää testejä tänään ihan vain nähdäkseni että viiva on reippaasti tummentunut, helpotti vähän nähdä ne viivat.
Kokoajan väsyttää ja kaikki haisee pahalta.

Yhdelle kaverille olen kertonut raskaudesta ja hän tiesi myös yrityksestä. Miehen sisko tiesi myös yrityksestä mutta yritän pitää perhepiiristä tämän tiedon nyt poissa. Tosin meillä on pippalot ensi viikolla, saa nähdä pystynkö hämäämäään alkoholittomilla juomilla.:whistle:
Omille vanhemmille en edes halua kertoa, ne on aina niin negatiivisia ja mä haluan puolen vuoden yrityksen jälkeen olla ihan vaan onnellinen. :barefoot: Tarkemmin ajateltuna sama koskee montaa muutakin ihmistä..:unsure:
 
Itse olen aiemmista kerroista päässyt ilmaiseksi varhaisultraan (lapsettomuustaustaa ekan lapsen kohdalla ja toinen olikin sitten tjot-yllätys mistä ei ollut varmuutta et miten pitkällä on), mut nyt pitäisi sitten itse maksaa kun oli kerrankin tälleen ihan "oppikirjan" mukaan tapahtunut raskautuminen. Mut jos ei mitään oireita tässä kohtapuoliin ala kuulua niin voihan se olla että sitä on valmis maksamaan mielenrauhasta :)
Hei ihan sama juttu meilläkin. Paitsi että tokasta pääsin kun tuli suoraan keskenmenon jälkeen. Nyt maksan kiltisti itse, se eka ilmainen ultra on niin kaukana että en pysty sinne odottamaan.
 
Heips! Minä plussasin eilen, vaikka piti viikonlopun yli odotella. Tosin menkat oli kyllä useamman päivän myöhässä, mut ne on tehnyt kiusaa ennenkin. Minulla on 3 poikaa 1/97, 1/98 edellisestä elämästä ja 8/15 nykyisen mieheni kanssa. 2012 mulla oli keskeytynytkeskenmeno joka huomattiin nt ultrassa, joten tämä alku on hieman stressaavaa... Toivottavasti pikkuinen pysyisi kyydissä ja olisi terve ❤

Täällä ei vielä mitään oireita, jännityksellä odotan onko yhtä railakasta pahoinvointia tiedossa mitä viimeksi. Kahdesta ensimmäisestä kun ei juuri oloja ollut, niin kolmosesta sit oksennettiin aamua iltaa 10 viikkoa. Mulla on yleensä rinnat aristanut jo ennen plussaamista, mut meillä loppui imetys vasta 3 päivää sitten, niin se ilmeisesti vaikuttaa. Varhaisultraan kyllä kuin tekis mieli, mut 140€ on aika paljon kun oon kotihoidontuella

Mä oon kertonut vasta kahdelle ystävälle, ja voi että tekee tiukkaa pitää suu supussa

FB ryhmä olis kyllä jees, eli minä ainakin oon mukana.

Terkuin Marjiss ja mini 4+5

2.7.2017/Marjiss/38v/4 lapsi/LS tai TYKS
 
Ehdottomasti Facebook ryhmän kannalla! :) Tänne on jotenkin vaikea kirjoitella puhelimella, en tiedä mikä mättää ja onkohan vain tässä minun luurissani vika. Niin ja tietenkin jatkossa kiva tutustua teihin paremmin niin fb ryhmä voisi olla ihan paikallaan, mut toki jos muutkin haluaa niin voidaan vielä jonkun aikaa odotella että kaikki halukkaat liittyisi sitten samoihin aikoihin :)

Neuvolaan soitin silloin heti kunnon plussan jälkeen seuraavana arkipäivänä ja aika meni tuonne kuukauden päähän.

Tämän päivää taas pohtinut tätä pelottavaa oireettomuutta, pakko kai se on varata aika siihen varhaisultraan maksoi mitä maksoi (180€ kuulemma...)
 
Kiva, uusia odottajia! Tervetuloa!

FB-ryhmästä, voisin sen muuten perustaa mutta siihen ilmeisesti vaaditaan yksi jäsen mun lisäksi..? Osaako joku muu?

Mulla ilmestyi tänään järkyttäviä kipeitä finnejä rintakehään. :unsure: Muita uusia oireita ei taida olla. Aika tuntuu matelevan vaikka luulis että kolmannen raskauden kohdalla olis päinvastoin. Tai sit se on vaan tää alku. :LOL: Eikä tunnu yhtään todelliselta vielä. Oon pari raskaustestiä säästänyt vessan kaappiin ja niitä käynyt vilkuilemassa siinä toivossa että todellisuus iskis mutta ei siltikään tunnu että olis raskaana
 
Ja toivon, jos ja kun faceryhmä tehdään, niin se nimi ei olisi mikään heinäkuun vauvat ym. Koska en halua, että minä olen ryhmässä missä nimi viittaa vielä salaiseen raskauteen. Mutta joo mielummin facessa kun täällä :)

Täällä edelleen unettomuus jatkuu. Nukuin mielestäni levollisemmin, mutta vain sen noin viisi tuntia. No kait mieli tottuu muutokseen niin saan joskus vielä paremmin nukuttua! :)


Mut ei tätä vieläkään osaa ajatella todeksi.
 
Mut voi poistaa listalta :(
Intoilin liian aikaisin, vuoto muuttui eilen veriseksi ja runsaaksi + menkkatuntemukset, en usko että mitään mahiksia raskauden jatkumiseen on.
Tää oli siis liian hyvää ollakseen totta...
Mutta paljon onnea ja potria hellevauvoja toivotan teille kaikille :)
 
Sokeripala eikä! Olen pahoillani :( <3

Facebook-ryhmä on tosiaan salainen eli ihan huoletta voi (yp:n kautta) liittyä ja mielestäni tällöin nimenkin kannattaa olla juurikin joku Hellevauvat 2017 tai muu yhtä selkeä :)
 
Niin ja jos ei muita innokkaita ole niin minä voin tulla siihen ryhmään jäseneksi niin saadaan se perustettua :) Mutta mielellään jos sopii niin kookospienelle yv:t ja kaveripyynnöt (vai meneeköhän se niin jokatapauksessa jos hän on ryhmän perustanut)? :) Itse käyn lähinnä puhelimella netissä ja tämä Kaksplussan sivusto varsinkin toimii välillä vähän huonosti.
 

Yhteistyössä