Heinäkuun hellevauvat 2017

Tämän päivää taas pohtinut tätä pelottavaa oireettomuutta, pakko kai se on varata aika siihen varhaisultraan maksoi mitä maksoi (180€ kuulemma...)
Kannattaa soittaa oman alueen yksityisen läpi ja kysyä hinnat, niissä on aikapaljon eroa. Täällä lääkäritalolla sanottiin että 40€ ultra plus lääkäripalkkio 60-85€ riippuen lääkäristä.
 
Hei kaikille! :)

Sopiiko liittyä tähän ryhmään, vaikka la on 30.6.? Mielelläni tulisin teidän porukkaan, kun alkumetreillä ollaan nyt kaikki, kesäkuisissa toiset on jo aika pitkällä nyt. :rolleyes:

Eli toista odottelen, perheeseemme kuuluu myös miehen poika edellisestä liitostaan, uusioperhekuvio siis.

H3+5 sain haamun tikkuun ja siitä se on pikkuhiljaa vahvistunut... Yksi km oli toukokuussa joten aika varovaisin mielin tässä mennään. Joitakin oireitakin on; tissit kipeyty jo ennen plussaa ja on edelleen, h4+0 tienoilla oli parina päivänä kovaa päänsärkyä ja pahoinvointia ja palelin. Nyt ajoittain pientä kuvotusta. Nälkä on mut ei oikein mikääm maistu, mut ku alkaa vaan syömään niin ruokaa kyl uppoo! :LOL:
Helpommin hengästyy. Nyt parina päivänä on alamahaa ajoittain jomotellu, muuten ei mahan puolella ole mitään tuntemuksia ollu. Jollain oli kans unettomuutta, mulla myös. Muutamana yönä oon valvonu klo 00-03 :confused:, ja klo 6 herätys töihin...

Tässä alkuunsa asioita, jatkan jos huolitte mut ryhmään :)

30.6./Aamu1979/37/?/2.

- Aamu 5+1
 
Orchidea ne on nopeesti soitettu kun täällä on vain yksi paikka joka tekee (yksityinen siis) :(

Aamu1979 tervetuloa! :) Minun puolestani olet tervetullut, itsellänikin menkoista laskettuna la ois kesäkuun lopulla eikä nää kaikki synny kuitenkaan just heinäkuussa :)
 
  • Tykkää
Reactions: Aamu1979
Hei kaikille! :)

Sopiiko liittyä tähän ryhmään, vaikka la on 30.6.? Mielelläni tulisin teidän porukkaan, kun alkumetreillä ollaan nyt kaikki, kesäkuisissa toiset on jo aika pitkällä nyt. :rolleyes:

- Aamu 5+1
No mutta kaikillahan nämä ajat on vielä melkolailla suuntaa antavia. Mun edellisistä menkoista laskettu aika olis joskus kesäkuun lopulla mutta ovis oli viikon myöhässä niin tulee päätymään lopulta heinäkuun puolelle.

Tää teki taas yhden testin aamulla, oli niin kaunis tumma viiva että! :love:
 
Aamu1979 tervetuloa joukkoon!:) Eihän nää vauvat edes todennäköisesti synny täsmälleen laskettuna, veikkaisin että meidän saattaa tulla jo kesäkuun puolella kun edellinen syntyi 5 päivää ennen. Tänne vaan sekaan siis!

Laittakaa viestiä ketkä tuutte fb-ryhmään :) Lisäilen teitä sinne!

Mini 4+5 <3
 
Aamu1979 mukaan vaan!

Tässä kamppailen melkoisen flunssan kourissa ja pari viikkoa yskiny keuhkoja pihalle. Eilen hain kaupasta inkivääriteetä ja hunajaa ja ehdin juoda sitä kaksi kupillista (toisen illalla ja toisen tänään aamulla) kun nyt tajusin, että ei sitä kai sais juoda raskaana?! Voi vitsiläinen, ekaa kertaa pariin viikkoon on ollu vähän helpompi olo tänään ja laitoin sen ihan ton teen piikkiin. Mitäs muita hyviä flunssarohtoja vois kokeilla? o_O
 
Voi ei Sokeripala Mä testailen yleensä vasta kun on reilun viikon myöhässä, mä niin inhoan negatiivisia testejä. Ja valitettavasti oon kokenut myös muutaman plussan, jotka on sit päätynyt aikaiseen keskenmenoon. Vaikka kuinka yrittää sen plussan lääkkeen yrittää pitää pään kylmänä, et mitä vaan voi vielä tapahtua, niin se suru ja pettymys on aina yhtä musertavaa...

Mukaan vaan aamu1979!

Ei kai muutama kuppi teetä haittaa, sitä inkivääriä niissä on kuitenkn voin vähän. Ja vielä muutama vuosi sitten inkivääriä suositeltiin raskauspahoinvointiin. Mä ostin viime raskauden aikana jotain panadol hottia (jäi mulla juomatta kun oli niin mentholin makuista), mut kysy apteekista mitä voi raskaana käyttää.

Eilen kun kun olin vielä oireeton, niin tänään on sit etonut Saa nähdä koska se kamaluus iskee kunnolla. Mulla on myös huimannut (paljon normaalia enemmän) mut en sit tiedä johtuuko se raskaudesta, mulla on matala verenpaine ja normaalistikin huimaa usein. Niin ja hampaita pestessä ikenet vuotaa verta, ärsyttävää. Ja pissa tuoksuu makealle.

Marjis
 
Fatima itse olen käyttänyt inkivääriä huoletta kun sem pitäisi olla suosituksista huolimatta ihan turvallista. Tosin käytän itse flunssan hoitoon inkiväärishotteja, tuoretta inkivääriä veden sekaan. Ja tosiaan siitä voi olla apua pahoinvointiinkin:)
 
Kiitos! Liityn siis mukaan! :)

Ja juurikin niin, lasketut ajat on suuntaa antavia, varsinkin tässä vaiheessa, eikä sitä tiedä millon nää pienet haluaa maailmaan tulla!

Voimia Sokeripala :( Itselläni oli tuo toukokuinen km kans varhainen, viikon verran ehdin nauttia raskaana olosta, kun testiviiva haaleni ja sitten alkoikin jo vuoto h5+. Tsemppiä uuteen kiertoon! (y)

Raskaana ollessa ei muita särkylääkkeitä saa käyttää kuin Panadolia (parasetamoli vaikuttava aine). Höyryhengitys on myös tehokasta ja hyvin lievittää oireita. Eli esim kattilaan tilkka vettä, levylle ja sit hengitellään sitä höyryä siinä kattilan päällä, niin kuumana kuin pystyy, polttamatta itseään ja hengitysteitä! Noin 5min kerrallaan ja useita kertoja päivässä.

Mä oon varannu alkuraskauden ultran yksityiselle h6+9 eli 10.11. Sitä kovasti odotellessa... Oon vähän miettiny, että neuvolaan taidan soitella vasta jos tuolla ultrassa on kaikki ok.

Fb-ryhmä kiinnostaa myös. Ehkä hiukan vielä odotan. Toukokuussakin liittyin sinne samantien ja sitten sainkin poistua muutaman päivän jälkeen... o_O

-Aamu
 
Joo aika rauhallista on täällä keskustelu, tarvisko sinne fb-ryhmään sitte vaan jo liittyä? (n):rolleyes:

Yks toooosi ärsyttävä oire; pinna on (jos mahdollista :whistle: ) entistäki lyhyempi ja olen toooosi räjähdysherkkä... Tästä oireesta en tykkää... :confused:

Yhden testin tekasin tänä aamuna ja viiva on vahvistunu! :love:

-Aamu 5+2
 
  • Tykkää
Reactions: Orchidea81
Moikka, tulen varovasti tänne raskausoireideni kera. Testiä en taida vielä tehdä koska on vasta 3+3. Oireita on mahanpohjan nipistyksistä ja paineentunteesta lievään pahoinvointiin saakka ja kaikkea siltä väliltä. Oispa ihanaa ♡
 
Ilutiak toivotaan että olis tärpännyt! Millon aiot tehdä testin? :)

Mulla hermot tiukalla koko ajan ja iltaisin meinaan nukahtaa sohvalle. Muuten aika tavallinen olo vielä mutta eiköhän loppuviikosta ala jo ne inhottavat oireet niin kun edellisissä raskauksissa on alkanut. (n) Nautitaan vielä tästä oireettomuudesta!

Laittakaa viestiä jos haluatte sinne FB-ryhmään niin lisäilen teitä sinne:)
 
ilutiak Toivottavasti oireet olisi ihan just sitä itseään... (y)

Kiitos flunssanhoito-vinkeistä. Ehkäpä tämä olo pikkuhiljaa jo helpottaa.

Neuvolaan muistin kuin muistinkin soitella tänään. 23.11 olis sinne aika.

Mä oon vaan onnellinen mitä kauemmin säilyy raskaus oireettomana. Ei ole mitään kiirettä tässä oksennella. Menkkojen pois pysyminen on ehdottomasti riittävin oire mulle tällä hetkellä. :LOL:
 
En millään jaksa odottaa perjantaita.. varasin gyneajan ihan ultraa ajatellen, pitäisihän siellä jotain jo näkyä. Samalla tietysti pelottaa että jos ei näykään, oireita ei ole, jos ei lasketa palelua ja välillä kovasti huimaa mutta näitä mulla on ollut aiemminkin ilman raskautta. Pinna on myös täällä tosi kireällä mutta stressiä on hirveesti ja olen tavallisestikin aika hermoheikko. Ehkä odottaa jotenkin että olisi sellanen tunne että on raskaana.. mutta ei ainakaan vielä.
Mites teillä miehet suhtautuu? Siihenkin menee hermo kun mies ei yhtään ole kiinnostunut vaikka kauan odotettiin raskautta..
 
Tein testin aamulla mutta ei tullu haamuakaan. Olo on niiiin poikkeava silti että jos en raskaana ole niin täytyy alkaa uskoa omiin supervoimiin jos ne löytyisi sieltä :D

Väsymystä on ollu jo muutenkin (päiväunet ihan must) mutta nyt töissä työkaverit oli huolissaan kun oon aika ryytyneen oloinen ja varoittelivat etten vallan uuvu töiden alla. Imetän vielä yksveetä ja viime yönäkin oli aikamoisia supistuksia, tai semmosta jännää polttoa kohdun tienoilla kun tissimaakari otti yöpalaa. Närästää. Maha on sekasin. Ruoka ei maita. Esikoisestakin oli semmonen fiilis jo ennen oletettujen menkkojen alkua ettei tarvinnu arvailla :D no, katsotaan vielä.

Pitkää pinnaa, naiset! (y)
 
Minäkin voisin ilmoittautua mukaan joukkoon :)
8.7. / Karen_85 / 31v / OYS / 3. lapsi

Toistaiseksi ei mitään raskausoireita, paitsi kipeet rinnat. Testiviivat ovat kuitenkin vahvistuneet mukavasti, joten luottavaisin mielin olen kyllä. Neuvola-aika on varattu, mutta siihen on vielä yli kuukausi aikaa. Aikaisemmissa raskauksissa olen käynyt alkuraskauden ultrassa yksityisellä, kun täällä Oulussa on todella edullinen (60e). Nyt voi olla, että jää käymättä, vaikka ainahan se mieltä rauhoittaa, kun näkee, että kaikki on kuten pitääkin.
 
4.7. laskettu.
Ehkä minä uskaltaudun liittyä sitten ryhmään.
Pääseehän täältä sitten pois.
Kamalasti en halua täällä infoa itsestäni antaa, että porukka ei tunnista.
Elokuun alussa oli yksi km/tuumimuna. Pelottaa kyllä päätyykö tämäkään raskaus vauvan syliin saamiseen.
Taustalla myös useampi km tuon lisäksi ja on kyllä myös useampi lapsikin. <3

Mutta mutta, mieluusti facebookin ryhmäänkin liittyisin. :)
 
Heippa kaikille ja onnittelut plussista! Kun kerta Pyllerölyllerökin uskalsit tänne niin minäkin sitten (y)
Tänään menossa 5+ viikot ja laskettuaika aivan heinäkuun alussa. Laitetaan listalle vaikka noin: 1.7./Tyyppinen/31/kolmas
Jännät ajat tosiaan on täälläkin. Takana rankin kesä ikinä, johon kuului mm. keskenmeno rv 10+2. Sikiö todettiin varhaisultrassa normaaliksi, mutta sitten tuli ikäviä tilanteita, jotka tod.näk. johtivat km:ään. Suru ollut valtava ja nyt yritän pikkuhiljaa sisäistää tätä uutta raskautta. Nauttimaan tästä ei uskalla alkaa kun vasta 'turvallisilla' viikoilla. Aika vaan tuntuu matelevan...
 
Tervetuloa uudet vauvamasut ja onnea jokaisen odotukseen! (y):love:Toivotaan, että tällä kerralla kaikki menee nappiin. Itselläkin ihan ensimmäinen raskaus aikoinaan päättyi keskenmenoon, joka kyllä aiheutti melkoisen pelon ja huolen sitten seuraavaan raskauteen.
 
Jokohan sitä uskaltaisi tänne tulla..viikonloppuna plussasin ja tänään digi sanoi 'raskaana 2-3'. Kolmatta täälläkin odoteltais.
Minäkin mieluummin fb ryhmään tulisin,ettei tunnisteta..siellä vois kertoa enemmän omasta tilanteesta.
Neuvolaan soitin heti eilen ja ensi viikolla oliski eka neuvola käynti jo..
4.7/Lyllis/29/OYS/3.lapsi.
 

Yhteistyössä