Heinäkuun hellevauvat 2017

Moi! Minäkin tulisin mukaan keskusteluihin. Ensimmäistä lasta odotellaan ja laskettu aika on 3.7. Laitan viestiä tuosta fb-ryhmästä. Vielä ei oikein tiedä uskaltaako iloita, kun pessimistihän ei pety. Mitään aikaisempia ongelmia ei ole ollut, mutta kun ei oikein mitään oireitakaan ole :D
 
Terikselle kovasti halauksia huoliin... Toivottavasti pian saisit selvyyden mitä siellä kohdussa oikein tapahtuu. :(

Tervetuloa myös uusille. Päivittelen listaa ja Kookospienelle laittakaa yv:tä ketkä haluatte myös faceryhmään. :rolleyes:
 
Seurailen palstaa ja ilmottaudun mukaan kun uskallan tehdä testin. Viikko ollaan myöhässä ja oireilua on mutta toki voi olla stressiäkin (n)
La olisi 9.7 laskelmien mukaan. Ehkä huomenna uskallan jo tehdä testin :)
 
Sainko jo tänään ajan kontrolliultraan, ihmettelin kun se näin äkkiä tuli ja ihmetteli myöskin lääkäri. Olin ihan valmistautunut että saan lääkkeet tyhjennykseen ja surutyö jo alkanutkin.

Lääkäri kuitenkin sanoi ettei uskalla aloittaa keskeytyshoitoa koska on kuitenkin tapahtunut kasvua viime ultrasta, sykettä tai muuta varmasti näyttävää ei näkynyt. Jälleen jään epätietoon. Eilisestä alkanut hirvittävä alaselkäkipu joka voi liittyä tilanteeseen mutta voi olla normiraskauteenkin liittyvää.
En uskalla herätellä toivoani koska pelkään pettyväni entistä enemmän viikon päästä kun on taas kontrolliultra.
 
Tsemppiä Teris! Aikamoista kyllä tuo löysässä hirressä roikkuminen. Onko ne hcg-arvoa verestä mitanneet? Kertoisihan sekin jo jotain suuntaa..
Tervetuloa uudet! Olis kiva kun keskustelu olis vilkkaampaa kun nyt on tosi hiljaista täällä.
Mä soitin tänään neuvolaan ja sain kolmen viikon päästä ajan, sillon 9+ Varhaisultraan ei kunnalliselle pääse, oli vähän pettymys :( Pahoinvointia on, vatsan nipistelyä myös.
 
Voimia teris odotteluun, onpa ikävä tilanne!

Tervetuloa uusille! Toivotaan että saadaan lisää porukkaa kasaan :)

Täällä tullut lisää oireita, alkanut jotkut ruuat tökkimään ja ajatuskin saa etomaan. Varsinaista pahoinvointia ei kuitenkaan ole. Edellisissä alkanut tässä kohtaa jatkuva huono olo että toivottavasti tää olotila jatkuu näin eikä tulis pahempaa oloa ollenkaan. Lisäksi palelee melkein koko ajan ja jotkut ruuat maistuu oudolle. Väsymys vaivaa päivisin ja tekee mieli nukkua päikkärit. Nälkä on kans jatkuvaa. Valkovuotoa tulee välillä aika paljon.

Soitin tänään neuvolaan ja sain ekan ajan 28.11. Niin ja viime viikolla tuli ebaysta tilattu doppleri :LOL:

Tsemppiä kaikille pahoinvoinnista kärsiville!

Mini 6+1
 
Lääkärin mukaan ei hormoniarvoja kannata mitata kun pitäisi ehtiä mittaamaan useampi arvo tässä ultrien välillä ja ne vaihtelevat yksilöllisesti niin paljon ettei kai siinäkään mielessä auta. Lääkäri oli vasta erikoistuva että jäin pohtimaan kuinka paljon voin siihen nyt luottaa. Parasta nyt yrittää edes ajatella jotain muuta, helppoa se ei ole.
Mullakin on doppleri, oi kun pääsisi vielä sitä käyttämään :) taitavat olla aika suosittuja
 
Teris, on varmaan pitkä piinaviikko sulla. Tsemppiä Paljon, täällä peukut pystyssä toivotaan parasta!

Onko tuo lisääntynyt valkovuoto yleinenkin raskausoire? Mulla ei oo ollu edellisistä raskauksista juurikaan siitä kokemusta. On sitten semmosta settiä että hyhhyh, venyy ja paukkuu. Sais kuukupin laittaa jo valkkaria varten..... jos liikaa tietoa, pahoitteluni :D
 
Kauhea kyllä tuo Teriksen piina! Koita kestää.

Täällä kaikki ennallaan. Vähän etoo, salilla piti löysätä vähän ohjelmaa ja tangon kanssa sai olla huolellinen liikkeissään ettei tule mtään virheliikettä. Mietin kyllä tänään että kauankohan noilla vapailla painoilla uskaltaa treenailla, mulla ei välttämättä tuo tekniikka kuitenkaan ihan huipputasolla ole.
Peruin ultran ja käytän siitä säästyneet rahat doppleriin. Ei mulla ole mitään syytä uskoa etteikö tuolla jotain eläisi ja kaikki olisi ihan hyvin. :)

rv 5+6
 
Minäkin liityn mukaan tänne ja FB ryhmään. Viikkoja on tosin vasta omien laskujen mukaan 4+5 ja la 13.7. Kuukautista laskettuna ois tosin jo 5+5 mutta kierto on pitkä niin uskon että oma arvio on oikeampi. Yritän olla varaamalla aikaa varhaisultra antaa, raskaana ollaan onnellisesti niin kauan jos toisin päätetään, eikö? :) erikoisesta, joka syntyi syksyllä 2015, olin aivan hysteerinen keskenmenosta mutta nyt aion olla rauhallisin. Ainakin yrittää!
 
Heippa!
Nyt mäkin voisin uskaltautua liittyä joukkoon:) eilen tuli plussa tikkuun:)<3 puolentoista vuoden jälkeen. Ei vieläkään meinaa uskoa todeksi...
La 14.7. (Jonkin laskurin mukaan)/minmar/33/LS tai JS/ensimäinen lapsi

Meillä myös uusioperhe,joka toinen viikko miehen 9 ja kohta 7 vuotiaat lapset ja lisäksi vielä 8kk vanha koira.
 
Moikka, varovaisesti liityn joukkoon, 3.11 tein ekan haamun ja tänään selvä plussa.

Olen 33vuotias neljän lapsen äiti, viimeisen vuoden aikana on koetti kkm, tuulimunaraskaus ja keskeytys kromosomipoikkeavuuden vuoksi, nyt siis hyvin suuri pelko että joko onnistuu...

La on arvaus 13.7, koska kierto oli tosi pitkä ja viimeiset menkat syyskuussa...
Ultran sain tänään soitettua ja se on 23.11
 
Moi! Minäkin tänne varovasti liityn, samoin kuin olisi kiva päästä fb-ryhmään. Eilen tehty 4+5 positiivinen testi, la olisi 12.7. Ihan selkeä plussa. Oireita on ollut kuvotus, jano, menkkamaiset kivut, väsyttää ja itkettää :D Meille tämä olisi kolmas lapsi, ekat lapset ovat tuplat.
 
Moi! Liityn varovasti mukaan. Viikkoja olisi nyt 4+4, mutta aika varovaisella meiningillä täällä vielä mennään, kun takana on yksi spontaani keskenmeno ja yksi keskeytynyt keskenmeno.

Tämä ihme on saanut alkunsa meidän ensimmäisellä IVF-hoidolla, ensimmäisestä tuoresiirrosta tärppäsi. Mutta tosiaan, varovaisin mielin vielä mennään kun on nuo keskenmenot takana. Hieman vaikea jopa uskoa, että tämä nyt todella onnistuisi, mutta jospa tällä kertaa olisi meidän vuoro :love: ensimmäistä siis odotellaan.

Oireina on tällä hetkellä rintojen arkuus ja aika ajoin tuntemukset alavatsalla. Onneksi ei vielä pahoinvointia ole, joka alkoi viimeksi keskenmenneessä 6+ viikoilla ja olikin sitten melko paha :sick:

Alkuraskauden ultra on varattu 28.11, se kuuluukin näissä IVF-hoidoissa käydä. Viimeksi ultraan mennessäni sydän kyllä löi, mutta alkio vastasi viikkoa pienempää ja jo silloin tiesin, että tulee menemään kesken.. joten tuo tuleva ultra jännittää kyllä paljon.

Facebook-ryhmään liittyisin mielelläni, mutta ehkä vasta sitten kun on tuo alkuraskauden ultra käyty ja siinä syke ja oikeat viikot todettu.

Eli tietoni: heinäkuinen86 / 1. lapsi / K-SKS /la 14.7
 
Kiitos lohdusta :) Pahan selkäkipu jatkuu ja menkkamaista kipua tai enemmäänkin tuntemusta vatsassa.. sekin voi liittyä normiinkin raskauteen että tiedä sitten.
Kovasti tullut uusia, saako udella kun jollain oli keskeytyneestä keskenmenosta kokemusta niin millaisia oireita oli ja miten havaittiin? Jos et halua muistella niin ei haittaa.
 
Tervetuloa uusille ja onnittelut plussista! Todella monella on epäonnistuneita raskauksia takana, mikä on tosi harmi. Toivotaan, että nyt kaikki saadaan pienet syliin saakka :love:
Olis ihanaa kun vois vaan luottaa rennoin mielin raskauden jatkumiseen. Yritystä kyllä on, mutta edellinen km on jättänyt kyllä pelkoja. Doppleria oon kyllä miettiny myös hankkivani.. varsinkin kun nt-ultra menee niinkin pitkälle ku joulunalus viikolle.
Onko kellään ollu keltaista/vihertävää valkovuotoa? Mulla ollu muutaman kerran, täytyy kysästä gyneltä huomenna!
 
Mulla oli keskeytynyt keskenmeno viikkoja melkein 13. Me oltiin lähdössä viikonloppu reissuun ja aivan kuin salama kirkkaalta taivaalta meni yhtäkkiä jalat alta ja järkyttävä hartia pistos oikealle puolelle. Kaikki kävi nopeasti, mies oli ulkona pakkaamassa autoa ja kun tuli sisälle pelästyi et mitä teen lattialla. Siitä suoraan polille ultrasn jossa todettiin ettei sykettä ole. Viikonloppu odoteltiin kotona ja maanantaina kaavittiin. Oli pitkä viikonloppu odotella enkä tehny muuta kuin itkin. Mies hoiti muut lapset, vaikeata oli selittää miksi äiti ei tee muuta kun itke...
 
Heippa!
Liityn joukkoon, LA on kesä-heinäkuun vaiheilla. Olen 37v , mies 36v ja lapset -11 ja -12. Mulla on yksi km -09 ja yksi keskeytetty raskaus -13.

Nyt on menossa rv 6+5 ja olo on väsynyt, tissit kipeät ja vähän epävarma olo. Edellisissäkin raskauksissa olen tuhrutellut ja sitä on taas oireena...Ärsyttävää! Lähinnä siis vaan pyyhkiessä ja sellasta rusehtavaa eli vanhaa verta. Ei kipuja eikä kirkasta verta joten sinänsä en niiin kauheasti panikoi vaikka olenkin taas lueskellut asiaan liittyviä juttuja netin syövereistä.
Eka neuvola on parin viikon päästä ja täytys se ultrakin varata. Oliko niin että sen ultran voi varata jo ennen ekaa neuvolaa kun kuitenkin oon jo kirjalla siellä? olis vaan helpompi esittää sitten töihin toive vapaapäivästä ajoissa...
 
Keskeytyneestä keskenmenosta: mulla ei ollut mitään oireita. Päinvastoin raskausoireet kyllä jatkui entisellään enkä olisi muuten huomannut sitä mitenkään pitkiin aikoihin, muuta kuin siellä ultrassa. Kävin varhaisultrassa 6+ viikolla ja siellä havaittiin, että syke löytyy mutta alkio vastaa viikkoa pienempää. Otettiin kontrolliultra seuraavalle viikolle, jossa ei enää sykettä näkynyt.

Lääkäri olisi laittanut lähetteen sairaalalle keskeytykseen, mutta halusin odottaa, että keskenmeno alkaisi itsestään. Sitä ei kuitenkaan kuulunut ja raskausoireet jaktui entisellään, varsinkin pahoinvointia oli niin, että ajattelin ettei ole mitään järkeä että kärsin raskausoireista vaikkei siellä enää ole ketään... joten päätin sitten mennä kuitenkin lääkkelliseen keskeytykseen.

Kaiken kukkuraksi sain vielä kohtutulehduksen, josta toipuminen kesti oman aikansa. Mutta joka tapauksessa, tuon keskenmenon huomaaminen ilman noita alkuraskauden ultria olisi saattanut pahimmassa tapauksessa mennä vaikka sinne 12 viikolle, jolloin on se neuvolan ultrakin, ja silloin olisi ollut ehkä vielä pahempi järkytys kuin tuossa aikaisessa vaiheessa, vaikka toki järkytys se oli silloinkin. Menihän tuo lääkkeellinen tyhjennyskin tosin jo tuonne 10:lle viikolle ennen kuin sai sairaalasta ajan ym..
 
Mäkin vähän varovasti kurkkaan tänne.. Plussasin vasta eilen. Mulla onnkuitenkin takana yksi kohdunulkoinen esikon ja kuopuksen välissä, niin ei oikein vielä uskalla ajatella koko asiaa ennen varhaisultraa (sinne siis käskettiin menemään kaikissa tulevissa raskauksissa ihan kunnalliselle). Olen siis 36 ja 2 lasta ennestään :)
 
Onnea plussista ja tervetuloa kovasti uusille! :)

Mulla on taustalla yksi keskenmeno kun yritettiin aikoinaan esikoista. Se kyllä keskeytyi ihan itsestään ja joskus jälkeenpäin kun puhuin siitä lääkärin kanssa, niin hän veikkasi, että kyseessä olisi saattanut olla tuulimunaraskaus.

Olo on :sick:. Väsyttää ja oksettaa. Ei tahdo olla kauheesti nyt ylimääräistä energiaa edes siihen, että jaksaisi kirjoitella täällä jotain. Onneksi mies jaksaa toistaiseksi tuntea sympatiaa ja empatiaa mua kohtaan... ja kantaa hedelmiä ja tuoremehua, jotta olo aina hetkellisesti helpottuu.
 
Aikamoista piinaa sulla Teris. Niin kovin toivon että saisit hyviä uutisia!

Mulla yksi kkm ja se huomattiin rv 12+6 nt ultrassa. Kaikki oireet oli tallella, mutta kasvu oli pysähtynyt jo aika alussa (viikkoja meille ei edes kerrottu). Joten se tuli kyllä todella kovana yllätyksenä. Siksi haluan nyt ehdottomasti varhaisultraan, pelonsekaisin tuntein. Onneksi se on jo torstai.

Tervetuloa uusille plussanneille ja tarrasukkia kaikille <3

Marjiss ja mini 6+2
 

Yhteistyössä