***Heinäkuun Onnenhiput 2011 Heinäkuussa <3 MEIDÄN KUU!!!***

Onnea vauvaantuneille!!! :flower::heart::flower: Lopuilla onkin sitten lupaavia merkkejä, paitsi mulla : /. No LA:aan on kuitenkin vielä useampi päivä, joten ei vissiin kannata pidättää hengitystä...

Sain sitten viimehetken paniikin nimittäin streptokokkibakteerista. Kertokaahan nyt kokeneemmat, että onkohan joltain testattu ja missähän vaiheessa vai miten se on ilmennyt/selvinnyt? Viimeisellä lääkärikäynnillä se hermostunut täti kyseli jotain valkovuodosta ja kun kerroin, että vetistä on, niin totesi siihen, että ei sitten testaa JOTAIN. Meni kyllä ihan ohi, mitä olisi testannut, jos jotain olisi ollut vissiin toisin.

Nää ällit tulee mieleen sitten aina neuvolan soittoajan jälkeen ja tietenkin perjantaina. Kärvisteltävää asian selviämiseen on siis moooonta monituista päivää. Huoh! :headwall:

Muuten kiristää ja tuikkii ja vauva jyskää, mutta mitään oikeita suppareita ei ole näkynyt. Tylsistyttääkin vielä! Sorry kamala valitus, alan ryhdistäytymään! :)

Supisteluja ja muuta mukavaa muillekin pönöttäjille toivoo:

MR 39+2 :wave:
 
mma ramotswe: Multa testattiin tuo bakteeri pari vk sitten ihan perus neuvolakäynnillä ja oli negatiivinen. Ei ole ennen testattu, mutta nyt kuulemma suositellaan että testataan. Siksi neukka sen testin otti. Ihan simppeli toimenpide, joten ehkä kannattais vaatia, että sen näytteen ottavat.
Ei täälläkään mitään synnytysoireita... Miehen veljen vaimo saa tänään vauvan sektiolla, hällä La vasta elokuun alussa. Vähänkö olen kade... :ashamed: Mäkin tahtoisin jo oman pikkuiseni mahan tällä puolen. Eilen supisteli kaksi tuntia 10 min välein, mutta ei kovin kivuliaasti ja tätä ollut usein joten en edes ajatellut että lähtö olis lähellä. Ja niinhän ne loppuivat vaikka saunassa pesin viisi isoa mattoa ja saunoin vielä päälle! :D No, eipä tässä tosiaan vielä ole edes "viikot täynnä" joten pitänee rauhassa odotella... :headwall: Ei ole vaan mun vahvin puoli tuo odottelu ja nää helteet vie järjen!
Ai niin, eilen oli neuvola.
RV 39+1
Veri : 101 (otan kaksi rautaa päivässä ja veri vaan laskee)
Paineet: 147/79
sf: 32 (jes, kasvanut 3cm viikossa ja nyt alakäyrän yläpuolella!):D
Tarjonta: rt
Sykkeet: 135-155 ja liikkeet ++
Terkka oli sitä mieltä, että tämä voisi tulla ulos lähiaikoina, vaikka edelliset raskaudet menneet reilusti yli... Tuskinpa!
Neamma ja muru 39+2:heart:
 
minä ainakin oon täällä vielä... Tosin kypsänä kuin käpy. Tää helle ja raskaus saa mut ihan loppuun! On jatkuva hiki! Esikoinen syntyi 39+2 niin tuntuu kyllä pitkältä nyt sen jälkeiset päivät.

Onnea kovasti vauvan saaneille! Mäkin tahdon!!

Cappuccino ja papunen 40+1
 
Onnea Pinja!

Täällä myös ja varmasti vielä tovin jos toisenkin. Tästä on moneen otteeseen puhuttu mutta kysäisenpä vielä ku en jaksa selailla taaksepäin. Mutta siis voiko se limatulppa olla kellertävää venyvää limaa? Anteeksi kuvaus:x Vähän niinku räkää väärästä päästä? Eilen illalla tuli aika paljon kirkasta/kellertävää limaa ja tänään sellaista kellertävää oikein kunnolla. Mitään veriviiruja ei ollut, niinkuin muistaisin joidenkin kertoneen. Anteeksi tosiaan yksityiskohtainen kuvaus...
Supistelee epäsäännöllisesti mutta jonkinverran kivuliaasti, mutta tätähän se on ollut. Voi hyvänen aika kun on hiki!!!

Hjannah&Nappula 40+3:heart:
 
Hjannah Kyllä mulla ainaki oli limatulppa semmosta kellertävää ja venyvää, ilman mitään veriviiruja. Ja sitä alko sitten tulemaan _tosi_ paljon just ennen synnytystä.

Tältä vauva-arjelta ei oikeen kerkeä kirjotella/päivitellä tänne, aina kun ehin kirjautua sisään vauva kutsuu :)
 
Pääsin vielä iltapäivästä lekurille. Se verinen vuoto on ilmeisesti vanhaa verta, mitä edelleen tiputtaa tiistain sisätutkimuksen jäljiltä, joten kaikki ok!

Mulla alkaa olla niin kärsimätön olo! Siivosin tänään koko kämpän (120neliötä) ja kun sain viimeisetkin lattiat luututtua puhkesin vollottamaan ukkelille oikein kunnolla. Ärsyttää kun kaikki kyselee, joko, joko, joko... Tuntuu että päivät on yhtä päivystämistä. Näitten sokereitten takia, kun on koko ajan sanottu että vauva tulee kyllä hyvissä ajoin ennen laskettua niin on sitten itekkin aatellut niin...Niinpä niin... Miekkonen vain koitti lohdutella, ja lopuks jo naurettiin... Tuntuu, että tältä kolmoselta tämä loppuraskaus vaan on ollut niiiiiin pitkä...

Huomenna eessä esikoisen jalkapalloturnaus, jota en kyllä olekaan halunnut missata mistään hinnasta, joten jotain positiivista, pääsee ainakin kattoon sen!
Minttu-82 ja Ilmari 39+1 :heart:
 
Huomenta!

Täälläkin odotellaan edelleen. Vähän kärsimättömyyttä on ilmassa. Joka aamu ensimmäiseksi tulee mieleen, että jokohan tänään on se päivä. Olo on ajoittain tukala ja liikkuminen yhä hitaampaa ja harkitumpaa :D Olisi ihana, jos vauva tulisi pika puoliin maailmaan, niin ehtisi vielä yhdessä kesätäkin nauttia. Tähän mennessä kesän riemut on kyllä aikalailla menneet ohi, mutta onhan noita kesiä tulevia. Toisaalta heti jos vähän tuntuu merkkejä, että synnytys voisi käynnistyäkin, niin iskee pakokauhu, että ei kai vielä, en ole valmis! Joten ristiriitaisin fiiliksin mennään. Onneksi tämä ei ole omassa kädessä :D

No, täytynee alkaa keksiä päivälle taas jotain tekemistä. Tsemppiä kaikille odottelijoille! Jossain vaiheessa se odotus palkitaan!

Lupus 39+1
 
Pikkuihra: Onnea tyttövauvan johdosta! Ihan samat syntymämitat kun meidän esikoisella, nyt jo 6 v nuori neiti. :heart:
Tänne ei mitään uutta... Yhdessä paketissa varmaan vielä pitkään. :headwall: Aamulla jo ajattelin, että nyt, kun alkoi kuudelta supistella oikein kipeesti minuutin välein, mutta parinkymmenen minuutin päästä loppui... Jotenkin tuntuu niin pitkältä nää viimiset viikot, ei ole aikaisemmissa raskauksissa ottanut näin koville tämä odottelu. Toisaalta silloin ei ole ollut mitään kipuja ja olo siis mainio.. Nyt on koko ajan huono olo, sattuu, väsyttää, liian kuuma, ei saa nukuttua ym... Vali vali...;)
Neamma ja muru 39+3:heart:
 
Huomenta kaikille!

Ja jälleen kerran onnea kaikille vauvan saaneille! :heart::flower:
Heinäkuu alkaa olemaan sen verran lopuillaan, että vauvautuneita onkin jo enemmän kuin odottajia!

En ole muutamaan päivään jaksanut kirjoittaakkaan mitään, kun ei yksinkertaisesti ole mitään kerrottavaakaan! Eli ei mitään supistuksia, ei limatulpaa ei mitään! No mutta kai hän sieltä joskus sentään ulos tulee, vaikeaa se olisi tuonne masuunkaan jäädä elämään! =)

Onnellinen olen siitä, ettei minulla ole mitään KAUHEITA kipuja ja paljon pystyn velä touhuamaan, mutta kyllä tämä jalkojen jatkuva turvotus on jo aika kamalaa! Jalat on kuin norsulla ja heti kun ne nostaa ylös tai käy itse maaten niin alkaa melkoinen särky ja jalkojen levottomuus! Ja koska en raaski enää ostaa uusia kenkiä, olen siirtynyt miehen kenkiin (36->43) :D! Toinen, ehkä jopa se suurempi ongelma, on yöunet! En meinaa millään saada unta öisin vaikka olisin kuinka väsynyt tahansa! Tämä rasittaa melkoisesti!

Koska mieli on ollut vähän maassa väsymyksen vuoksi, niin päätin eilen oikeen tempaista ja saada itsestäni jotain irti. Heti aamusta ilmoitin miehelle että minä en tänään lähde mihinkään ihmisten ilmoille vaan aion puunata kodin lattiasta kattoon. Koko päivän siivouksen jäljiltä koti kiiltelee ja ai että kylmä suihku tuntui virkistävältä operaation jälkeen! Heti tuli parempi mieli ja nyt jaksaa taas odotella!

Puhelin on alkanut laulamaan. Nyt jo neljän päivän ajan on sekä oma äiti että appivanhemmat plus muutama oma ystävä soitellut, että joko tuntuu, oletko yhdessä kasassa! Miehellä menee jo täysin hermot! Ollaan kuitenkin luvattu ilmoittaa kaikille heti kun lähtö tulee! Ja mä meinasin että jos tää menee kauheesti yli LA:n niin meinaako ne tyyliin soittaa joka päivä esim. viidentoista päivän ajan.... :rolleyes:

Sitä vain olen pohtinut, että kun KELA maksaa lapsilisät aina syntymäkuuta seuraavasta kuusta lähtien, niin olisi kyllä ihan kiva jos tämä pikku masuasukki tulisi jo heinäkuun puolella.... Tuleva isukki yritti jo uhkailla vauvaa vatsassa, että jos jää ekat (elokuun) lapsilisät saamatta, niin ne otettaan pojan omasta pussista, mutta eipä tuo taida meidän poikaa pahemmin hetkauttaa! :D No olihan sekin tavallaan keino yrittää saada vauva ulos....:D

Toivotaan, että ilmat ihan vähän helppottaisivat, niin olisi hieman vähemmän tukalat nämä meidän viime metrit!

Tiinu ja Jäppinen 39+5
 
Huomenta Tiinu! Vai onko täällä muitakin? :) Huikatkaahan taustalta ne jotka odottaa vielä!

Taas heräsin pettyneenä, et ei mitään... Mulla vähän sama homma, et ei mitään oireita. Monet soittaa ja kysyy et noh: onko oireita?! En oikein tiedä mitä siihen pitäis selittää, et ei oo limoja tai supistuksia tms.?! Sanon vaan et onhan tää jo tukalaa, mutta ei ole synnytyssupistukset alkaneet vielä :kieh: Nyt ei oo kukaan soittanut kahteen päivään... Mut viikko 39 pommitettiin koko ajan. En viitti melkein ulos lähteä kun leikkipuistossa mammat ja pihalla naapurit voivottelee, et vieläkö oot yhdessä kasassa?! Tulee melkein häpeä, et oonhan mä mut en voi sille ite mitään :confused:

Lasketun ajan jälkeen tuntuu päivät tosiaan matelevan, inhaa. Ja mäkin haluan et jo elokuusta saadaan lapsilisää :D Mulla on toiveikas olo vaihtunut jo pessimismiin, et menee viel viikko ainakin...

Cappuccino ja jättipapu joka ei halua syntyä! 40+3
 
Heippa! Minäkin täällä vielä yhdessä kasassa!
Ja puheluita satelee... :headwall: En viitsi enää vastailla! Kyllähän mä ilmoitan kun lähtö tulee...
Aamu alkoi positiivisesti, kamala kipu alapäässä, kohdunsuulla? ja vessassa kun kävin, niin veristä vuotoa tuli... tai siis veristä limaa. Sori ällökuvaus! :D Nyt aika jännä olo, että josko jotain alkais tapahtumaan! Soitin jo miehelle töihin, että pidä puhelin lähellä... Nyt ajattelin lähteä tyttöjen kanssa pitkällä kävelylle... Yöllä heräilin kipeisiin supistuksiin, mutta nyt ei kovin kipeästi supista. Vaikea uskoa tosin, että tää olis nyt käynnistymässä, kun edelliset menneet pari viikkoa yli... Ja nyt vasta 39+4... No, tänään olis kahdet synttärijuhlat, joihin pitäis mennä, joten palaan illalla palstalle vasta...
Toiveikas Neamma ja toivottavasti pian yksiöstään luopuva muru:heart:
 
heipa hei , täälläkin edelleen ollaan kasassa...
Olo alkaa olemaan tuskainen ja tukala, turvotusta on kiitettävästä. Selkä on alkanut kiukuttelemaan yms pientä kivaa... Että vois vähitellen tuo masuasukki alkaa syntymään.

Mutta eiköhän se siitä... ennemmin tai myöhemmin

Lohikäärme Justus ja Justiina 40+1
 
Nahkakuula kiristyy päivä päivältä ja nyt näkyy jo navan pohja. Iltasin mahassa käy sellainen jyske ja monotus, että luulis vesien pamahtavan siihen paikkaan, mutta EI.
Samoin täällä joku kysyy joka pävä jokojokojoko... Yritän kärsivällisesti kertoa, että vuokrasopimusta on vielä monta päivää jäljellä ja sitten vasta aloitetaan häätötoimet, että voi mennä helposti vielä kaksi, kolmekin viikkoa. Omille vanhemmilleni määräsin mökkeilyä, sillä olivat päättäneet jäädä vauvakytikseen kotiin. "Mutta kun ette te saa tulla sinne synnytykseen mukaankaan..."

Onpahan mukavan viileä kesäpäivä. Jospa lähtisi pällistelemään kesäihmisiä kaupungille. Voikaa hyvin! :wave:

MR 39+4
 
Moi!

Täälläkin vielä yhdessä kasassa, tosin laskettuaikakin "vasta" 28 pv.. Mutta mulla ei oo kyllä mikään kiire vielä synnyttämään, oonkohan ainoo, onkohan tää ihan normaalia ees..? :) Muistan kun esikoinen syntyi, niin olin niin kyllästynyt loppuaikoina, sama juttu tuosta nuorimmaisesta, joka tosin jo hänkin 8 v. Mulla vaan ei oo mitään kummempia vaivoja nyt ollenkaan, mitä nyt istumaasentoa vaikea löytää välillä..

Yöt saan nukuttua mainiosti, tänäänkin nousin vasta 11 jälkeen :) Ehkä senkään takia ei vielä kiire, kun saa yöt vielä nukkua, se yö valvominen vauva aikana on se raskain juttu ainakin mulle.. Toivottavasti tulee hyvin nukkuva vauveli :D

Ressu 81 39+4
 
känkkäränkkä
Meille syntyi 18.7 tyttö, 3890g 49cm :heart:

Synnytys oli kohtuu nopea, 6,5h, spinaalin ja ilokaasun voimalla mentiin. Ponnistusvaihe oli helppo ja nopea kolmiminuuttinen.
Keltaisuuden kanssa painittiin muutama päivä, muuten tyttö on ihana pakkaus, nukkuu ja syö, pari pidempää jaksoa jaksaa seurustella päivän mittaan ja tuntuu muutenkin olevan vähemmän vaativainen vauveli, verraten vaativaan isosiskoonsa.

känkkäränkkä ja nyytti 6 päivää :heart:
 
Aarrearkkukin täältä taustalta ilmoittautuu vielä odottaviin :headwall: Laskettuaika oli ja meni, valtava turhautuneisuus siitä. Kaikki ennustivat vauvan syntyvän ennen laskettuaikaa, lääkäri, kätilöt ja terveydenhoitaja. Esikoinen syntyi rv 39+3 ja tämän kohdalla paikat olivat sen verran pehmeenä jo rv 36, että lääkäri sanoi vauvan syntyvän lähes milloin vain... ja alusta saakka sikiö vastannut hyvin viikkoja. Olisi pitänyt itsekin osata pitää pää kylmänä ja miettiä alusta saakka, että VOI se mennä ylikin...vaan eipä tullut mieleenkään.

Esikoinen (kohta 8 v) odottaa myös kovasti milloin vauva syntyy, että eikö vieläkään. Supistelee kyllä jo tuntuvasti ja merkkejä on ollut jos jonkinlaista! Aina vaan supistukset loppuu yötä kohti ja aamuisin ollaan tukevasti kasassa. Turhaan sitä hätäili, että ehtiikö saada kaikki valmiiksi ennen vauvan syntymää. Noh, viimeistään 9 päivän kuluttua tilanne on toinen. Yliaikaisuuskontrollikäynti annettiin viime neuvolareissulla, rv 41+6. Jospa kuitenkaan ei tarvitse sinne asti odottaa, isällä loppuu jo lomakin siihen mennessä.

Suurenmoiset onnittelut kaikille jo vauvansa saaneille! ja onnea ja jaksamista vauva-arkeen =)


Aarrearkku 40+4 (uskomaton luku :snotty:)
 
Hei!
Meille syntyi kun syntyikin eilen 23.7. klo 18.28 ihana poika Komiat ovat miehen mitat, kun ottaa huomioon että maanantaina lääkäri arvioi kooksi 3,4kg ja Nappula tosiaan oli syntyessään 4380g ja 52cm Synnytys alkoi kipeillä supistuksilla eilen aamulla vähän ennen kuutta. Siitä tunnin päästä tuli ensimmäinen loraus lapsivettä. Tällä kertaa vaaleanpunaista niin ei jäänyt epäselväksi ;) Synnytys tai lähinnä ponnistusvaihe oli vaikea, mutta siitä myöhemmin lisää! Nyt nautiskellaan :)

Terveisin onnelliset Hjannah&Nappula(kohta 1 vrk):heart:
 
Täällä ollaan kans...Samat vaivat kun muillakin jäljellä olevilla...Eilen alkoi jumalaton turvotus, puhelin soi jatkuvasti, lähinnä äitini...grrrr....Niin ja yöt on tuskaa, kun on niin kuuma!!!!! Ja vessassa saa hypätä 4-6 kertaa yössä...No niin tulipa valitettua... Muuten olo on ihan ok, eilenkin oltiin esikoisen jalkkisturnauksessa 7h putkeen, voitte arvata kuinka turvonneet jalat oli kun tultiin...huhhuh...

Alkaa tuntuun, että tämä menee roppakaupalla ohi lasketun...

Minttu-82 ja Ilmari 39+3 :heart:
 
Onnittelut kaikille jo vauvan saaneille, oon niin kade!

Täällä myös yhtenä kappaleena, samat "oireet" kun teillä muillakin loppusuoralla olevilla, jaloissa ihan järkky turvotus ja särky, yöt on ihan risaisia, supistelee mut ei kipeesti että jotain kunnollista tapahtuisi ja hermo on tässä helteessä ihan kireellä. Ja tosiaan ne sukulaisten ja kavereiden jatkuvat kyselyt, ihan kun tosiaan jätettäis heille ilmoittamatta, että vauva on syntynyt! Naapurikin tuli äsken kotiin mökiltä ja melkein liikkuvasta autosta hyppäs ulos ja kysymään, että eikö vieläkäkään ole syntynyt, hän koko viikonlopun oli ajatellut meitä! Onhan se tietty mukavaa, että ihmiset ajattelee meitä, mutta rajansa kaikeilla!

Huomenna (toivottavasti viimeinen) kontrolli äitipolilla.

skorpioni ja masu-nasu 39+5
 
Suuremmoiset onnitelut kaikille jo synnyttäneille ja vauvoista nauttiville!:heart::flower:

Mun piti tulla vaan vähän hehekuttamaan tätä ihanaa ilmaa! Niin on ollut henkisesti/fyysisesti hyvä olla kun on ollut hieman viileämpää ja on sentään ilma liikkunut tuulen mukana!
Aivan ihanaa! Jaksoin jopa käydä kunnon kävelyllä ja taas sai pää hieman tilaa!

Meilläkin tää vauva jumppaa masussa vielä ihan täysillä, joten siitä tulee sellainen olo, ettei ole ihan vielä vaihtamassa maisemia! Niin ja eilen illalla mun maha naksui, eikä vaan kertaa tai paria vaan ihan monta kertaa kuului sellainen kalvonaksahdus! Mä vähän siinä jo odotin että josko ne vedet kohta menis, mutta ei sitten kuitenkaan!

Aarrearkku mainitsi, että kaikki on sanoneet ettei pysy masussa laskettuun aikaan saakka. Meillä ei kyllä alan ammattilaiset sellaisia ole puhuneet, mutta kaikki tutut väittivät jo toukokuussa että ihan kohta se tulee on sen mallinen maha, että ihan on jo laskeutunut! Ja nyt kun ne näkee mut vieläkin raskaana niin ovat vähän kuin jopa kiukkuisia, että mitä se vielä sielä mahassa tekee! Ja mä oon silleen et sori mut ei sen ois vielä kuulunutkaan tulla! Ja toinen mikä vähän harmittaa on se, että nyt kaikki kyselee, että viisikiloistako meinaat sieltä ulos puskea tai onko varma, että on vaan yks... Yhden kommentti oli, että toivotaan ettei menis kovin paljon yli kun toi näyttäis olevan jättiläinen jo nyt! Mitä ihmeen raskaus asiantuntijoita ihmisistä on yhtäkkiä tullut? No mutta siinäpähän kommentoivat! Täytyy vaan jättää omaan arvoonsa nuo kommentit! Kai ne vaan huumorilla heittää ja itsellä hormonit vievät siitä sen huumorin mennessään! :D

Ja vielä... tulihan niitä raskausarpiakin, eilen löysin navan alapuolelta kolme hyvin haaleaa ja pientä arpea! Aargh...

Tiinu ja Jäppinen 39+54
 

Yhteistyössä