***Heinäkuun Onnenhiput 2011 Heinäkuussa <3 MEIDÄN KUU!!!***

Meille syntyi tuskallisen odottelun jälkeen torstaina 11.8.2011 poikavauva, mitat 3720g ja 52cm rv 42+2!! :heart: Pääsin keskiviikkona kalvojen puhkaisuun, kun vaatimalla vaadin lääkäriltä, että eikö nyt oikeesti voi mitään muuta kokeilla kun sitä sytotec-käynnistystä. Kalvot puhkaistiin keskiviikkona noin klo 11 aamupäivällä, ei mitään vaikutusta, lapsivettä ei tullut yhtään eli ihan viimeisiä aikoja oli kyllä ryhtyä toimiin. Oksitosiinitippa aloitettiin siitä parin tunnin päästä ja tippaa jatkettiin koko keskiviikko, supistuksia tuli, mutta lääkärin mukaan ovat vielä tipan aiheuttamia eli oma synnytys ei ole lähtenyt käyntiin. Tippa laitettiin illalla kiinni, ajatuksena että katsotaan onko oma kroppa ollenkaan mukana ja jos ei, niin saan huilata muutaman tunnin. Supistukset loppuivat tipan sulun jälkeen kuin seinään ja lääkäri alkoi jo valmistaa mua ja miestä henkisesti siihen, että aamulla viimeistään tehdään päätös sektiosta, jos mitään ei ala tapahtua. Mies lähti kotiin nukkumaan noin klo 21 ja mä jäin saliin yöksi. Sain unenpäästä ihmeen hyvin kiinni, kunnes noin klo 1 heräsin supistuksiin eli vihoviimein mun oma kroppa alkoi toimia!! Supistukset laantui kuitenkin parin tunnin jälkeen, mutta olin kuitenkin positiivisesti yllättynyt, että voin saada aikaan supistuksia ihan ilman lääkkeitä! Tippa aloitettiin sitten taas klo 6 aamulla ja lääkäri tuli sanomaan, että pitää olla sitten syömättä ja juomatta, jos sektioon päättyy homma. Alkuun ei mitään tehoa, mutta noin klo 8 alkoi kovat supistukset ja olinkin jo 7 cm auki! Pyysin epiduraalin ja se tehosi tosi hyvin, siihen asti olin pärjännyt jollain kipupiikillä (en muista lääkeaineen nimeä, pistettiin käsivarteen). Puolen päivän aikoihin torstaina kätilö tuli kysymään onko mitään tuntemuksia, sanoin että vähän tuntuu kakkahätää, muuten ok. Kätilö katsoi alapäähän ja olin 10 cm auki! Ponnistusvaihe alkoi noin klo 12.45 ja siitä 43 minuutin päästä syntyi maailman ihanin pallero pistein 9/10! Tosi hyvä mieli jäi salissa olosta, vaikka 26 tuntia tuli siellä aikaa vietettyä ennenkuin vauva saatiin maailmaan. Lauantaina päästiin kotiin, vauva on tosi kiltti ja maito on jo lähtenyt nousemaan hyvin. Tässä koko perhe vielä vähän ihmeissään ja pikkuhiljaa aletaan tutustua toisiimme. :)

Kiitos kaikille muille pinolaisille ja toivottavasti kaikki ovat jo saaneet oman pienokaisen maailmaan!
 
Heih!

Tulin onnittelemaan itseni jälkeen vauvautuneita:flower:
Tiinun uutisia tänne asti ainakin vielä odotellaan :)

Meillä sujuu ihan mukavasti, meillä on mitä ihanin poika :heart:
Tarkempia kuulumisia voi lueskella syntyneiden puolelta

Hjannah & Nappula, reilu kolme viikkoa:heart:
 
Onnittelut skorpionille! Vauvoillemme tuli sitten lopulta sama syntymäpäivä :)

Tyttösemme (3570g ja 52,5 cm) syntyi siis to 11.8.11 klo 20.13. Jo keskiviikkona olisivat ottaneet sairaalaan käynnistykseen, mutta halusin vielä itse lähteä kotiin, koska vauvalla kaikki oli hyvin ja toivoin synnytyksen luonnollista käynnistymistä. Seuranta sovittiin torstaille ja silloin todettiinkin, että paikat olivat sen verran kypsyneet, että pääsin suoraan synnytyssaliin, jossa supistuksia voimistettiin tipalla. Asiat etenivät kalvojen puhkaisun jälkeen nopeasti ja tyttö tuli maailmaan reilussa 5 tunnissa. Ponnistusvaihe kesti vain 13 minuuttia. Yliaikaisuudesta huolimatta vauvalla oli kohdussa edelleen hyvät oltavat: lapsivettä oli runsaasti eikä istukka ollut vielä lainkaan kalkkeutunut, joten mikäpäs siellä oli viihtyessä :) Olen kaikkiaan tyytyväinen synnytyksen kulkuun sekä siihen, että kuuntelin itseäni ja olojani käynnistyksen suhteen :)

Sairaalassa oli ruuhkaista ja kiireistä, mutta nyt on ihana olla kotona opettelemassa vauva-arkea!

Lupus
 
HEi kaikille!

Meillä on ollut niin kiirus ettei millään ole kerennyt palstailemaan!

Meille syntyi se luvattu poika 6.8.11 eli viikoilla 41+4. Vaikka kaikki (3) ultraajaa lupailivat pientä ja siroa poikaa oli meidän jäppinen syntyessään 4390g, 52,5cm ja pipo oli hurjat 38,5cm!

Synnytys käynnistyi yliaikaiskontrollissa osittaisella vesienmenolla ja tästä kului vielä 43 tuntia ennen kuin poika oli ulkona. Omat supistukset alkoivat, mutta ne lopahtivat ja sitten huomattiin että minulla oli se streptokokki agalactive positiivinen joten synnytystä ruvettiin käynnistämään oksitosiinitipalla! Itse synnytys meni epiduraalilla ihan kivasti ilman kipua (oli pakko ottaa kun oksitosiinilla tuli supistuksia lähes tauotta). Ponnistusvaihe oli vain hirmu pitkä 1h 43min ja lopuksi poika autettiinkin imukupilla ulos! Vaikka mä ponnistin ja ponnistin niin poika oli vaan pikkusen liian iso mun voimille! :D

Nyt ollaan kotona ja arki on alkanut sujumaan melko hyvin. Täytyy kyllä sanoa että ihanaa kun tuo mies on kotona ja auttelemassa, tekee elämästä huomattavasti helpompaa!

Onnea vielä kaikkille muillekin vauvautuneille ja onnellista vauva-arkea kaikille!

Tiinu ja rakkauspakkaus 13vrk
 
Tää ilmoittelee näin hiljaiselon jälkeen että meille syntyi 24.7.2011 (rv 40+2) Jorvin sairaalassa toinen tyttö mitoin 51cm ja 3,4kg.

Onnea paljon myös muille vauvautuneille! (vaikkakin melkein vuoden myöhässä, mutta silti...)
 

Yhteistyössä